Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › iAsh Testar (från appstore)
-
AuthorPosts
-
Hejsan! Fick en idé om att jag skulle tipsa folk om gratis applikationer och även de som kostar. Dock endast applikationer från appstore. Kanske gör en ny om jailbreakade apps också. Nåja.
Betygsystemet fungerar följande
En 😎 = Riktigt dåligt!
Två 😎 = Mjaa.. Testa bara om du har tråkigt
Tre 😎 = Kul att testa!
Fyra 😎 = Helt klart värt att ladda ner!
Fem 😎 =Måste testas!
😮 = Ladda inte ner! Endast lurendrejeri!Mitt mål är att skriva minst en recension per dag om en app som jag testat.
Trådens recensioner:
Rocket Bird Betyg: 4/5 | Gratis
Babel Rising Betyg: 3/5 | 7SEK
Bird Strike Betyg: 2/5 | 15SEK
Assassin’s Creed Betyg: 3/5 | 38SEK
Worms Betyg: 3/5 | 38SEK
Bloons Betyg: 4/5 | 7SEK
MoneyBook Betyg: 4/5 | 22SEK
Plants vs Zombies Betyg: 5/5 | 22SEK
Falling Balls Betyg: 1/5 | Gratis
Moto X Mayhem Betyg: 2/5 | 7SEK
Speedtest Betyg: 1/5 | 7SEK
Skater Nation Betyg: 3/5 | 38SEK
Rat on a Scooter XL Betyg: 5/5 | 7SEK
Baby Scratch Betyg: 2/5 | Gratis
Tap Farm Betyg: 3/5 | Gratis
Barista Betyg: 3/5 | 22SEK
Doodle Army Betyg: 4/5 | 7SEK
Här kommer den första recensionen:
iAsh wrote:Namn: Rocket BirdPris: Gratis
Betyg: :cool::cool::cool::cool:
Första recensionen handlar om applikationen Rocket Bird.
Spelet går ut på att man är en liten kyckling/gul fågel som ska ta sig så långt som möjligt.
Man ska akta sig för träd, skyltar, kossor, höbalar, hus m.m. Men man måste även se till att man tar lite stjärnor då och då för att bränslet i raketen på ryggen inte ska ta slut.
Spelet styrs genom att man tiltar mobilen åt olika håll, och känslan är grym. Man kan även ställa in känsligheten på tilten. Spelet är gjort i en cartoonig 3D-grafik.
Det är hyffsat bra grafik, med tanke på att det inte kostar något.
Det finns 3st nivåer. Easy, Medium och Hard.
Några negativa saker är att om man kör är duktig och klarar sig några minuter (och inte rör skärmen) så sätts skärmsläckaren på.
Spelet är helt klart värt att köpa och man kan få många lektioner bortspelade 🙂
Screenshots:
Credits går till
* BeTommorow – Utgivarna
* BeTommorow Créa – Spel Design
* Simon Trény – Utvecklare
* Nicolas Villeminot – 2D-grafik
* Julien Silvestre – 3D-grafik
* Thierry Dubroca – LjudeffekterLadda ner: Rocket Bird
/iA i blå tornet
Recension nummer 2
Namn: Babel RisingPris: 7kr (14/02-10)
Betyg: :cool::cool::cool:
Babel Rising går ut på att du spelar som gud. Människorna försöker att bygga upp ett torn för att vara på samma nivå som dig. Du ska förhindra människorna från att bygga tornet genom att döda människorna med vind, vatten, kometer, ditt finger, blixtar och jordbävningar. Har man tur så kan man även använda en annan attack som förstör en våning.
En spelrunda är ganska lång, ca 5-20 minuter.
Roligt spel i ett antal dagar, tills man tröttnar på det. Väldigt enformigt spel som man kan fördriva tiden med när man är på toaletten eller dylikt.
Dock ingenting man låter kompisarna spela då det tar en stund att förklara hur man gör (för idioter) och en spelrunda är ganska lång.
Jag ger spelet 3/5 i betyg, endast för att det är så kul att döda människorna 🙂
Grafiken är 2D och inte speciellt rolig. Konceptet till spelet är bra, men det blir tråkigt i längden att inte kunna använda så mycket vapen. Helt klart ett prisvärt spel ändå.Screenshots:
Credits går till:
Bulky Pix och Whitebird productions
Ladda ner: Babel RisingRecension nummer 3
Namn: Bird Strike
Pris: 15kr (14/02-10)
Betyg: :cool::cool:
Bird Strike är ett spel från PikPok development. Spelet går ut på att du spelar en liten blå fågel som ska ta dig så högt upp i himlen som möjligt, genom att fånga raketer, ta klockor, och pilar. Du ska även försöka få hög poäng, genom att ta frön och förstöra saker. Man styr Gerard (fågeln) genom att tilta mobilen till antingen höger eller vänster. Spelet är i porträttläge och är gjord i 2D och 3D (endast fågeln som är gjord i enkel 3D, vad jag kan se) Spelet utspelar sig i stadsmiljö, möjligen San Fransisco. Spelet är roligt, men lite för dyrt. Man tröttnar väldigt fort på spelet då det aldrig händer något nytt. Konceptet är väldigt likt doodlejump.
Screenshots:
Credits går till
PikPok
Ladda ner: Bird StrikeVill ni ha en recension av en applikation?
Skriv applikationens namn i en post här, så fixar jag det!Recension 4
Namn: Assasins Creed – Altaïrs chronicles
Pris: 38kr (59kr när jag köpte det, fuck)
Assasins Creed – Altaïrs chronicles går ut på att du spelar Altaïr, som är lönnmördare. Du ska klara av uppdrag genom att döda människor med något av dina många vapen som du får efter spelets gång. Du kan använda olika slagkombinationer för att sparka ner dem osv. Grafiken är gjord i 3D, som är väldigt bra gjord för att vara till en mobil. Texturerna på 3Dn stämmer inte alltid ihop, utan blir uttdragen/väldigt märklig på vissa ställen.
Det tar väldigt många timmar att klara ut spelet och det är svårt att tröttna på att döda de andra gubbarna. Dock så tröttnar man väldigt lätt när man ska ta sig till vissa ställen, då det är ganska svårt att styra gubben. Man kan klättra på alla husväggar, skrämma alla invånare :laugh: och mycket mer! Det enda negativa med spelet är att det är svårt att styra och att det kostar lite för mycket. Annars är det ett väldigt roligt spel som man kan spela när man har för mycket fritid 🙂Screenshots:
Credits går till
GameloftLadda ner: Assassins Creed – Altaïrs Chronicles – 38kr
Ladda ner gratis version: Assassins Creed- Altaïrs Chronicles – GratisversionRecension nummer 5
Namn: Worms
Pris: 38kr
Det gamla spelet worms som nästan alla människor har spelat! Kontrollerna tar sin tid att lära sig, men när man väl lärt sig dem, så är det roligt! I min åsikt så är det ett roligt spel, men det tog nästan en vecka innan jag orkade sätta mig ner och gå igenom instruktionerna. Nästan alla vapen finns, dock väldigt svårt att styra dem. Grafiken är gjord i 2D och är väldigt cartoonig. Dock så är bakgrunden till de flesta banorna otroligt suddig. Det ser ut som om de har misslyckats med en blur-effekt i photoshop eller något. Det är smidigt att man kan ansluta till twitter och facebook in-game. Man kan även ställa in så att man har ett eller flera lag med egna namn på maskarna.
Multiplayer går att köra, via bluetooth eller genom att båda kör på samma mobil. Det finns 3 svårhetsnivåer, och 4 olika speltyper i single player mode; Quick match, Practice match, Body Count och Challenges.
Kortfattat så är det ett bra spel om man har tid att lägga ner på det.Screenshots:
Credits går till
Team17Ladda ner: Worms
Underbart, den här tråden ska följas! Du har inte lust att länka till spelen/appsen också? (jag vet, jag är fruktansvärt lat!)
Du kanske skulle få en egen sektion här på sidan? på forumet eller en helt ny del.
@Märdin 56147 wrote:
Underbart, den här tråden ska följas! Du har inte lust att länka till spelen/appsen också? (jag vet, jag är fruktansvärt lat!)
Självklart kan jag länka
@trub 56149 wrote:
Du kanske skulle få en egen sektion här på sidan? på forumet eller en helt ny del.
Tar det som en komplimang 😉
Sådär! Nu har jag länkat till alla spel.
Här kommer recension nummer 6
Namn: Bloons
Pris: 7kr
Betyg: :cool::cool::cool::cool:
Recension nummer 6 handlar om det kända spelet Bloons. Många har spelat det via hamsterpaj och nu finns det i mobilen. Sköna kontroller, och det tar 10 sekunder att lära sig hur man gör. Det finns 150 banor, plus att du kan skapa egna banor. Om man inte klarar av en bana, så kan man välja att ha oändligt med pilar, för att komma vidare. Finns inte så mycket att säga! Spelet är fantatiskt och väldigt prisvärt. Jag rekommenderar alla som har 7 kronor att köpa det här spelet! Grafiken är gjord i 2D, precis som i den riktiga versionen. Spelet är i landskapsläge
Screenshots:
Credits går till
Digital Goldfish Ltd
Ninja KiwiLadda ner: Bloons
Mycket trevligt initiativ som jag tror kommer uppskattas av många. Jag kan fixa en liten del till dig på startsidan och forumet där du kan publicera dina recensioner (samt andra användare också), och där folk har möjlighet att kommentera varje enskild recension/app.
Vad tror ni om det? 🙂
@iPhoneinfo.se 56257 wrote:
Mycket trevligt initiativ som jag tror kommer uppskattas av många.
Tackar 🙂
Dagens första recension blir faktist inte på ett spel, utan ett hjälpmedel 🙂
Recension nummer 7
Namn: MoneyBookPris: 22kr
Betyg::cool::cool::cool::cool: (Bara för att den är smidig)
MoneyBook är ett hjälpmedel där som i dagsläget ligger på topp 13 i appstore.
Den är perfekt för att hålla koll på sin budget. Du kan kolla igenom alla månader som du har dokumenterat i. Man kan ställa in så att det kommer in en månadslön varje månad. Med hjälp av en mätare, visar appen hur mycket pengar du har kvar på ditt konto. Man kan exportera all statistik till datorn. En bra app för folk som inte vill hålla på med superseriös bokföring. En skitbra app i min åsikt!
Saker som jag saknar är att inte kunna ha flera konton, inte kunna ha ett lösenord som man kan skydda bokföringen med. Film finns på Moneybook: HomeScreenshots:
Credits går till
Moneybook: HomeSka se till att recensera en app om någon timme, så ni blir inte utan recension idag 😉
@freebo 56632 wrote:
Du är som en Duracellkanin 🙂
Jag tar det som en komplimang 😉
Nåja
Recension nummer 8
Namn: PvZ (Plants vs Zombies
Pris: 22kr
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool: (Första med fullt betyg)
Idag så laddade jag ner, och testade PvZ. Till en början ett helt okej-spel, men ju mera jag körde, desto mera fastnade jag för det. Det går ut på att du har ett fint hus. På gatan, finns det zombies som vill ta sig till dig hus. Ditt jobb är att plantera olika växter som kostar olika mycket solenergi att skapa, men även har olika effekter. Man kan även plantera stenar, eller om det är mega potatisar, som gör så att det tar ca 15 sekunder för zombiesarna att ta sönder, och komma förbi. Zombiesarna blir även bättre ju längre man kommer. De börjar få koner på huvudet, stavar i händerna, så att de kan hoppa över en växt. Efter varje match (i adventure mode) så får man en ny växt. Ibland kommer även grannen över, och berättar att det är dags att göra bowling. Då ska man rulla stenar/potatisar på zombiesarna.
Grafiken är skön och gjord i 2D. Det här är ett spel som MÅSTE testas. Har man inte 22kr, så tycker jag att man kan klippa en gräsmatta eller städa hemma, för att få ihop 22kr. Spelet är precis lika bra som pc-versionen. Det enda jag kan komma på att dom borde utveckla, är ett mode där man ska hålla på tills man förlorar. Nåja fortfarande ett av de bästa spelen till iPhone!
Screenshots:
Credits går till
PopCap GamesTackar 🙂
Idag är jag trött, och behöver sova, men lugna, det kommer ändå en kort recension.
Recension nummer 9
Namn: Falling Balls
Pris: Gratis
Betyg 😮 till 😎 (Inte riktigt säker, men någonstans där emellan)
Spelet går ut på att du är en streckgubbe som ska akta dig för bollar i olika storlekar. Ju längre tiden går, desto högre poäng får du. Grafiken ser ut som Kalle 5 år ritar på dagis. Nåja, finns det något positivt? Jadå, vissa inte fullt utvecklade människor, kan nog finna nöja i detta spel. Men så är det ju gratis också, det lockar nog ganska många?Screenshots: Nädu! Inga screenshots på streckgubbar och cirklar, då har det gått för långt
Credits går till
BIT-101 (AKA Kalle Sprätt 5 år)Edit: Blir bättre recension imorgon, förhoppningsvis
det inte falling balls som är lol? Den man kan stå i ena hörnet halva tiden utan att bli träffad? 😛
Hinner inte med en recension idag. Men imorgon eller på lördag!
Kanon bra jobbat! 😎
Fortsätt gärna med detta 😀
Vill kolla om du har och kan skriva om: Moto X Mayhem.
Kostar: 7kr
4 i Top Paid Apps 😉@iash 56670 wrote:
Jag tar det som en komplimang 😉
Nåja
Recension nummer 8
Namn: PvZ (Plants vs Zombies
Pris: 22kr
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool: (Första med fullt betyg)
Idag så laddade jag ner, och testade PvZ. Till en början ett helt okej-spel, men ju mera jag körde, desto mera fastnade jag för det. Det går ut på att du har ett fint hus. På gatan, finns det zombies som vill ta sig till dig hus. Ditt jobb är att plantera olika växter som kostar olika mycket solenergi att skapa, men även har olika effekter. Man kan även plantera stenar, eller om det är mega potatisar, som gör så att det tar ca 15 sekunder för zombiesarna att ta sönder, och komma förbi. Zombiesarna blir även bättre ju längre man kommer. De börjar få koner på huvudet, stavar i händerna, så att de kan hoppa över en växt. Efter varje match (i adventure mode) så får man en ny växt. Ibland kommer även grannen över, och berättar att det är dags att göra bowling. Då ska man rulla stenar/potatisar på zombiesarna.
Grafiken är skön och gjord i 2D. Det här är ett spel som MÅSTE testas. Har man inte 22kr, så tycker jag att man kan klippa en gräsmatta eller städa hemma, för att få ihop 22kr. Spelet är precis lika bra som pc-versionen. Det enda jag kan komma på att dom borde utveckla, är ett mode där man ska hålla på tills man förlorar. Nåja fortfarande ett av de bästa spelen till iPhone!
Screenshots:
****BILDER****Credits går till
PopCap GamesTack så extra mycket för just denna 🙂
jag köpte det för att testa om det var så kul som du sa, och det är SJUKT kul!!
Har kört det i flera timmar. 😀
helt klart värt 22 kr!Men en fråga om denna app: Bara jag som känner att den slukar batteri?
Känns som att det tar slut jätte fort med denna app…
eller vad tycker ni?@diflover 57383 wrote:
Tack så extra mycket för just denna 🙂
jag köpte det för att testa om det var så kul som du sa, och det är SJUKT kul!!
Har kört det i flera timmar. 😀
helt klart värt 22 kr!Men en fråga om denna app: Bara jag som känner att den slukar batteri?
Känns som att det tar slut jätte fort med denna app…
eller vad tycker ni?Så lite så 😉
Nej, vad jag har märkt så slukar den inte så mycket batteri
Efter några dagars uppehåll drar jag igång igen. Börjar med lite glad respons 🙂
@ponyboy 56885 wrote:@iash
Diggar den här tråden som fan. Jävligt bra jobb du gör, fortsätt med det.Tack! Roligt att bidra med något till forumet
@diflover 57148 wrote:
Kanon bra jobbat! 😎
Fortsätt gärna med detta 😀
Tackar
@diflover 57148 wrote:Vill kolla om du har och kan skriva om: Moto X Mayhem.
Kostar: 7kr
4 i Top Paid Apps 😉Självklart kan jag göra det. Laddade ner Moto X Mayhem igår och har testat lite.
Namn: Moto X Mayhem
Pris: 7kr
När jag först laddade hem spelet verkade det ganska roligt. Jag testade spelet och spelade en stund. Det verkade helt okej, det enda jag lade märke till var att det var OTROLIGT dålig känslighet på tilten. Så jag valde att ändra tilt-känsligheten så att den var på max, nu märkte man av rörelserna mycket tydligare och det gick att göra volter och åka på fram/bak-hjulet. Men tyvärr så har de inget roligt poängsystem. Det går ut på att klara banan så fort som möjligt, det hade varit roligare om man fick poäng för tricks, osv. Det finns sammanlagt 21 banor att ta sig igenom – kan tänka mig att man klarar alla banor på mindre än en timme. Hade också varit kul om man fick pengar för att gör vissa uppdrag – t.ex gör 10 framåtvolter på en speciell bana, så att man kunde få pengar och köpa nya saker till crossen. Nåja det kostade iochförsig bara 7 kronor, så man kan inte begära för mycket. Men de hade gärna kunnat kosta på sig att göra spelet bra och tagit mera betalt för den. Hur den har kommit till top 4 i paid apps är fortfarande ett mysterium, för speciellt roligt var det inte.
En annan sak som var lite jobbig var att om man ramlade mitt i en lång backe så fortsatte kroppen att glida sakta i 20 sekunder och man börjar inte om förrens kroppen ligger helt stilla.
Grafiken är gjord i 2D och är inte speciellt välgjord.
Nej ni, jag rekommenderar er att endast ladda ner spelet om ni verkligen gillar liknande spel.Screenshots:
Credits går till
Occamy GamesHär kommer en recension av en app från en användare på forumet; visionthing
Namn: SpeedtestPris: 7kr
Betyg: 😎
Det här är troligtvis visionthings första applikation i appstore. Spelet går ut på att det finns 4 olika knappar, när en av knapparna börjar lysa, så ska man så fort som möjligt nudda knappen, och då börjar en annan knapp lysa. Till slut har man mindre och mindre tid på sig att nudda och sen förlorar man. Det tar emot att dissa en annan användares app, men den här är inte mycket bättre än Falling Balls. Hade förstått om spelet var gratis men det kostar faktist. Man kan säkert ha lite roligt med spelet. Nu ska jag inte se till så att ingen laddar ner visionthings app. Självklart rekommenderar jag er inte att ladda ner spelet. Men vill ni vara snälla mot visionthing/testa så är det bara att ladda ner.
Screenshots:
Credits går till
visionthing (användare här på forumet)
Vision Thing@iash 58239 wrote:
Här kommer en recension av en app från en användare på forumet; visionthing
Namn: SpeedtestPris: 7kr
Betyg: 😎
Det här är troligtvis visionthings första applikation i appstore. Spelet går ut på att det finns 4 olika knappar, när en av knapparna börjar lysa, så ska man så fort som möjligt nudda knappen, och då börjar en annan knapp lysa. Till slut har man mindre och mindre tid på sig att nudda och sen förlorar man. Det tar emot att dissa en annan användares app, men den här är inte mycket bättre än Falling Balls. Hade förstått om spelet var gratis men det kostar faktist. Man kan säkert ha lite roligt med spelet. Nu ska jag inte se till så att ingen laddar ner visionthings app. Självklart rekommenderar jag er inte att ladda ner spelet. Men vill ni vara snälla mot visionthing/testa så är det bara att ladda ner.
För att få lite kontrast till konversationen:
“:cool::cool::cool::cool::cool: Great UI, simple but fun game!“This one will make your fingers numb!
Tap the buttons as they light up, everything moves faster and faster as time progresses.
Shoot for a high score!
Definately one of those “one more try” games.”
-AppStore review from the United StatesPassar på att tillägga att mina recensioner är mina egna åsikter, och att andra har andra åsikter. Det är ganska svårt att imponera på mig.
Dags för en ny recension
Recension nummer 12
Namn: Skater Nation
Pris: 38kr
Betyg: :cool::cool::cool: Kunde fått 4 om det inte varit så dyrt
Skater Nation är ett skateboard spel och går ut på att du ska skejta och klara av olika trick för att låsa upp nya karaktärer, brädor, truckar och hjul. Det finns väldigt många trick, och dom är lätta att utföra. Man kan välja att köra karriär eller free ride.
I karriären träffar du på olika människor som utmanar dig på race, high score eller trick list. På racet ska man ta sig runt ett område så fort som möjligt. Väljer man high score så ska man bara skaffa så mycket poäng som möjligt under en kort period och väljer man trick list så ska man göra dom tricken som står på skärmen. Spelet är skitkul men det är lite för dyrt. Roligast är att köra free ride och glida runt på stan och hoppa över bilar och sånt. Det endajag kan klaga på är den usla grafiken, som är gjord i 3D.Screenshots:
Lättare att se genom film.
YouTube – Skater Nation – iPhone/iPod touch – Game Trailer
Kan lägga upp bilder på begäran.Credits går till
GameloftDet har inte blivit någon recension på ett tag, p.g.a brist på tid. Idag satte jag in 40kr på iTunes kontot. Så ikväll blir det recension (en lång). Skriv gärna vilket program jag ska testa. Om ingen svarar i tråden så väljer jag ett själv 🙂
Oj oj oj! Vilken respons jag fick 🙂
Namn: Rat on a scooter XL
Pris: 7kr -Prisvärt
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool:
Ett spel som snabbt blev populärt var Rat on the Run, från Donut Games. Bland ett av bonusspelen där, fanns ett spel som hette Rat on a Scooter, där det gick ut på att man skulle åka på en scooter och äta så många ostbågar som möjligt. Man var tvungen att hoppa för att ta sig över till nästa “platå”.
Rat on a Scooter blev en storsuccé och många ville att de skulle göra ett nytt spel som handlade om just Rat on a Scooter. Sagt och gjort, de tillverkade ett spel som heter Rat on a Scooter XL. I det spelet finns det 3 olika speltyper.
[*]Super Cheese XL – Samma som den gamla dock med en super ostbåge
[*]Fuel Depot – Fånga bensin istället för ostbågar och ta dig så långt som möjligt.
[*]Skill Course – Få så hög poäng som möjligt och undvika koner, som ger minuspoäng.En ny sak i alla dessa spel är att man kan få poäng för sina grinds och att man kan göra ett extra hopp i luften. I en senare uppdatering gjorde de några ultrabonusar. En som gör platformarna längre en stund, en som ger dig raketmotor en kort stund och en som ger ostbågsregn.
De gjorde även ett föremål som gör dina platformar kortare.
Det här spelet är skitroligt och jag rekommenderar alla som har 7 kronor till övers att köpa det. En ny och rolig funktion är att man kan se hur många grind man har gjort.Jag citerar lite från vad folk säger i appstore:
Bra spel
Grymt 😉
Helt grymt roligt:):)
Spelet är hur bra och roligt som helst. Du kommer bli beroende av det, så köp på egen risk.
Det finns även negativ respons från folk:
Jag har provat många spel och detta var inte kul, tycker jag
Screenshots
Credits går till
Donut GamesVarför har jag börjat skriva vad folk som kommenterat i appstore tycker?
Man får bättre överblick över applikationen när inte bara en person säger vad den tycker.Hur jag än vrider och vränger på det, så blir det alltid fel när man ska använda punktlistor 😡
Med den recensionen kan jag inte låta bli att dra ned spelet 🙂 tack!
Du har sett att du numera kan infoga YouTubefilm? Jag ska ta och kolla punktlistorna.
Rat on a scooter XL ett skit roligt spel.
men ett spel jag kan tipsa om är rayman 2 kostar 49 kr värt varje öre@freebo 59061 wrote:
Posta din Paypal-adress så kanske några av oss kan sponsra med en tia lite då och då =)
Självklart! Flintadampa_94@hotmail.com. Där är mitt paypal-konto och där kan ni gärna sätta in några kronor om ni vill 🙂
(Om ni skickar online alltså)
Vill ni skänka via er bank, så skicka över ett PM så förklarar jag hurTack vare 2st bidrag från användare här på forumet, har jag skrapat ihop pengar till ScreenRecorder från Saurik. Detta program spelar in det som visas på skärmen. Jag kommer att använda detta ibland för att dels sprida iPhoneinfo.se på youtube.com men även för att underlätta för er som läser recensionerna.
Hej iAsh! Kul att du tar dig tiden att skriva recensioner till apps! Har ingen iPhone själv (än?), men testade ett spel på en av mina lärares iPhone (musiklärare), han är DJ själv och tyckte att hittills var detta den bästa appen han hittat. Den kostar gratis (:D) och heter “Baby Scratch”. Länk till iTunes.
Kan inte du skriva en kort recension på denna app, med info om funktioner osv t.ex. om man kan “scratcha” med egna låtar från musikspelaren och vad man kan göra mer. Tack på förhand!
/F@vill ha iphone 59256 wrote:
Hej iAsh! Kul att du tar dig tiden att skriva recensioner till apps! Har ingen iPhone själv (än?), men testade ett spel på en av mina lärares iPhone (musiklärare), han är DJ själv och tyckte att hittills var detta den bästa appen han hittat. Den kostar gratis (:D) och heter “Baby Scratch”. Länk till iTunes.
Kan inte du skriva en kort recension på denna app, med info om funktioner osv t.ex. om man kan “scratcha” med egna låtar från musikspelaren och vad man kan göra mer. Tack på förhand!
/FSer till att fixa den imorgon 🙂
Är väldigt stressad just nu. Går i skolan och jobbar nästan varje dag. Och som pricken på i:et, så renoverar jag mitt rum. Därför blir det en tanig recension.
Men fortsätt gärna önska flera.
Namn: Baby Scratch
Pris: Gratis
En app som går ut på att man ska leka DJ. Det finns typ 4-5 olika loops att välja mellan. Du kan snurra LP-skivan framåt så att ljudet går fort och högt*, eller bakåt så att loopen blir baklänges. Man kan ändra ljudet, inne i appen.
Ljudet låter riktigt just och grafiken ser helt okej ut. En app som kan vara rolig att visa någon kompis ibland, men nog inget man sitter och har “kul” med på fritiden.
Varför den fick 2 😎 beror på priset.Vad tycker andra?
Verkligen skoj!!! Kan varm rekommenderas för alla med nostalgiska DJ drömmar
Fungerar som en riktig skivspelare med möjlighet till backspin, off med snabb inbromsning, regel för volym, transformer knapp samt beats att scratcha till.
Otroligt att den här applikationen är gratis skulle kuna ha kostat en rejäl slant med tanke på allt man kan göra. Scratcha till beats eller sampla och scratcha vad du vill via micken. Ladda ner direkt.
Nu tycker jag att de överdriver lite, så maxad är den inte.
Screenshots:
Lägger upp screenshots imorgon, är för trött just nu.Credits går till
AsyncBörjade idag att leka lite med ScreenRecorder.
Här är en liten test, där jag visar Rope ‘n’ Fly. (Dock inget ljud)
YouTube – ScreenRecorder test
Detta kommer användas för framtida recensioner. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.