Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Viewing 50 posts - 601 through 650 (of 859 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

@lee7 59011 wrote:

och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^

Jag har haft fel förut men nu är jag bergsäker på detta. Antingen så förklarade du fel och inte har baseband 05.12.01 eller så var din iphone fabrikupplåst om du kan använda olika operatörer i den. Du kan inte heller negradera ditt BB om du inte har en 3G med Bootloader 5.8 (få 3G som har). Har du lyckats så är det som Freebo skrev “Du är den första i världen”.

Kan du länka till dessa youtube videor?

adleeer
    Member
    Post count: 56

hejsan. jag har en iphone 3gs med 3.1.3 jqag undrar om där finns en jailbreak till det eller om det inte har kommit ut änn annars hade jag uppskattat en länk till en guiad som visar exakt hur man ska göra 🙂

tack i förhand

Braxen
    Member
    Post count: 212

@adleeer 59099 wrote:

hejsan. jag har en iphone 3gs med 3.1.3 jqag undrar om där finns en jailbreak till det eller om det inte har kommit ut änn annars hade jag uppskattat en länk till en guiad som visar exakt hur man ska göra 🙂

tack i förhand

Nej det finns inget jailbreak till 3gs 3.1.3 n men om du har sparat shsh i cydia så kan du nergradera till 3.1.2 och jaila den igen men inte låsa upp

fireas
    Member
    Post count: 20

@ponyboy 54379 wrote:

Aaaaahhhhhhh så jävla skönt, lyckades till slut. Efter 45 försök under natten så var jag nära att ge upp men när jag läste att Nimren hade klarat av det bestämde jag mig att lämna min Vista hemma och prova en annan dator, Windows 7.

På Windows 7 så funkade det på första försöket. Nu måste jag ta mig hem och se om det var min dator det var fel på eller problem med Sauriks server.

Nu kan jag iaf andas ut, det går att återställa till fw 3.1.2 och jailbreaka med en 3Gs. Tack för all hjälp, guiden funkar utmärkt!!!

Edit: Kommer att prova med flera 3Gs idag ink några med nya bootrom och jag ser ingen anledning till att det inte ska funka.

Hej!

Använde du dig av Quickpwn??

Har error 1015 på win 7 men quickpwn sade att firmwaren var fel när jag lade in IPSW:n 3.1.2:eek::eek:

Hjälp people?:)

Ponyboy
    Member

@fireas 59212 wrote:

Hej!

Använde du dig av Quickpwn??

Har error 1015 på win 7 men quickpwn sade att firmwaren var fel när jag lade in IPSW:n 3.1.2:eek::eek:

Hjälp people?:)

Om du får error 1015 i slutfaset av återställningen och du fastnar i recovery mode kan du använda Quickpwn eller iRecovery för att komma ur det.

Quickpwn: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-6.html#post54889

iRecovery: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post54969

ashe
    Member
    Post count: 15

jag har restorat min telefon pga att inget annat fungerade och då uppdaterades den till 3.1.3. fråga är kan jag då återställa min telefon till 3.1.2? jag har tryckt på den make my life easier på cydia. om inte kan jag jailbreaka den ändå men utan att låsa upp den dvs köra giltligt sim kort?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ashe 59222 wrote:

jag har restorat min telefon pga att inget annat fungerade och då uppdaterades den till 3.1.3. fråga är kan jag då återställa min telefon till 3.1.2? jag har tryckt på den make my life easier på cydia. om inte kan jag jailbreaka den ändå men utan att låsa upp den dvs köra giltligt sim kort?

Vilken iPhone? Nya/gamla boot?

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

Hej jag har en fråga jag vill återställa min mobil inte genom itunes utan i inställningar i min iphone. Men om jag återställer kommer den hämta 3.1.3 då?

Ponyboy
    Member

@ashe 59222 wrote:

2G/3G kan man återställa till 3.1.2 genom att shift återställa med en 3.1.2 ipsw. 3Gs kan man endast återställa om har tryckt på “Make my life easier” och sparat sin SHSH innan 4:e februari.

ashe
    Member

@h3nr11k 59223 wrote:

Vilken iPhone? Nya/gamla boot?

har en 3gs, 3.1.2. nu har jag ätnligen kunnat nergradera den till 3.1.2 igen men modemfirmwaren står på 05.12.01. om jag förstått rätt så kan man inte låsa upp sim kortet då. vad kan jag göra vill så gärna ha kvar tele2 telia är piss dyrt. https://www.iphoneinfo.se/forum/images/icons/angry.gif

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@ashe 59227 wrote:

har en 3gs, 3.1.2. nu har jag ätnligen kunnat nergradera den till 3.1.2 igen men modemfirmwaren står på 05.12.01. om jag förstått rätt så kan man inte låsa upp sim kortet då. vad kan jag göra vill så gärna ha kvar tele2 telia är piss dyrt. https://www.iphoneinfo.se/forum/images/icons/angry.gif

Stämmer, du får fortsätta vara arg….

ashe
    Member

@freebo 59228 wrote:

Stämmer, du får fortsätta vara arg….

jaha, vad är skillnaden då mellan detta jag har nu och 3.1.3, den går väl att jailbreaka? då sitter ja väl i samma sits förutom att ja har den nya uppgraderingen. Im i right?
    och är det inget sätt at få tillbaka mitt gamla baseband eller modemfirmware?

H3NR11K
    Member

@ashe 59229 wrote:

jaha, vad är skillnaden då mellan detta jag har nu och 3.1.3, den går väl att jailbreaka? då sitter ja väl i samma sits förutom att ja har den nya uppgraderingen. Im i right?
    och är det inget sätt at få tillbaka mitt gamla baseband eller modemfirmware?

3.1.2 har ett annat BB än 3.1.3 och det nyare bb kan man ej låsa upp

ashe
    Member

@h3nr11k 59230 wrote:

3.1.2 har ett annat BB än 3.1.3 och det nyare bb kan man ej låsa upp

men ja ju den nya bb ändå tydligen

H3NR11K
    Member

@ashe 59231 wrote:

men ja ju den nya bb ändå tydligen

Det är för att du kan inte nedgradera BB. Du kan endast nedgradera FW..

ashe
    Member

@h3nr11k 59233 wrote:

Det är för att du kan inte nedgradera BB. Du kan endast nedgradera FW..

tack för svaret. nu är frågan vad är det föskillnad på detta jag har nu och om jag hade haft 3.1.3 dvs hade jag kunnat jailbreaka vanligt utan att låsa upp simkortet på 3.1.3.

Ponyboy
    Member

@ashe 59234 wrote:

tack för svaret. nu är frågan vad är det föskillnad på detta jag har nu och om jag hade haft 3.1.3 dvs hade jag kunnat jailbreaka vanligt utan att låsa upp simkortet på 3.1.3.

Skillnaden är att det inte går att jailbreaka en 3Gs som är på fw 3.1.3, man måste nergradera först. Angående upplåsning så är det kört om man har uppdaterat basbeandet. Är du inte intresserad av jailbreak så kan du stanna på fw 3.1.3.

H3NR11K
    Member

Provade denna guide går på en AT T låst 3GS. Kollen hade uppdaterat till 3.1.3 och fick inte igång den. tankade ned downgrade assistant (För att på min dator så hade jag 4 olika filer och ingen av dem stämde med den som man ska ändra i). Tankade hem ipsw och återställde till 3.1.2. Fick error 1015 och kirrade de med quickpwn.

Slutligen haktiverade jag med BR.

mdredfox8
    Member
    Post count: 18

Vad tror ni om upplåsning? Är det på gång något för det nya basebandet som man får med 3.1.3?

Eller kommer det vara kört att låsa upp telefonen under en lång tid framöver?

Freebo
    Member

@mdredfox8 59294 wrote:

Vad tror ni om upplåsning? Är det på gång något för det nya basebandet som man får med 3.1.3?

Eller kommer det vara kört att låsa upp telefonen under en lång tid framöver?

Jag tror inte det kommer ngn unlock för 05.12.01, däremot för nästa baseband i nästa stora firmwareuppdatering i april(?) i samband med iPad release

H3NR11K
    Member

@freebo 59295 wrote:

Jag tror inte det kommer ngn unlock för 05.12.01, däremot för nästa baseband i nästa stora firmwareuppdatering i april(?) i samband med iPad release

Men ingen vet riktigt.. En vacker dag så finns det en unlock helt enkelt!

martinelisson
    Member
    Post count: 2

Hej,

Jag har haft en iphone 3gs med mjukvara 3.1.3 som jag synkat med itunes. Nu har jag bytt telefon så att jag har en 3gs 3.1.2 som är jailbreakad, kan jag synka den med mitt itunes utan att den blir uppdaterad till 3.1.3??

Tacksam för svar:P

Freebo
    Member

@martinelisson 59444 wrote:

Hej,

Jag har haft en iphone 3gs med mjukvara 3.1.3 som jag synkat med itunes. Nu har jag bytt telefon så att jag har en 3gs 3.1.2 som är jailbreakad, kan jag synka den med mitt itunes utan att den blir uppdaterad till 3.1.3??

Tacksam för svar:P

Yes inga problem så länge du inte svarar JA på frågan om iTunes skall uppdatera till 3.1.2 installation till 3.1.3 😉

FajaaN
    Member
    Post count: 4

HjääääääääääälPPP

Hjäälp, är ny i forum & äger en iphone 3gs 32gb som jag fick igår. 🙂
    jailbreak med blackra1n, fungerade hur bra som helst.

Tack vare uppgraderingen 3.1.3 firmware… :/ fick leka me min iphone 1 timme sedan va det rena mardröm..:( Save me plss..

Suttit i flera timmar för att fixa problemet och läste dina (Freebo) instruktioner och andras, fortfarande funkar det inte som det ska… typ testa me annan dator

Får alltid upp den gå ej att återställas… Få panik snart.:confused:

Kan någon rädda mig… PLSSSSSSS <3

TAAACKK 😛

Freebo
    Member

@fajaan 59609 wrote:

HjääääääääääälPPP

Hjäälp, är ny i forum & äger en iphone 3gs 32gb som jag fick igår. 🙂
    jailbreak med blackra1n, fungerade hur bra som helst.

Tack vare uppgraderingen 3.1.3 firmware… :/ fick leka me min iphone 1 timme sedan va det rena mardröm..:( Save me plss..

Suttit i flera timmar för att fixa problemet och läste dina (Freebo) instruktioner och andras, fortfarande funkar det inte som det ska… typ testa me annan dator

Får alltid upp den gå ej att återställas… Få panik snart.:confused:

Kan någon rädda mig… PLSSSSSSS <3

TAAACKK 😛

Sorry mannen, har du uppdaterat en helt ny 3GS till 3.1.3 är det kört. Du kan varken jailbreaka eller låsa upp den.

oscar.A
    Member
    Post count: 6

jag fick det att fungera!:D dock får jag ingen service? hur får jag täckning?

Ponyboy
    Member

@oscar.A 59648 wrote:

jag fick det att fungera!:D dock får jag ingen service? hur får jag täckning?

Har du uppdaterat basebandet till 05.12.01 kan du inte låsa upp den längre, basebandet kan du se i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware. Du är tvungen att använda den operatör din iphone är bunden till.

oscar.A
    Member

den är köpt med halebop, och jag använder den med halebop. har nu baseband 05.12.01.

Ponyboy
    Member

@oscar.A 59651 wrote:

den är köpt med halebop, och jag använder den med halebop. har nu baseband 05.12.01.

Då borde det inte vara några problem. Fick du nån error meddelande när du skulle nergradera?

oscar.A
    Member

1015, okänt fel tror jag det va. när jag hade satt den i recovery mode efter jag fixat 3.1.2 körde jag blackra1n. den är jailbreakad, men har ingen täckning.
    såg högre upp i tråden att det var fler som hade fått samma error, men freebo sa att det inte spelar ngn roll, vad jag fattade det som är väl det gamla basebandet väsentligt om man måste unlocka iPhonen. min har ju halebop. eller har jag helt fel?

Ponyboy
    Member

@oscar.A 59655 wrote:

1015, okänt fel tror jag det va. när jag hade satt den i recovery mode efter jag fixat 3.1.2 körde jag blackra1n. den är jailbreakad, men har ingen täckning

Problemet är att du inte har aktiverat din iphone innan du jailbreakade den, i vanliga fall så hacktiverar blackra1n en iphone på fw 3.1.2 men om du har uppdaterat basebandet så funkar inte blackra1ns hacktivation. Återställ igen till 3.1.2 med samma metod och när du får error 1015 stäng itunes och kör Quickpwn 2.2.1 för att komma ut ur recovery mode. Sen starta itunes och aktivera din iphone innan du jailbreakar den. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-4.html#post54509

Du kan dessutom komma ut ur Recovery mode med iRecovery https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post54969

oscar.A
    Member

i iTunes får jag frågan om jag ska ställa in den som en ny iPhone, eller om jag ska återställa från säkerhetskopian. vilket ska jag välja

Ponyboy
    Member

@oscar.A 59661 wrote:

i iTunes får jag frågan om jag ska ställa in den som en ny iPhone, eller om jag ska återställa från säkerhetskopian. vilket ska jag välja

Säkerhetskopian innehåller förutom dina kontakter och sms en massa inställningar som kan orsaka problem när du ska jailbreaka. Mitt råd är att välj som en ny iphone och efter att du jailbreakat backa upp från din säkerhetskopia ifall du vill få tillbaka dina kontakter och sms.

oscar.A
    Member

@ponyboy 59656 wrote:

Problemet är att du inte har aktiverat din iphone innan du jailbreakade den, i vanliga fall så hacktiverar blackra1n en iphone på fw 3.1.2 men om du har uppdaterat basebandet så funkar inte blackra1ns hacktivation. Återställ igen till 3.1.2 med samma metod och när du får error 1015 stäng itunes och kör Quickpwn 2.2.1 för att komma ut ur recovery mode. Sen starta itunes och aktivera din iphone innan du jailbreakar den. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-4.html#post54509

Du kan dessutom komma ut ur Recovery mode med iRecovery https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post54969

vad innebär “firmware string error” i quickpwn? hur löser man det?

Ponyboy
    Member

@oscar.A 59669 wrote:

vad innebär “firmware string error” i quickpwn? hur löser man det?

Du ska endast använda Quickpwn för att komma ut ur recovery mode efter att du fastnat i error 1015. När din iphone har vaknat ska du stänga Quickpwn och aktivera i itunes.

oscar.A
    Member

TACK!!:D:D du har räddat mitt liv:D nu funkar allt:D:D

GeoFan
    Member
    Post count: 22

Har fått en ny iPhone 3.1.3 och tänkte försöka flytta över allt jag har på min gamla som e JB och kvar på 3.1.2

Jag förstår att jag inte kan nedgradera eftersom jag inte har en fil hos farbror Saurik och eftersom modem firmware inte går att negradera.

Men det är egentligen oviktigt då jag förlikat mig med tanken på en tethrered JB för tillfället och inte behöver låsa upp den.

Hittade en bra guide på hur man kan backa upp den gamla i Itunes och sen köra en restore från den nya.

Kruxet är dock att båda telefonerna har olika FW.

Min fråga är om det går att negradera FW på 3.1.3 utan att bry sig om baseband.
    Tänkte isåfall nedgradera till 3.1.2, köra en restore och sen uppgradera till 3.1.3 igen.

Funkar det?

antson49
    Member
    Post count: 49

Tjenare grabbar!
    Hittade denna nyss och tänkte bara kolla med er smarta om detta funkar för mig som har en iphone 3gs utan att ha sparat shsh-filen? Om det funkar så blir jag så jävla glad!

länk: How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review

Mvh

Freebo
    Member

@antson49 60133 wrote:

Tjenare grabbar!
    Hittade denna nyss och tänkte bara kolla med er smarta om detta funkar för mig som har en iphone 3gs utan att ha sparat shsh-filen? Om det funkar så blir jag så jävla glad!

länk: How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review

Mvh

Absolut, ok du söker på umbrella i detta forum så ser du att har skrivit om metoden förr. Det är en komplicerad övning och mig veterligen har ingen här lyckats med att nedgradera till 3.1.2 utan att ha ECID SHSH i Cydia

adleeer
    Member

tjena har bara en fråga kommer det att komma någon ny jailbreak verison 3.1.3? eller man måste använda sig av den har nedgraderingen nu ist ?

GeoFan
    Member

@adleeer 60138 wrote:

tjena har bara en fråga kommer det att komma någon ny jailbreak verison 3.1.3? eller man måste använda sig av den har nedgraderingen nu ist ?

Det kommer nog ingen ny JB till 3.1.3 utan man får rida ut denna FW tills det kommer en större uppdatering

enligt trådarna jag läst iaf

Du kan ju iofs köra en Tethered Jailbrak (sök på ämnet) fast du kan inte låsa upp telefonen om den är operatörslåst.

Du kan endast nedgradera till 3.1.2 om du sparat din SHID fil hos Saurik (sök i forumet)

H3NR11K
    Member

@geofan 60145 wrote:

Det kommer nog ingen ny JB till 3.1.3 utan man får rida ut denna FW tills det kommer en större uppdatering

enligt trådarna jag läst iaf

Du kan ju iofs köra en Tethered Jailbrak (sök på ämnet) fast du kan inte låsa upp telefonen om den är operatörslåst.

Du kan endast nedgradera till 3.1.2 om du sparat din SHID fil hos Saurik (sök i forumet)

Tethered jailbreak? Nej? Det får du bara om du har en ny 3GS med nya iBoot

Man kan nedgradera till alla FW om man nu har alla SHSH filer sparade i Cydia/Saurik server. Annars så går det ej. Har du en stock 3.1.3 så kan du inte göra något i form av JB/unlock

adleeer
    Member

Tjena hur vet man att man har alla SHSH filer sparade i cydia/ saurik server ?

GeoFan
    Member

@adleeer 60155 wrote:

Tjena hur vet man att man har alla SHSH filer sparade i cydia/ saurik server ?

Du ser det på första sidan inne i Cydia

H3NR11K
    Member

405871d1260921027-device-has-shsh-file-cydia-photo.jpg

Den gröna texten säger vilka FW som finns “on store” Dessa kan du nedgradera till.

GeoFan
    Member

@geofan 60130 wrote:

Har fått en ny iPhone 3.1.3 och tänkte försöka flytta över allt jag har på min gamla som e JB och kvar på 3.1.2

Jag förstår att jag inte kan nedgradera eftersom jag inte har en fil hos farbror Saurik och eftersom modem firmware inte går att negradera.

Men det är egentligen oviktigt då jag förlikat mig med tanken på en tethrered JB för tillfället och inte behöver låsa upp den.

Hittade en bra guide på hur man kan backa upp den gamla i Itunes och sen köra en restore från den nya.

Tänkte isåfall nedgradera till 3.1.2, köra en restore och sen uppgradera till 3.1.3 igen.

Funkar det?

Ok jag utgår från att detta inte funkar och får väl ta och överföra allt manuellt (suck).
    Någon som vet om jag kan överföra mina SMS till den nya mobilen?

streetrobban
    Member
    Post count: 11

Min 3GS var jailbreakad med 3.1.2 och upplåst från operatörslåset så jag kunde köra mitt Tele2 abonnemang.

Av någon anledning slutade min telefon att fungera, jag kom inte längre än Apple loggan vid uppstart. Efter att försökt en helt natt att fixa problemet bestämde jag mig för att köra restore på telefonen via iTunes. Och då lades 3.1.3 in. Sedan dess har jag inte kunna använda min telefon.

Finns det något jag kan göra eller måste jag vänta tills någon kommer med en jailbreak som fixar basebandet också?

Freebo
    Member

@geofan 60130 wrote:

Funkar det?

Manuell SMS backup:
    Backup SMS (sms.db) on your iPhone the easy way (openSSH) | iLikeMyiPhone

Nu är jag iofs väldigt osäker men du bör kunna återställa en backup från din 3.1.2 telefon till en ny telefon med 3.1.3.

I backupen finns egentligen ingenting relaterat till själva mjukvaran utan bara dina inställningar och det kostar/du riskerar ingeting på att försöka.

GeoFan
    Member

@streetrobban 60178 wrote:

Min 3GS var jailbreakad med 3.1.2 och upplåst från operatörslåset så jag kunde köra mitt Tele2 abonnemang.

Av någon anledning slutade min telefon att fungera, jag kom inte längre än Apple loggan vid uppstart. Efter att försökt en helt natt att fixa problemet bestämde jag mig för att köra restore på telefonen via iTunes. Och då lades 3.1.3 in. Sedan dess har jag inte kunna använda min telefon.

Finns det något jag kan göra eller måste jag vänta tills någon kommer med en jailbreak som fixar basebandet också?

Kolla längre upp i tråden – om du har kört Cydia från telefonen och tryckt på “make my life easier” så har du en SHIS fil på Sauriks server och kan nedgradera till 3.1.2

Lite osäker på baseband dock…

streetrobban
    Member
    Post count: 11

@geofan 60180 wrote:

Kolla längre upp i tråden – om du har kört Cydia från telefonen och tryckt på “make my life easier” så har du en SHIS fil på Sauriks server och kan nedgradera till 3.1.2

Lite osäker på baseband dock…

Jo jag vet det där med Cydia, men jag är nästan säker på att jag inte gjort det. Kommer inte ihåg om jag testat att nergradera till 3.1.2 och sedan Jailbreaka på nytt med Blackra1n. Ska testa det när jag kommer hem.

Viewing 50 posts - 601 through 650 (of 859 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.