iAsh Testar (från appstore)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps iAsh Testar (från appstore)

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 127 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1433

@iash 59462 wrote:

Började idag att leka lite med ScreenRecorder.
    Här är en liten test, där jag visar Rope ‘n’ Fly. (Dock inget ljud)
    YouTube – ScreenRecorder test
    Detta kommer användas för framtida recensioner.

Najs! Men laggade de inte otroligt? Har du en 3G eller 3GS?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

3Gs. Men jo. Det laggar riktigt mycket. Men självklart beror det på ScreenRecorder. Programmet klarar inte av mer än några fps.

H3NR11K
    Member

@iash 59510 wrote:

3Gs. Men jo. Det laggar riktigt mycket. Men självklart beror det på ScreenRecorder. Programmet klarar inte av mer än några fps.

Aha.. Lame.. Går det att “fixa” det på något sätt? Tycker i alla fall att du ska använda ScreenRecorder när du testar spel. Man får en större förståelse då!

En sak jag tänke på (Om du orkar) är att du sätter in de spelen du testat på din första post. Alltså du sätter in alla spel som har 5 i poäng osv.. Du kan även länka till det inlägget?

imported_iAsh
    Member

@h3nr11k 59513 wrote:

Aha.. Lame.. Går det att “fixa” det på något sätt? Tycker i alla fall att du ska använda ScreenRecorder när du testar spel. Man får en större förståelse då!

En sak jag tänke på (Om du orkar) är att du sätter in de spelen du testat på din första post. Alltså du sätter in alla spel som har 5 i poäng osv.. Du kan även länka till det inlägget?

Visst kan jag fixa det, men inte just nu. Ska ta och få bort nackspärren nu.

imported_iAsh
    Member

@h3nr11k 59513 wrote:

Fixat

H3NR11K
    Member

@iash 59523 wrote:

Fixat

Blev lite mer kär i dig nu 😀 😛

Löste sig nackspärren?

imported_iAsh
    Member

@h3nr11k 59548 wrote:

Blev lite mer kär i dig nu 😀 😛

Löste sig nackspärren?

<3
    Jodå, nackspärren är nästan borta

Freebo
    Member
    Post count: 4365

nackspärr? Vad är det ni två gör tillsammans?? 😮

imported_iAsh
    Member

Here goes nästa recension 🙂

Namn: Tap Farm

Pris: Gratis

Betyg: 3/5

Det här spelet är väldigt likt Farmville från Zynga. Det går ut på att ploga, plantera, odla växter och bygga sig så stor bondgård som möjligt. Spelet är roligt till en början, men man tröttnar på att det tar flera timmar för olika växter att växa upp. Dock så är det också ganska skönt, för då är det svårt att bli beroende av spelet. Man kan betala några kronor via paypal eller dylikt, för att få mera pengar i spelet. De olika växterna kräver olika mycket levels och pengar att köpa. Efter ett visst antal timmer så skördar man, och då får man levels och pengar. Man kan även köpa djur, såsom kossor, hundar i många olika raser och mycket mera. Man kan köpa träd, byggnader och olika dekorationer. Väldigt roligt spel att spela när man har lite fritid men ändå vill spela något spel.

Screenshots:
    2lnd7q0.png29e2k2h.png
    2ambmt.png11abz1l.png

Credits går till
    Streetview Labs

imported_iAsh
    Member

@freebo 59551 wrote:

nackspärr? Vad är det ni två gör tillsammans?? 😮

Jag säger bara att det finns en applikation för allting.
    Kamasutra for men – sex positions – FREE 😉

imported_iAsh
    Member

Namn: Barista

Pris: 22kr

Betyg: :cool::cool::cool:

Jag, som många andra, är en kaffetokig människa. För ett år sedan köpte familjen en kaffemaskin. Tänkte att det kunde vara passande att ladda ner den här appen, då jag tidigare bara kunnat göra latté, cappuccino och espresso.
    Appen är inte värd 22kr utan kanske max 7kr. Det mesta hade man kunnat googla fram ganska snabbt, men ändå smidigt att ha all information i mobilen.
    Det finns 3st filmer som visar kaffemaskinens funktioner, hur man gör ett hjärta av skum och hur man gör en rosett av skum. En smidig sak är tipsen, som tipsar om vad man ska välja för kaffebönor, hur man ska skumma mjölken osv. Coffee talk är också smidigt, där de berättar vad många kaffeuttryck betyder. Man lär sig helt klart någonting om man vill 🙂
    Filmen talar för sig själv.

[YOUTUBE]j5sugt-K6vU[/YOUTUBE]
    Credits går till
    Glasshouse Apps.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

[YOUTUBE]j5sugt-K6vU[/YOUTUBE]

http://www.youtube.com/watch?v=j5sugt-K6vU

Kopiera bara det sista biten i youtube länken och sen tryck på youtube knappen.

imported_iAsh
    Member

Aha, tack!

diflover
    Member
    Post count: 178

Hej!
    Om du har tid, orkar, kan och vill betala så skulle jag vilja ha en recension på:
    bejeweled® 2
    Kostar: 22kr i Appstore.
    Länk: Bejeweled® 2 for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Freebo
    Member

@diflover 60013 wrote:

Hej!
    Om du har tid, orkar, kan och vill betala så skulle jag vilja ha en recension på:
    bejeweled® 2

Du vet att iAsh har ett Paypal-konto? =)

imported_iAsh
    Member

@diflover 60013 wrote:

Hej!
    bejeweled® 2

Självklart kan jag recensera den. Så fort jag får lönen (som f.ö är försenad med nästan en månad) så kommer jag sätta in några hundralappar på mitt iTunes-konto och då fixar jag en recension 🙂

diflover
    Member
    Post count: 178

@freebo 60020 wrote:

Du vet att iAsh har ett Paypal-konto? =)

Jasså? 🙂
    Länka gärna =)

@iash 60026 wrote:

Självklart kan jag recensera den. Så fort jag får lönen (som f.ö är försenad med nästan en månad) så kommer jag sätta in några hundralappar på mitt iTunes-konto och då fixar jag en recension 🙂

Jobbigt med försenade löner.. =(
    Nice sjysst att du fixa så mycket 🙂

Skicka ditt paypal konto så kanske något åker in där 🙂

H3NR11K
    Member

@iash 59144 wrote:

Självklart! Flintadampa_94@hotmail.com. Där är mitt paypal-konto och där kan ni gärna sätta in några kronor om ni vill 🙂
    (Om ni skickar online alltså)
    Vill ni skänka via er bank, så skicka över ett PM så förklarar jag hur

@diflover 60056 wrote:

Jasså? 🙂
    Länka gärna =)

Skicka ditt paypal konto så kanske något åker in där 🙂

H3NR11K Delivers

imported_iAsh
    Member

@diflover 60056 wrote:

Jobbigt med försenade löner.. =(

Jo.. Det är riktigt irreterande.

@h3nr11k 60060 wrote:

H3NR11K Delivers

Tackar, H3NR11K 😉

peve
    Member
    Post count: 92

BUMP
    Bump Technologies, Inc.
    Inget spel men jag plockade ned BUMP från iTunes Store och provade den på 2 st iPhone som jag har.
    Fungerar perfekt men varje iPhone måste ha sin egen e-mail adrs.
    Enligt va jag kan läsa mig till kan den bara överföra bilder och kontakter, men det kommer nog mera.
    Betyg: Rolig ”conversation piece”

imported_iAsh
    Member

@peve 60296 wrote:

BUMP
    Bump Technologies, Inc.
    Inget spel men jag plockade ned BUMP från iTunes Store och provade den på 2 st iPhone som jag har.
    Fungerar perfekt men varje iPhone måste ha sin egen e-mail adrs.
    Enligt va jag kan läsa mig till kan den bara överföra bilder och kontakter, men det kommer nog mera.
    Betyg: Rolig ”conversation piece”

Ville du att jag skulle testa den eller lånade du min tråd att recensera i? 🙂

Till alla andra, routern pajade för ca 5 dagar sedan, har inte haft internet sedan dess 🙁
    Har fått använda Lindex underkläder-katalog 😮

Flera recensioner kommer när jag har införskaffat mig en ny router.

/iA

peve
    Member

@iash 60808 wrote:

Ville du att jag skulle testa den eller lånade du min tråd att recensera i? 🙂

Till alla andra, routern pajade för ca 5 dagar sedan, har inte haft internet sedan dess 🙁
    Har fått använda Lindex underkläder-katalog 😮

Flera recensioner kommer när jag har införskaffat mig en ny router.

Sorry jag inkräkte men tyckte det var roligt att tipsa. Det är inte mycket mera att säga om Bump innan det blir mera matnyttigt. I dag kan man bara överföra bilder och kontakter

imported_iAsh
    Member

@peve 60809 wrote:

Sorry jag inkräkte men tyckte det var roligt att tipsa. Det är inte mycket mera att säga om Bump innan det blir mera matnyttigt. I dag kan man bara överföra bilder och kontakter

Det är lugnt.

imported_iAsh
    Member

Gissa vem som slipper Lindex-katalogerna!?

Oh yeah! Skönt med internet igen.

Kommer komma ett antal recensioner som jag har förberett under helgen.

/iA

Freebo
    Member

@iash 60900 wrote:

Oh yeah! Skönt med internet igen.

Kommer komma ett antal recensioner som jag har förberett under helgen.

/iA

Lindex – LOL
    Jag skickar över ett Paypalbidrag igen 🙂

H3NR11K
    Member

@freebo 60917 wrote:

Lindex – LOL

Där rök min veckopeng.. Ash, du ska få lite kulor när jag ska göra lite bankärenden. Det är förhoppningsvis snart 🙂

imported_iAsh
    Member

@freebo 60917 wrote:

Lindex – LOL

Schysst 😉
    @h3nr11k 60925 wrote:

Där rök min veckopeng.. Ash, du ska få lite kulor när jag ska göra lite bankärenden. Det är förhoppningsvis snart 🙂

Tackar 🙂

/iA

bozz
    Member
    Post count: 1199

@iash 60900 wrote:

hahaha, blir det inga recentioner från den?

H3NR11K
    Member

Ash! Kan du prova någon träningsapp? Typ RunKeeper Pro? Jag vill veta hur den ställer sig mot tex Nike+

imported_iAsh
    Member

@bozz 60949 wrote:

hahaha, blir det inga recentioner från den?

Tyvärr prövar jag endast saker från AppStore 🙁
    @h3nr11k 60959 wrote:

Ash! Kan du prova någon träningsapp? Typ RunKeeper Pro? Jag vill veta hur den ställer sig mot tex Nike+

Jodå! Det kan jag göra.

/iA

peve
    Member

@iash 60996 wrote:

Tyvärr prövar jag endast saker från AppStore 🙁

Jodå! Det kan jag göra.

/iA

Ibland undrar man på om man är helt utanför eller om vissa operatörer krånglar till det.
    Det finns flera Apps som kan bestämma var andra mobiler har för possition (påstås det).
    Jag har provat flera: GPS Phone Tracker, (flera vertioner), AAA phone GPS etc.
    Alla påstår att mina bekantas mobiler finns hos mig!!
    Kan du ta en koll och se om jag är helt ute och cyklar (humor!).

Landing
    Member
    Post count: 24

Haha dom där appsen är väl för att skämta med sina polare, typ “Jag kan spåra din telefon, kolla här” så får man upp sin position och kompisen som står precis bredvid en har ju samma position..

H3NR11K
    Member

@landing 61130 wrote:

Haha dom där appsen är väl för att skämta med sina polare, typ “Jag kan spåra din telefon, kolla här” så får man upp sin position och kompisen som står precis bredvid en har ju samma position..

Finns en app som endast funkar i US.. Tankade ned den men man behövde ha US nummer för att det skulle gå.. Teoretiskt sätt så går det att göra så med triangulering men om det finns en sådan app vet jag ej 😛

peve
    Member

@landing 61130 wrote:

Förlåt protester men det går i teorin att spåra mobiler efter ”mastpositioner”. Konstigt att dessa appl. inte är stoppade av Apple i Sverige. Skall prova mot ett USA nr jag har. Återkommer.

Ponyboy
    Member

Tråden heter iAsh Testar (från appstore), håll er till topic!
    Posta här om ni vill kommentera iAshs recensioner eller om ni har recension request! Har ni egna recensioner eller funderingar posta i rätt tråd eller skapa en egen tråd!

imported_iAsh
    Member

Äntligen blir det en liten update.

Namn: A Doodle Fly

Pris: 15kr (Gratis för några dagar sen)

Betyg: :cool::cool::cool:

Det här är ett spel som många har spelat, fast i andra versioner. Det går ut på att ta sig så långt som möjligt, men även så högt som möjligt. Spelet är väldigt roligt. Det finns flera olika banor med olika mål som man ska klara av. Man får pengar för tiden, längden, höjden, diamantar (och annat skräp). Av de pengarna kan man köpa uppgraderingar och specialutrustning. Spelet är skitroligt men tyvärr finns det bara 5st banor – iallafall när jag laddade ner det. De kanske gjorde flera banor när de började ta betalt för spelet – och det är lite synd. Det dåliga är att man klarar av spelet på ca 30 minuter.
    Väldigt beroendeframkallande.

Väldigt dålig FPS på filmen. Hoppas att ScreenRecorder fixar det i framtiden
    Video:
    [YOUTUBE]zMscRy4lDcI[/YOUTUBE]

Credits går till j2sighte

OBS! Vill ni ha hela låten från filmen? Bidra med 10kr till mitt paypal-konto så får du hela låten. Lägg ditt namn och email som kommentar i överföringen så skickar jag över låten. Eller så är ni väldigt snälla och ber om den, så kanske ni kan få den 🙂

.

/iA

utalker
    Member
    Post count: 403

Jag vet att trådnamnet är iAsh Testar (från appstore), men finns det någon möjlighet att du börjar testa applikationer från Cydia?

Jag är speciellt intresserad av GrooveShark-applikationen.

Du borde överväga att börja recensera apps från Cydia, förutsatt att du kör jailbreakat.

Förövrigt så vill jag tacka dig för ditt grymma arbete hittills thumbup.gif

imported_iAsh
    Member

@utalker 61493 wrote:

Jag vet att trådnamnet är iAsh Testar (från appstore), men finns det någon möjlighet att du börjar testa applikationer från Cydia?

Jag är speciellt intresserad av GrooveShark-applikationen.

Du borde överväga att börja recensera apps från Cydia, förutsatt att du kör jailbreakat.

Förövrigt så vill jag tacka dig för ditt grymma arbete hittills thumbup.gif

Har funderat ett tag på att starta en ny tråd, där jag testar från cydia.
    Dock så är jag jävligt lat 😉 Men men.. Det är ju lov, så då har jag mycket fritid.
    Vi får se hur det blir 😉

Molo
    Member
    Post count: 196

Har varit väldigt tomt här på ett tag nu 😀

Mikes
    Member
    Post count: 2

Har varit runt på olika bloggar och forum för att leta lite info om iphone. Kom till en blogg som heter Telefonernas (i)Macgyver skönt stuk på språket riktigt bra länkar gå in och kolla deras tävling vad (i) i (i)phone betyder. fint pris att vinna

jonas19
    Member
    Post count: 120

iAsh !
    Du är helt klart bäst, tyckte att worms skulle fått lite bättre dock 🙂 hehe men de e ju min åsikt 🙂
    här är några bra spel du kan recensera om du vill 🙂
    The simpsons
    sonic 1
    monopoly world wide
    solomons keep
    GuerrillaBob
    CW gunner
    Doodle army

de är ett par stycken men helt klart värda att ladda ner 🙂 riktigt roliga spel 🙂 ha de gött och tack för alla recensioner 🙂

imported_iAsh
    Member

Ikväll kommer jag att vara vaken allt för länge. För att skriva x antal recensioner i bäde den här och Min cydia-tråd

/iA i blå tornet

imported_iAsh
    Member

Säg vilka spel/applikationer som ni vill ha recenserade.
    Ni har 400kr att spendera på recensioner.

Skriv typ såhär:

Namn på applikation/spel
    pris: xkr
    400-x=z kr kvar

Exempel:

Freebo:

Hejsan! Jag vill att du recenserar Angry Birds.
    Pris: 7kr
    400-7=393 kvar

Pongo:

Tja! Recensera Talking Carl.
    Det kostar 7kr
    393-7=386kr kvar

En app får max kosta 75kr.

Börja skriva applikationer redan nu! De 3 första som ber om recensioner kommer att få en recension på en applikation. Resten får så många applikationer som jag orkar med.

Pengar kvar: 400kr

/iA i blå tornet

imported_iAsh
    Member

Eftersom den enda som har gett förslag hittills är jonas19, så testar jag ett av hans förslag.

Namn: Doodle Army

Pris: 7kr

Betyg: :cool::cool::cool::cool:

Doodle Army, är ett väldigt underhållande spel! Det börjar att du är en menig (?) i armén som lär dig hantera vapen. Din överordnare blir dödad och nu måste du ta dig så långt som möjligt för att överleva. Väldigt roligt spel, med många olika kläder och vapen. För att skjuta så pekar du mot målet, så skjuter din Doodle Army-kille åt det hållet. Du möter många olika motståndare med olika vapen. Men, tänk på att dina egna vapen tar slut fort, så det gäller att plocka på sig så mycket vapen man kan. Man styr gubben genom 4 olika kontroller som finns längs ner till vänster.
    Vänster, Höger, Ducka och Hoppa.
    Desto längre du kommer, desto svårare blir dina motståndare. De börjar hoppa, ducka och sikta bättre.
    Ett spel som är värt sina 7kr! Hade kunnat kosta 22kr också! Hade fortfarande varit lika bra. Spelet är gjort i 2D och ritad med den traditionella “doodliga” stylen. Att de har OpenFeint tycker jag är en bra sak, eftersom att man kan jämföra sig emot andra. Efter ett tag kan spelet verka tråkigt, men då är det bara att ta sig en bit fram, så blir det roligt igen.

Video:
    Eftersom att screenrecorder har ca 2 bilder per sekund, så har jag valt att ta en film som redan låg uppe på tuben.
    [YOUTUBE]q6JmNJdl0Bw[/YOUTUBE]

Credits går till
    Chad Towns

400-7=393kr kvar

/iA i blå tornet

Molo
    Member
    Post count: 196

Tjoo! jag skulle vara glad om du kunde recensera Cube Runner!
    Pris: 0kr
    400-0=400 kvar

Lite onödigt att göra av med pengar då det finns många bra spel som är gratis!

imported_iAsh
    Member

@molo 64859 wrote:

Tjoo! jag skulle vara glad om du kunde recensera Cube Runner!
    Pris: 0kr
    400-0=400 kvar

Lite onödigt att göra av med pengar då det finns många bra spel som är gratis!

Finns inte många bra spel som är gratis :p

Namn: Cube Runner

Pris: Gratis!

Betyg: :eek:-:cool: (Någonstans där emellan)

Det här kan vara det tråkigaste spelet jag har prövat nästan. Det ligger på samma nivå som Falling Balls som jag recenserade lite tidigare. Det är det här klassiska spelet som går ut på att akta sig för kuber som är utslumpade på olika ställen och ta sig så långt som möjligt (Namn på det spelet, någon?). Det finns 3 olika nivåer. Nivåerna ändrar, vad jag har märkt, bara hastigheten på spelet. Man kan spela spelet i både landskapsläge och portättläge. Det går även att ladda hem olika nivåer och göra egna banor osv. Nej! Jag rekommenderar inte någon att ladda ner det här spelet! Kul första 3 gångerna, sen får man ont i huvudet. Men man vill ändå slå sitt rekord bara för att man måste. Men man lyckas inte. När man inte lyckas, börjar blodådrorna att växa och det börjar bildas saliv som rinner ner för läpparna. Ögonen blir röda och du kommer att vara sur en längre period.
    Man känner sig nästan lurad, även fast än det var gratis. Det är dålig känsla på tilten. Den reagerar nästan en halv sekund efter att man har tiltat iPhonen.
    Jag vet att väldigt många tycker att sånt här är roligt, men jag klarar inte av det. Därav kritiken.

Video: Återigen, så fort jag har kommit på ett bättre sätt än ScreenRecorder, slutar jag ta andras filmer från youtube :p
    [YOUTUBE]ABWtrJUCn4A[/YOUTUBE]

Credits går till:
    Andy Qua

/iA i blå tornet

imported_iAsh
    Member

Det verkar inte bli något mer drag ikväll! Kommer kolla tråden några gånger till under kvällen. Men max någon gång i timmen.

/iA i blå tornet

Ponyboy
    Member

@iash 64844 wrote:

Ikväll kommer jag att vara vaken allt för länge. Dels för att ha samlag med min flickvän som sticker hem klockan 24.00 för att göra sig redo att åka utomlands, och dels för att skriva x antal recensioner i bägga den här och Min cydia-tråd

/iA i blå tornet

Hahah… Jag missuppfattade ditt inlägg först, trodde du skulle skriva recesion om ditt samlag med flickvännen. Jag tror inte iPhoneinfo tillåter såna screenshots. 😛

imported_iAsh
    Member

Finns fortfarande 393kr för mig att spendera! Bara säg vilken app ni vill ha recension på, så fixar jag det!

/iA i blå tornet

jonas19
    Member
    Post count: 120

kan du recensera Fruit ninja ?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 127 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.