Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › iAsh Testar (från appstore)
-
AuthorPosts
-
Namn: Fruit Ninja
Pris: 7kr
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool:
ALL NINJAS HATE FRUIT!
SWIPE THE FRUIT WITH YOUR FINGER TO END THEIR JOURNEY.
Helvete vilket spel! Känslan när man slicar frukterna är enormt skön. Spelet kanske blir tråkigt i längden, men ett perfekt spel att utmana sina kompisar med. Spelet går ut på att det flyger upp olika fruker och ibland bomber i luften. Din uppgift är att dra fingret (fingret är en kniv) över frukterna för att skära dem i 2 delar. Men akta så att du inte träffar en bomb eller att du missar 3 frukter. Då förlorar du. Meningen med spelet är att få så hög poäng som möjligt. Man får poäng varje gång man skär igenom en frukt. Ibland får man även “Criticals” som ger 10 extrapoäng.
Ljuden när man slår med svärdet är underbart. Alla ljudeffekter är faktist helt perfekta. Grafiken är gjord i 3D och väl gjord. Kontrollerna är det härliga i spelet. För de mera erfarna kan man köra dual wield (wow-uttryck, betyder att man kör på 2 vapen). OpenFeint är tillgängligt, vilket jag tycker är ett stort + på alla spel som har det. Jag hade dock gärna sett att man hade kunnat dela på frukterna 2 eller 3 gånger. Alla som har råd, bör testa det här spelet! Det låter kanske inte så jätteroligt, men känslan av när man testar, är enorm.
Video:
[YOUTUBE]Y6hUTC1Edyo[/YOUTUBE]Credits går till
Halfbrick Studios/iA i blå tornet
@iash 64902 wrote:
Namn: Fruit Ninja
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool:
ALL NINJAS HATE FRUIT!
SWIPE THE FRUIT WITH YOUR FINGER TO END THEIR JOURNEY.
Helvete vilket spel! Känslan när man slicar frukterna är enormt skön. Spelet kanske blir tråkigt i längden, men ett perfekt spel att utmana sina kompisar med. Spelet går ut på att det flyger upp olika fruker och ibland bomber i luften. Din uppgift är att dra fingret (fingret är en kniv) över frukterna för att skära dem i 2 delar. Men akta så att du inte träffar en bomb eller att du missar 3 frukter. Då förlorar du. Meningen med spelet är att få så hög poäng som möjligt. Man får poäng varje gång man skär igenom en frukt. Ibland får man även “Criticals” som ger 10 extrapoäng.
Ljuden när man slår med svärdet är underbart. Alla ljudeffekter är faktist helt perfekta. Grafiken är gjord i 3D och väl gjord. Kontrollerna är det härliga i spelet. För de mera erfarna kan man köra dual wield (wow-uttryck, betyder att man kör på 2 vapen). OpenFeint är tillgängligt, vilket jag tycker är ett stort + på alla spel som har det. Jag hade dock gärna sett att man hade kunnat dela på frukterna 2 eller 3 gånger. Alla som har råd, bör testa det här spelet! Det låter kanske inte så jätteroligt, men känslan av när man testar, är enorm.
Video:
[YOUTUBE]Y6hUTC1Edyo[/YOUTUBE]Credits går till
Halfbrick Studios/iA i blå tornet
Tack för den 😀 då ska jag genast ladda ner de 😀
du e bäst 😀Tja!
Jag skulle vilja ha en recension på: Bejeweled 2 🙂
Pris: 22kr.
393-22=371kr kvar.@diflover 65224 wrote:
Tja!
Jag skulle vilja ha en recension på: Bejeweled 2 🙂
Pris: 22kr.
393-22=371kr kvar.hehe en recension är onödig på detta spel 😛
finns ju över hela internet, jag har de själv på min Iphone och det är riktigt grymt och du lär inte tröttna på det i första taget 🙂Mvh Jonas
Ursäkta den dåliga updaten, men har haft problem med mitt bredband. Visade sig till slut att modemet hade gått sönder.
Även om jag tycker att Bejeweled är ett pass vanligt spel, så kan jag ändå tänka mig att recensera det.
Kommer att recensera det så fort jag får tid./iA i blå tornet
Ber nu alla att skänka några kronor till mig, så att jag kan införskaffa mig “display recorder”. DR spelar in i real-tid och blir därför bättre att använda till recensioner än screenrecorder.
Appen kostar ca 50kr och jag har just nu 7kr på mitt paypal- konto.
Om någon känner sig generös, så sätt in några kronor till flintadampa_94@hotmail.comTack
(drygt att skriva på iphonen :p)
/iA i blå tornet@iash 65960 wrote:
Ber nu alla att skänka några kronor till mig, så att jag kan införskaffa mig “display recorder”. DR spelar in i real-tid och blir därför bättre att använda till recensioner än screenrecorder.
Appen kostar ca 50kr och jag har just nu 7kr på mitt paypal- konto.
Om någon känner sig generös, så sätt in några kronor till flintadampa_94@hotmail.comTack
(drygt att skriva på iphonen :p)
/iA i blå tornetSkickade över det jag hade kvar på PayPal, 1.75kr! 😀 hehe
Om du vill får du gärna göra en recension på Tap Tap Revenge 🙂
Det är ett gratis spel.Själv tycker ja det är riktigt roligt!!
@raekan 65971 wrote:
Om du vill får du gärna göra en recension på Tap Tap Revenge 🙂
Det är ett gratis spel.Själv tycker ja det är riktigt roligt!!
Självklart kan jag det. Jag har följt spelets utveckling ända sedan de släppte sin första version i gamla installer (dåtidens cydia). Någon mera än jag som kommer ihåg hur simpelt det var?
I’M BACK BITCHEEES! (Yes that’s right, with bitches I mean you)
Namn:Försvarets applikation
Pris: Gratis
Betyg:5/5För några veckor sedan gav Försvaret ut en applikation. I applikationen finns det lite nyheter om försvarsmakten.
Nyheterna uppdateras via RSS vilket gör att du inte behöver uppdatera applikationen för att få reda på nya nyheter.
Det finns även än flik om rekrytering. I denna flik står det vad Försvarsmakten söker och när ansökningsperioderna
äger rum. Lite information om försvarsmakten finns också.
Men finns det inget spännande eller roligt i applikationen?
– Jodå! Det finns ett test.
Testet går ut på att du ska klara av 10 stycken logiska tester som kräver logik, koncentration och minne.
Du ska även klara det på så låg tid som möjligt. När du är klar med testet kan du även se om du hamnade under eller
över medelnivån.
Väldigt roligt test om du frågar mig! Roligt att tävla med sina kompisar. Testet tar ca 3-5 minuter att avklara och
bygger på att du ska vara snabb i huvudet. Roligt också att det inte bara är samma frågor, utan att det varierar från
gång till gång. Du har max en minut på dit på varje del. Och varje del består av 3 “frågor”. Svarar du fel på en fråga,
så lägger programmet till 5 sekunder.
Finns inte jättemycket mera att säga om den här applikationen, så här kommer en liten text hur 1-1 i testet ungefär ser ut.1-1
Finn ett fel.
Ett av talen bryter talserien. Vilket?
2-4-5
8-10-12Del ett handlar alltså om siffror.
I talserien ovan så är det ett tal som inte stämmer ihop med de övriga. Just den här gången blev det en väldigt lätt start.
Alla ser att talserien börjar med 2. Sedan kommer 4. – Ja. Ni har redan listat ut det! Det är ju tvåans tabell.
Som ni vet, så finns inte 5 med i tvåans tabell, så tryck på fem så klarar ni 1-1.1-1 till 1-3 består alltså av testet: Finn ett fel.
Video:
[YOUTUBE]Q-IwoulI_M8[/YOUTUBE]Rekommenderar alla att ladda ner detta roliga test.
Credits går till
FörsvarsmaktenKommer troligtvis flera recensioner ikväll, så vill ni ha något recenserat så pma mig 🙂
/iA i blå tornet
8/10 forumbesökare är löjtnanter eller kaptener. Minst 🙂
@freebo 70342 wrote:
8/10 forumbesökare är löjtnanter eller kaptener. Minst 🙂
Du ska faktiskt veta att Amerikaner och många andra internetanvändare är helt galna i Försvarets samarbetsövning som kom till webbläsaren förra året. De satt bänkade med att slå poäng som andra grupper uppnått.
Är det någonting försvaret kan göra så är det problemlösningsuppgifter.
Battle Bears: Zombies!
Pris: Gratis
Betyg: Hittills :cool::cool::cool::cool::cool:
Du spelar som Oliver the Teddybear och ska försvara dig mot kramande zombiebjörnar. Du styr vapnena med ena tummen och skjuter med andra.
Det finns 3 olika sätt att spela på.
Story mode
I story mode finns det 3 olika nivåer.
Enkel, medel och svår.
Du är ute och rider på dina enhörningar, när plötsligt, ett hjul lossnar, och dina hästar dör. Du kallar efter förstärkning, men du måste klara dig tills de kommer.
Varje gång du klarar en bana, så får du x antal pengar, som du kan köpa nya vapen för. Det börjar ganska enkelt, men blir bara svårare och svårare. Det kommer bara svårare björnar som springer snabbare. Första bossen är “The Bearber Quartet”. Varje gång du gör ett headshot så flyger huvudet av från zombierna.
Survival mode
Kör så länge du klarar. Du får köpa nya vapen med ett visst mellanrum
Boss Trials mode
Om jag har fattat det rätt så kan du provmöta alla bossar som du har mött tidigare.
Video
[YOUTUBE]NdslAN9VBuM[/YOUTUBE]
Credits går till Skyvu Pictures Inc./iA
Skulle vilja ha en recension på Epic Citadel
Fixar det så fort jag har tid 🙂
@sarkostik 79126 wrote:
Skulle vilja ha en recension på Epic Citadel
Kommer inte kunna recensera Epic Citadel just nu, då den är över 20mb. Pga. när jag uppgraderade till 4.1 försvann min möjlighet att surfa över Wifi. Lite tråkigt, men hittar nog snart en lösning till det problemet.
Nåja, det blir en recension på Slice it, istället.Namn: Slice it!
Betyg: :cool::cool::cool::cool::cool: – Wow! Fulpott!
Slice it är ett ganska simpelt spel, som går ut på att dela upp olika former i x antal delar med x antal skärningar, Men banorna måste vara någorlunda stora. En bit kan inte vara 20% och den andra 80%.
Exempel från bana 1.
Här ser vi en helt vanlig fyrkant. Jag ser att jag har en skärning på mig och fyrkanten ska bli till 2 delar. Då drar jag bara ett streck rakt igenom. Är man duktig, så får man Perfekt! Och det betyder att delarna är lika stora.
Om man är hyffsat duktig, och får 5 stjärnor (great!) så får man även en ledtråd, som du kan använda när som helst.
Desto längre fram du kommer, ju svårare blir banorna. Tillslut kommer det även upp röda fyrkanter, som dina skärningar inte får passera. Skitkul spel, som man lätt kan fördriva tiden med. Det krävs lite hjärnintelligens, vilket är kul.
Helt klart ett spel som är värt att köpa. Det finns även ett Slice it 2, som inte går ut på riktigt samma sak, men jag tar det i en recension senare.
Överväg att leta upp 7 kr i soffan och köp spelet, du kommer garanterat bli nöjd.
Video:
[YOUTUBE]iFfwl3q40a0[/YOUTUBE]Credits går till Come 2 us
Tjo ville bara säga att för 10minuter sedan släpptes: Sonic The Hedgehog 4™ Episode I
kostar 100kr köpte det och det är skit bra funkar för alla versioner
@kingmiran 80205 wrote:
Tjo ville bara säga att för 10minuter sedan släpptes: Sonic The Hedgehog 4™ Episode I
kostar 100kr köpte det och det är skit bra funkar för alla versioner
Vill du att jag ska recensera appen eller ville du bara twittra lite i min tråd? 🙂
@iphonekid 85229 wrote:
Kan du testa weather PRO??
User say, iAsh do.
Namn: Weather PRO
Pris: 28 SEK
Betyg: :cool::cool::cool:När jag kommer in i applikationen så ser jag väderfakta i Berlin över hela skärmen. Jag väljer snabbt att hitta staden som jag bor i. Till min förvåning så hittar den faktist min stad – som är relativt liten. Nu lägger jag även märke till att man kan med ett enkelt knapptryck få appen att lokalisera nuvarande positionen. Jag prövar detta, och det funkar.
När jag har valt Norrtälje som stad, börjar jag se en stor mängd information.
Jag ser nuvarande temperaturen utomhus, vindhastighet, hur himlen ser ut, nederbörd osv.
Jag bestämmer mig för att kontrollera med Hitta.se och min egna termometer.Temperatur Vindhastighet Himlens utséende
Weather Pro -16°C (11°C) 7m/s (4m/s) Molnigt
Hitta.se -10°C 5m/s Molnigt
Egna redskap -11°C 2m/s Stjärnklar himmel
Det här är det som står på Weather Pro’s första sida om Norrtälje.
In alles så har Weather Pro inte gjort jättebra ifrån sig hittills.
Men, om jag går in på “Måndag” (idag alltså) och bläddrar ner till 22.00, så ser jag att det står 11°C och 4m/s. Så detta verkar vara ett säkrare kort.
Man kan även se vädret för en vecka framåt i tiden.
Om jag trycker på fliken Radar, så ser jag en film över hur nederbörden rör sig under en viss tidpunkt. Och om jag trycker på Satellit så ser jag hur molnen rör sig. Under Mer kan man ställa in lite inställningar och köpa lite specialinformation, så som skidväder, väder över alperna osv.Ganska bra applikation. Lite mycket onödig information, men vissa kan nog behöva det. Personligen skulle jag inte ha investerat i den här applikationen. Utan jag hade använt mig av den inbyggda Väder-appen.
Man fick nästan huvudvärk av den intensiva interfacen, då man inte har någon aning om var man ska kolla någonstans – men man vänjer sig nog.Film som visar appen:
[YOUTUBE]G5wyL8EQ3oo[/YOUTUBE]Credits går till MeteoGroup Deutschland GmbH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.