Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
Med win Xp så finns ju inte den så kallade “roaming” mappen, men när man kommer in i App Data så finns apple computer där, samt I tunes.. men mapparna han vill att man ska ta bort finns inte där. Kan tyvärr inte testa på Xp.
lika bra att ge upp har provat allt min iphone är tiillverkad vecka 29 har 05.12.01 bootrom 3.1.3 lika bra vänta tills dev-team släpper en jailreak som funkar
Jag har en iPhone 3GS, med firmware 3.1.2 och bootrom 05.11.07. Jag har även SHSH filen 3.1.2 och 3.1.3 sparad i cydia.
Jag har redigerat host filen och jag lyckas fabriksåterställa telefonen.
Jailbreak fungerar perfekt, jag lyckas även installera unlock från Geo Hot.
Problemet är att jag hela tiden får “No Service”, och jag kan inte ringa, skicka sms eller ta emot samtal.
Testat återställa nätverk, men fortfarande inget – bytt olika simkort också.
Måste jag ha det originala simkortet som jag fick från min leverantör när jag fabrikåterställer iphonen?
Jag har gjort om proceduren ungefär 10 gånger.
Har nån av er haft samma problem? Finns det något man kan göra?
Tacksam för svar.
Comviq, telefonen är låst till antingen 3 eller Telia – och simkortet är borta. Men när jag unlockat tidigare så har jag aldrig behövt ha i original simkortet.
Fast då var det dock en annan iPhone lur – fast exakt samma modell och firmware. Jag hjälper nämligen en vän att unlocka sin telefon.
@chiching 58575 wrote:
Comviq, telefonen är låst till antingen 3 eller Telia – och simkortet är borta. Men när jag unlockat tidigare så har jag aldrig behövt ha i original simkortet.
Fast då var det dock en annan iPhone lur – fast exakt samma modell och firmware. Jag hjälper nämligen en vän att unlocka sin telefon.
I din första inlägg har du skrivit “bootrom 05.11.07”, du menar väl baseband 05.11.07. I så fall ska det gå att låsa upp den med blacksn0w om du är på fw 3.1.2.
Har du provat med andra simkort än Tele2? Fler som har haft samma problem med Tele2 idag i en annan tråd. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7152-3gs-fabriksupplast-men-tele2-funkar-ej.html
Mycket korrekt BB 05.11.07 ..
Jag har testat ett annat Tele2-kort, fast ingen av dessa får något nät. Provat även att manuellt välja “S Comviq” i Operatörer, men funkar fortfarande inte.
Det Tele2-kort jag testade fungerar i den andra iphonen som är av exakt samma modell, jailbreakat & unlockad med exakt samma upplåsningsprogram (Blackra1n RC3 och Unlock från Geo Hot). Fast den fungerar inte i denna telefon jag har problem med.
Måste man ha original simkortet som iPhonen är låst till när man jailbreakar och unlockar?
Rent teoretiskt så borde allt gå utan några problem, båda iPhonen är av exakt samma mjukvara och baseband samt modell.
Med andra simkort menade jag andra operatörer.
Att ha orginal simkortet i och aktivera den i itunes innan jailbreak gör att du slipper problem med Wifi, gps, push och youtube. Det ska inte påverka upplåsningen men med iphone och blackra1n så är allt möjligt. Prova även att stänga av 3G och starta om din iphone.
Har tyvär ingen möjlighet att köra andra operatörer då jag endast har Tele2-simkort.
Jag har testat att stänga av 3G och även starta om telefonen.
Det som bör tilläggas är att varje gång jag startar om telefonen så behöver jag aldrig jailbreaka om den för att komma in i själva telefonen (Springboard)
På min andra fullt fungerande iphone måste jag alltid koppla in den till datorn och sedan jailabreaka den om den så kommer man in i själva telefonen ( springboard)
(Tethered / Untethered)
Detta är skumt enligt mig, då alla 3.1.2 jailbreakade med Blackra1n, alltid måste jailbreakas om när det är en 3GS.Jag har olika teorier om varför denna lur inte fungerar, och ni får gärna hoppa in och rätta mig.
Antingen så har telefonen uppdaterats till 3.1.3, och sedan har den neddaterats till 3.1.2 – Fast då borde baseband vara 05.12 version?
För när jag startade Cydia med telefonen så stod det att den har SHSH för 3.1, 3.1.2 och *3.1.3* ( betyder det inte att telefonen har uppdaterats till 3.1.3 tidigare om den finns registrerad i Cydia?Eller så är telefonen IMEI låst.
@chiching 58579 wrote:
Har tyvär ingen möjlighet att köra andra operatörer då jag endast har Tele2-simkort.
Jag har testat att stänga av 3G och även starta om telefonen.
Det som bör tilläggas är att varje gång jag startar om telefonen så behöver jag aldrig jailbreaka om den för att komma in i själva telefonen (Springboard)
På min andra fullt fungerande iphone måste jag alltid koppla in den till datorn och sedan jailabreaka den om den så kommer man in i själva telefonen ( springboard)
(Tethered / Untethered)
Detta är skumt enligt mig, då alla 3.1.2 jailbreakade med Blackra1n, alltid måste jailbreakas om när det är en 3GS.Jag har olika teorier om varför denna lur inte fungerar, och ni får gärna hoppa in och rätta mig.
Antingen så har telefonen uppdaterats till 3.1.3, och sedan har den neddaterats till 3.1.2 – Fast då borde baseband vara 05.12 version?
För när jag startade Cydia med telefonen så stod det att den har SHSH för 3.1, 3.1.2 och *3.1.3* ( betyder det inte att telefonen har uppdaterats till 3.1.3 tidigare om den finns registrerad i Cydia?Eller så är telefonen IMEI låst.
3G har gamla boot
3GS har nya boot så det är därför…Konstigt att det står att du har 3.1.3 i Cydia.. Men som du säger så ska du ha 05.12 och inte 05.11…
IMEI kan de inte vara.. Eller jo.. Såg att du inte har provat med andra kort.. Men varför skulle den bli de?
Jo men precis, 3G är behöver ju inte kopplas till datorn varje gång, 3GS måste det om man har jailbreakat i Blackra1n. Men i detta fall så är båda telefonerna 3GS, 3.1.2, med baseband 05.11 – Så jag förstår inte varför ena luren inte behöver re-jailbreakas när man startar om den.
Det där med Cydia är ännu ett mysterium för mig, varför det står att den lagrat 3.1.3 är väldigt konstigt.
IMEI låsning är en bara en teori. Eftersom detta inte är min iPhone så vill jag utesluta IMEI-låsningen – Då slipper jag arbeta för jailbreak & unlock i onödan.
@chiching 58581 wrote:
Jo men precis, 3G är behöver ju inte kopplas till datorn varje gång, 3GS måste det om man har jailbreakat i Blackra1n. Men i detta fall så är båda telefonerna 3GS, 3.1.2, med baseband 05.11 – Så jag förstår inte varför ena luren inte behöver re-jailbreakas när man startar om den.
Det där med Cydia är ännu ett mysterium för mig, varför det står att den lagrat 3.1.3 är väldigt konstigt.
IMEI låsning är en bara en teori. Eftersom detta inte är min iPhone så vill jag utesluta IMEI-låsningen – Då slipper jag arbeta för jailbreak & unlock i onödan.
iPhone 3Gs tillverkade efter vecka 40 har en ny bootrom som kräver att den rejailbreakas vid varje rebbot. Bootrom är hårdvara som placeras in i mobilen i fabriken, den kan inte upp- eller nergraderas.
Om du genom cydia försöker hämta din ECID SHSH från Apples server så kommer du endast att kunna hämta ECID SHSH för den fw som Apple signerar just nu och det är 3.13. Om du har kunnat återställa till 3.1.2 så innebär det att även dess ECID SHSH för 3.1.2 har sparats tidigare i cydia.
Om mobilen inte är stulen så ska du inte behöva oroa dig om IMEI-spärr. Borde inte vara så svårt att ta reda på det, kolla kvittot och om du inte har det så ska fråga dig själv hur det kan komma sig att en ny dyr mobil säljs utan. Du kan även kolla med polisen om den har blivit stöld anmäld.
@ponyboy 58582 wrote:
iPhone 3Gs tillverkade efter vecka 40 har en ny bootrom som kräver att den rejailbreakas vid varje rebbot. Bootrom är hårdvara som placeras in i mobilen i fabriken, den kan inte upp- eller nergraderas.
Om du genom cydia försöker hämta din ECID SHSH från Apples server så kommer du endast att kunna hämta ECID SHSH för den fw som Apple signerar just nu och det är 3.13. Om du har kunnat återställa till 3.1.2 så innebär det att även dess ECID SHSH för 3.1.2 har sparats tidigare i cydia.
Om mobilen inte är stulen så ska du inte behöva oroa dig om IMEI-spärr. Borde inte vara så svårt att ta reda på det, kolla kvittot och om du inte har det så ska fråga dig själv hur det kan komma sig att en ny dyr mobil säljs utan. Du kan även kolla med polisen om den har blivit stöld anmäld.
Tack för informationen. Då kan vi utesluta IMEI-lås. Då återstår teorin om varför Cydia har sparat ECID SHSH för 3.1.3 också. Det SKA den inte göra om du inte har uppgraderat till 3.1.3.
Finns det någon chans att personen har uppdaterat till 3.1.3 och sedan nedgraderat fw till 3.1.2? Om ja – då skulle väl baseband ligga på 05.12? Eller har jag fel?
Vad tror ni? Varför får jag ingen service när jag har jailbreakat och unlockat? Firmware, modell, baseband är allt enligt teorin upplåsbart.
Kan det bero på att jag inte har opertörens originala simkort?
Spelar det någon roll?
Detta är verkligen skumt. Något stämmer inte…@ponyboy 58380 wrote:
Jobbar på det just nu, jävligt jobbigt process. Tanken är att först hämta mitt ECID SHSH 3.1.3 i Umbrella och sen lägga in den i Sauriks server som 3.1.2. På så sätt lura iTunes att acceptera min nergradering till 3.1.2. Läste att nån hade klarat det genom att göra precis så. Vet att det låter oerhört dum men jag har inget att förlora genom att försöka. Jag fastnar när jag ska lägga in den i Sauriks server, kan inte lägga in den på nåt annat sätt än Umbrella. Vet nån om nåt annat sätt att lägga in ECID SHSH i hans server utan att använda Umbrella?
Håller dessutom på att prova att återställa genom iTunes 8.2 utan internet anslutning. Ska dessutom prova alla andra metoder som jag läst i andra trådar, de flesta är påhittat men kanske jag har tur och hittar ett kryphål nånstans.
Fick du det att funka?
@bejje 58608 wrote:
Fick du det att funka?
Nej provade alla möjliga förslag från alla som påstod sig ha kunnat nergradera från 3.1.3 till 3.1.2. Inget funkade, lärde mig bara en massa nya iTunes error.
Kommer att fortsätta testa ifall jag hittar några tips som jag inte provat ännu, men jag är även medveten om att detta kan vara omöjligt.hej min mobil fuckade sig helt innan hänger sig och allt till slut fick ja inte igång den mer den var jailbreakad med blackra1n och ända settet att fixa den var att lägga in den nya mjukvaran och jag provade hur många ggr och fixa den med blackra1n och på olika datorer men funkade ej och nu har jag provat nergradera med men inget går va ska jag göra jag har nu bb 05.12.01
hoppas på svar.
mvh jimmy
@givememoney 58640 wrote:
hej min mobil fuckade sig helt innan hänger sig och allt till slut fick ja inte igång den mer den var jailbreakad med blackra1n och ända settet att fixa den var att lägga in den nya mjukvaran och jag provade hur många ggr och fixa den med blackra1n och på olika datorer men funkade ej och nu har jag provat nergradera med men inget går va ska jag göra jag har nu bb 05.12.01
hoppas på svar.
mvh jimmy
För det första; tänk igenom vad du vill säga innan du skriver. För det andra; läs igenom det du skrivit innan du trycker på knappen. Din post är otroligt virrig men jag misstänker att du sitter med fw 3.1.3 på en 3GS och vill nedgradera? Använd guiden i forumet.
@freebo 58642 wrote:
För det första; tänk igenom vad du vill säga innan du skriver. För det andra; läs igenom det du skrivit innan du trycker på knappen. Din post är otroligt virrig men jag misstänker att du sitter med fw 3.1.3 på en 3GS och vill nedgradera? Använd guiden i forumet.
hur ja än gör så vill de inte att fungera de tycker ja e tråkigt
@givememoney 58643 wrote:
hur ja än gör så vill de inte att fungera de tycker ja e tråkigt
Fattar fortfarande inte.. Om du inte har tryckt på make my life easier så sitter du där du sitter.
Tjo jag nedgraderade min 3g det funkade utmärkt men det stog error (1015) så jag hållde in home knappen och den knappen där uppe i 15sekunder då gick det:)
men vad ska jag hämta mer än shsh och shh nu då?
@freebo 54175 wrote:
Apple’s nya firmware release 3.1.3 innehåller en uppdatering av baseband, till detta baseband finns ännu ingen upplåsninng. Denna guide är bara för dig som av misstag uppgraderat din 3GS till fw 3.1.3 och vill försöka nedgradera till 3.1.2 för att jailbreaka eller för dig som behöver köra en restore av befintlig 3.1.2 installation till 3.1.2 igen.
Om din katt, lillebror eller grannens fru av misstag uppgraderat din iPhone till fw 3.1.3 så finns det ett sätt att nedgradera dem till 3.1.2 igen. Men, bara om du besökt Cydia samtidigt som din iPhone var jailbreakad med fw 3.1.2
1. Det första du skall göra är att ladda ned fw 3.1.2:
Spara IPSW-filen på datorns Skrivbord
2. På den dator du har iTunes installerat skall du redigera följande fil:
C:WindowsSystem32driversetchosts (Windows) eller /etc/hosts (Mac OS X)Märk väl att du måste vara inloggad som Adminstratör för att kunna redigera denna fil. Öppna filen i en texteditor, t.ex. Notepad och lägg till följande längst ned i filen: 74.208.10.249 gs.apple.com
I Windows skall då filen se ut ungefär så här
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com [/CODE]Spara ned filen på samma ställe (default är C:windowssystem32driversetc) Vid redigering av HOSTS-filen finns det ett par saker du bör tänka på; du måste vara inloggad på ett konto med Administratörsrättigheter, skulle det fortfarande inte gå att spara filen så testa följande:
1. Klicka på Start-knappen, klicka på Alla Program, klicka på Tillbehör, högerklicka på Anteckningar och klicka på “Kör som Administratör”. Om du ombeds ange ett Adminlösenord skriver du in lösenordet och och klickar på Tillåt eller Ja
2. När Anteckningar öppnats, öppnar du HOSTS-filen, gör ändringarna och klickar sedan på Spara i menyn.
Är du helt enkelt okunnig eller har problem att redigera filen rekommenderar jag [URL=”http://www.difrnt.com/projects/3Gs/downloads/3Gs_Downgrade_Assistant.zip”]Downgrade Assistant[/URL]
När iTunes nu tror sig tala med Apple’s centrala servrar för att verifiera din restore talar iTunes egentligen med Saurik’s servrar. (Nej, Saurik är inte Saurons okände, elake halvbror utan skaparen av Cydia och det geni som klurat ut allt detta)
[COLOR=”Blue”][B]3. [/B][/COLOR]Nu skall du sätta din iPhone i [URL=”http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034″]DFU-läge[/URL], för denna manöver duger ingenting annat än DFU och om du lyckas ta dig in i DFU-läge är skärmen [B]helt svart[/B], allt annat betyder att du misslyckats och måste försöka igen.
När du väl fått telefonen i DFU-läge kommer iTunes tala om för dig att den hittat en telefon i återställningsläge och vill genomföra en Restore. Tryck avbryt(!) håll ned SHIFT-tangenten samtidigt som du trycker på Restore (Windows) eller Option-key på Mac OS X.
[COLOR=”Blue”][B]4. [/B][/COLOR]Bläddra dig fram till den IPSW-firmwarefil du nyss laddade hem. Tryck ok och iTunes utför nu en restore till fw 3.1.2. När den är klar kan du jailbreaka och låsa upp din iPhone igen, precis som vanligt.
[I]Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen.
[/I]
[I]
Om du stöter på Error 1015 så stäng ned Itunes, starta upp telefonen med [URL=”http://www.megaupload.com/?d=H4BLU49J”]Quickpwn[/URL] och följ instruktionerna i QuickPwn-applikationen[/I]Jag har med flit inte listat alla potentiella felmeddelanen, so by all means – berätta hur det gått för er och om ni behöver hjälp
Jag har en iphone 3gs 32gb fw 3.1.3, som är låst till tre, och jag har provat allt detta 10 ggr minst på 4 olika datorer, alla kör windows 7.
Alla gånger har jag fått samma meddelande, “this device isnt ready/eligble for the requested build”… jag har provat alla 3… fw och alla har gett samma resultat…. kan någon snälla…snälla hjälpa mig med detta problem!?
Tackar och bockar för alla svar och hjälpmedel![CODE]# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com [/CODE]Spara ned filen på samma ställe (default är C:windowssystem32driversetc) Vid redigering av HOSTS-filen finns det ett par saker du bör tänka på; du måste vara inloggad på ett konto med Administratörsrättigheter, skulle det fortfarande inte gå att spara filen så testa följande:
1. Klicka på Start-knappen, klicka på Alla Program, klicka på Tillbehör, högerklicka på Anteckningar och klicka på “Kör som Administratör”. Om du ombeds ange ett Adminlösenord skriver du in lösenordet och och klickar på Tillåt eller Ja
2. När Anteckningar öppnats, öppnar du HOSTS-filen, gör ändringarna och klickar sedan på Spara i menyn.
Är du helt enkelt okunnig eller har problem att redigera filen rekommenderar jag Downgrade Assistant
När iTunes nu tror sig tala med Apple’s centrala servrar för att verifiera din restore talar iTunes egentligen med Saurik’s servrar. (Nej, Saurik är inte Saurons okände, elake halvbror utan skaparen av Cydia och det geni som klurat ut allt detta)
3. Nu skall du sätta din iPhone i DFU-läge, för denna manöver duger ingenting annat än DFU och om du lyckas ta dig in i DFU-läge är skärmen helt svart, allt annat betyder att du misslyckats och måste försöka igen.
När du väl fått telefonen i DFU-läge kommer iTunes tala om för dig att den hittat en telefon i återställningsläge och vill genomföra en Restore. Tryck avbryt(!) håll ned SHIFT-tangenten samtidigt som du trycker på Restore (Windows) eller Option-key på Mac OS X.
4. Bläddra dig fram till den IPSW-firmwarefil du nyss laddade hem. Tryck ok och iTunes utför nu en restore till fw 3.1.2. När den är klar kan du jailbreaka och låsa upp din iPhone igen, precis som vanligt.
Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen.
Om du stöter på Error 1015 så stäng ned Itunes, starta upp telefonen med Quickpwn och följ instruktionerna i QuickPwn-applikationenJag har med flit inte listat alla potentiella felmeddelanen, so by all means – berätta hur det gått för er och om ni behöver hjälp
Jag har en iphone 3gs 32gb fw 3.1.3, som är låst till tre, och jag har provat allt detta 10 ggr minst på 4 olika datorer, alla kör windows 7.
Alla gånger har jag fått samma meddelande, “this device isnt ready/eligble for the requested build”… jag har provat alla 3… fw och alla har gett samma resultat…. kan någon snälla…snälla hjälpa mig med detta problem!?
Tackar och bockar för alla svar och hjälpmedel!@antson49 58732 wrote:
Tackar och bockar för alla svar och hjälpmedel!Hej,
efter att ha spenderat ett antal timmar på diverse forum så kanske till och med jag komma med lite tips 😉
Har telefonen varit JBad tidigare? Har du i så fall sparat 3.1.2? Har du tryckt på “Make my life easier”?Telefoner som INTE varit JBade och om man INTE sparat FW 3.1.2, kan man INTE nedgradera från 3.1.3.
MVH
Platt@antson49 58732 wrote:
Tackar och bockar för alla svar och hjälpmedel!Hemligheten med denna guide är att den bara fungerar för den som haft telefonen jailbreakad med fw 3.1.2 (eller tidigare fw) samt sparat ECID SHSH via Cydia
@platt 58733 wrote:
Hej,
efter att ha spenderat ett antal timmar på diverse forum så kanske till och med jag komma med lite tips 😉
Har telefonen varit JBad tidigare? Har du i så fall sparat 3.1.2? Har du tryckt på “Make my life easier”?Telefoner som INTE varit JBade och om man INTE sparat FW 3.1.2, kan man INTE nedgradera från 3.1.3.
MVH
Plattjag fick hem den låst till tre, så jag kunde inte aktivera den, men då var den på fw 3.1.2, så jag körde blackra1n och vips så funkade den…jag instalerade cydia och använde det för att hämta hem **********, men den lära starta om så jag gjorde det…men när den sedan vart omstartad så hamnade den i “restore mode” och jag lära återställa och uppdatera…( jag var inte tillräckligt påläst då för att ta mig ur restore mode…) så nu har jag en iphone 3gs som är låst till tre, men jag har aktiverat den med en kompis tre kort så jag kan använda den som ipod… men finns det alltså inget sätt, i mitt fall, att jb men framför allt låsa upp?
Jag tackar för alla svar:)
mvh@antson49 58754 wrote:
jag fick hem den låst till tre, så jag kunde inte aktivera den, men då var den på fw 3.1.2, så jag körde blackra1n och vips så funkade den…jag instalerade cydia och använde det för att hämta hem **********, men den lära starta om så jag gjorde det…men när den sedan vart omstartad så hamnade den i “restore mode” och jag lära återställa och uppdatera…( jag var inte tillräckligt påläst då för att ta mig ur restore mode…) så nu har jag en iphone 3gs som är låst till tre, men jag har aktiverat den med en kompis tre kort så jag kan använda den som ipod… men finns det alltså inget sätt, i mitt fall, att jb men framför allt låsa upp?
mvhFör att starta om en jailbreakad 3GS med nya bootromet kör du bara Blackra1n igen när iTunes logon dyker upp. Det är lätt att vara efterklok men då du nu har uppdaterat till 3.1.3 är det ju försent att backa, om du nu inte gjorde allt detta innan den 4/2 och sparade din ECID SHSH via Cydia.
@antson49 58754 wrote:
jag fick hem den låst till tre, så jag kunde inte aktivera den, men då var den på fw 3.1.2, så jag körde blackra1n och vips så funkade den…jag instalerade cydia och använde det för att hämta hem **********, men den lära starta om så jag gjorde det…men när den sedan vart omstartad så hamnade den i “restore mode” och jag lära återställa och uppdatera…( jag var inte tillräckligt påläst då för att ta mig ur restore mode…) så nu har jag en iphone 3gs som är låst till tre, men jag har aktiverat den med en kompis tre kort så jag kan använda den som ipod… men finns det alltså inget sätt, i mitt fall, att jb men framför allt låsa upp?
mvhDet mest troliga anledningen till ditt felmeddelandet är att du inte fått din SHSH sprarad hos Saurik, därmed blir du nekad vid återställningsförsök. Prova min guide som jag postade i några poster sen så får du reda på om den är sprarad eller inte.
Är den inte sparad SÅ KAN DU INTE JAILBREAKA. Då får du vänta tills Dev Team lanserar nya verktyg för 3.1.3.
@givememoney 58640 wrote:
hej min mobil fuckade sig helt innan hänger sig och allt till slut fick ja inte igång den mer den var jailbreakad med blackra1n och ända settet att fixa den var att lägga in den nya mjukvaran och jag provade hur många ggr och fixa den med blackra1n och på olika datorer men funkade ej och nu har jag provat nergradera med men inget går va ska jag göra jag har nu bb 05.12.01
hoppas på svar.
mvh jimmy
Har du inte sparat dina SHSH filer sen din förra jailbreak så får du sitta där med 3.1.3 och vänta på nästkommande release av upplåsning.
@freebo 58755 wrote:
För att starta om en jailbreakad 3GS med nya bootromet kör du bara Blackra1n igen när iTunes logon dyker upp. Det är lätt att vara efterklok men då du nu har uppdaterat till 3.1.3 är det ju försent att backa, om du nu inte gjorde allt detta innan den 4/2 och sparade din ECID SHSH via Cydia.
HaHA ok, då får jag vänta på devteam… jag köpte den nämligen 20/2 och jb den 21… tråkigt… men kan jag gå till tre då och låsa upp den? jag har läst att dom tar emot iphones och låser upp dom för 350kr.. MEN abonnemangs tiden måste gått ut… det är i mitt fall om 2 år, så det får bli att vänta på devteam.. men tack för era svar!
@antson49 58779 wrote:
HaHA ok, då får jag vänta på devteam… jag köpte den nämligen 20/2 och jb den 21… tråkigt… men kan jag gå till tre då och låsa upp den? jag har läst att dom tar emot iphones och låser upp dom för 350kr.. MEN abonnemangs tiden måste gått ut… det är i mitt fall om 2 år, så det får bli att vänta på devteam.. men tack för era svar!
Du kan låsa upp den dirr om du köpt den kontant. Om du har ett abb så kan du låsa upp den först efter 12månader.
@tjattepatte 58781 wrote:
Gäller det även om man har köpt en telialåst iPhone kontant?
Nope, bara från TRE. Köper du från Telia/Telenor får du vänta i 12 månader
@tjattepatte 58781 wrote:
Gäller det även om man har köpt en telialåst iPhone kontant?
det undrar jag också , någon som vet ? 🙂
var i cydia trycker man för att spara sin shsh?? och hur hittar man ditt
Jag har funderat på en sak, finns där inget program som kan komma åt .ipsw filer så som reshacker kommer år win32 filer? Vet att man kan t.ex gå in i live messenger och ändra så msn.se tror att man har sista uppdateringen så man slipper uppdatera, med det kan man då köra äldre messengers. Tänkte då att, om man kunde komma in där och se ifall man kan lura gs.apple.com. Att man då öppnar t.ex 3.1.2.ipsw.. kladdar lite i filen, skriver att det är en 3.1.3.ipsw istället, sen när man väljer den med hjälp av shift tangenten i itunes så går den vidare för apple tror att det är den senaste mjukvaran?
Vet att det blev lite rörigt nu men ja hoppas ni förstår.
@xenomorph.se 58859 wrote:
Jag har funderat på en sak, finns där inget program som kan komma åt .ipsw filer så som reshacker kommer år win32 filer? Vet att man kan t.ex gå in i live messenger och ändra så msn.se tror att man har sista uppdateringen så man slipper uppdatera, med det kan man då köra äldre messengers. Tänkte då att, om man kunde komma in där och se ifall man kan lura gs.apple.com. Att man då öppnar t.ex 3.1.2.ipsw.. kladdar lite i filen, skriver att det är en 3.1.3.ipsw istället, sen när man väljer den med hjälp av shift tangenten i itunes så går den vidare för apple tror att det är den senaste mjukvaran?
Vet att det blev lite rörigt nu men ja hoppas ni förstår.
Jag är med på hur du resonerar. Men det är här Apple tänkte en gång extra… och det är Personlig Firmware. Mycket mycket enkelt beskrivet fungerar det så att när du ber iTunes köra en Restore på din iPhone skickar iTunes din ECID (Exclusive Chip ID) till Apples servrar. Apples servrar returnerar en “blob” innehållande en unik SHSH (Signature HaSH). Vad Apple/iTunes gör med dessa blobbar är att “personifiera” firmware-filen, gör den unik för just din 3GS. iTunes integrerar ECID, SHSH och CERT-blocken i IPSWn och din iPhone kontrollerar resultatet. iTunes gör detta i en temporär katalog där du som användare egentligen bara kan titta och hämta filerna.
Såå… kontentan är att visst går det att knäcka detta och det var därför GeoHot lade ned iPhonehackandet och koncentrerade sig på att knäcka PS3an. Vilket han naturligtvis lyckades med 3 år 2 månander och 11 dagar efter att Sony släppte PS3. Hans tanke är att koppla samman en bunt med PS3or och knäcka SHSH kryptot
@freebo 58861 wrote:
Jag är med på hur du resonerar. Men det är här Apple tänkte en gång extra… och det är Personlig Firmware. Mycket mycket enkelt beskrivet fungerar det så att när du ber iTunes köra en Restore på din iPhone skickar iTunes din ECID (Exclusive Chip ID) till Apples servrar. Apples servrar returnerar en “blob” innehållande en unik SHSH (Signature HaSH). Vad Apple/iTunes gör med dessa blobbar är att “personifiera” firmware-filen, gör den unik för just din 3GS. iTunes integrerar ECID, SHSH och CERT-blocken i IPSWn och din iPhone kontrollerar resultatet. iTunes gör detta i en temporär katalog där du som användare egentligen bara kan titta och hämta filerna.
Såå… kontentan är att visst går det att knäcka detta och det var därför GeoHot lade ned iPhonehackandet och koncentrerade sig på att knäcka PS3an. Vilket han naturligtvis lyckades med 3 år 2 månander och 11 dagar efter att Sony släppte PS3. Hans tanke är att koppla samman en bunt med PS3or och knäcka SHSH kryptot
Så dem är alltså lite halvsmarta dem där apple-nissarna. Attans med ju 😛
jag har lyckats på nått konstigt sätt att nedgradera min iphone xD tog mig 1 månad men jag har lyckats nu återstår bara unlock xD vet någon hur man gör eller jag har en iphone 3gs 32 gig nya modellen
och att jag har jailbreakat den igen^^Från: Support ServiceOK [mailto:support@serviceok.net]
Skickat: den 5 mars 2010 13:39
Till:
Ämne: R: Iphone 3GsYes, our software can unlock 3.1.3 version without problems
Sincerely
Inviato: venerdì 5 marzo 2010 13:37
A: support@serviceok.net
Oggetto: Iphone 3GsHi
Can you unlock this version:
Bootloader: 06.04
Baseband: 05.12.01
OS version: 3.1.3I want to use another operator.
Vad tror ni om ovan???
men min var 3.1.3 men nu e den 3.1.2 xD fortfarande iphone 3gs 3d generation vet nt om det kommer funka att unlocka den jag har redan jailbreakat den
@lee7 58939 wrote:
men min var 3.1.3 men nu e den 3.1.2 xD fortfarande iphone 3gs 3d generation vet nt om det kommer funka att unlocka den jag har redan jailbreakat den
Det går endast om du inte har uppdaterat ditt baseband till 05.12.01, baseband uppdateringen sker automatisk i samband med fw 3.1.3. Har du gjort det så är det kört för tillfället då det inte går att nergradera basebandet. Kolla i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware.
@xmicke 58938 wrote:
Från: Support ServiceOK [mailto:support@serviceok.net]
Skickat: den 5 mars 2010 13:39
Till:
Ämne: R: Iphone 3GsYes, our software can unlock 3.1.3 version without problems
Sincerely
Inviato: venerdì 5 marzo 2010 13:37
A: support@serviceok.net
Oggetto: Iphone 3GsHi
Can you unlock this version:
Bootloader: 06.04
Baseband: 05.12.01
OS version: 3.1.3I want to use another operator.
Vad tror ni om ovan???
Det är fullt med såna Scam sajter på nätet och ingen av de kan göra vad de lovar. Sidan är från England men han som har gjort den kan inte så bra engelska. Hela den sidan är skrattretande, det står inget om baseband överhuvudtaget och det står även att de kan låsa upp din iPhone om den redan är upplåst.
It’s sure! With our software you can update your iphone (if already unlocked) to the latest version andyou can even free download future updates!
@ponyboy 58941 wrote:
Det går endast om du inte har uppdaterat ditt baseband till 05.12.01, baseband uppdateringen sker automatisk i samband med fw 3.1.3. Har du gjort det så är det kört för tillfället då det inte går att nergradera basebandet. Kolla i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware.
jag kollar nu min version är 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.12.01
finns det nån chans att jag kan unlocka den eller för att när jag jailbreakar den med blackra1n så får jag ba cydia rock fast jag får fortfarande ingen nät när jag använder tele2 comviq -.-‘ vet ni hur man unlockar den eller???@lee7 59008 wrote:
jag kollar nu min version är 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.12.01
finns det nån chans att jag kan unlocka den eller för att när jag jailbreakar den med blackra1n så får jag ba cydia rock fast jag får fortfarande ingen nät när jag använder tele2 comviq -.-‘ vet ni hur man unlockar den eller???Det GÅR inte att låsa upp 05.12.01.
och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^
@lee7 59011 wrote:
och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^
Har du baseband/modem firmware 05.12.01 så är den inte upplåst. Skulle du ha lyckats så är du ensam i världen om det, vad tror du sannolikheten är….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.