Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
@zaamaya 55552 wrote:
Jag vet …
Aja ska jag lämna forumet eller?Nej det var inte vad jag menade men du ska inte säga att en metod inte funkar utan att du förklarar varför. När det kommer till iphone så är det stor skillnad mellan olika modeller och fw, det som inte funkar för din iphone kan funka för nån annans.
@xenomorph.se 55553 wrote:
Ok. Men det kommer eller det är för tidigt att säga?
Finns ingen svar på det men min bästa gissning är efter sommaren.
Hur långt tid tog det att göra en jailbreak till 3.1.2 när den var ny.
@ponyboy 55560 wrote:
Nej det var inte vad jag menade men du ska inte säga att en metod inte funkar utan att du förklarar varför. När det kommer till iphone så är det stor skillnad mellan olika modeller och fw, det som inte funkar för din iphone kan funka för nån annans.
Finns ingen svar på det men min bästa gissning är efter sommaren.
Oj, så länge. Fyfan vad man ångrar att man tryckte på den jävla uppdaterarknappen. Hade dock ingen aning om allt det här då. Men ångest har man, helt klart.
Tack för snabba svar.
GeoHot kan förmodligen göra en ny version av Blackra1n och fixa en Jailbreak redan imorgon (samt unlock?) då han säger att det inte alls är svårt att breaka den. Anledningen till att han inte vill är för att en jävla massa personer är otacksamma och uppskattar inte jobbet han lägger ner, utan vill ha mer mer mer.
@nimren 55575 wrote:
GeoHot kan förmodligen göra en ny version av Blackra1n och fixa en Jailbreak redan imorgon (samt unlock?) då han säger att det inte alls är svårt att breaka den. Anledningen till att han inte vill är för att en jävla massa personer är otacksamma och uppskattar inte jobbet han lägger ner, utan vill ha mer mer mer.
Ja kan fan pröjsa för det.
@xenomorph.se 55577 wrote:
Ja kan fan pröjsa för det.
Hehe tror inte det hjälper, dvs om du inte kommer med en hacka guld. Då kanske. Han vill heller inte göra den eftersom han säger att det enda den hjälper är de dumma och okunniga som uppdaterat till 3.1.3 utan att vara pålästa. Jag måste dock erkänna att jag håller med honom.
Har man breakat sin telefon så MÅSTE man se till vad man ger sig in på och hålla sig uppdaterad. Nu har du antar jag en jävla dyr mp3-spelare.
@nimren 55579 wrote:
Hehe tror inte det hjälper, dvs om du inte kommer med en hacka guld. Då kanske. Han vill heller inte göra den eftersom han säger att det enda den hjälper är de dumma och okunniga som uppdaterat till 3.1.3 utan att vara pålästa. Jag måste dock erkänna att jag håller med honom.
Har man breakat sin telefon så MÅSTE man se till vad man ger sig in på och hålla sig uppdaterad. Nu har du antar jag en jävla dyr mp3-spelare.
Som jag skrev innan så är jag helt okunnig när de gäller iphone. Jag införskaffade mig min iphone i tisdes och då visste jag inget om jailbreak och allt vad det heter. När jag anslöt min iphone till itunes stod där att där va en uppdatering, tyckte de lät bra osv ju. Nu när jag är lite mer påläst så förstod jag ju att de va dumt.
@nimren 55575 wrote:
Vart har du läst det?
@zaamaya 55582 wrote:
Jag mena att om ett halvtår (6 månader) så sa han att jailbreak kom men då sa jag att jag tror jag kommer ha 4g om ca 6månader .
Jag kanske skrev lite tokigt men aja..
Inte alls säkert att det ens kommer att gå att breaka den nya iphonen. Apple gör det svårare och svårare, medan Geohot inte bryr sig längre.
Han verkar va en envis liten rackare. 😛
@nimren 55585 wrote:
Hans twitter. George Hotz (geohot) on Twitter
Han kan göra det men han vill inte?
Är de så det är?@nimren 55585 wrote:
Hans twitter. George Hotz (geohot) on Twitter
“I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.”
=Har du uppdaterat är du torsk och jag tänker inte fixa något nytt
“There is no solution for 3.1.3 on newer devices or 05.12.01 There is no untethered jailbreak. I don’t know if/when these things will exist.”
= Jag bryr mig inte om er längre.. Jag är trött på alla som frågar massa shit 24/7. Nu ska jag rulla tummarna och dricka jolt.
@nimren 55584 wrote:
Inte alls säkert att det ens kommer att gå att breaka den nya iphonen. Apple gör det svårare och svårare, medan Geohot inte bryr sig längre.
NÄr fan sa jag att jag skulle ha en JAILBREAKAD iPhone 4g?
Sluta lek så jävla smart.Nu är jag bara inte mentalt trött på ditt snack här i forumet utan faktiskt även fysiskt matt av se dig posta. Munkavle i 48 timmar /Freebo
@zaamaya 55598 wrote:
Översätt gärna 🙂
Direkt översättning blir;
I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.Ryktet säger att 3.1.3 är svårt att jailbreaka (Programmera ett nytt program som jailar). Men det är det inte. Men de enda som detta skulle hjälpa är de dumma nog att uppdatera. Förlåt.
@nimren 55584 wrote:
Dev har redan ett hål som de väntar med release tills den fjärde iPhonen kommer ut..
@h3nr11k 55599 wrote:
Direkt översättning blir;
I hear rumors going around that the 3.1.3 jailbreak is hard. It isn’t. But the only people it helps are those dumb enough to upgrade. Sorry.Ryktet säger att 3.1.3 är svårt att jailbreaka (Programmera ett nytt program som jailar). Men det är det inte. Men de enda som detta skulle hjälpa är de dumma nog att uppdatera. Förlåt.
Dev har redan ett hål som de väntar med release tills den fjärde iPhonen kommer ut..
Så du tror/vet att jag och många andra kan inte jailbreaka iPhone 3gs 3.1.3?
nää det går inte att uppdatera alls för mig.. kommer inte äns in på recovery mode för att jailbreaka i sn0wbreeze, den visar fortfarande bara ett öpple.. fan vet inte vad jag ska göra..
@xenomorph.se 55608 wrote:
Prova redigera ditt inlägg nästa gång 😉
Tror att personen dubbelpostade vilket resulterade till “äpple” i och med att man inte kan radera egna inlägg..
haha nää jag skickade ett nytt och skrev “apple”, är ganska ny här och märkte nyss, att det finns en tydlig knapp REDIGERA, efter du sa så.
@issa-k 55606 wrote:
nää det går inte att uppdatera alls för mig.. kommer inte äns in på recovery mode för att jailbreaka i sn0wbreeze, den visar fortfarande bara ett öpple.. fan vet inte vad jag ska göra..
Måste tyvärr säga att blacksn0w inte fungerar i fw 3.1.3 även om man har BB 05.11.07. Provat 2 gånger nu och båda gångerna krashade min iphone och fastnade i boot logon. Provade nu att nergradera till 3.1.2, jailbreaka med blackra1n och låsa upp med blacksn0w. Det funkade jätte bra, så om du har BB 05.11.07 så är ditt enda alternativ att försöka återställa till 3.1.2.
@ponyboy 55611 wrote:
Måste tyvärr säga att blacksn0w inte fungerar i fw 3.1.3 även om man har BB 05.11.07. Provat 2 gånger nu och båda gångerna krashade min iphone och fastnade i boot logon. Provade nu att nergradera till 3.1.2, jailbreaka med blackra1n och låsa upp med blacksn0w. Det funkade jätte bra, så om du har BB 05.11.07 så är ditt enda alternativ att försöka återställa till 3.1.2.
det roliga i det hela är att jag inte äns har uppdaterat eller nedgraderat o inte äns återställt alls. Jag fick ett samtal och när jag track på svara knappen så stod bilden och allt helt stilla och efter ett tag så fick jag telefonen att stängas av och nu i 2-3 dagar har telefonen bara visat ett äpple, varken går i recovery mode eller nått.. har bara lyckats komma in i DFU-mode men jag kan inte återställa tillbaka telefonen på 3.1.3 fast än jag har ändrat HOST-fil på alla mina datorer så vill den inte.. vet inte vad jag ska göra.. tror det ända jag kan göra är att återställa den till 3.1.3 via iTunes och bara känna min förkrossad som har summpat min chans bara för att få igång telefonen..
Hejsan.
Jag råkade uppdatera min iphone 2g igår genom itunes ,den var jailbreakad ,jag har köpt den begagnad och nu funkar den inte vad kan jag göra ??.
det är bara en bild på en usb kabel och en bild på itunes nar jag startar den och den säger att mitt sim inte stöds.
Mycket tacksam för hjälp.
Jag är ren nyböjare med iphone
Mvh axansJag har nu lyckats att återställa min iphone 2g
jag hittade den här adressen Jailbreak iPhone 2G 3G 3GS 3.1.3 on Windows with Sn0wbreeze | jailbreakföljde den och sen annvände jag blackra1n for windows och tada den funkar precis som innan !!!!!
@axans 55680 wrote:
Hejsan.
Jag råkade uppdatera min iphone 2g igår genom itunes ,den var jailbreakad ,jag har köpt den begagnad och nu funkar den inte vad kan jag göra ??.
det är bara en bild på en usb kabel och en bild på itunes nar jag startar den och den säger att mitt sim inte stöds.
Mycket tacksam för hjälp.
Jag är ren nyböjare med iphone
Mvh axansJag har nu lyckats att återställa min iphone 2g
jag hittade den här adressen Jailbreak iPhone 2G 3G 3GS 3.1.3 on Windows with Sn0wbreeze | jailbreakföljde den och sen annvände jag blackra1n for windows och tada den funkar precis som innan !!!!!
Synd de inte är “tada” för dem som sitter med 3gs.
@xenomorph.se 55682 wrote:
Synd de inte är “tada” för dem som sitter med 3gs.
Har du haft cydia innan 3.1.3
@issa-k 55666 wrote:
det roliga i det hela är att jag inte äns har uppdaterat eller nedgraderat o inte äns återställt alls. Jag fick ett samtal och när jag track på svara knappen så stod bilden och allt helt stilla och efter ett tag så fick jag telefonen att stängas av och nu i 2-3 dagar har telefonen bara visat ett äpple, varken går i recovery mode eller nått.. har bara lyckats komma in i DFU-mode men jag kan inte återställa tillbaka telefonen på 3.1.3 fast än jag har ändrat HOST-fil på alla mina datorer så vill den inte.. vet inte vad jag ska göra.. tror det ända jag kan göra är att återställa den till 3.1.3 via iTunes och bara känna min förkrossad som har summpat min chans bara för att få igång telefonen..
Om du uppdaterar genom itunes till 3.1.3 så uppdaterar du ditt baseband och blir utan upplåsning. Jag tycker att du ska försöka återställa till 3.1.2 tills du lyckas.
För recovery mode finns det ju flera metoder. Har du provat att stänga din iphone, hålla i hemma knappen och koppla den till datorn. Dessutom om om du misslyckas med återställningen/nergraderingen i dfu så fastnar ju din iphone i recovery mode.
Det skall funka för 3gs enligt uppladaren Försöker att klistra in länken
Jailbreak iPhone 2G 3G 3GS 3.1.3 on Windows with Sn0wbreeze | jailbreakh3nr11k Vet inte då jag köpte den beg
mvh axansVet någon här ifall det är tar lång tid från det man har tryckt “make my life easier” tills ens SHSH är reggad mot Sauriks/Cydias server? Får bara det “osignerade” felmeddelandet när jag försöker dra in 3.1.2 FW igen, men tänkte att det kanske är för att jag jailbreakade luren för bara några dagar sedan.
Frågan var ganska svår att googla, så jag tänkte att t ex någon av moderatorerna här kanske vet mer?
@sie 55717 wrote:
Vet någon här ifall det är tar lång tid från det man har tryckt “make my life easier” tills ens SHSH är reggad mot Sauriks/Cydias server? Får bara det “osignerade” felmeddelandet när jag försöker dra in 3.1.2 FW igen, men tänkte att det kanske är för att jag jailbreakade luren för bara några dagar sedan.
Frågan var ganska svår att googla, så jag tänkte att t ex någon av moderatorerna här kanske vet mer?
Det skall gå på en gång, det laddas up en kodsnutt på 100 tecken till servern och sedan är det klart. jailbreakade du just denna iPhone för första gången för ett par dagar sedan så var det för sent. Apple slutade signera 3.1.2 för över 1 vecka sedan (2a Feb?) och klev du inte på tåget innan det så är du kvar på perrongen…
@freebo 55718 wrote:
Det skall gå på en gång, jailbreakade du just denna iPhone för första gången för ett par dagar sedan så var det för sent. Apple slutade signera 3.1.2 för över 1 vecka sedan (2a Feb?) och klev du inte på tåget innan det så är du kvar på perrongen…
Tack för snabbt svar Freebo. Tryckte på easier-knappen i torsdags runt lunch, och hade luren olåst och JB:ad i en timmes tid innan Winterboard fick den att fastna i recovery mode efter en reboot som inte Blackra1n tar sig igenom (done, wait for reboot). Taskig tajming på många plan alltså 🙁
EDIT (och kanske OT): Skulle någon bli klokare om jag postade Blackra1n-loggen där den kunnige kanske kan se varför den fastnar i “done, wait for reboot”?
@ponyboy 55689 wrote:
Om du uppdaterar genom itunes till 3.1.3 så uppdaterar du ditt baseband och blir utan upplåsning. Jag tycker att du ska försöka återställa till 3.1.2 tills du lyckas.
För recovery mode finns det ju flera metoder. Har du provat att stänga din iphone, hålla i hemma knappen och koppla den till datorn. Dessutom om om du misslyckas med återställningen/nergraderingen i dfu så fastnar ju din iphone i recovery mode.
Jaa det vet jag, jag har endast testat att hålla in hemknappen och koppla in sladden, men lyckas inte med det “testade på min 3år gamla 2g som bara ligger hemma o ruttnar och det gick att sätta recovery mode på det sättet” Finns det andra alternativ att få igång återställnings läge??
Tror egentligen mitt ända sett är att försöka återställa/nergradera 3.1.2 på så många datorer jag får tillgång till.
Men ett stort misstag jag gjorde var, efter som att jag inte kunde stänga av mobilen häller så öppnade jag den och kopplade bort sladdarna som sitter i telefonen, det finns en sladd (koppling 3) som var ganska svår att sätta i och är osäker om den ska sitta så som den gör eller om den ska in lite till.. och nu efter lite pillandet så tror jag inte min hem knapp funkar, kanske därför jag inte lyckas få den på återställnings läge, men måste nog gå till någon turk butik som lagar telefoner och be de öppna upp och kolla om den sladden sitter som det ska..
@freebo 55718 wrote:
Det skall gå på en gång, det laddas up en kodsnutt på 100 tecken till servern och sedan är det klart. jailbreakade du just denna iPhone för första gången för ett par dagar sedan så var det för sent. Apple slutade signera 3.1.2 för över 1 vecka sedan (2a Feb?) och klev du inte på tåget innan det så är du kvar på perrongen…
åhå.. då förstår jag varför alla mina försök att nedgradera misslyckats.. jag fick min telefon den 5 feb. typiskt.
vad gör jag för fel när detta dyker upp
@turboberoende 55955 wrote:
Du får söka på eligible i tråden. Här är ett exempel
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-6.html#post54821Läs där hur/om han/hon kom vidare. Det underlättar om du talar om vad du har för modell, firmware, tillverkningsvecka. Är du osäker står allt det i FAQn
@turboberoende 55955 wrote:
modelen är en 3gs med 3.1.3
(skulle redigera inte citera !!)
@turboberoende 55959 wrote:
modelen är en 3gs med 3.1.3
(skulle redigera inte citera !!)
Du är medveten om att du (kanske) kan nedgradera den om den har varit jailbreakad med firmware 3.1.2 och om du sparat dina SHSH-koder i Cydia?
Får du felmeddelanden under nedgradering eller restore till 3.1.2 som t.ex. “this device isn’t eligible for this specific build” kommer här en guide som kan vara till hjälp. Felet kan innebära att ni inte har hashat/sparat ned er ECID SHSH koder i Cydia men för att vara säkra på exakt vad felet beror på så ladda ned Umbrella och använd guiden Hack that Phone – iPhone 3G S: Restoring “forbidden” firmware
Ja, guiden är för Mac och fråga inte hur du skall göra i Windows. Du får helt enkelt lägga manken till och svettas lite själv med detta – ingenting kommer gratis.
Jag har en iPod Touch 2G och har just nu fastnat i DFU mode. Firmware till 3.1.2 vill inte fungera, och jag vet inte vad jag ska göra. 🙁
OK alla iphonelovers…
Har nu suttit i 2h och försökt återställa min iphone.Liten bakgrund:
Igår var det fest och jag skulle flasha med iphonen =)), hur som helst så dog den bara av sig själv. Då fick jag den grymma iden att radera/återställa den i iphonen. Efter det vägrade den att starta. Varken blackra1n eller redsn0w fungerade.
OCH det fungerade inte att återställa den via Itunes.Men efter mycket om och men öppnade jag “anteckningar” som administratör och la in under (C:WindowsSystem32driversetchosts)
74.208.10.249 gs.apple.com
Sen sparade jag allt och testa att återställa den igen.
Denna gången gick det mycket bättre.
NU ÄR DEN IGÅNGska bara jailbreaka den nu
Är det omöjligt att återställa en 3GS 3.1.2 med raderat innehåll (via telefonen i “Inställningar > Allmänt > Återställ > Radera allt innehåll och inst”) till just 3.1.2 om cydia (med blackra1n) installerades (med “Make my life easier” valt) och användes efter 2/2?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.