Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3.0 jailbreak
-
AuthorPosts
-
min telefon är hackdiverad eller vad man kallar det för. dvs, youtube funkar inte. Kan man kringgå detta eller är det dev-teams “jobb” att göra det med fin slipningen av redsn0w?
Den är låst till at&t så orginalkort är lite svårt att få tag i…
HELVETE vad imovenen bränner hårt nu, jag kan inte sitta rakt i stolen. natti pojkar! =)
Tackar tusen gånger för alla bra tips på denna eminenta sida. Har nu äntligen fått den Finsk köpta fånen JB och upplåst. Funkar kanoon förutom att jag sölat bort mina kontakter. Jag har säkerhetskopierat innan men när jag startar Itunes vill den att
jag antingen återställer från säkerhetskopian (gamla 2.2.1)eller ställer in den som en ny
Iphone. Jag sparade även undan filen “addressbook.sqlitedb” från
varmobilelibraryAddressbook i Diskaid för att vara riktigt säker………..
Har provat att lägga tillbaka dessa sparade filer men NIX!!! inga kontakter?????
Kan man på något sätt välja vilken säkerhetskopia man vill synka med i Itunes eller måste man göra en hel återställning då??????????????????????
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@tegen118 35710 wrote:
Tackar tusen gånger för alla bra tips på denna eminenta sida. Har nu äntligen fått den Finsk köpta fånen JB och upplåst. Funkar kanoon förutom att jag sölat bort mina kontakter. Jag har säkerhetskopierat innan men när jag startar Itunes vill den att
jag antingen återställer från säkerhetskopian (gamla 2.2.1)eller ställer in den som en ny
Iphone. Jag sparade även undan filen “addressbook.sqlitedb” från
varmobilelibraryAddressbook i Diskaid för att vara riktigt säker………..
Har provat att lägga tillbaka dessa sparade filer men NIX!!! inga kontakter?????
Kan man på något sätt välja vilken säkerhetskopia man vill synka med i Itunes eller måste man göra en hel återställning då??????????????????????
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag återställde i Itunes efter det att jag hade kört in OS 3.0 / JB / US / istället för att ställa in den som ny, det funkade utmärkt. Fick tillbaka alla kontakter och mail/sms osv också. Samt att jag givetvis är kvar i OS 3.0!
@fogden 35711 wrote:
Jag återställde i Itunes efter det att jag hade kört in OS 3.0 / JB / US / istället för att ställa in den som ny, det funkade utmärkt. Fick tillbaka alla kontakter och mail/sms osv också. Samt att jag givetvis är kvar i OS 3.0!
Hej igen
Det kanske går som du säger men vågade inte.
Allt löste sig 😀 Man kan höger klicka på telefonen i Itunes och välja
återskapa från säkerhetskopia. Där kan man välja vilken kopia man vill använda
och detta utan att påverka mjukvaran i övrigt. PUUUUST
:P:P:P:P:P:P:P:P@wester 35642 wrote:
Ladda ned min custom restore ipsw som finns i min signatur nedan 🙂
Den jailbreakar, aktiverar telefonen så du inte behöver originalkort och sen så finns cydia och icy med också 😀Lägger upp Wester´s fil (iPhone1,2_3.0_7A341_Custom2_Restore.ipsw) på en lite snabbare lina 🙂
Hoppas det är ok Wester :laugh:
@r_o_n 35684 wrote:
För mig som redan har en olåst (italieninköpt) telefon, hur funkar det då?
Uppar mitt inlägg lite.
Vad jag menar, om jag kör Westers fil (tack Wester) så får jag motsvarande min nuvarande fast med 3.0? Så det som behöver låsa upp kör något annat program eller så, är det på detta viset?
@dalton 35724 wrote:
Lägger upp Wester´s fil (iPhone1,2_3.0_7A341_Custom2_Restore.ipsw) på en lite snabbare lina 🙂
Hoppas det är ok Wester :laugh:
aktiverar den eller hacktiverar den telefonen? Vad har den, Cydia eller Icy?
@dts 35780 wrote:
aktiverar den eller hacktiverar den telefonen? Vad har den, Cydia eller Icy?
Precis som Wester skrev:
Ladda ned min custom restore ipsw som finns i min signatur nedan
Den jailbreakar, aktiverar telefonen så du inte behöver originalkort och sen så finns cydia och icy med också.
Dock rekommenderar jag inte att installera ICY.:eek:Men om man har en som är olåst då? Så att alla kort är “originalkort”.
@dalton 35784 wrote:
Precis som Wester skrev:
Ladda ned min custom restore ipsw som finns i min signatur nedan
Den jailbreakar, aktiverar telefonen så du inte behöver originalkort och sen så finns cydia och icy med också.
Dock rekommenderar jag inte att installera ICY.:eek:då kommer alltså youtube fungera? För det fungerar inte på hacktiverade bara på aktiverade. Min är hacktiverad av redsn0w, dvs youtube fungerar inte.
Så aktiverar den eller HACKtiverar den?
Det här med Websters ipsw fil låter för bra…
Så ni menar på fullaste allvar att det bara är att SHIFT+Klicka i iTunes och återställa med Websters fil? :/
@minglarn 35797 wrote:
Det här med Websters ipsw fil låter för bra…
Så ni menar på fullaste allvar att det bara är att SHIFT+Klicka i iTunes och återställa med Websters fil? :/
testar nu, förbereder iphone för återställning har rullat på ett bra tag nu. Men hoppas det funkar.
EDIT: iPhone enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1604). Förslag någon?
@steffe 35812 wrote:
Han lär nog mena Apple original 3.0!
Jo, aja funkar ju tydligen inte. Hatar när saker och ting inte går som man vill. Förstår inte vad felet kan vara heller, allting indikerar på att funka normalt men ingenting i jailbrake väg fungerar ändå.
EDIT: Uppdaterar till 3.0, vanliga, nu. Och ser skillnaden på Westers och vanliga uppdateringen, när “förbereder iphone för återställning” dyker upp i iTunes så kommer en liten loading bar på iPhonen, under vanliga uppdateringen.
På Westers så är det bara en bild på en USB-ände samt en iTunes logga på iphone skärmen.
EDIT2: tror ni det hjälper ta “ny iPhone” istället för säkerthetskopia för att få det att funka?
Har läst på ställen att y-tuben inte fungerar och mkt riktigt så gör den inte det…
Kan man återgällda det på ngt sätt eller? Ngn som vet 🙂 ?Ladda ner i ipsw fil som finns länkat i forumet, sedan laddar du även ner redsn0w. Gör man inte detta kan man ej vara säger men följ gudien på Iclarified
dem har alla saker man behöverI julas lyckades jag JB och låsa upp min (då) nya fina iphone och nu är det visst dax igen 😮
Har läst allting väldigt noga eftersom jag INTE kan skryta med några större datorkunskaper och därför försöker undvika alla typer av nederlag. Tre frågor kvarstår dock;
1. Den fil som wester har att ladda ner (som verkar vara bättre än den iClarified har?) är gjord i mac. Går den att använda även i PC?
2. Ersätter den filen “iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw” rakt av, d.v.s jag använder den på samma sätt?
3. Ser att det ibland pratas om vilken webläsare man använder för att ladda hem filerna. Har detta någon betydelse?
@foppatoffel 35824 wrote:
Är den olåst blir den låst inte svårare än så
“Är den olåst blir den låst”? Va? Skojar du? 🙂 Jag vill ju inte ha en låst telefon… 🙂
Vill bara meddela, ifall någon annan har samma problem som jag hade med RedSn0w och grå/svart skärm där ingeting händer efteråt.
Startade upp i felsäkert läge och körde redsn0w och allting funkade perfekt nu. Mycket skönt att ha fått det att fungera och dumt av mig att inte tänka på det tidigare.
@pip 35854 wrote:
I julas lyckades jag JB och låsa upp min (då) nya fina iphone och nu är det visst dax igen 😮
Har läst allting väldigt noga eftersom jag INTE kan skryta med några större datorkunskaper och därför försöker undvika alla typer av nederlag. Tre frågor kvarstår dock;
1. Den fil som wester har att ladda ner (som verkar vara bättre än den iClarified har?) är gjord i mac. Går den att använda även i PC?
2. Ersätter den filen “iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw” rakt av, d.v.s jag använder den på samma sätt?
3. Ser att det ibland pratas om vilken webläsare man använder för att ladda hem filerna. Har detta någon betydelse?
1. Ja
2. Ja
3. Har hört att firefox e bättre en safari, för att safari packar upp filerna direkt (vad jag hört) MEn jag vet iaf att firefox e bättre iaf 😛Jämför man mellan firefox och IE så är IE bättre vid filhämtning. Detta om man har en del “pluggar” för att stoppa reklam osv (flash) och mycket vid nerladdning är just på “flashade” sidor.
Om jag bara kör RedSn0w så kommer jag ju åt allt godis med ex. Cyndia, så jag är sugen på att breaka.
Men två frågor så jag inte klantar mig. Är det någon som upplevt några problem med ringa, sms:a, surfa osv. med enbart RedSn0w? Andra frågan, är det bara att återställa om man inte vill ha den jb:ad längre?
Låst till Halebop och kör Halebop SIM, så inget ultrasn0w behövs ju.
@locdog 36020 wrote:
Om jag bara kör RedSn0w så kommer jag ju åt allt godis med ex. Cyndia, så jag är sugen på att breaka.
Men två frågor så jag inte klantar mig. Är det någon som upplevt några problem med ringa, sms:a, surfa osv. med enbart RedSn0w? Andra frågan, är det bara att återställa om man inte vill ha den jb:ad längre?
Låst till Halebop och kör Halebop SIM, så inget ultrasn0w behövs ju.
Om du skulle få problem går det bra att återställa.
JB brukar om man gör rätt sällan tilta telefonen.
Nej,du har inget behov av ultrasnow.Hej allihop!
Vet inte om jag är den enda men idag stötte jag på första “krashen” på luren efter att ha gjort som många andra miljoner iphone användare.
update 3.0
jailbreak
ultrasn0wmed ett tele2 kontantkort i.
stänger av luren för ett besök, sätter sedan på den igen, får ett samtal, efter avslutat samtal får jag upp ett medelande där det står att “min dashbord har krashat” den ber mig välja på 3 olika alt men råder mig till att ha telefonen i felsäkert läge. där klockan sitter i mitten av skärmen blinkar det med ett medelande jag inte hann uppfatta, jag väljer avbryt & då stängs hela luren av sig & kommer till en svart sida med massa knepiga tecken som bildar en ledsen gubbe i en kvadratisk ruta.
hjärtat börjar småbanka & min första tanke är att apple har kört en knäckning på ultrasn0w.
startar om luren & allt är som vanligt igen.Nu 2-3 timmar senare har inget inträffat värt att tillägga. Har inte en aning om vad det kan ha varit men ville dela med mig av det inträffade till resten.
några förslag någon där ute?mvh
@steffe 36037 wrote:
Om du skulle få problem går det bra att återställa.
JB brukar om man gör rätt sällan tilta telefonen.
Nej,du har inget behov av ultrasnow.Kom inte långt innan en frågan till dök upp 😛
Måste jag köra en återställning via “iPhone1,1_3.0_7A341_Restore” enligt iClarified – iPhone – Hur man gör en Unlock/Jailbreak på en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows) eller kan jag hoppa det steget och gå direkt till “Steg 3”?
Just nu finns väl bara en version av 3.0 släppt (likaså med baseband)?
Finns en för 2G också,var noga att följa guiden.
Så nu till den vitiga frågan som alla vi som inte är så insatta frågar oss (gör vi det?).
Är det helt idiotsäkert att använda Westers fil om man på en 2.2 (3G) vill ha os 3.0?Ska man, på en jailbreakad återställa till original os innan man kör Westers fil, eller är det bara att tuta och köra.
Kan man sedan synka med allt man hade innan?
Själv har jag iTunes 8.2 det är väl den verren som gäller för 3.0, eller?
Om man, som jag, vid försök med beta fastnade med symbolen usb och iTunes i displayen. Finns det ett enkelt sätt (tog mig 2 dagar, ca 5-6 timmar, innan jag fick telefonen till en 2.2 igen.
Snälla, ni som har fixat detta, svara på ovanstående. Är sugen på 3.0
Att min är helt obunden/olåst påverkas inte av Westers fil?
Så vad jag till sist vill ha är en iPhone som fungerar med ett skarpt 3.0
@steffe 36062 wrote:
Följ Guiden!!!!
iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
Det är den eller?
Men där står ju inget om Westers fil…Nu är den iaf återställd till en fungerande och laglig ver. på os 3.0 samt nysynkad.
Himla bra guide den där. 🙂
Jag har tankat hem westers fil och är på G med JB. Men när jag kommer till steg 4 enlig iClarifieds guide (där jag ska anvisa ipsw filen för redsn0w) så får jag meddelandet “unable to recognize specified IPSW”
Vad gör jag nu? Såg att filen inte fått ändelsen ipsw från början så jag lade till det nu, men hjälper inte. Startade installationen/uppdateringen med filen utan ändelsen. Kan det ha betydelse?
#HJÄLP!#
@pip 36091 wrote:
Jag har tankat hem westers fil och är på G med JB. Men när jag kommer till steg 4 enlig iClarifieds guide (där jag ska anvisa ipsw filen för redsn0w) så får jag meddelandet “unable to recognize specified IPSW”
Vad gör jag nu? Såg att filen inte fått ändelsen ipsw från början så jag lade till det nu, men hjälper inte. Startade installationen/uppdateringen med filen utan ändelsen. Kan det ha betydelse?
#HJÄLP!#
Om filen inte heter det den ska kan man ju inte liksom ändra det själv. Se till att få mner rätt fil som heter vad det är tänkt. Jag kan ju inte döpa om en .jpg till .doc och sedan tro att jag kan öppna den i word. 🙂
@r_o_n 36094 wrote:
Om filen inte heter det den ska kan man ju inte liksom ändra det själv. Se till att få mner rätt fil som heter vad det är tänkt. Jag kan ju inte döpa om en .jpg till .doc och sedan tro att jag kan öppna den i word. 🙂
Nej, så mycket förstår t.o.m jag 🙂 Men det är ju rätt fil, bara det att ändelsen försvunnit. Läste längre bak att någon ändrat zip ändelsen till ipsw och fått det att funka… men du kanske har rätt. Jag kanske är helt ute o cyklar…
Funkade kalas … i stort sett i alla fall 😉
Det som strulade till det var först att phonen inte var i DFU-läge.
Och från Steg 9 i iClairifieds guide väntade jag på att instruktionen skulle komma upp i redsn0w att man ska trycka på knapparna (Home/Power) … det gör det inte förräns men trycker in knapparna själv då kommer det fram hur länge du ska hålla in dem respektive släppa dom.Körde med ipsw filen från iClarifieds hemsida med gott resultat, inget trassel alls.
Provade med Westers men den fungerade inte alls för mig.Kör en 3G med 3.0 och Felia iSurf innan JB.
Skönt med 16GB nu när man kommer åt Cydia 😉@blajeans 36097 wrote:
Funkade kalas … i stort sett i alla fall 😉
Det som strulade till det var först att phonen inte var i DFU-läge.
Och från Steg 9 i iClairifieds guide väntade jag på att instruktionen skulle komma upp i redsn0w att man ska trycka på knapparna (Home/Power) … det gör det inte förräns men trycker in knapparna själv då kommer det fram hur länge du ska hålla in dem respektive släppa dom.
Körde med ipsw filen från iClarifieds hemsida med gott resultat, inget trassel alls.
Provade med Westers men den fungerade inte alls för mig.Kör en 3G med 3.0 och Felia iSurf innan JB.
Skönt med 16GB nu när man kommer åt Cydia 😉Använde du Westers ispw i redsnow?
Jag gjorde om allting med filerna från iClarified istället. Fungerade klockrent! Phu… Hoppas jag klarar mig från fler nya versioner ett tag nu. Vidarebefordra meddelanden vore förstås najs, men den lär väl dröja så jag är nog safe ett tag framöver. Tack i a f för toppensidor, guider och stöd. Utan detta forum hade jag varit totalt lost.
Hej!
Nu har jag stött på ett problem. Kanske är helt ute och cyklar..
Jag uppdaterade min iPhone igår till 3.0, jag har telefonen låst till Telia från början, men det är Tre jag vill använda.
Så jag jailbreakade den enligt redsn0w.. sen installerade ultrasn0w via Cydia. Följde alla steg och allt verkade bra, men när jag stoppar i mitt Tre-kort så får jag inget nät. Helt dött, det enda som visas är den minsta pinnen i mottagningen, ibland dyker det upp att den “söker” nytt nät, och ibland “ingen service”.
Jag har testat att göra om samma procedur fast med en annan version av redsn0w, utan resultat. Samt testat rebootat den med “Home+Power” knappen.Vad ska jag göra? Några förslag? Har sökt men utan resultat.
EDIT: Missade helt i vilken tråd jag skrev i, sorry.
Tacksam för hjälp
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.