Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)
-
AuthorPosts
-
Jag lyckades till sist med att köra JB från “jailbreakme.com” och fick en Cydia ikon. När jag startar den så försöker den läsa ner alla packages, sen blir det stopp med ett meddelande om “error: refreshing data” och “failed to fetch” nån som vet vad detta är? 🙁
Jävla mög. Uppdaterade till 4.0.1. Ska installera Cydia, men tror fan inte jag kommer in på nätet nu. Skit!
@steffeiphone 72653 wrote:
Appstore eller i Cydia.
Crackade apps pratar vi inte om på forumet.
Jag pratar inte om crackade apps. Jag vet att man inte får snacka om sådant.
Jag undrar bara var man ex hittar sbsettings någon stans (finns inte i min cydia)?
underbart att detta kommit, funkar kanon
Cydia är överlastat och laddar inte in hela listan av apps – jag ser inte heller SBSettings och får hela tiden time-outs och en massa andra errors. Det blir till att vänta
Till er som inte lyckas JBa – resetta telefonen innan ni besöker jailbreakme.com igen
Jag installerade SBSettings och då försvann en hel sida från skrivbordet,, bara börja om från början 🙂
den fungerade kanon på min
har en 3Gs med 4.01 både upplåst och jailbreakad 😉Kan dom se att telefonen är jailbreakad om man lämnar in den ?
har läst en hel del trådar om de men vissa skriver att dom gör de medas andra skriver att dom inte gör de om man gör en återställning .Viking wrote:Kan dom se att telefonen är jailbreakad om man lämnar in den ?
har läst en hel del trådar om de men vissa skriver att dom gör de medas andra skriver att dom inte gör de om man gör en återställning .Du har ju ingen jb pm du återställer telefonen så det stämmer bra, återställ den så finns det inget jb att se
Funkar det om man uppdaterar till itunes 9.2.1`?
Detta har inget med iTunes att göra. Jailbreaka på bara.
Jag undrar en sak jag sitter med en iphone 3gs iOS4. omgjord jailbreak med snoowbreeze och upplåst och mobilen är köpt i usa samt att jag har ju gamla bootroomen och alla SHSH filer sparade på cydia å på datorn, men är detta så enkelt att det även på min telefon bara är att uppgradera till senaste programvaran i Itunes och sedan jailbreaka den såhär och få cydia och köra ultrasnow så e det klart? Eller är det dumt sabba den gamla bootroomen man har nu i telefonen?
Vad säger ni som kan? Kan jag bara hålla in shift göra en restore igen till vanliga 4.0 restore filen eller uppdatera till 4.0.1 och köra jailbreak sen ultrasnowså e d klart? Vad menas med att man måste ha telefonen aktiverad? När jag la in 4.0 med snoowbreeze valde jag hacktivation, kan man bara aktivera den efter återställningen eller? Den e ju från usa som sagt hmm
Funkar er multitasking, jag tror inte min fun kar, har testat att stänga ner spel och sen när jag går in på multitaskingen och klickar på ikonen så startar spelet om bara.
Nån som vet vad som kan vara fel`?Har lyckats JB:a 3 iPhones! Men en av de agerar väldigt konstigt, den har ultrasnow, sätter jag in telia kortet så funkar det utan problem, men så fort ett comviq kort sätts in så låser sig telefonen och jag hamnar i “emergency” – läge, dock ser jag full kontakt på comviq vid vänstra hörnet?? Så fort jag tar ut comviq kortet så funkar mobilen som den ska igen??? Vet att mobilen är köpt utomlands, men finns det något sätt man kan få den att fungera för comviq/tele2?
@ifunk 72981 wrote:
Har lyckats JB:a 3 iPhones! Men en av de agerar väldigt konstigt, den har ultrasnow, sätter jag in telia kortet så funkar det utan problem, men så fort ett comviq kort sätts in så låser sig telefonen och jag hamnar i “emergency” – läge, dock ser jag full kontakt på comviq vid vänstra hörnet?? Så fort jag tar ut comviq kortet så funkar mobilen som den ska igen??? Vet att mobilen är köpt utomlands, men finns det något sätt man kan få den att fungera för comviq/tele2?
Låter jävla skumt, startat om den med tele2 kortet i? Helt säker på att ultrasnow funkar som det ska? Avinstallera installera igen? För det skall ju funka helt utan problem,
En liten fråga, jag har JB’at min iPhone 4 nu och det fungerar klockrent 😀 Men min gamla 3GS är från utlandet, om jag uppdaterar till iOS 4.0.1 i iTunes hur ska jag då kunna JB’a den? Eftersom den är låst till en opperatör i Thailand och jag inte har ett gilltigt sim kort för den! Kan jag uppdatera den och JB’a samt låsa upp?
Tack på förhand för svar 🙂
@znarkzz 72987 wrote:
En liten fråga, jag har JB’at min iPhone 4 nu och det fungerar klockrent 😀 Men min gamla 3GS är från utlandet, om jag uppdaterar till iOS 4.0.1 i iTunes hur ska jag då kunna JB’a den? Eftersom den är låst till en opperatör i Thailand och jag inte har ett gilltigt sim kort för den! Kan jag uppdatera den och JB’a samt låsa upp?
Undrar samma för jag har ju jailbreakat och upplåst med snowbreeze/ultrasn0w till 4.0 men kan man uppdatera så lätt så kan jag ju köra 4.0.1. Men hur blir det med “aktiveringen” av telefonen, jag körde ju snowbreeze och hacktivated.
@smisken 72957 wrote:
Jag undrar en sak jag sitter med en iphone 3gs iOS4. omgjord jailbreak med snoowbreeze och upplåst och mobilen är köpt i usa samt att jag har ju gamla bootroomen och alla SHSH filer sparade på cydia å på datorn, men är detta så enkelt att det även på min telefon bara är att uppgradera till senaste programvaran i Itunes och sedan jailbreaka den såhär och få cydia och köra ultrasnow så e det klart? Eller är det dumt sabba den gamla bootroomen man har nu i telefonen?
Vad säger ni som kan? Kan jag bara hålla in shift göra en restore igen till vanliga 4.0 restore filen eller uppdatera till 4.0.1 och köra jailbreak sen ultrasnowså e d klart? Vad menas med att man måste ha telefonen aktiverad? När jag la in 4.0 med snoowbreeze valde jag hacktivation, kan man bara aktivera den efter återställningen eller? Den e ju från usa som sagt hmm
Gör ingenting med din iPhone, för att aktivera den behöver du ett giltigt simkort som itunes accepterar, i ditt fall AT&T. Här finns en guide, How To Activate Your iPhone Without Official iPhone Carrier SIM – iPhone Hacks
@znarkzz 72987 wrote:
How To Activate Your iPhone Without Official iPhone Carrier SIM – iPhone Hacks
@vossen 72991 wrote:
Gör ingenting med din iPhone, för att aktivera den behöver du ett giltigt simkort som itunes accepterar, i ditt fall AT&T. Här finns en guide, How To Activate Your iPhone Without Official iPhone Carrier SIM – iPhone Hacks
Tackar då skall jag i fortsättningen köra min egenbakade snowbreeze 4.0 restore istället för den funkar ju klockrent.
Kan säga till alla er som har som jag en AT&T eller liknande använd snoowsbreeze och gör om den vanliga restore 4.0 IPSW filen och kryssa i hacktivate så e allt klart stort sett man får en jailbreakad iOS 4.0 bara köra restore på den omgjorda filen , perfekt =)
@smisken 73008 wrote:
Tackar då skall jag i fortsättningen köra min egenbakade snowbreeze 4.0 restore istället för den funkar ju klockrent.
Kan säga till alla er som har som jag en AT&T eller liknande använd snoowsbreeze och gör om den vanliga restore 4.0 IPSW filen och kryssa i hacktivate så e allt klart stort sett man får en jailbreakad iOS 4.0 bara köra restore på den omgjorda filen , perfekt =)
Det körde jag också på, bara det att man måste starta upp den via datan som gör en så himla rädd när batteriprocenten tickar ner och man inte är i närheten av en dator!
@alexxx 72968 wrote:
Funkar er multitasking, jag tror inte min fun kar, har testat att stänga ner spel och sen när jag går in på multitaskingen och klickar på ikonen så startar spelet om bara.
Nån som vet vad som kan vara fel`?Testa spotify eller något spel som du vet har utvecklat stöd för multitasking
Någon som har lösningen till mitt problem?
Har testat olika saker och nu kommit fram till detta…
Fabrikåterställer iphone, kommer till emergency, sätter in telia kort, aktiverar mobilen, kommer fram till alla ikoner och telefonen är nu aktiverad. Tar ut telia kortet, sätter in ett comviq kort (testat 4 olika comviq/tele2 kort) telefonen tillbaka till emergency läge, tar jag ut comviq, så funkar allt igen som vanligt…Med andra ord så har jag vid detta läge inte JB:at den än, måste vara fel på telefonen?? Eller måste jag ha ett ATT kort, då den är från USA. Eller finns det något program, snowbreze? som kan hjälpa mig med sånt…
Tacksamm till svar och eventuella guider!!
@ifunk 73064 wrote:
Någon som har lösningen till mitt problem?
Har testat olika saker och nu kommit fram till detta…
Fabrikåterställer iphone, kommer till emergency, sätter in telia kort, aktiverar mobilen, kommer fram till alla ikoner och telefonen är nu aktiverad. Tar ut telia kortet, sätter in ett comviq kort (testat 4 olika comviq/tele2 kort) telefonen tillbaka till emergency läge, tar jag ut comviq, så funkar allt igen som vanligt…Med andra ord så har jag vid detta läge inte JB:at den än, måste vara fel på telefonen?? Eller måste jag ha ett ATT kort, då den är från USA. Eller finns det något program, snowbreze? som kan hjälpa mig med sånt…
Tacksamm till svar och eventuella guider!!
Såklart måste du jailbreaka den om du ska köra den med en annan operatör än vad den är bunden till. Du sätter in telia simmet, går in på jailbreakme.com går in på cydia och laddar ner ultrasn0w, då borde allt fungera.
Dessa kort är universala, och deras egentliga syfte är att lagra och föra över telefon kontakter mellan telefoner.
Då de har universal CID så kan man aktivera iPhones med dem.Vi har beställt ett gäng från tillverkaren och får in de nästa vecka.
Förhandsboka gärna genom att skicka meddelande på forumet
@vossen 72992 wrote:
How To Activate Your iPhone Without Official iPhone Carrier SIM – iPhone Hacks
Vilket simkort ska sitta i när man jbar, operatörslåsta eller tänkt operatörs simkort?
@aitkin 73113 wrote:
Vilket simkort ska sitta i när man jbar, operatörslåsta eller tänkt operatörs simkort?
Vilket du vill. Accessa JailbreakMe och installera jailbreaket. Öppna sedan Cydia och ladda ned Ultrasn0w. Stoppa i vilket SIM-kort du vill och ring
Första gången jag behöver skriva ett inlägg här då jag inte hittat vad jag söker efter så tänkte se ifall någon har varit med om samma problem eller har en lösning på problemet.
Har idag försökt JB min 3GS efter att ha uppdaterat den till 4.0.1. Går in på jailbreakme.com och drar i slidern därefter börjar den ladda hem riktigt fort sedan blinkar det bara till “sit tight” och sedan är jag tillbaka ute i menyerna.
Har provat ca 20ggr om inte mer, startat om telefonen antal ggr också. Någon som har förslag på vad det kan bero på?
Uppdaterade telefonen från 3.1.3 som var JB med Spirit.
Det kan vara nåt från spirit som sitter kvar…
gå in i DFU mode på telefonen och återställ till 4.0.1 igen genom itunes@iPhoneReservdelar.se 73142 wrote:
Det kan vara nåt från spirit som sitter kvar…
gå in i DFU mode på telefonen och återställ till 4.0.1 igen genom itunesDet slutade med att jag gjorde en återställning förut och efter det fungerade det. Så nu är man nöjd igen. 😉
efter jb:at enligt ovan, vad händer om jag sätter in original simet?, fungerar det eller blir det låst, går det att hoppa mellan 1:a operatör till valfri.
@aitkin 73216 wrote:
efter jb:at enligt ovan, vad händer om jag sätter in original simet?, fungerar det eller blir det låst, går det att hoppa mellan 1:a operatör till valfri.
Först JBar du och sedan låser du upp genom att installera Ultrasn0w via Cydia – det är först efter att du installerat Ultrasn0w som du kan växla SIM-kort efter behag
Fungerar helt suveränt. Tog ca 10 min så var allt klart.
Tack Freebo o alla andra som svarat på en novis frågor.Byte till ny opreratör verkar t.om gett bättre täckning mm.
Kommer fortsätta “titta” in på forumet
//Aitkin
@vossen 73047 wrote:
Det körde jag också på, bara det att man måste starta upp den via datan som gör en så himla rädd när batteriprocenten tickar ner och man inte är i närheten av en dator!
Jag behöver inte starta om min via datorn, men det har väl att göra med att jag har en gammal bootroom troligen. Jag kan köra hardreboot inga problem =)
Körde precis jailbreakme.com men fastnade där det står “Sit tight”, allt var färdigladdat. Stängde efter 5min ner safari och då låg cydia på springboarden, startade också om telen utan problem… Är det bara köra på eller kan nåt gått snett?
Bozz, jag har inte sett just detta ‘fel’ men har du Cydia och inga lustiga buggar dyker upp så borde det fungera
Hej! har precis uppdaterat från 3.1.3 till 4.0.1 (körde spirit innan)
Och jag lyckade med den nya jailbreakningen! (tror jag)
Nu till frågan.. känns som de saknas några saker!? finns inga undermappar sen låg gamla cydia kvar.. är det något som gått fel?Du får ju Cydia med i den nya jailbreaken, samma gamla hederliga Cydia som du hade tidigare =)
Det finns en undermapp som standard i iOS4, Verktygsmappen på första sidan av din Springboard. För att skapa en ny mapp drar du en ikon och släpper den över en annan
@freebo 73345 wrote:
Du får ju Cydia med i den nya jailbreaken, samma gamla hederliga Cydia som du hade tidigare =)
Det finns en undermapp som standard i iOS4, Verktygsmappen på första sidan av din Springboard. För att skapa en ny mapp drar du en ikon och släpper den över en annan
aha de var så man skulle göra för få en undermapp 😀 tack tack
(fick inte med Utilities från början! eller de kanske man inte ska få?)
skulle nyss låsa upp polares iPhone 4 och det slutade med att den inte hittar nät nu…
lite skakis att jaga har pajjat den :S har startat om den ca 8ggr och den hittar inget nät… återställer den nu iaf… ! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.