Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3.0
-
AuthorPosts
-
Bara en sak.. Är det nån som tänkt på hur många springboard-sidor man kan ha i 3.0? Jag fick fram 11st + spotlight 😀
Bara en sak.. Är det nån som tänkt på hur många springboard-sidor man kan ha i 3.0? Jag fick fram 11st + spotlight 😀
Nu är det bara 2 dagar kvar 🙂 Undrar om uppdateringen släpps sent eller om vi i Sverige kan uppdatera redan på onsdag.
Nu är det bara 2 dagar kvar 🙂 Undrar om uppdateringen släpps sent eller om vi i Sverige kan uppdatera redan på onsdag.
@jasifil 33692 wrote:
Ja vi får ju hoppas att de släpper uppdateringen på förmiddagen lokal tid så det inte blir på natten här i Sverige. Fast det lär väl bli på kvällen svensk tid. Typ 19.00 eller så. Då är det ju ok. 🙂
Nån på MacWorld gissade på 6.00 i SF, så runt 4 på eftermiddagen kanske 🙂
Åh vad alla är hypade. Ta en cigg och sätt dig ner.
Jag har redan 3.0, så jag längtar inte lika mycket tills det släpps som vissa andra :laugh: Däremot längtar jag till jailbreak för 3.0, saknar teman och SBSettings 🙁
Skaffa er ett liv!
Visst,jag vill också uppgradera,men jag kommer väl inte direkt att sitta och vänta pä att 3.0 släpps,spelar väl inte så stor roll när man gör det.
Huvudsaken är att man gör det!Sitter mest och väntar på att programmen som är kompatibla med push släpps istället ^^
Ska väl bli kul när trean kommer, men ännu roligare när quickpwn kommer med sin nya version. 🙂
Någon som kan förklara vad man menar i denna artikeln?
Hackarna gör det igen – iPhone 3.0 upplåst – MacWorldÄr inte alla Iphone som sålts i Sverige operatörslåsta? Varför skulle det i så fall vara så fantastiskt att man kan uppdatera omgående?
det är skillnad på operatörslås som bestämmer vilket telefonbolag man kan ringa med och programvarulås som avgör vilka program man kan lägga in,det är upplåsningen av programvarulås som kallas jailbrejk,och detta har alltså inte med operatörslåset att göra.
@jasifil 33740 wrote:
Någon som kan förklara vad man menar i denna artikeln?
Hackarna gör det igen – iPhone 3.0 upplåst – MacWorldÄr inte alla Iphone som sålts i Sverige operatörslåsta? Varför skulle det i så fall vara så fantastiskt att man kan uppdatera omgående?
Om man t.ex köpt en telia låst iPhone (som jag) men har använt yellowsn0w för att jag ska kunna köra mitt tele2 kort, och sen uppdaterar jag till 3.0, men där kanske apple lyckats slänga in en spärr (som i 2.2.1) så att det inte går att låsa upp, då sitter man ju i skiten och inte kan använda sin telefon. Det han menar nu är att det kommer en upplåsning så att alla kan uppdatera sina telefoner till 3.0 utan att vara oroliga för att det inte kommer gå att låsa upp. Det beror alltså helt på om man kör ”original” operatören lr om man kör med någon annan operatör, alltså riktas artikeln till de som har en annan operatör i en Telia/ telenor låst telefon. Fattar du? 🙂
Vet någon vilken tid den nya uppdateringar släpps? Jag vet att den 17 juni, men exakta tiden?
Nix ingen vet, men antagligen ganska sent eftersom USA ligger ganska långt efter oss tidsmässigt.
@steffe 33743 wrote:
det är skillnad på operatörslås som bestämmer vilket telefonbolag man kan ringa med och programvarulås som avgör vilka program man kan lägga in,det är upplåsningen av programvarulås som kallas jailbrejk,och detta har alltså inte med operatörslåset att göra.
Jo jag vet men det jag syftar på är följande:
“I morgon ska Apple släppa uppdateringen av iPhone till version 3.0, vilket både vi och många andra väntar på med spänning.
Redan nu står det klart att de som använder en telefon som egentligen är operatörslåst, antingen i ett annat land eller bara i ett annat nät, kommer kunna uppdatera ganska omgående. ”
I detta citat syftar andra meningen på den första d.v.s. den mening som rör Apples uppdatering till version 3.0 (alltså inte Dev.teams version).
Fast om Macworld är en sajt som enbart behandlar jailbreakade Iphones kan jag förstå deras grammatiskt felaktiga artikel, inte annars.
Jag blev nästan lite orolig att jag inte skulle kunna uppdatera imorgon. 🙂
@jasifil 33776 wrote:
Jo jag vet men det jag syftar på är följande:
I detta citat syftar andra meningen på den första d.v.s. den mening som rör Apples uppdatering till version 3.0 (alltså inte Dev.teams version).
Fast om Macworld är en sajt som enbart behandlar jailbreakade Iphones kan jag förstå deras grammatiskt felaktiga artikel, inte annars.
Jag blev nästan lite orolig att jag inte skulle kunna uppdatera imorgon. 🙂
Alla med inofficiell operatör kan uppdatera imorrn: Dev-Team Blog :laugh:
(Det som menas i artikeln är att yellowsn0w kommer att släppas till 3.0 nästan direkt efter att 3.0 släppts :))
Har en känsla av att lösningen har klarnat,gott!
Ringsignaler funkar inte efter uppdatering , går inte installera finns inte under ljud/ringsignaler npn mer med samma problem /petbir
Tog bort i itunes o ladwe in igen då funkar det .-)
3.0 funkar perfekt 🙂
Tog bort i itunes o lade in igen då funkar det .-)
Irriterande att man fortfarande inte kan välja valfri sms-signal.
Kan man det med jailbreak?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.