iPhone 3.0

Viewing 50 posts - 501 through 550 (of 554 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Jag saknar fortfarande:

valfri ringsignal för SMS
    liggande vy i kalendern
    möjlighet att ställa in valfri tidpunkt för påminnelse
    möjlighet att låsa tex liggande vy (jäkligt praktiskt när man tex ska slagga och ligger och slösurfar lite. Då är det irriterande när man ligger på sidan och telefonen hela tiden ändrar till stående 🙂 )

petbir
    Member
    Post count: 68

allt det vart ju ett bra svar 🙂 hmmmm

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

@petbir 34224 wrote:

allt det vart ju ett bra svar 🙂 hmmmm

Googla cydia t.ex.
    Finns miljoner med sidor som tar upp jailbreak.

Personligen tycker jag telefonen är skit utan jailbreak

gelegrodan
    Member

@jasifil 34223 wrote:

möjlighet att låsa tex liggande vy (jäkligt praktiskt när man tex ska slagga och ligger och slösurfar lite. Då är det irriterande när man ligger på sidan och telefonen hela tiden ändrar till stående 🙂 )

Ja det är galet irriterande 🙂
    Men finns en toggle till Sbsettings, vill jag minnas!

jasifil
    Member

@gelegrodan 34227 wrote:

Ja det är galet irriterande 🙂
    Men finns en toggle till Sbsettings, vill jag minnas!

Ännu en anledning att jailbreaka då 🙂

Kruset
    Member
    Post count: 22

skulle man inte kunna jailbreaka luren hade jag aldrig köpt den

ikoner överallt, ser så jävla rörigt ut, går inte att byta bakgrundsbild.. listan kan göras lång

jasifil
    Member

Ingen risk att man har för nytt baseband nu då när upplåsningen för 3.0 kommer?

Kruset
    Member

@jasifil 34268 wrote:

Ingen risk att man har för nytt baseband nu då när upplåsningen för 3.0 kommer?

nej, ultrasnow kommer.. fungerar som yellowsnow fast för det nya basebandet

jasifil
    Member

@kruset 34269 wrote:

nej, ultrasnow kommer.. fungerar som yellowsnow fast för det nya basebandet

Nice! Fast det verkar ändå rätt krångligt att jailbreaka. Får läsa på en del innan. 🙂

gelegrodan
    Member

@jasifil 34272 wrote:

Nice! Fast det verkar ändå rätt krångligt att jailbreaka. Får läsa på en del innan. 🙂

Tja.. krångligt som i..
    öppna ett program
    klicka nästa
    klicka nästa
    håll in en knappi 5 sek
    håll i två knappar i 10 sek
    håll in en knapp i 30 sek
    Klart 😉

spjonky
    Member
    Post count: 138

liksom va fan, apple får ju för helvete tänka på att folk kommer uppdatera sina iPhones, har försökt nu i en timmes tid men samma skit varje gång servren kan inte nås bla bla, man blir ju så jävla lack :O

jasifil
    Member

@gelegrodan 34273 wrote:

Tja.. krångligt som i..
    öppna ett program
    klicka nästa
    klicka nästa
    håll in en knappi 5 sek
    håll i två knappar i 10 sek
    håll in en knapp i 30 sek
    Klart 😉

Det låter ju enkelt men man måste ju först och främst veta vilket program man ska öppna. Tycker det snackas om en jävla massa program. Lite rörigt men det klarnar säkert när det blir aktuellt för min del.

gelegrodan
    Member

@jasifil 34277 wrote:

Det låter ju enkelt men man måste ju först och främst veta vilket program man ska öppna. Tycker det snackas om en jävla massa program. Lite rörigt men det klarnar säkert när det blir aktuellt för min del.

qickpwn om du kör windows, finns 3 miljoner guider 😉 som alla säger samma sak iofs. men google it! Och en hint är att det inte finns någon jailbreak för OS 3.0 än.

Kungen
    Member
    Post count: 985

@spjonky 34274 wrote:

liksom va fan, apple får ju för helvete tänka på att folk kommer uppdatera sina iPhones, har försökt nu i en timmes tid men samma skit varje gång servren kan inte nås bla bla, man blir ju så jävla lack :O

Så vad tycker du dem ska göra då? Dela ut nummer till varje land: Usa nr 1, Kanada nr2, Mexiko nr3 etc? Usa får uppdatera kl 19:00, Kanada 19:15 osv… Blir ju faktiskt lite problem om 40 miljoner (hörde ngn som sa den siffran, ingen aning själv) ska uppdatera sina iPhones samtidigt. Klart dem tänker på att folk uppdaterar sin telefon, inte dirket så att dem hoppas att folk inte uppdaterar :rolleyes: man blir ju så jävla lack på apple som inte kan fixa att miljontals användare kopplar upp sig exakt samtidigt mot samma program, det är ju förjävligt att dem inte tänkt på det :rolleyes:

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482
    gelegrodan
    Member

@kungen 34286 wrote:

Så vad tycker du dem ska göra då? Dela ut nummer till varje land: Usa nr 1, Kanada nr2, Mexiko nr3 etc? Usa får uppdatera kl 19:00, Kanada 19:15 osv… Blir ju faktiskt lite problem om 40 miljoner (hörde ngn som sa den siffran, ingen aning själv) ska uppdatera sina iPhones samtidigt. Klart dem tänker på att folk uppdaterar sin telefon, inte dirket så att dem hoppas att folk inte uppdaterar :rolleyes: man blir ju så jävla lack på apple som inte kan fixa att miljontals användare kopplar upp sig exakt samtidigt mot samma program, det är ju förjävligt att dem inte tänkt på det :rolleyes:

Euhm varför olika tider? Varför inte sätta det till 12:00? Så blir det olika beronde på tidszon… Eller byta till något smartare? Såsom Torrent eller liknande.

Kungen
    Member

@gelegrodan 34290 wrote:

Euhm varför olika tider? Varför inte sätta det till 12:00? Så blir det olika beronde på tidszon… Eller byta till något smartare? Såsom Torrent eller liknande.

För det första var det lite ironi i inlägget, jag menar att det blir ju faktiskt lite svårt att fixa så att 40 milj ska uppdatera utan problem. Så där försökte jag ge en liten pik till talaren, men tydligen blev den missförstådd, sry för det!

Men då blir det ju olika tider, det jag försökte få fram med inlägget var ju att problemet var att alla uppdaterar samtidigt och att folk skulle uppdatera olika tider istället, alltså inte samtidigt. Om du fattar vad jag menar 😛

Där sa du ngt faktiskt! Någon slags torrent skulle nog vara skitbra 😀

iphonekillen
    Member
    Post count: 129

@gelegrodan 34290 wrote:

Ja, torrent :laugh: Så kan de bygga in en “osynlig” torrent-klient i iTunes så att när man trycker på “Download” så laddar den ner filen från andra användare (och den officiella servern ifall det skulle bli t.ex. 0 seeders). Användarna behöver inte ens veta att det är en torrent-klient inbyggd, allt sköts automatiskt! Tänk va härligt…

Fast jag ska inte klaga, fick ner 3.0 på första försöket:P

steffe
    Member
    Post count: 2452

Efter lite hårda ord och flera avbrott fick jag också allt att funka bra.
    Äntligen tangenter för åäö också!

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hur blir det med push? Är det som med mailen att man får ställa in hur ofta den ska hämta (15, 30, 60min), eller funkar det ungefär som sms?

Kruset
    Member

@steffe 34339 wrote:

Efter lite hårda ord och flera avbrott fick jag också allt att funka bra.
    Äntligen tangenter för åäö också!

har funnits ett jävla bra tag om du hade jailbreakat 😛

steffe
    Member

@kruset 34429 wrote:

har funnits ett jävla bra tag om du hade jailbreakat 😛

Jag vet,men tyckte inte att JB var värt “besväret” att göra på min lur,fick allt jag saknat med 3.0,så jag klagar inte!
    Med JB hade jag naturligtvis kunnat göra alltihop tidigare,och då fått pynta 12 dollar för swirly exempelvis.
    Nu fick jag alltihop gratis!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@steffe 34441 wrote:

Med JB hade jag naturligtvis kunnat göra alltihop tidigare

Inte allt :rolleyes:

steffe
    Member

@mekke 34442 wrote:

Inte allt :rolleyes:

Mycket möjligt,men allt jag behöver iaf.

Alven73
    Member
    Post count: 31

Tjenis

Någon annan som saknar papperskorgen i eposten, det går inte att slänga epost för mappen finns inte ?? Nån miss från mig eller?

jasifil
    Member

@alven73 35004 wrote:

Tjenis

Någon annan som saknar papperskorgen i eposten, det går inte att slänga epost för mappen finns inte ?? Nån miss från mig eller?

Vet inte vad du menar. Jag har papperskorg i mina konton.

Edit: Förstår nu vad du menar. Jag har samma på min ena epostadress. De adresser där jag har papperskorgen är de adresser där jag använder epostserverns papperskorg. Jag ser alltså samma info i iPhonen som jag ser i webbmejlen. Använder Gmail. Har tyvärr ingen lösning på problemet med saknad papperskorg. 🙁

jasifil
    Member

@jasifil 35005 wrote:

Vet inte vad du menar. Jag har papperskorg i mina konton.

Edit: Förstår nu vad du menar. Jag har samma på min ena epostadress. De adresser där jag har papperskorgen är de adresser där jag använder epostserverns papperskorg. Jag ser alltså samma info i iPhonen som jag ser i webbmejlen. Använder Gmail. Har tyvärr ingen lösning på problemet med saknad papperskorg. 🙁

Testade att ändra utgående och inkommande epostserver. Nu funkar det. När jag raderar ett mejl så skapas mappen “papperskorg”. Dock måste du ha gjort rätt inställningar i Inställningar – epost – det aktuella eposkontot – Avancerat

steffe
    Member

Konstigt! Jag har haft gmail sen evigheter,har aldrig stött på detta problem!

jasifil
    Member

@steffe 35021 wrote:

Konstigt! Jag har haft gmail sen evigheter,har aldrig stött på detta problem!

Inte jag heller med gmail. Jag uttryckte mig lite otydligt i mitt svar ovan ser jag nu. Har bara strul med eposten till min egen domän. Som väl är så använder jag i stort sett uteslutande gmail. :laugh:

steffe
    Member

Okej,men borde det inte funka där också?

jasifil
    Member

@steffe 35025 wrote:

Okej,men borde det inte funka där också?

Jo jag tycker det också men tydligen har det något med serverinställningarna i iPhonen att göra. Med gmail behöver man ju inte göra ett skit själv i princip mer än att mata in adress och lösenord. Andra eposttjänster kräver lite mer uppgifter vid inmatningen vilket kan göra att man missar något.

fritte_n
    Member
    Post count: 44

Tilllåter fortfarande Apple 3g samtal med Skype i 3.0?

Alven73
    Member
    Post count: 31

Tack för svaren, konstigt men det funkade klockrent på förra fw:n

zanders
    Member
    Post count: 47

Procent mätaren vid batteriet försvan när jag jailbreakade min telefon! Någon som har varit med om samma problem?

gelegrodan
    Member

@zanders 35158 wrote:

Procent mätaren vid batteriet försvan när jag jailbreakade min telefon! Någon som har varit med om samma problem?

Kanske för att jailbreaket återställer inställningar, och procentbatteriet är inte något “officielt” installera t.ex. sbsettings och aktivera det igen

Victorius
    Member
    Post count: 88

Jag tycker att de ska synas med procent hur mycket batteri man har kvar. Det gör de väl med iphone 3GS? Varför inte bara sätta in den simpla men ack så sköna hjälpmedlet i 3.0 :p

carpe
    Member
    Post count: 904

Du har visst procent batteri i 3,0?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@victorius 35540 wrote:

Jag tycker att de ska synas med procent hur mycket batteri man har kvar. Det gör de väl med iphone 3GS? Varför inte bara sätta in den simpla men ack så sköna hjälpmedlet i 3.0 :p

Det har jag i min som inte är 3.0. 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

Haft sbsettings förut eller nå liknande? Jag fick inte heller procent först, så jag laddade hem sbsettings och slog på procent. För jag glömde att ta bort detta innan uppdateringen.

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Hm. Hoppas jag lägger detta svar rätt.

Hur som helst, så är det så att efter det att jag uppdaterade till 3.0 så känns
    det som att min batteritid har minskat sanslöst mycket. Jag har alltid tidigare
    varit duktig på att stänga av telefonen om nätterna, aldrig “överladdat” den
    o.s.v. Och fram tills innan uppgraderingen så hade jag en batteritid som innebar
    att jag behövde ladda telefonen 1 – 2 gånger i veckan.

Efter uppgraderingen och under de senaste 2 dagarna har jag laddat telefonen
    4 – 5 gånger. Detta tycker inte jag känns korrekt. Någon mer som märkt nåt
    liknande?

jasifil
    Member

@hexenhammer 36346 wrote:

Hm. Hoppas jag lägger detta svar rätt.

Hur som helst, så är det så att efter det att jag uppdaterade till 3.0 så känns
    det som att min batteritid har minskat sanslöst mycket. Jag har alltid tidigare
    varit duktig på att stänga av telefonen om nätterna, aldrig “överladdat” den
    o.s.v. Och fram tills innan uppgraderingen så hade jag en batteritid som innebar
    att jag behövde ladda telefonen 1 – 2 gånger i veckan.

Efter uppgraderingen och under de senaste 2 dagarna har jag laddat telefonen
    4 – 5 gånger. Detta tycker inte jag känns korrekt. Någon mer som märkt nåt
    liknande?

Var nere på Telia häromdagen i ett ärende. Framför mig stod en kille som klagade över batteritiden som minskat från 3 dagar till 1-2 dagar efter uppdateringen till 3.0. När han gått frågade jag säljaren vad detta handlade om. För egen del får jag ladda varje dag, både före och efter uppdateringen. Säljaren nämnde att de fått in 4 Iphone den dagen som de skulle skicka till verkstaden. Samtliga pga att de efter uppdatering till 3.0 upplever kraftigt försämrad batteritid. Jag kan nog i viss mån hålla med om att den minskat. Dock har jag som sagt laddat 1-2 gånger om dagen ända sedan jag köpte luren.

slaneby
    Post count: 0

som ovan nämnda talare håller jag med, batteriet tog fort slut innan 3.0
    men nu är det nästan löjligt, fan vad det slukas fort 😮

bozz
    Member
    Post count: 1199

Knepigt..min batteritid har blivit lite bättre :S

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Har också problem med min batteri tid efter uppdateringen 🙁 När jag har laddat den fullt ut så sjunker den snabbt till 90 % på ungefär en timme utan att jag använder den eller nåt.

Hade aldrig uppdaterat om jag vetat detta. Detta är ju perfekt nu när jag ska resa och vill se film på vägen 🙁

Damn you Apple! 😡

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Har samma batteritid, men de första två laddningarna gick snabbt undan.
    Alla ni som har problem med batteritiden 10 laddningar, 7 dagar efter att ni uppdaterat till 3.0, så ska ni gå till Telia.

blast11
    Member
    Post count: 102

Oj, vad den här tråden blivit stor. Kul att se.

Jag väntar på prisinformation från Telia i och med iPhone 3GS. Bara dryga en vecka kvar till releasen i Sverige nu.

Någon som vet ungefär när de kommer släppa priserna? Hur långt före releasen av iPhone 3G släppte de priserna?

Kungen
    Member

@blast11 36424 wrote:

Oj, vad den här tråden blivit stor. Kul att se.

Jag väntar på prisinformation från Telia i och med iPhone 3GS. Bara dryga en vecka kvar till releasen i Sverige nu.

Någon som vet ungefär när de kommer släppa priserna? Hur långt före releasen av iPhone 3G släppte de priserna?

Ett par veckor före… Kommer ihåg att man irriterade sig mycket på att man inte visste priset 😛

blast11
    Member

@kungen 36434 wrote:

Ett par veckor före… Kommer ihåg att man irriterade sig mycket på att man inte visste priset 😛

Ett par veckor säger du. Den lanseras ju torsdag nästa vecka. Då borde priser kommit ut vid det här laget?

Kungen
    Member

Ja, skulle tippa på att priserna släpps inom en vecka iaf. Men tror att det blir samma priser på nya 3gs, som det var när iPhone 3g släpptes 😛

blast11
    Member

@kungen 36456 wrote:

Ja, skulle tippa på att priserna släpps inom en vecka iaf. Men tror att det blir samma priser på nya 3gs, som det var när iPhone 3g släpptes 😛

31 juli… Nu blev man lite besviken faktiskt. Undrar om Telenor börjar sälja den 9 juli ändå. Pratade med Telenors kundtjänst igår och kille/tjejen sa att de börjar sälja den 9. Men vem vet.

Viewing 50 posts - 501 through 550 (of 554 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.