iPhone 3.0

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 554 total)
  • Author
    Member
    Post count: 102

Detta är den anmäla tråden för iPhone 3.0.

Kom gärna med uppdateringar, nyheter, frågor etc!

utalker
    Member
    Post count: 403

Tack för infon =) Hoppas uppdateringen är riktigt fet! Och att den hackas SNABBT.

blast11
    Member

@utalker 27351 wrote:

Tack för infon =) Hoppas uppdateringen är riktigt fet! Och att den hackas SNABBT.

Hoppas även på att de slänger in en oförväntad hårdvaruupdattering 😉

Hoppas annars på:

MMS (inte för att jag använder det men alla tjatar om det)
    Videoinspelning
    Copy and paste
    Fullt fungerande bluetooth
    En “riktig” GPS.

32 GB vid nästa hårdvaruuppdatering är väl ett måste.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag hoppas bara att den är snygg och funkar precis som den ska 🙂

(Nog för att 2.*.* också gör det, men kul med variation :P)

Men jag hoppas kanske lite på VoiceOver, som den nya iPod Shuffle har 😀 Och att den också pratar Skånska 😛

blast11
    Member

@mekke 27353 wrote:

Men jag hoppas kanske lite på VoiceOver, som den nya iPod Shuffle har 😀 Och att den också pratar Skånska 😛

Detta behövs väl bara i GPS:en 😉 Kanske inte accentfunktionen; men en riksaccenttalande svenska som dirigerar en 🙂

Mekke
    Member

@blast11 27354 wrote:

Detta behövs väl bara i GPS:en 😉 Kanske inte accentfunktionen; men en riksaccenttalande svenska som dirigerar en 🙂

Ja, det vore riktigt bra. Men iPod Shuffle pratar lite skånska 😛

blast11
    Member

@mekke 27355 wrote:

Ja, det vore riktigt bra. Men iPod Shuffle pratar lite skånska 😛

Jaså. Men alltså, den nya shuffle… säger den typ: “The Rolling Stones – Brown Sugar”, eller hur funkar det egentligen? Har inte hunnit orienterat mig i den ännu.

S1moN
    Member
    Post count: 91

@blast11 27350 wrote:

Apple visar upp nytt iPhone OS nästa vecka! – MacWorld

Ja, vad ska man säga? 😀

Very nice:)

QeuDee
    Member
    Post count: 463

hold on there, ja har en ipod shuffle, den säger inget O.o

men skönt o höra att det kommer en 3.0 os…

blast11
    Member

@qeudee 27359 wrote:

hold on there, ja har en ipod shuffle, den säger inget O.o

men skönt o höra att det kommer en 3.0 os…

Om du tittar på Apple ser du att de igår släppte en ny iPod Shuffle 🙂

Mekke
    Member

@blast11 27356 wrote:

Jaså. Men alltså, den nya shuffle… säger den typ: “The Rolling Stones – Brown Sugar”, eller hur funkar det egentligen? Har inte hunnit orienterat mig i den ännu.

Lite OT menmen… Den kan säga namnet på spellistor, låtar, artister osv. Då kan den använda olika språk, och den svenska låter lite skånsk ibland. Lyssna på detta när han säger “För Regniga Dagar” 🙂 Anyway, en funktion som skulle passa i GPSen 😀

spjonky
    Member
    Post count: 138

spännande som fan 😀
    Hoppas den hackas snabbt också hehe =D

spjonky
    Member
    Post count: 138

Läste precis på lite sidor om det, inte säkert att det kommer bli gratis,kommer troligen komma till sommaren med en ny iPhone också 🙁

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har en känsla av att det kan komma 2 versioner,en fullständig som kostar pengar,och en enklare gratisversion.

QeuDee
    Member

@blast11 27361 wrote:

Om du tittar på Apple ser du att de igår släppte en ny iPod Shuffle 🙂

oh ja såg det nyss :O men kasst ändå!!! tänkte de inte på om man vill byta hörlurar som inte har knappar???

någon som vet om iPhone 3.0 är en ny iphone eller bara frimware??

Markuiis
    Member
    Post count: 26

Hoppas man kan använda mp3 som ring/sms singnal utan att konvertera om osv! hade vart guld! 🙂

Mekke
    Member

iPhone OS 3.0 är ett operativsystem för iPhone, dvs samma skillnad som 1.*.* till 2.* 😉 Så ungefär som en gigantisk firmware-update. Läste btw att den kommer släppas i juni 🙂

blast11
    Member

@mekke 27426 wrote:

iPhone OS 3.0 är ett operativsystem för iPhone, dvs samma skillnad som 1.*.* till 2.* 😉 Så ungefär som en gigantisk firmware-update. Läste btw att den kommer släppas i juni 🙂

OT: Din fil fungerade inte; den är 0 sekunder lång 🙂

Den kommer ju inte helt säkert släppas i juni. De kommer visa operativsystemet på WWDC då, men OS:et lär ju komma till juli som 2.0 gjorde. Och förhoppningsvis även en ny iPhone 🙂

Mekke
    Member

@blast11 27437 wrote:

Nu blir jag rädd, vilken fil? :confused: Menar du svenska uttalet? Det funkar för mig… :confused:

blast11
    Member

@mekke 27439 wrote:

Nu blir jag rädd, vilken fil? :confused: Menar du svenska uttalet? Det funkar för mig… :confused:

OT: Ja, den funkar inte 🙂 Skicka länk eller något annat om du har det.

I alla fall, fortsätt skriva i denna tråd om ni hittar några nya intressanta nyheter kring iPhone 3.0!

Mekke
    Member

@blast11 27444 wrote:

OT: Ja, den funkar inte 🙂 Skicka länk eller något annat om du har det.

I alla fall, fortsätt skriva i denna tråd om ni hittar några nya intressanta nyheter kring iPhone 3.0!

OT: Hmmm, kan ju vara en Mac-version… Gå ut här och klicka under där det står “What VoiceOver sounds like in Swedish:”.

Jag hoppas på många roliga nyheter i iPhone OS 3.0 🙂 En sak jag hoppas på, men knappt vågar tro på är Landscape SpringBoard 😀

Simba
    Member
    Post count: 1063

@steffe 27392 wrote:

Har en känsla av att det kan komma 2 versioner,en fullständig som kostar pengar,och en enklare gratisversion.

Mene, uppdateringen från 1.x till 2.x kostade väl inga pengar, eller har jag missat nått? :confused: Sen vet jag inte om Apple vill göra så, det skulle kunna reta gallfeber på en hel del..

@blast11 27437 wrote:

Den kommer ju inte helt säkert släppas i juni. De kommer visa operativsystemet på WWDC då, men OS:et lär ju komma till juli som 2.0 gjorde. Och förhoppningsvis även en ny iPhone 🙂

Fungerar finfint för mig. Se till att du kör nyaste QuickTime bara!

Precis, OS 3.0 kommer att visas upp nu på Tisdag (17/3). Sedan kommer det att presenteras tillsammans med iPhone HD/4/3.0/etc. och Snow Leopard på WWDC i Juni, och sedan kommer det att släppas tillsammans med nästa iPhone i Juli.

Fast, man vet ju aldrig med Apple. De har ju tidigare sagt något i stil med att “mjukvara är allt”, så nästa iPhone kan vara den vi redan håller i handen. Fast med nya OS 3.0 då.

Mekke
    Member

@simba 27448 wrote:

Mene, uppdateringen från 1.x till 2.x kostade väl inga pengar, eller har jag missat nått? :confused: Sen vet jag inte om Apple vill göra så, det skulle kunna reta gallfeber på en hel del..

Även om 3.0 kostar, köper iaf jag det 😉 Jag tror inte 1.*-2.* kostade, men iPod Touch 2.0-iPod Touch till 2.1 kostade 🙁

@simba 27448 wrote:

Fungerar finfint för mig. Se till att du kör nyaste QuickTime bara!

Precis, OS 3.0 kommer att visas upp nu på Tisdag (17/3). Sedan kommer det att presenteras tillsammans med iPhone HD/4/3.0/etc. och Snow Leopard på WWDC i Juni, och sedan kommer det att släppas tillsammans med nästa iPhone i Juli.

Fast, man vet ju aldrig med Apple. De har ju tidigare sagt något i stil med att “mjukvara är allt”, så nästa iPhone kan vara den vi redan håller i handen. Fast med nya OS 3.0 då.

Jag längtar till presentationen av iPhone OS 3.0, hoppas nästan inte på en ny iPhone så snart, för då har ju jag en gammal (:P), och självklart längtar jag ju till Mac OSX 1.6 (SnowLeopard), det har sååå många nya, coola funktioner, kanske som iPhone OS 3.0 kommer att ha? 🙂

r2d2
    Member
    Post count: 134

om man går efter ipod:ens utveckling så kommer det nog inte hända så mycket kanske nån liten design ändring…max 2 ändringar i hårdvaran. kanske nån ny ringsignal 😛

tror inte på bluetooth .. då man då tekniskt skulle kunna skicka itunes köpta låtar till en icke betalande telefon.

inte på radio…då man då inte behöver köpa låtar. och inte ha internet på hela tiden . och inte få sina 20 -30% i provision från telia.
    mms….tror jag itne apple har kunskapen. annars hade dom slängt in det fast amerikanerna inte vet hur man gör. kul annar med så stor skärm att få rörliga bildmeddelande.
    vad var det mer man saknar…kameran..borde bli lite bättre…men mobilkameror är inte är bra isåfall måste mobilen bli tjockare med autofokus o liknande.

hoppas snabbheten o användarvänligheten är kvar. om det blir en ny iphone…men som nån skrev innan tror bara på en os uppdatering. usch vad pessimisktisk man lät 😮

steffe
    Member
    Post count: 2452

Mms kommer förhoppningsvis från telia.
    Om det kommer en ny iPhone så borde väl kameran bli bättre.
    I Fw-uppgraderingen kommer förhoppningsvis t.ex.darkroom att vara standard,och gärna en bättre eqalizer till ipodfunktionen.
    Finns naturligtvis mer man saknar,men det är nog inte meningen att vi ska få allt.

Simba
    Member

Det går rykten om att OS 3.0 kan ha en trådlös-sync funktion. Tänk MobileMe fast där musik, bilder och applikationer pushas ut till telefonen (den måste iofs vara uppkopplad på WiFi). Det betyder att man alltid kan vara syncad med sin dator hemma, var man än är på jorden (sålänge det finns WiFi). 🙂

QeuDee
    Member

ja ska lista de viktigaste grejerna,
    skillnader jag vill se i iphone 3.0 OS
    skriv gärna sen va NI vill se i den…

stöd för o REDIGERA iWork o Office filer
    MMS
    köra apps i bakgrund
    kontaktgrupper
    videoinspelning
    ljudinspelning
    teman
    kolla live på TV kanaler “vet inte om man kan göra det nu :P”
    kunna använda iphone som en modem FFS !!!!
    COPY & PASTE
    bluetooth ska man inte glömma!!! skicka den bilden till mig, ja kan inte!!!

snook
    Member
    Post count: 2190

@qeudee 27496 wrote:

ja ska lista de viktigaste grejerna,
    skillnader jag vill se i iphone 3.0 OS
    skriv gärna sen va NI vill se i den…

stöd för o REDIGERA iWork o Office filer
    MMS
    köra apps i bakgrund
    kontaktgrupper
    videoinspelning
    ljudinspelning
    teman
    kolla live på TV kanaler “vet inte om man kan göra det nu :P”
    kunna använda iphone som en modem FFS !!!!
    COPY & PASTE
    bluetooth ska man inte glömma!!! skicka den bilden till mig, ja kan inte!!!

Kontaktgrupper kan man göra. Jag synkar ju med min adressbok i datorn (mac) och då har jag grupper i den, sen blir det grupper i iPhonen.

Pear
    Member
    Post count: 322

fast om den kostar eller inte… 2.0 kostade ju också,fast de e ju bara hämta från typ ispazio eller något och sen shift -> återställ å återställa till den hämtade. Det går ju alltid på något sätt att få tag i en gratis firmware 😉

QeuDee
    Member

@snook 27497 wrote:

Kontaktgrupper kan man göra. Jag synkar ju med min adressbok i datorn (mac) och då har jag grupper i den, sen blir det grupper i iPhonen.

men mobiler från 1999 kan SKAPA kontaktgrupper inne i mobilen…
    ja visste iaf inte att man kunde synca sina kontaktgrupper från datan tack för tipset 😛

Simba
    Member

@pear 27511 wrote:

fast om den kostar eller inte… 2.0 kostade ju också,fast de e ju bara hämta från typ ispazio eller något och sen shift -> återställ å återställa till den hämtade. Det går ju alltid på något sätt att få tag i en gratis firmware 😉

Firmware-uppdateringar för iPhone 2G/3G samt iPod Touch 2G kostar inte. Det gör däremot uppdateringar för den gamla iPod Touch! 😉

Kardemumman av det hela är alltså, har du inte en iPod Touch 1G, kommer 3.0 antagligen inte att kosta.

blast11
    Member

Kevin Rose “confirms” cut/paste, Pre features in iPhone 3.0 | 9 to 5 Mac

Tror ni på detta?

Copy and paste? Yes.
    Background apps? Never gonna happen.
    Video? No.

det vore surt i så fall 🙁

QeuDee
    Member

@blast11 27674 wrote:

Kevin Rose “confirms” cut/paste, Pre features in iPhone 3.0 | 9 to 5 Mac

Tror ni på detta?

Copy and paste? Yes.
    Background apps? Never gonna happen.
    Video? No.

det vore surt i så fall 🙁

ja 🙁 btw ja hade redan postat ett helt ämne om detta tidigare idag

blast11
    Member

@qeudee 27677 wrote:

ja 🙁 btw ja hade redan postat ett helt ämne om detta tidigare idag

Var? Det känns ju mer lämpligt att lägga allt som handlar om iPhone 3.0 i denna tråd! 🙂

blast11
    Member

Någon som vet var man få liveuppdateringar om morgondagens sneak-peak klockan 18.00?

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@blast11 27685 wrote:

Någon som vet var man få liveuppdateringar om morgondagens sneak-peak klockan 18.00?

Detta skulle jag också vilja veta 😀

johanj
    Member
    Post count: 16

Det är la bara att hålla koll på idg.se där lär det komma upp snabb info om 3,0an

jompao
    Member
    Post count: 456

@steffe 27392 wrote:

Hoppas på 3.0 uppdatering gratis samtidigt som en ny iPhone släpps, typ till sommaren. Vissa saker de har snackat om skulle komma har ju inte gjort det än som bakgrunds notifiering typ.

Simba
    Member
    blast11
    Member
    kakeeto
    Member
    Post count: 18
    blast11
    Member

MacWorld – Allt om Mac, iPod och iPhone – forum, guider, tips och tricks, dagliga nyheter, köp och sälj

Även här.

En snabb fråga. Jag har inte greppat Push Notification riktigt. Vad exakt är det?

kakeeto
    Member
    Post count: 18

@blast11 27772 wrote:

MacWorld – Allt om Mac, iPod och iPhone – forum, guider, tips och tricks, dagliga nyheter, köp och sälj

Även här.

En snabb fråga. Jag har inte greppat Push Notification riktigt. Vad exakt är det?

Det är som push mail, fast i andra applikationer som tex facebook, där du får ett meddelande direkt i facebook istället för mailen.
    Så har jag förståt det iallafall…

Mekke
    Member

Asså, det har ganska nyss börjat, men jag längtar redan :rolleyes:

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

När tror ni att apple lägger ut information om iphone 3.0 på deras hemsida?

blast11
    Member

Sjukt goa nyheter än så länge!

Saknar dock videoinspelning och en “riktig” bluetooth med skicka och ta emot, hoppas det kommer…

Mekke
    Member

Yay, verkar som om vi får möjlighet att ta emot MMS, och Spotlight 😀

EDIT: A2DP :):):):D

ekkg
    Member
    Post count: 294

Kommer att vara gratis!

Mekke
    Member

MMS och A2DP kommer bara att finnas för iPhone 3G 🙂 Vilket betyder att vi får det :laugh:

Halle
    Member
    Post count: 837

Ja det blir ju ingen dålig uppdatering, eller vad sägs om:

MMS
    Push
    Klipp & Klistra
    Riktig GPS med röstnavigering
    Multitasking
    Vidarebefodra SMS
    Ny Startskärm med sökfunktion för telefonens innehåll
    Stereo-Bluetooth

😛

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 554 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.