Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 54957 wrote:
Har du provat med en dator som har itunes 9.0.2? Vet inte om det gör nån skillnad men datorerna jag använde mig av hade alla itunes 9.0.2.
Jag brukar hålla mig borta från itunes uppdateringar länge för jag litar inte på dem. Jag är väldigt misstänksam och tror alltid att det finns dolda spärrar i itunes som inte syns i början men kan aktiveras senare. 😮
Japp testat både 9.0.2 och 9.0.3. Det var inte så smart att sätta sig vid datorn efter krogen i fredagskväll, då tyckte jag en ny uppdatering vore ju najs 😛
för folk som får “no signal” efter att ha downgraded från 3.1.3 -> 3.1.2
kanske detta kan fungera:1. First of all download/save to your computer firmware 3.1.2 for your iphone, can be downloaded from here Download the new iPhone 3.1.2 Firmware | Redmond Pie .
2. Edit your computer Host to fake iTunes and make it believe it’s communicating with Apple, but instead make it communicated with Saurik’s server. Follow this link to show you have to edit your host file for mac How to edit the hosts file in Mac OS X – Leopard Decoding the Web .
3. Add 74.208.10.249 gs.apple.com to the end of the file and save the file and while the Terminal is open and you’ve already exited the host file, type dscacheutil -flushcache and hit enter.
4. Now put your iPhone in DFU mode, i would like to emphasis that you should put it in DFU mode not Recovery mode. Follow this like to know how to get it in DFU mode What is Difference Between Recovery Mode and DFU Mode | iPhone 3G S .
5. For Mac press on the Option key on your keyboard and then click restore on iTunes. Specify where you’ve saved the downloaded 3.1.2 firmware in step 1 .
6. While restoring, an error 1015 will occur, don’t panic!! let the iphone reboot and the Connect to iTunes screen appear.
7. When stuck on the Connect to iTunes screen, download iRecovery from here iHackintosh iRecovery Package for Windows & Mac.rar .
8. Start iRecovery in Terminal / Console with and type : iRecovery -s
9. When you are left with command line empty, type in the following :
setenv auto-boot true “hit enter”
saveenv “hit enter”
/exit “hit enter”10. Reboot your iPhone by pressing and holding the sleep/power button and the home button until the iPhone display turn off.
11. Have a SIM card inserted on your iPhone.
12. While the iPhone is still connected to your computer and iTunes running, Start your iPhone normally by pressing on the Sleep/Power button.
12. Wait until the iPhone get ACTIVATED by iTunes and then you can jailbreak it by any methods you’d like (I prefer BlackraIn).
ska fungera enligt medlem på modmyi
/jesper@freebo 54371 wrote:
Jag nämnde som sagt tdigare att jag misstror min egen guide i kombination med 3GS med ny iBoot, det verkar vara så att iTunes rapporterar mismatch mellan baseband och fw övervägande för er med nya bootromet. Hursomhelst, har du uppgraderat så är guiden kanske sista halmstrået men fäst alltså inte ditt liv vid att det kommmer er att fungera först just dig
Jag har provat med en annan liknande guide tidigare med då satte jag # framför adressen till saurik så kanske kan det vara orsaken till att itunes vägrade installera ipsw-filen. Är på jobbet nu och kan knappt bärga mig tills jag kommer hem och får testa igen.
Jag är iaf 95% säker att jag tryckte på “gör mitt liv enklare”-knappen efter första lyckade jailbreaken innan jag blev dum i huvudet i 3 sek och uppgraderade via itunes till nya fw.Jag har tyvärr insett att jag en ny bootrom också första fem siffrorna i serienumret är xxx47. Alltså jag känner mig helt förkrossad och fast jag försökt hitta varenda lösning som finns föreslagen på nätet har jag inte hittat nåt som funkat för mig. Kan detta forum det så skulle jag vara så tacksam så jag inte finner ord.
Kan liksom inte acceptera att jag på några sekunder sabbat möjligheten till jailbreak (som gick så jäkla smidigt första gången med blackra1n när jag just fått hem telefonen) och att jag nu i 2 ÅR ska sitta och betala av en iphone där man inte ens kan byta till ett annat tema. å herreguuuud – snälla säg att det inte är kört! Vad tror ni insatta, kan någon hitta på ett sätt att jailbreaka nya fw med bootrom xxx47 med tiden???
@skinnyvirus 54977 wrote:
Jag har provat med en annan liknande guide tidigare med då satte jag # framför adressen till saurik så kanske kan det vara orsaken till att itunes vägrade installera ipsw-filen. Är på jobbet nu och kan knappt bärga mig tills jag kommer hem och får testa igen.
Satte du ett # framför, så betyder det “kommentar” och datorn struntar i vad som står därefter på den raden. Så det var helt klart ett fel.
Hoppas du fixar det ikväll 🙂
@freebo 54940 wrote:
Kanske för gamla bootromet men absolut inte för nya. Varför slösa ett ‘bra hål’ på folk som av slarv och obetänksamt uppdaterat till 3.1.3 när nästa stora fw release väntar runt hörnet? Katt- & Råttaleken fortsätter….
tycker det är lite taskigt att skylla på slarv och obetänksamhet. Själv hade jag bara satt mig in i hur själva jailbreaken skulle gå till och vad man kunde få ut av den. Eftersom jag av okunskap inte visste att jag skulle leta efter information om att nyaste programvaran kommit ut och att den inte ännu jailbreakats så missade jag den infon. Visst var jag lite snabb och fick direkt en ond aning då jag godkände uppdateringen men jag trodde att det värsta som skulle hända var att jag fick jailbreaka en gång till. Nu var det ju en miljard resor värre känns det som men för min del var det okunskap. Inte alltid lätt att veta vad man ska söka efter för kunskap när man är ny på en telefon och dess programvara.
@skinnyvirus 55049 wrote:
tycker det är lite taskigt att skylla på slarv och obetänksamhet. Själv hade jag bara satt mig in i hur själva jailbreaken skulle gå till och vad man kunde få ut av den. Eftersom jag av okunskap inte visste att jag skulle leta efter information om att nyaste programvaran kommit ut och att den inte ännu jailbreakats så missade jag den infon. Visst var jag lite snabb och fick direkt en ond aning då jag godkände uppdateringen men jag trodde att det värsta som skulle hända var att jag fick jailbreaka en gång till. Nu var det ju en miljard resor värre känns det som men för min del var det okunskap. Inte alltid lätt att veta vad man ska söka efter för kunskap när man är ny på en telefon och dess programvara.
Då är det lite slarvigt av personen att uppdatera. Det är just därför man bör vänta och se vad antagligen vi på iPhoneinfo säger eller vad de olika JB/unlock teamen säger..
@skinnyvirus 55049 wrote:
ok ok fel av mig – okunskap är ett bättre ord än obetänksamhet. Men trots det, jag ber på mina bara knän att ingen outar något eventuell loop hole förän efter nästa stora fw release.
@skinnyvirus 54984 wrote:
tack! 🙂
jag återkommer med besked lite senare!Tyvärr ingen framgång trots att jag tog bort # och försökte igen.
iphone-enheten kunde inte återställas, “this device isn’t eligible for the requested build”Ingen som hört ngt rykte om att någon är på g att hitta en jailbreak som funkar med senaste uppdateringen utan att måsta nedgradera först? Kan det bli så att det aldrig kommer eller att det bara kommer en för mac? Har windows 7 i min laptop.
Argh. tänk om man hade råkat uppmärksamma en endaste rad på nätet då man laddade hem blackra1n inför jailbreaken så man inte hade rört den där %&%/#”!?!!! knappen.
@freebo 55051 wrote:
ok ok fel av mig – okunskap är ett bättre ord än obetänksamhet. Men trots det, jag ber på mina bara knän att ingen outar något eventuell loop hole förän efter nästa stora fw release.
men du tror att det finns en framtid för oss som kunde för lite att en dag kunna jailbreaka igen..?
@skinnyvirus 55053 wrote:
men du tror att det finns en framtid för oss som kunde för lite att en dag kunna jailbreaka igen..?
Geohot sa att 3.1.3 skulle vara lätt att jaila men eftersom att det är de “okunniga” som uppdaterar så bryr han sig inte om att fixa det..
“I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.”
Inget system är felsäkert så det går alltid att jaila/unlocka men det kan ta tid.
Goda nyheter för de som har jailbreakat till 3.1.3 sparat sin shsh hos saurik och inte behöver unlock.
Jag testade metoden här ovan för att downgradea och lyckades med att få tillbaka 3.1.2 med signal och jailbreak.
så nu är allt som det ska vara igen 🙂
/jesper
@h3nr11k 55050 wrote:
Då är det lite slarvigt av personen att uppdatera. Det är just därför man bör vänta och se vad antagligen vi på iPhoneinfo säger eller vad de olika JB/unlock teamen säger..
samtidigt finns det väl knappast någon som kan påstå att de aldrig lärt sig en läxa av att göra ett misstag? jag menar bara att det är ganska mänskligt att inte tänka efter ordentligt på 100% av alla beslut man tar. i vissa situationer är det nog bara trial and error som gäller. om man inte vet nog mycket för att söka rätt kunskap så är det ju lätt hänt, eller om man är för impulsiv och ivrig att komma vidare som jag var i detta fallet.
Jag hittade en bra post av thelatenist på Macrumors.
Har du uppdaterat till 3.1.3 så är läget som följer:2G
Jailbreak: JA
Upplåsning: JA3G
Jailbreak: JA
Upplåsning: Nej3GS
Jailbreak: KANSKE *
Upplåsning: NEJ* Om din iPhone var jailbreakad innan med fw 3.1.2 och du har ECID SHSH på Sauriks server så kan du alltså använda guiden i första posten i denna tråd för att nedgradera till 3.1.2 igen och jailbreaka. Igen, notera att detta inte låser upp din iPhone – du har en iPod Touch i din hand
@h3nr11k 55055 wrote:
Geohot sa att 3.1.3 skulle vara lätt att jaila men eftersom att det är de “okunniga” som uppdaterar så bryr han sig inte om att fixa det..
“I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.”
Inget system är felsäkert så det går alltid att jaila/unlocka men det kan ta tid.
åå om man bara kunde övertala honom att vara lite gullig mot oss som lyckades klanta till det. han borde ta nån liten summa för det kanske så det skulle kännas värt det. ja jag tänker inte ha en boring iphone i 24 månader iaf. nåt måste man hitta på..
@skinnyvirus 55059 wrote:
samtidigt finns det väl knappast någon som kan påstå att de aldrig lärt sig en läxa av att göra ett misstag? jag menar bara att det är ganska mänskligt att inte tänka efter ordentligt på 100% av alla beslut man tar. i vissa situationer är det nog bara trial and error som gäller. om man inte vet nog mycket för att söka rätt kunskap så är det ju lätt hänt, eller om man är för impulsiv och ivrig att komma vidare som jag var i detta fallet.
Som du säger så är alla vi mänskliga. Man gör misstag och man lär sig av dem. Nu kan de som inte uppdaterat skratta sig lyckliga och de som som har uppdaterat gråta, böna och be Geohot eller Dev att kirra JB/unlock
@skinnyvirus 55061 wrote:
åå om man bara kunde övertala honom att vara lite gullig mot oss som lyckades klanta till det. han borde ta nån liten summa för det kanske så det skulle kännas värt det. ja jag tänker inte ha en boring iphone i 24 månader iaf. nåt måste man hitta på..
Ja.. Dock så tror jag verkligen inte att han kommer att göra något.. Han har sagt flera gånger att han aldrig kommer att göra ett simpelt program igen eftersom att det är många som failat å sen med tanke på hans senaste tweet så..
@skinnyvirus 55061 wrote:
Han bryr sig inte. Han vet att om han sitter på sin eventuella exploit till nästa stora fw release blir han bara en ännu större hjälte.
Freebo, med din guide kommer den som jailbreakar att sluta med en oaktiverad iphone och få “no signal” även om du har kör med “rätt” simkort.
länka gärna din min beskrivning så folk kan få en jailbreakad 3.1.2 med signal.
@jesper_u 55068 wrote:
Freebo, med din guide kommer den som jailbreakar att sluta med en oaktiverad iphone och få “no signal” även om du har kör med “rätt” simkort.
ge mig en länk till guiden så får jag kolla tack
@jesper_u 55068 wrote:
Stämmer inte. Är man på 3.1.2 och återställer till 3.1.2 som det står i guiden så går det jätte bra att aktivera med rätt sim kort. Har man uppdaterat till 3.1.3 och nergraderat till 3.1.2 så kan man använda sig av Quickpwn för att komma ut från recovery och sen aktivera i iTunes.
Testat över 30 gånger nu med 2 st 3Gs.
@h3nr11k 55063 wrote:
Som du säger så är alla vi mänskliga. Man gör misstag och man lär sig av dem. Nu kan de som inte uppdaterat skratta sig lyckliga och de som som har uppdaterat gråta, böna och be Geohot eller Dev att kirra JB/unlock
Ja.. Dock så tror jag verkligen inte att han kommer att göra något.. Han har sagt flera gånger att han aldrig kommer att göra ett simpelt program igen eftersom att det är många som failat å sen med tanke på hans senaste tweet så..
precis, huvudet på spiken.
stämmer nog.. som du säger så får vi som uppdaterat bara hoppas att nån som har de rätta kunskaperna förbarmar sig..
@freebo 55065 wrote:
Han bryr sig inte. Han vet att om han sitter på sin eventuella exploit till nästa stora fw release blir han bara en ännu större hjälte.
mm.. men undrar hur länge det kan dröja..
Verkar dock som att jag kan ha hittat ett sätt att ta mig ur situationen, men billigt blire inte. min pojkvän har också lagt en beställning på en iphone men han tog en svart 16 gig och jag har en vit 32 gig. om jag betalar mellanskillnaden till en vit 32 åt honom så kan vi byta låter det som. haha sjukt å betala typ 900 spänn för att få en ny chans på 3.1.2 programvaran. men jag tror jäklar det är värt det..
För inte kan det väl finnas telefoner redan nu i telias lager som har nya programvaran väl?
@skinnyvirus 55087 wrote:
För inte kan det väl finnas telefoner redan nu i telias lager som har nya programvaran väl?
Tror det dröjer ett par veckor innan iphoner i telia butiken är uppdaterade till 3.1.3. Du kan ju alltid fråga dem hur länge mobilen har funnits i lager.
@skinnyvirus 55087 wrote:
mm.. men undrar hur länge det kan dröja..
Verkar dock som att jag kan ha hittat ett sätt att ta mig ur situationen, men billigt blire inte. min pojkvän har också lagt en beställning på en iphone men han tog en svart 16 gig och jag har en vit 32 gig. om jag betalar mellanskillnaden till en vit 32 åt honom så kan vi byta låter det som. haha sjukt å betala typ 900 spänn för att få en ny chans på 3.1.2 programvaran. men jag tror jäklar det är värt det..
Låter som ett jävligt dåligt byte tbh.
Tror inte att Telia har 3.1.3 i lager eftersom att det kom nyss och så jag förstår det så finns det massor i lager,,@ponyboy 55073 wrote:
Stämmer inte. Är man på 3.1.2 och återställer till 3.1.2 som det står i guiden så går det jätte bra att aktivera med rätt sim kort. Har man uppdaterat till 3.1.3 och nergraderat till 3.1.2 så kan man använda sig av Quickpwn för att komma ut från recovery och sen aktivera i iTunes.
Testat över 30 gånger nu med 2 st 3Gs.
Är ny här och hoppas inte mitt inlägg känns OT. Jag har en ny 3GS på 3.1.2 som efter Blackra1n inte vill reboota efter Geohot’s ansikte (allt funkade bra tills jag installerade winterboard och tryckte reboot), skärmen blir bara svart och power on ger itunesloggan. Kan såklart inte återställa i itunes för då hamnar jag på 3.1.3. Inget SHSH sparat med Cydia.
Skulle Quickpwn kunna hjälpa mig boota tillbaka till den 3.1.2 som de facto ligger på telefonen?Tack på förhand!
@sie 55112 wrote:
Är ny här och hoppas inte mitt inlägg känns OT. Jag har en ny 3GS på 3.1.2 som efter Blackra1n inte vill reboota efter Geohot’s ansikte (allt funkade bra tills jag installerade winterboard och tryckte reboot), skärmen blir bara svart och power on ger itunesloggan. Kan såklart inte återställa i itunes för då hamnar jag på 3.1.3. Inget SHSH sparat med Cydia.
Skulle Quickpwn kunna hjälpa mig boota tillbaka till den 3.1.2 som de facto ligger på telefonen?Tack på förhand!
Du har tethrad JB. Jailbreaka med blackra1n varje gång du startar om.
@h3nr11k 55113 wrote:
Du har tethrad JB. Jailbreaka med blackra1n varje gång du startar om.
Yes, funkade bra efter varje omstart tills winterboard installerades – men därefter vill Blackra1n inte gå “hela vägen”, den fastnar på “done, waiting for reboot”.
Testat i OS X och Vista, samma resultat. Men tack H3NR11K för snabbt svar.
EDIT: Har sett en del äldre foruminlägg där folk har haft samma problem med winterboard + Blackra1n, men där har folk valt att ta den enkla vägen att återställa i itunes till 3.1.2 och därefter jailbreaka igen. Men nu när 3.1.2 inte längre är signerad så är det inte mycket till hjälp.
@sie 55115 wrote:
Yes, funkade bra efter varje omstart tills winterboard installerades – men därefter vill Blackra1n inte gå “hela vägen”, den fastnar på “done, waiting for reboot”.
Testat i OS X och Vista, samma resultat. Men tack H3NR11K för snabbt svar.
EDIT: Har sett en del äldre foruminlägg där folk har haft samma problem med winterboard + Blackra1n, men där har folk valt att ta den enkla vägen att återställa i itunes till 3.1.2 och därefter jailbreaka igen. Men nu när 3.1.2 inte längre är signerad så är det inte mycket till hjälp.
Det finns en fix som kan funka utan att du behöver återställa. Har du afc2add installerat? Det går ibland att browsa i mapparna när man har fastnat i boot logon. Kolla om du kan browsa i dina system mappar med ifunbox.
Är du säker på att ditt SHSH inte är sparad i cydia. Enligt vissa så sparas SHSH automatisk i cydia och om du har haft jailbreak längre än en vecka sån kan det gälla dig också.
Pony > Man ska väl se i Cydia ifall man har sin sparad? Han ska väl visa det på förstasidan. Min visar inget, men har för mig att jag har sparat, och att han visat det förut. Finns det något annat sätt att kolla det på?
@ponyboy 55140 wrote:
Det finns en fix som kan funka utan att du behöver återställa. Har du afc2add installerat? Det går ibland att browsa i mapparna när man har fastnat i boot logon. Kolla om du kan browsa i dina system mappar med ifunbox.
Är du säker på att ditt SHSH inte är sparad i cydia. Enligt vissa så sparas SHSH automatisk i cydia och om du har haft jailbreak längre än en vecka sån kan det gälla dig också.
Hade luren jailbreakad i cirka en timme innan jag fastnade i “wait for reboot”… underbart är kort. Så har tyvärr varken SHSH eller afc2add.
Ang iFunbox: läste lite om programmet. Var din tanke att man kunde använda iFunbox för att ta bort winterboard och därmed komma bort från konflikten som gör att Blackra1n inte orkar hela vägen fram? Och är det kört nu när jag inte har afc2add?
MVH /SiE
@sie 55143 wrote:
Hade luren jailbreakad i cirka en timme innan jag fastnade i “wait for reboot”… underbart är kort. Så har tyvärr varken SHSH eller afc2add.
Ang iFunbox: läste lite om programmet. Var din tanke att man kunde använda iFunbox för att ta bort winterboard och därmed komma bort från konflikten som gör att Blackra1n inte orkar hela vägen fram? Och är det kört nu när jag inte har afc2add?
MVH /SiE
Nej, inte så enkelt som att ta bort Winteboard. Man kan gå in Daemon plisterna och ändra i koderna där och sen reebota. Då du inte har afc2add installerat så hjälper det inte dig.
Men du har nu en jailbreakad lur med 3.1.2, även om du nu har fastnat i boot logon. Om du inte har en 3Gs med den nya bootromen så kan du ju uppdatera till 3.1.3 med en custom ipsw utan att uppdatera ditt baseband, men då måste du vara försiktig för det går endast att jailbreaka 3.1.3 om man är på 3.1.2. Uppdatera inte till 3.1.3 för då finns det ingen hopp att återvända.
@carpe 55142 wrote:
Pony > Man ska väl se i Cydia ifall man har sin sparad? Han ska väl visa det på förstasidan. Min visar inget, men har för mig att jag har sparat, och att han visat det förut. Finns det något annat sätt att kolla det på?
Låter underligt, har du valt “make my life easier” då ska det stå i cydia. Vet faktisk inte om det går att se om det redan inte står i Cydia. Ska kolla runt lite, hittar jag nåt så hojtar jag till.
@ponyboy 55145 wrote:
Nej, inte så enkelt som att ta bort Winteboard. Man kan gå in Daemon plisterna och ändra i koderna där och sen reebota. Då du inte har afc2add installerat så hjälper det inte dig.
Men du har nu en jailbreakad lur med 3.1.2, även om du nu har fastnat i boot logon. Om du inte har en 3Gs med den nya bootromen så kan du ju uppdatera till 3.1.3 med en custom ipsw utan att uppdatera ditt baseband, men då måste du vara försiktig för det går endast att jailbreaka 3.1.3 om man är på 3.1.2. Uppdatera inte till 3.1.3 för då finns det ingen hopp att återvända.
Ok, tyvärr är luren inköpt i slutet av förra veckan (Dustin) så det känns som den nya bootromen. Blir väl att hoppas på att dev team kommer med en lösning som inkluderar även dom nyare 3GS, tills dess får telefonen vila i sin låda. Hyfsat knäckande, men tack för feedbacken hur som helst.
Andra tips mottages såklart tacksamt!
@h3nr11k 55093 wrote:
Låter som ett jävligt dåligt byte tbh.
Tror inte att Telia har 3.1.3 i lager eftersom att det kom nyss och så jag förstår det så finns det massor i lager,,alltså då får jag ju en ny likadan 32 gigs vit eftersom han ändrar sin best, men visst var det dyra sekunder… lite crazy kanske men utan jailbreak känns det som man missar halva nöjer med iphone lixom. tur för mig att killen inte är så brydd om teknik och olika tweaks och funktioner 🙂
känns ju som så att de har kvar ur ett stort lager och knappast att de skulle orka börja uppgradera dem de har liksom..
HAR NU EN GANSKA ENKEL LÖSNING FÖR ATT JAILBREAKA IPHONE 3G!! Har provat detta på 2 olika 3g lurar nu, kanske funkar på 3gs nån får gärna prova å lämna svar!
OKej.. e ganska säker på hur jag gjorde nu.. -.-
Först följer jag denna guide, jag anv ponnyboys hosts.zip fil som han länkar på s. 4!
Sedan gör jag som weezer skrev (s.4) följer guiden han länkat, efter steg 5 (quickpwn) så startar även jag upp itunes igen..(steg 6) MEN då får jag ett nytt error medelande, kmr ej ihåg va det står! Nåt med fel simkort tror jag!
IAF då startar jag bara blackrain igen.. MAKE IT RAIN åh poff nu funkar mobilen igen!!@strump 55173 wrote:
HAR NU EN GANSKA ENKEL LÖSNING FÖR ATT JAILBREAKA IPHONE 3G!! Har provat detta på 2 olika 3g lurar nu, kanske funkar på 3gs nån får gärna prova å lämna svar!
OKej.. e ganska säker på hur jag gjorde nu.. -.-
Först följer jag denna guide, jag anv ponnyboys hosts.zip fil som han länkar på s. 4!
Sedan gör jag som weezer skrev (s.4) följer guiden han länkat, efter steg 5 (quickpwn) så startar även jag upp itunes igen..(steg 6) MEN då får jag ett nytt error medelande, kmr ej ihåg va det står! Nåt med fel simkort tror jag!
IAF då startar jag bara blackrain igen.. MAKE IT RAIN åh poff nu funkar mobilen igen!!Kul att du fick det att funka. Idag så hittade jag en enklare lösning. Efter att ha nergraderat en 3Gs och fastnat i (error 1015) så använde jag mig av Blackra1n istället för Quickpwn för att komma ut från recovery mode. Funkade jätte bra och min iphone vaknade upp jailbrakad.
Nu har vi snart över 100 olika varianter, Outgrundliga äro Herrens vägar.
tja uppdaterade av missta min 3gs 16 gb till 3.1.3 o nu går det inte jailbreaka den:(:( jag försokte göra restore till 3.1.2 så kommer fel meddelande 1603 och när jag gör på DU Mode så kommer 1600 felet fram…. va ska jag göra nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu????
Thomas. Hur lyckades du uppdatera av misstag? Visste du inte att det inte går att jailbreaka 3.1.3 eller?
Om du är beroende av unlock (sn0w) så har du nu istället en iPod Touch, eftersom det inte går att låsa upp telefonen för tillfället med det nya basebandet.
Jag lyckades nedgradera. Jag har dock stött på ett problem, jag får ingen service, dvs ingen mottagning. Har kört blackra1n och sn0w, startat om telefonen flera gånger, prövat aktivera/inaktivera flightmode, tagit ur och stoppat in simkortet ett x antal gånger. Men ingen skillnad alltså
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
@cristopheragosti 55252 wrote:
Jag lyckades nedgradera. Jag har dock stött på ett problem, jag får ingen service, dvs ingen mottagning. Har kört blackra1n och sn0w, startat om telefonen flera gånger, prövat aktivera/inaktivera flightmode, tagit ur och stoppat in simkortet ett x antal gånger. Men ingen skillnad alltså
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
beklagar igen
Fan vad jag ångrar att jag uppdatera .
Jag följer allt som det står men jag får bara upp det här.
Vad ska jag göra?Det finns en gud ! Jag är åter m 3.1.2 fw och jb m redsn0w, fick köra quick pwn pga fel 1015.
Vill bara säga att utan detta forum skulle jag vara sååå rökt, tack alla hjälpsamma själar !!
@whywhy99 55327 wrote:
Det finns en gud ! Jag är åter m 3.1.2 fw och jb m redsn0w, fick köra quick pwn pga fel 1015.
Vill bara säga att utan detta forum skulle jag vara sååå rökt, tack alla hjälpsamma själar !!
Skönt, ännu en som har klarat sig över tröskeln. Hur gjorde du för att till sist kunna nergradera? Beskriv gärna också vilken OS och itunes version du använde. Det kan kanske hjälpa de som fortfarande har problem med detta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.