Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
@nimren 54537 wrote:
Blacksn0w fungerar inte till det nya basebandet. Nu är du fast på 05.12.01 tyvärr =/
Ponyboy, du får nog ta bort ditt serienummer samt IMEI nummer. Är det inte så att den som får tag på detta kan spärra din telefon?
Tack för att du nämnde det. Tänkte inte ens på det då det inte ens är min iPhone.
Jag har en vanlig 3g och råkade uppdatera till 3.1.3 men lyckades komma tillbaka till 3.1.2 och jailbreaka den med Blackra1n.
Allt fungerar förutom att jag inte har någon mottagning på telefonen. Den söker ett tag sedan står det bara “Ingen service”.
Jag har provat att installera ultrasn0w men det gav inget resultat.Har någon varit med om något liknande?
Funkar detta för i’Touch 3rd Generation?
@martinsxv 54627 wrote:
Jag har en vanlig 3g och råkade uppdatera till 3.1.3 men lyckades komma tillbaka till 3.1.2 och jailbreaka den med Blackra1n.
Allt fungerar förutom att jag inte har någon mottagning på telefonen. Den söker ett tag sedan står det bara “Ingen service”.
Jag har provat att installera ultrasn0w men det gav inget resultat.Har någon varit med om något liknande?
Downgrade från 3.1.3 till 3.1.2 nedgraderar dessvärre inte ditt baseband. Det baseband du har nu kan inte låsas upp – ännu.
@freebo 54630 wrote:
Downgrade från 3.1.3 till 3.1.2 nedgraderar dessvärre inte ditt baseband. Det baseband du har nu kan inte låsas upp – ännu.
Det var som jag oroade mig för då.
Det verkar ju lite konstigt att man får igång luren och allt är som vanligt men täckningen saknas?
Det är väl bara att vänta och se då.
Det går inte att totalåterställa luren så basebandet återställs till orig också?Vet du om det går att se vilken operatör som luren är låst till?
@freebo 54631 wrote:
Nej, läs mer på
Dev-Team BlogKan man inte nergradera ipt3G, är du säker på detta?
Ville bara säga att jag körde denna guide och det fungerar KLOCKRENT ! första försöket så var jag igång, kan dock vara värt att nämna jag hade aldrig uppdatera till 3.1.3 utan det blev strul med telefonen bara när jag skulle återställa nätverks inställningar.
Så blev tvungen att göra om all jailbreak, återkommer med resultat
EDIT: Allt fungerar som det ska första försöket good to go ! tack för hjälpen freebo
jag är osäker på hur min tele ser ut.
Har uppdaterat till 3.1.3 och efter det ser min display ut som följer.
itunesloggan med en sladd under syns med en text ovanför som säger “låst SIM, tryck för att låsa upp”.
När jag gör det får jag mata in min PIN och telefonen hittar telias nät som den ska men itunesloggan med sladden under finns kvar, Sen komemr jag inte längre.Betyder detta att min lur e låst till ett annat nät äm telias?
Om så – hur kan den då hitta mottagning på telias nät?
Om inte – hur kommer jag vidare med telefonen?
Just nu kan jag inte ens använda den som en ipod.Sammanfogade trådarna /Mod
Vilken OP är den låst tillEftersom min iphone inte går igång nu skulle jag vilja veta vilken OP den är låst till så man antingen kan byta bort den eller byta OP.
Men hur kollar jag det med antingen IMEI, ICCID eller FCC ID?@pozz2
Har du provat att komma ut från recovery mode med quickpwn 2.2-1?@weezer 54509 wrote:
Shit, nu funkade det :D. Jag följde denna guiden…
Downgrade iPhone 3.1 to 3.0.1 | Redmond Pie
Dvs när man får 1015-felet i Itunes, stäng ner Itunes, starta upp telefonen med Quickpwn och gör som det står i länken ovan; pang startar om, och 3.1.2!!
ja det har jag gjort men när jag ska välja filen i itunes i steg 4 får jag felmeddelandet att filen inte funkar, kommer inte ihåg exakt vad det stod.
@pozz2 54693 wrote:
ja det har jag gjort men när jag ska välja filen i itunes i steg 4 får jag felmeddelandet att filen inte funkar, kommer inte ihåg exakt vad det stod.
Har du redan uppdaterat till 3.1.3 så förlorar du inget på att återställa din iphone till 3.1.3 igen. Har du inte “rätt” simkort så kan du inte aktivera den dock och blackra1n aktiverar inte 3.1.3.
Med sn0wbreeze kan man göra en egen aktiverad custom 3.1.3 ipsw men den är ganska buggig ännu, vänta en dag då det ska komma en uppdatering som fixar problemet.@pozz2 54719 wrote:
sant
det står1 spänn på att du inte använder rätt IPSW för din 3G. Du skall ladda ned http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7265.20091008.Xsd32/iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw
då testar jag den också
tackar*edit*
samma felmeddelande som innan med den filen också
carpe;54756 wrote:vet du inte vad du köper för nått?hahah
@kenjon 54754 wrote:
Gen 1 har en aluminiumbaksida, gen 2 har plast och gen 3 har inbyggd GPS och en Kompass på hemskärmen.
då e de en gen 2
@ carpe 54754 wrote:
Vet du inte vad du köper för nått?
jo men eftersom nån som kan detta bättre än jag ifrågasätter om man verkligen har en 3g blir man såklart fundersam.
har precis blivit av med min iphone oskuld ju…:o
problemet kvarstår…
hej är det någon som vet problemet till detta! jag kan varkan skicka sms eller spara tel nr i kontarkterna!. så fort man trycker skicka på medl. stänger det sig av sig själv och jag kan inte få medl heller jätte skumt!!!det har blivit två veckor nu!!
hlsng!B@bella 54763 wrote:
hej är det någon som vet problemet till detta! jag kan varkan skicka sms eller spara tel nr i kontarkterna!. så fort man trycker skicka på medl. stänger det sig av sig själv och jag kan inte få medl heller jätte skumt!!!det har blivit två veckor nu!!
hlsng!BHar du jailbreakat? Vilken fw/bb har du? Modell på telefon? Om du använder orginaloperatör och struntar i jailbreak så får du helt enkelt återställa telefonen. Låter som att något inte blev helt rätt.
Tjena på er,mitt problem för närvarande är att jag inte hittar filen IPSW-filen.
Jag hittar ju det jag laddar ner men där ju inte den filen???Tjena!
Jag kommer inte längre än där att den säger att den ska kontakta Apple (saurik?) Då ploppar en ruta upp där den säger ” Iphone-enheten (Iphone) Kunde inte återställas. This device isnt eligible for the request to buid.
Har provat både manuellt och med downgrade assistant med att lägga in i Host filen.
Hjääälp känner mig tom utan telefon! =P
@johan_sp00n 54821 wrote:
Tjena!
Jag kommer inte längre än där att den säger att den ska kontakta Apple (saurik?) Då ploppar en ruta upp där den säger ” Iphone-enheten (Iphone) Kunde inte återställas. This device isnt eligible for the request to buid.
Har provat både manuellt och med downgrade assistant med att lägga in i Host filen.
Hjääälp känner mig tom utan telefon! =P
Johan, vad har du för modell och firmware? Pc eller Mac?
@johan_sp00n 54827 wrote:
PC
3GSHur ser jag min firmware när jag bara kommer dit telefonen säger att simkortet inte är giltigt? 3.1.3 vet jag iallafall
Johan, jag misstänker att du kommer att få försöka många gånger (läs speciellt posterna från Weezer och Ponyboy som lyckats nedgradera 3GS med nya bootromet från 3.1.3 till 3.1.2)
Har du en 3GS tillverkad efter vecka 39 lär du få jobba en stund med, det går men beror på så många faktorer att det inte ens är lönt att börja lista dem. Du kommer dock inte att kunna ringa med den på ett tag, gissningsvis kommer det en unlock i sommar. I bästa fall.
Hej,
Vill börja med att säga att jag hade inte uppgraderat min telefon till 3.1.3 utan hade problem med att den botade om hela tiden och visade apple logon. Jag provade resetta telefonen men det gick inte. Samma fel var kvar.
Jag aldrig använt mig av Itunes då min telefon aldrig kunde hittas i Itunes (vet inte riktigt varför) men har ju kunnat använda den bra endå.
Telefonen är en Iphone 3GS 32GB och har 3.1.2 . Den är jailbreakad med Blackra1n. Jag har varit inne på cydia och tryckte på “make my life easier” 🙂 när jag första gången loggade in där.
Nu tänkte jag prova denna lösning för att få komma ur mitt problem.
Sagt och gjort.. allt fungerade fint tills i slutet då jag fick upp ett meddelande som lyder “Iphone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (2005)”.Provat köra guiden flera gånger nu och det blir samma resultat hela tiden. Någon som har nått tips????? Dör utan min telefon juuuu..
🙁Hej vill bara kolla om jag fattar rätt, det finns inga sett att fixa en iphone 3gs med MC131KS och 3.1.3 det jag vill är ju att låsa upp den??
Jag hoppas att det kommer ett bra inlägg om det såfall…@cymax 54850 wrote:
Hej,
Vill börja med att säga att jag hade inte uppgraderat min telefon till 3.1.3 utan hade problem med att den botade om hela tiden och visade apple logon. Jag provade resetta telefonen men det gick inte. Samma fel var kvar.
Jag aldrig använt mig av Itunes då min telefon aldrig kunde hittas i Itunes (vet inte riktigt varför) men har ju kunnat använda den bra endå.
Telefonen är en Iphone 3GS 32GB och har 3.1.2 . Den är jailbreakad med Blackra1n. Jag har varit inne på cydia och tryckte på “make my life easier” 🙂 när jag första gången loggade in där.
Nu tänkte jag prova denna lösning för att få komma ur mitt problem.
Sagt och gjort.. allt fungerade fint tills i slutet då jag fick upp ett meddelande som lyder “Iphone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (2005)”.Provat köra guiden flera gånger nu och det blir samma resultat hela tiden. Någon som har nått tips????? Dör utan min telefon juuuu..
🙁Har du gjort exakt som guiden säger inkl. redigera HOSTS filen så ska det aldrig vara något problem att återställa en 3.1.2 till 3.1.2 igen. Visst, det skiljer sig mellan datorer och det kan alltid vara något med USB-portar eller Win OS som stökar till det.
Sätt den i DFU mode och försök ett par gånger till, starta gärna om datorn oxo.
@freebo 54854 wrote:
Har du gjort exakt som guiden säger inkl. redigera HOSTS filen så ska det aldrig vara något problem att återställa en 3.1.2 till 3.1.2 igen. Visst, det skiljer sig mellan datorer och det kan alltid vara något med USB-portar eller Win OS som stökar till det.
Sätt den i DFU mode och försök ett par gånger till, starta gärna om datorn oxo.
Ska försöka köra det på en annan dator nu. Den har Windows 7 och den jag provat på tidigare hade Vista.
Spela det någon roll vilken verson av iTunes man har?
@cymax 54868 wrote:
Ska försöka köra det på en annan dator nu. Den har Windows 7 och den jag provat på tidigare hade Vista.
Spela det någon roll vilken verson av iTunes man har?
Blev inte någon skillnad 🙁
Har nu provat 2 olika datorer och alla usb portarna på dessa. Ha även startat om de 2 gåner.
Resultatet är att när Itunes säge den kontrollera de mot Itunes (har fixat till HOST filen) så kommer error meddelandet upp efter en stund.Några tips?
Efter att ha återställt 2 st 3Gs ungefär 30 gånger under tre dagar kan jag åter igen säga att denna metod funkar. Har provat på tre datorer med olika OS, Vista, XP och W7. Däremot så har alla dessa datorer haft samma itunes version (9.0.2). Vet inte om det kan påverka och ifall nån lyckats med itunes (9.0.3) så säg gärna till så vi kan stryka det som orsak till varför vissa misslyckas. Har ni sparat eran 3.1.2 SHSH i cydia så ska det funka, prova med andra datorer, andra itunes version och allt annat ni kan komma på.
Har man en gång uppdaterat till 3.1.3 så funkar inte denna guide helt och hållet. Precis innan återställningen är klart så stannar itunes till och error 1015 dyker upp.
Din återställning är nu klar och det du behöver göra är att komma ut från recovery mode. Stäng itunes och ladda ner Quickpwn 2.2.1. Starta Quickpwn och då får ni se denna popup meddelande.
Gör som det står i meddelandet och då kommer ni ut från recovery mode.Problemet nu är att blackra1n hacktiverar inte en iphone som en gång har varit uppdaterat till 3.1.3, har nog med det nya basebandet att göra. Se till att ni har “rätt” simkort så ni kan aktivera i itunes.
Jag har nu uppdaterat och jailbreakat min egen 3Gs med fw 3.1.3 med hjälp av sn0wbreeze 1.4. Har t o m lyckats behålla mitt gamla baseband. Så jag kan bekräfta att buggen i tidigare versioner av sn0wbreeze är nu fixat 1.4 och det får att jailbreaka iphone 3Gs med fw 3.1.3. Detta funkar dock endast för 3Gs med den gamla bootromen.
Dev Team jobbar nu på ett Pwnagetool till 3.1.3 och vi får hoppas att de kan fixa en upplåsnings metod till BB 05.12.01.
PwnageTool For 3.1.3 In The Making. iPhone 3G and 3Gs Users Do Not Update | FSMdotCOMDownload Sn0wbreeze V1.4 to Jailbreak iPhone 3.1.3 Firmware | Redmond Pie
PwnageTool for iPhone 3.1.3 Custom IPSW Jailbreak | Redmond Pie
Sn0wbreeze jailbreakar OS 3.1.3 | iPhoneguiden.se
???
Såg att personen över mig och var underrättad om detta. Någon som vet om det funkar/har kommit då?
@oscar9 54904 wrote:
Download Sn0wbreeze V1.4 to Jailbreak iPhone 3.1.3 Firmware | Redmond Pie
PwnageTool for iPhone 3.1.3 Custom IPSW Jailbreak | Redmond Pie
Sn0wbreeze jailbreakar OS 3.1.3 | iPhoneguiden.se???
Såg att personen över mig och var underrättad om detta. Någon som vet om det funkar/har kommit då?
vad??
@freebo 54908 wrote:
vad??
Tänkte lägga den i
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte-8.html
men la fel. Eftersom dom verkar lösa 3.1.3 fw om jag förstått rätt?
geohot Tvitter
“hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry. “
4:09 PM Feb 4th from webRealistiskt att tro att upplåsning till 3GS med 05.12.01 är på gång inom den närmsta tiden?
@pronger 54939 wrote:
geohot Tvitter
“hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry. “
4:09 PM Feb 4th from webRealistiskt att tro att upplåsning till 3GS med 05.12.01 är på gång inom den närmsta tiden?
Kanske för gamla bootromet men absolut inte för nya. Varför slösa ett ‘bra hål’ på folk som av slarv och obetänksamt uppdaterat till 3.1.3 när nästa stora fw release väntar runt hörnet? Katt- & Råttaleken fortsätter….
@ponyboy 54889 wrote:
Jag har nu uppdaterat och jailbreakat min egen 3Gs med fw 3.1.3 med hjälp av sn0wbreeze 1.4. Har t o m lyckats behålla mitt gamla baseband. Så jag kan bekräfta att buggen i tidigare versioner av sn0wbreeze är nu fixat 1.4 och det får att jailbreaka iphone 3Gs med fw 3.1.3. Detta funkar dock endast för 3Gs med den gamla bootromen.
Jag har en 3gs med gamla bootromen och 3.1.3 men jag får det inte att funka. I DFU får jag error 1600 och i återställningslåge får jag error 1604.
Hur gjorde du för att få det att funka?
@freebo 54836 wrote:
Johan, jag misstänker att du kommer att få försöka många gånger (läs speciellt posterna från Weezer och Ponyboy som lyckats nedgradera 3GS med nya bootromet från 3.1.3 till 3.1.2)
Har du en 3GS tillverkad efter vecka 39 lär du få jobba en stund med, det går men beror på så många faktorer att det inte ens är lönt att börja lista dem. Du kommer dock inte att kunna ringa med den på ett tag, gissningsvis kommer det en unlock i sommar. I bästa fall.
Hmmm, jag verkar kunna få in custom verisioner på luren så jag kommer in i menyer och så..
men jag verkar inte kunna lura Itunes till saurik….
@zizxo 54943 wrote:
Jag har en 3gs med gamla bootromen och 3.1.3 men jag får det inte att funka. I DFU får jag error 1600 och i återställningslåge får jag error 1604.
Hur gjorde du för att få det att funka?
Din iphone måste vara jailbreakad för att du ska kunna återställa med en custom ipsw från sn0wbreeze. Använd guiden och nergradera till 3.1.2 sen kan du återställa till en custom 3.1.3 ipsw. Du ska använda dig av recovery mode inte dfu.
@freebo 54947 wrote:
PwnageTool 3.1.5 release inom kort (Bara Mac OS X)
Sköna de är, detta bekräftar ju att de sitter redan på nya exploit.
“We aren’t revealing any new exploits to Apple with this jailbreak. Everything here has been used before, it’s just a straightforward port of Pwnage2 and 24Kpwn to the new firmware. It’s possible the new firmware was released largely to flush out new exploits before the next big release. We won’t be biting.”
@ponyboy 54948 wrote:
Din iphone måste vara jailbreakad för att du ska kunna återställa med en custom ipsw från sn0wbreeze. Använd guiden och nergradera till 3.1.2 sen kan du återställa till en custom 3.1.3 ipsw. Du ska använda dig av recovery mode inte dfu.
Okej, jag har försökt nergradera typ 50 ggr nu på tre olika datorer, fått “this device isn’t eligble for the requested build” alla ggr.
Aja får väl leva utan jailbreak ett tag då, behöver iaf inte låsa upp den så den går att använda.
@zizxo 54954 wrote:
Okej, jag har försökt nergradera typ 50 ggr nu på tre olika datorer, fått “this device isn’t eligble for the requested build” alla ggr.
Aja får väl leva utan jailbreak ett tag då, behöver iaf inte låsa upp den så den går att använda.
Har du provat med en dator som har itunes 9.0.2? Vet inte om det gör nån skillnad men datorerna jag använde mig av hade alla itunes 9.0.2.
Jag brukar hålla mig borta från itunes uppdateringar länge för jag litar inte på dem. Jag är väldigt misstänksam och tror alltid att det finns dolda spärrar i itunes som inte syns i början men kan aktiveras senare. 😮
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.