Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3.0
-
AuthorPosts
-
@simba 27892 wrote:
Ni som hoppas på att kunna köra iPhone OS 3.0 beta på era telefoner, ha inte höga förväntningar!
Först och främst så måste era telefoner vara registrerade som utvecklar-enheter hos Apple, och sen måste ni köra en officiell operatör. That’s right, inget yellowsn0w här!
Det kan tyckas enkelt att registrera sig hos Apple, men det är det minsta det är. Man registrerar nämligen telefonens unika serienummer (vilket är inprintat i hårdvaran, går ej att ändra)!
Är ni dock villiga att punga ut med 99$ för att “enrolla” i Apples iPhone OS 3.0-program, go ahead.
Om ingen lyckas ta bort den spärren ja… Måste vara väldigt många som vill ha betan nu…
Om det nu kommer en ny iPhone till sommar, tror ni att den också kommer gå att köpa den olåst i Italien some det går att göra nu?
@zili 28013 wrote:
Om det nu kommer en ny iPhone till sommar, tror ni att den också kommer gå att köpa den olåst i Italien some det går att göra nu?
Det tror jag.
Vad säger ni om detta då:
Videoinspelning till iPhone. Vore det inte underbart? 🙂
Låter ju riktigt trevligt, men det här då: iPhone 3.0 avslöjar nya iPhone- och iPodmodeller – MacWorld
Mekke läste det precis med mekka, ska bli intressant att se vad apple har hittat på nu.
Javisst,men om det ska funka måste man regga den hos apple,det kostar 99$,oc med dagens valutakurs blir det väl nånstans mellan 800 och 1000 spänn,och det är rätt mycket för en beta som kommer att vara gratis när bruksversionen släpps.
Eftersom jag inte är utvecklare och föredrar en 100% fungerande telefon så väntar jag hellre ett tag.Men den kan ju fortfarande vara riktig oavsett om den kostar 800-1000 kr? eller är riktig =gratis?
Okej, jag tänkte skriva en liten sammanfattning av det som hänt i samband med iPhone OS 3.0:
- Två nya iPhone-modeller, iPhone 2,1 och iPhone 3,1
- Två nya iPod-modeller, iPod 2,2 och iPod 3,1
- En ny, avancerad krets, programmerbar, kallad iFPGA
- En ny Apple-pryl 😛 Kallad iProd 0,1
- Nya iPhone-funktioner 🙂
- Dock inte allt som vi ville se 🙁
- Men lite random Apple-smygisar 😛 Bl.a. texten “upload video” i MobileMe, vilket kan vara videoinspelnings-funktion i 3.0 🙂
- iProd
- Sen går det ju rykten om en iTablet, dvs en blandning av iPod Touch och MacBook 😉
- iPod Touch 2G Bluetooth 🙂
Säkert lite saker jag missat, men det här var ändå många, trevliga saker 😀
@mekke 28110 wrote:
Okej, jag tänkte skriva en liten sammanfattning av det som hänt i samband med iPhone OS 3.0:
- Två nya iPhone-modeller, iPhone 2,1 och iPhone 3,1
- Två nya iPod-modeller, iPod 2,2 och iPod 3,1
- En ny, avancerad krets, programmerbar, kallad iFPGA
- En ny Apple-pryl 😛 Kallad iProd 0,1
- Nya iPhone-funktioner 🙂
- Dock inte allt som vi ville se 🙁
- Men lite random Apple-smygisar 😛 Bl.a. texten “upload video” i MobileMe, vilket kan vara videoinspelnings-funktion i 3.0 🙂
- iProd
- Sen går det ju rykten om en iTablet, dvs en blandning av iPod Touch och MacBook 😉
- iPod Touch 2G Bluetooth 🙂
Säkert lite saker jag missat, men det här var ändå många, trevliga saker 😀
Mycket intressant detta med iPhone 3,1. Får verkligen hoppas på en sådan till sommaren! 🙂
@steffe 28079 wrote:
Javisst,men om det ska funka måste man regga den hos apple,det kostar 99$,oc med dagens valutakurs blir det väl nånstans mellan 800 och 1000 spänn,och det är rätt mycket för en beta som kommer att vara gratis när bruksversionen släpps.
Eftersom jag inte är utvecklare och föredrar en 100% fungerande telefon så väntar jag hellre ett tag.det är bara o ladda ner restore filen “3.0”, återställa med itunes medans du e urkopplad från internet så att du inte behöver bekräfta att du e utvecklare…
men du ska inte ha någon upplåsning 🙁 det därför ja inte gör detOm det nu kommer en ny iphone, kommer alla nuvarande operatörer med 3Gn att ha den?
Eller blir det som förut? Börjar hos AT&T och 12 månader senare får svenska operatörer den?
Anledningen till frågan är att jag nyss köpte en bunden till Halebop men köper gärna en ny version och säljer denna. Hade varit kul om alla fick den samtidigt!
Det beror ju helt på hur operatörerna skriver kontrakt med apple. Ingen som vet.
12 månader till svenska operatörer får den?Det kommer att gå fortare. iPhone 2G kom ju först till USA, ca 12 månader senare kom iPhone 3G till Sverige 😛
än så länge är det väl bara spekulationer om en ny iPhone?
@qeudee 28121 wrote:
det är bara o ladda ner restore filen “3.0”, återställa med itunes medans du e urkopplad från internet så att du inte behöver bekräfta att du e utvecklare…
men du ska inte ha någon upplåsning 🙁 det därför ja inte gör detHar en känsla av att du måste regga den för att få igång den,dessutom är det som sagt en ofullständig utvecklarbeta.
Och mekke,det där med “upload video” kan också gälla stödet för att strömma video från internet.@steffe 28139 wrote:
Har en känsla av att du måste regga den för att få igång den,dessutom är det som sagt en ofullständig utvecklarbeta.
Och mekke,det där med “upload video” kan också gälla stödet för att strömma video från internet.Det tror jag inte. Man kan nämligen lägga upp bilder man tagit på MobileMe via iPhonen, men det stod fel och stod “Upload Video” 🙂 Kan betyda att man kan filma och sedan lägga upp på MobileMe 😉
@mekke 28141 wrote:
Det tror jag inte. Man kan nämligen lägga upp bilder man tagit på MobileMe via iPhonen, men det stod fel och stod “Upload Video” 🙂 Kan betyda att man kan filma och sedan lägga upp på MobileMe 😉
Javisst,det är naturligtvis fullt möjligt.
En liten sak bara:på min gamla minolta dynax D7 står “video out”,men någon filmfunktion har aldrig funnits,med video kan också menas videoskärm,dvs.stöd för ex.vis en liten projektor för bildvisning mm.
Jag vet att jag verkar pessimistisk i överkant,jag hoppas faktiskt du har rätt!@steffe 28144 wrote:
Javisst,det är naturligtvis fullt möjligt.
En liten sak bara:på min gamla minolta dynax D7 står “video out”,men någon filmfunktion har aldrig funnits,med video kan också menas videoskärm,dvs.stöd för ex.vis en liten projektor för bildvisning mm.
rätt!gissar på att om du kopplar in den i datorn kan du använda den som webcam.
sen så är det inte bara han som spekulerar om video, skulle vara förvånad om apple inte tänkt på det och planerat det.
Håller precis på och installerar 3.0 betan.
Någon som vet något negativt med att uppdatera? (Har inte tid att läsa igenom hela tråden:rolleyes: )
Ok
Du kanske redan vet allt men jag citerar Simba ändå:
“Ni som hoppas på att kunna köra iPhone OS 3.0 beta på era telefoner, ha inte höga förväntningar!
Först och främst så måste era telefoner vara registrerade som utvecklar-enheter hos Apple, och sen måste ni köra en officiell operatör. That’s right, inget yellowsn0w här!
Det kan tyckas enkelt att registrera sig hos Apple, men det är det minsta det är. Man registrerar nämligen telefonens unika serienummer (vilket är inprintat i hårdvaran, går ej att ändra)!
Är ni dock villiga att punga ut med 99$ för att “enrolla” i Apples iPhone OS 3.0-program, go ahead.”
EDIT: Så du visste det redan. Men skriver du att du uppdaterar, men inte har läst tråden så är det ju klart man blir orolig för att du gör något dumt.
@snook 28161 wrote:
Ok
Du kanske redan vet allt men jag citerar Simba ändå:
“Ni som hoppas på att kunna köra iPhone OS 3.0 beta på era telefoner, ha inte höga förväntningar!
Är ni dock villiga att punga ut med 99$ för att “enrolla” i Apples iPhone OS 3.0-program, go ahead.”
Som jag skrev ovan, min enhet är redan reggad och klar 🙂
Är som sagt om det är något negativt med själva firmwaren.
Edit* Kör givetvis Telia också.
Så trevligt att du är “officiell” beta-testare 🙂
Tjaa, det är ju en beta så det finns ju ännu många nackdelar. Många saker som inte riktigt funkar och lite seg, instabil osv. Men annars bra, tror jag 😛
@mekke 28163 wrote:
Så trevligt att du är “officiell” beta-testare 🙂
Tjaa, det är ju en beta så det finns ju ännu många nackdelar. Många saker som inte riktigt funkar och lite seg, instabil osv. Men annars bra, tror jag 😛
Ja, verkar fungera bra visst. Har en kompis som kört det ett par timmar nu.
OffTopic: Vet någon om allt skit sparas i backupen, eller försvinner t.ex Cydia apps, winterboard themes osv?
Vill gärna ha en ren och fin telefon nu.
@trub 28150 wrote:
gissar på att om du kopplar in den i datorn kan du använda den som webcam.
sen så är det inte bara han som spekulerar om video, skulle vara förvånad om apple inte tänkt på det och planerat det.
Svar nej.På en digital spegelreflex(systemkamera) är detta inte möjligt om den saknar live wiew.Video out är bara för visning av stillbilder.
@mexii 28164 wrote:
Ja, verkar fungera bra visst. Har en kompis som kört det ett par timmar nu.
OffTopic: Vet någon om allt skit sparas i backupen, eller försvinner t.ex Cydia apps, winterboard themes osv?
Vill gärna ha en ren och fin telefon nu.
Vissa saker sparas tyvärr 🙁 Vet dock ej exakt vad, men t.ex. Custom Carrier’s sparas 😉
@mexii 28162 wrote:
Som jag skrev ovan, min enhet är redan reggad och klar 🙂
Är som sagt om det är något negativt med själva firmwaren.
Edit* Kör givetvis Telia också.
Menar du att du har betalat typ en tusenlapp för att köra betan nu eller finns det någon hackad version som funkar (har telia) utan problem med iTunes?
@jompao 28175 wrote:
Menar du att du har betalat typ en tusenlapp för att köra betan nu eller finns det någon hackad version som funkar (har telia) utan problem med iTunes?
Jag har fixat så min telefon är aktiverad (inte betalat en krona) och sedan laddat ner firmwaren och installerat. Allt funkar som det ska. Mycket fina funktioner.
lite off topic… har läst att apple skulle lansera en fjärrkontroll (tv) app. iår,
ngn som vet fall den redan släppts ?, eller om man kan få tag på en sådan nu ? 🙂förmodligen kommer man att kunna filma med nya iphonen !
annars skulle dom väl förmodligen inte ha så att man kan logga in på sin youtube användare och uploada från mobilen?!
om man inte uploadar filmer man synkat över via itunes, men de låter ganska långsökt !
så förmodligen blire en film funktion i nya iphonen ! 😉@bmode 28177 wrote:
lite off topic… har läst att apple skulle lansera en fjärrkontroll (tv) app. iår,
ngn som vet fall den redan släppts ?, eller om man kan få tag på en sådan nu ? 🙂Vaba? TV-fjärr?Såna brukar sända med IR vad jag vet.Det finns ingen IR-lampa på iphonen,så isf får man köpa en sån som tillbehör.
Håller dock med om att idén är rolig.@nevamiz 28178 wrote:
förmodligen kommer man att kunna filma med nya iphonen !
annars skulle dom väl förmodligen inte ha så att man kan logga in på sin youtube användare och uploada från mobilen?!
om man inte uploadar filmer man synkat över via itunes, men de låter ganska långsökt !
så förmodligen blire en film funktion i nya iphonen ! 😉Som jag fattade det ska man kunna styra sitt itunes bibliotek med appen remote (appstore) och då inte bara datorns iTunes bibliotek utan även apple tv,ns itunes bibliotek. Så har du apple tv kan du använda remote:)
Rätta mig gärna om jag har fel:P@kungen 28184 wrote:
Som jag fattade det ska man kunna styra sitt itunes bibliotek med appen remote (appstore) och då inte bara datorns iTunes bibliotek utan även apple tv,ns itunes bibliotek. Så har du apple tv kan du använda remote:)
Rätta mig gärna om jag har fel:PRätt så långt,men om man ska fjärrstyra en vanlig TV krävs IR,eftersom det är infrarött ljus som tas emot av teveapparaten.
Med de nya funktionerna i iPhone 3.0 så kanske någon utvecklar en IR-sändare till iphonen.
Att fjärrstyra datorer och apple TV görs med wifi,det finns flera program för detta i både appstore och cydia.Macworld skriver:
Enligt vad AppleInsider kallar en “extremt pålitlig” källa kommer nästa modell av iPhone komma med en rad hårdvarunyheter, däribland en kamera som kan spela in video.
Häromdagen kom bilder från betaversionen av iPhone 3.0, där texten ”Publish Video” fick rykten att dra igång om det kan vara så att Apple jobbar på att utveckla videoinspelning för iPhone. Dessa rykten har nu bekräftats av AppleInsider som skriver att en källa som visat sig vara ”extremt pålitlig” när det gäller att förutse Apples hårdvara har uppgett att den kommande nya modellen mycket riktigt kommer ha video.
Den nya kameran sägs även ha en mer högupplöst sensor för bättre stillbilder, och ska även ha andra nyheter på hårdvarufronten, bland annat i form av betydligt bättre spelprestanda (vilket stämmer med tidigare rykten om ett nytt PowerVR-chip från Imagination Technologies).
AppleInsider spekulerar även i att Apple kan tänkas planera en ny exklusiv toppmodell av iPhone med denna kamera och att den ”vanliga” iPhone fortfarande kommer vara utan video.
Bra nyheter! Får hoppas på en sådan hårdvaruupdattering till sommaren 🙂
@blast11 28200 wrote:
Macworld skriver:
….
AppleInsider spekulerar även i att Apple kan tänkas planera en ny exklusiv toppmodell av iPhone med denna kamera och att den ”vanliga” iPhone fortfarande kommer vara utan video.
dock inte så kul om det kommer en ny iPhone nu när man har inhandlat 3G:n 😛
så får hoppas på att det inte stämmer, man vill ju alltid ha det nyaste!
Påtal om att styra itunes via iphonen så är det väl inget man kan göra med windows (pc) ?,
finns väl ingen BT mottagare i pc? kanske i bärbara … ?:confused:@mexii 28176 wrote:
Jag har fixat så min telefon är aktiverad (inte betalat en krona) och sedan laddat ner firmwaren och installerat. Allt funkar som det ska. Mycket fina funktioner.
Din polare har alltså reggat din telefon på hans Dev-konto?
Bmode wrote:dock inte så kul om det kommer en ny iPhone nu när man har inhandlat 3G:n
så får hoppas på att det inte stämmer, man vill ju alltid ha det nyaste!
Påtal om att styra itunes via iphonen så är det väl inget man kan göra med windows (pc) ?,
finns väl ingen BT mottagare i pc? kanske i bärbara … ?Klart det stämmer. Apple kör med 1års intervaller när det gäller att släppa nya telefoner.
Men detta kan ju omöjligt vara unikt (eller konstigt) för att Sony Ericsson, Samsung, Nokia med flera släpper nya telefoner hela tiden. Jag fattar inte riktigt varför alla gnäller.. Apple kan ju omöjligt hoppas på att tjäna pengar på mobilmarknaden utan att släppa nya telefoner.Såklart så kan du styra iTunes på din PC med din iPhone. Så länge din PC har WiFi det vill säga. Samma sak gäller BT, en helt vanlig svensson-dator brukar inte ha BT, men det är klart att det går att ha.
En BT-enhet till USB kostar bara ett par hundralappar.
Iphonen använder wifi för att fjärrstyra t.ex itunes.Det programet heter Remote och är släppt av apple dom själva! Det är gratis som finns att hämta i appstore. Kan även rekomendera Air mouse för den som har sin dator kopplad till TV:n
Ciao!
@blast11 28200 wrote:
Macworld skriver:
Enligt vad AppleInsider kallar en “extremt pålitlig” källa kommer nästa modell av iPhone komma med en rad hårdvarunyheter, däribland en kamera som kan spela in video.
Häromdagen kom bilder från betaversionen av iPhone 3.0, där texten ”Publish Video” fick rykten att dra igång om det kan vara så att Apple jobbar på att utveckla videoinspelning för iPhone. Dessa rykten har nu bekräftats av AppleInsider som skriver att en källa som visat sig vara ”extremt pålitlig” när det gäller att förutse Apples hårdvara har uppgett att den kommande nya modellen mycket riktigt kommer ha video.
Den nya kameran sägs även ha en mer högupplöst sensor för bättre stillbilder, och ska även ha andra nyheter på hårdvarufronten, bland annat i form av betydligt bättre spelprestanda (vilket stämmer med tidigare rykten om ett nytt PowerVR-chip från Imagination Technologies).
Det kan också vara därför de inte sa något om video på previewn av OS 3.0 🙂 Det vore lite konstigt om de sa: “Ja, det kommer videoinspelning också. Men den kan man inte använda” 😛
@mekke 28214 wrote:
Det kan också vara därför de inte sa något om video på previewn av OS 3.0 🙂 Det vore lite konstigt om de sa: “Ja, det kommer videoinspelning också. Men den kan man inte använda” 😛
Exakt. Men om det kommer video till nya iPhone borde det väl komma en applikation till OS 3.0 också? Eller vad finns det för hinder egentligen?
Apple tycker säkert att 3G-kameran är för dålig 😛
@simba 28206 wrote:
Såklart så kan du styra iTunes på din PC med din iPhone. Så länge din PC har WiFi det vill säga. Samma sak gäller BT, en helt vanlig svensson-dator brukar inte ha BT, men det är klart att det går att ha.
Datorn behöver inte alls WiFi, det enda du behöver göra är att lägga din dator på ett trådlöst nätverk och ansluta till det med din iPhone 🙂
@antonfjanton 28252 wrote:
Datorn behöver inte alls WiFi, det enda du behöver göra är att lägga din dator på ett trådlöst nätverk och ansluta till det med din iPhone 🙂
Trådlöst nätverk = WiFi 😛 WiFi behöver inte betyda “trådlös anslutning till internet” 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.