Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)
-
AuthorPosts
-
Vilken operatör försöker ni låsa upp till? Tele2?
Enklaste rådet är en total Restore till 4.0.1, aktivera med rätt SIM-kort, sedan jailbreakme och Ultrasn0w igen
Hey går det att uppdatera till 4.0.1 i Ituens och sen Jailbreka och Låsa upp med Ultrasnow. har en Iphone 4 med 4.0.
gick inte att uppdatera fel kod 4001 något. vad är det för fel?
ska jag återställa och uppdatera eller? för har fasnat i DFU-mode
om det inte går på annat sätt så använd DFU mode
fixa det installerade om Itunes och det det blev Good 🙂
Får ett error när jag försöker lägga över appar till min nyjailbreakde 4.0.1 (Jailbreakme)
Felmeddelande: “Programmet Angry birds installerades inte på iPhone-enheten p.g.a ett okänt fel (0xE8008001).
Laddade ner det via ******** och försökte synca…Edit: varnad. Absolut inget snack om piratkopierig/Freebo
Crackad app ?
Även om det lätt blir att man frågar om olika JB-tips i en JB tråd, så tänk på
§8 Piratkopieringhejsan har gjort alla steg o installerat ultrasnow men ändå fungerar inte comviq kort på min 3gs 3.1.3…vad gör jag för fel?
Går det att SMS-a med den ??
@iPhoneReservdelar.se 74314 wrote:
Går det att SMS-a med den ??
nej det står s comviq men finns ingen signal har testat att skicka sms men går ej stoppar jag in mitt 3g kort fungerar den som vanligt
när jag har kört ultrasn0w o den e klar komme det upp “kunde inte aktivera mobilt datanätverk”
Kan du ändra manuellt till “Sweden 3G”?
Kör du Tele2 så är den den som gäller.ahh ångest att det inte fungerar hoppas någon kan hjälpa mig snart
Vi måste veta om ultrasn0w tar sig
Luren är låst till 3 och detta kort fungerar (Baseband är OK)
Comviq kort fungerar inte ? kan vara äldre kort kanske ? prova annat comviq kort ?
Fungerar nån annan operatör i telefonen Telia, Telenor ?@iPhoneReservdelar.se 74343 wrote:
Comviq kort fungerar inte ? kan vara äldre kort kanske ? prova annat comviq kort ?
Fungerar nån annan operatör i telefonen Telia, Telenor ?kan testa med ett annat comviq kort och se om ngn annan operatör fungerar kan höra av mig då
@iPhoneReservdelar.se 74343 wrote:
Fungerar nån annan operatör i telefonen Telia, Telenor ?e fortfarande samma sak att det står S COMVIQ men ingen signal då jag stoppar in ett annat comviq kort
@cls 72717 wrote:
Jag lyckades till sist med att köra JB från “jailbreakme.com” och fick en Cydia ikon. När jag startar den så försöker den läsa ner alla packages, sen blir det stopp med ett meddelande om “error: refreshing data” och “failed to fetch” nån som vet vad detta är? 🙁
tror du det kommer fungera ifall jag uppdaterar den till 4.0.2 och sedan föäljer proceduren? för kan ej uppdatera till 4.0.1 via itunes iom att en nyare version har kommit ut
Såg detta inlägg tidigare på forumet, men killen som skrev det hade inte fått något svar.
Jag har en I4 med 4.0.1 som är jailbrekad med jailbreakme.com (såklart) men när man återbesöker sidan står det att den inte har lyckats slutföra installationen. telefonen verkar dock fungera klockrent, likaså cydia. Är mest nyfiken på vad det kan vara som gått galet.
@andyponken 74420 wrote:
Såg detta inlägg tidigare på forumet, men killen som skrev det hade inte fått något svar.
Jag har en I4 med 4.0.1 som är jailbrekad med jailbreakme.com (såklart) men när man återbesöker sidan står det att den inte har lyckats slutföra installationen. telefonen verkar dock fungera klockrent, likaså cydia. Är mest nyfiken på vad det kan vara som gått galet.
Inget har gått galet, det är sannolikt bara Comex som inte tyckt det behövdes ett speciellt meddelande för den som redan jailbreakat sin telefon och besöker sidan igen.
Allt är som det ska med andra ord
@freebo 74428 wrote:
Inget har gått galet, det är sannolikt bara Comex som inte tyckt det behövdes ett speciellt meddelande för den som redan jailbreakat sin telefon och besöker sidan igen.
Allt är som det ska med andra ord
Låter som ett godtagbart svar… vad skall man nu ligga sömlös över då måntro?? 😮
Uppdatera till 4.0.2 🙂
@iPhoneReservdelar.se 74343 wrote:
Fungerar nån annan operatör i telefonen Telia, Telenor ?har ni testat ett telia kort oxå och den kommer precis upp som comviq men finns ingen signal…e det kanske så att ultrasn0w tar sig? funkade ej heller när jag ändrade manuellt till sweden 3g
det är nåt med ultrasn0w som inte blir bra med din lur där.
Har du lyckats gå upp till 4.0.1 ? ännu
du ser hur man gör längre upp i tråden (förutsatt att apple fortfarande signerar 4.0.1)@iPhoneReservdelar.se 74477 wrote:
det är nåt med ultrasn0w som inte blir bra med din lur där.
Har du lyckats gå upp till 4.0.1 ? ännu
du ser hur man gör längre upp i tråden (förutsatt att apple fortfarande signerar 4.0.1)de signerar den ej med för då jag skall uppdatera via itunes så erbjudas jag att uppdatera till 4.0.2
mobilen e uppdaterad till 4.0.1 och jag har jailbreakt den och installerat ultrasn0w men den vill fortfarande inte fungera 🙁
Så det där med tethered grejen är nu löst för iphone 3Gs, firmware 4.0.1, eller?
Det stog i börjar av tråden att man skulle vänta några dagar. Har man väntat tillräckligt nu? är allt grönt för en jailbreak?
Förresten, jag hade en sista fråga…
Jag får upp meddelande på en uppdatering av min “career settings” hela tiden. Vad e det? Om jag uppdaterar det, kommer det att ha effekt på mitt eventuella jailbreak?
@sly 74769 wrote:
Så det där med tethered grejen är nu löst för iphone 3Gs, firmware 4.0.1, eller?
Det stog i börjar av tråden att man skulle vänta några dagar. Har man väntat tillräckligt nu? är allt grönt för en jailbreak?
Förresten, jag hade en sista fråga…
Jag får upp meddelande på en uppdatering av min “career settings” hela tiden. Vad e det? Om jag uppdaterar det, kommer det att ha effekt på mitt eventuella jailbreak?
Det är bara att köra på, jailbreaken är untethered.
Din andra fråga är helt enkelt att din operatör har skickat dig nya operatörsinställningar.
Det är inget som har någon effekt på din jailbreaking.@muffins 74770 wrote:
Det är bara att köra på, jailbreaken är untethered.
Din andra fråga är helt enkelt att din operatör har skickat dig nya operatörsinställningar.
Det är inget som har någon effekt på din jailbreaking.Perfekt.
och angående första frågan…min telefon är den versionen med den nya bootromen. Antar att du menade att jealbreaken är unthertered även för sånna?
Skit bra! 🙂
Tack för hjälpen!
Off to do the “duty”! 😉
Tjena ! 🙂
har en kompis som sitter på 3GS, 4.0.1 , när han försöker ladda ner jailet på
jailbreakme.com så står det som vanligt “slide to jailbreak”, men efter ca 3sec
kommer det upp en ruta där det står “ops, file recieved was invalid” oavsett om han sitter
på 3G eller WIFI… har testat ca 10ggr nu men kommer upp samma felmeddelande,
har testat omstart, stänga ner aktiva bakgrunds-appar osv… finns det ett annat sätt att
installera cydia på iphonen 🙂 ? Syftet är såklart att låsa upp den.Mvh
Har samma problem och det verkar som att man inte är ensam. Citerar från ett annat forum:
“pdf files are still on server, problem is (at least i think it is) in link in that pdf file to wad.bin (cydia install?) which used to be on modmyi (that redirects to jailbreak.me without www prefix)
we should prolly wait for Comex to edit pdf files with corrected link or old site (w/o www prefix) to get back online… “
Och MuscleNerd twittrar:
“jailbreakme should be fixed by end of day. Meantime, use Umbrella The Firmware Umbrella to backup SHSHs for any new iPhones”
Hur som helst får vi vänta på Comex, hoppas att det fungerar senare ikväll igen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.