iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 173 total)
  • Author
    Member
    Post count: 116

@ludii 35488 wrote:

Nu har jag uppdaterat till 3.0 via iTunes. Men nu när den är klar så har de kommit upp att mitt kort inte är giltigt och att jag ska lägga in det rätta kortet. Men jag har inget sånt eftersom min telefon är köpt i USA. Vad ska man göra?

Läs min post precis ovanför din.

LuDii
    Member
    Post count: 360

jag är lite efterbliven 😀 du får förklara dig lite bättre haha

Jonas
    Member

@ludii 35490 wrote:

jag är lite efterbliven 😀 du får förklara dig lite bättre haha

Hur har du tänkt aktivera din telefon om du inte har ett simkort som är från den operatör din telefon är låst till ?

LuDii
    Member

har ju kunnat göra de precis när jag köpte den. va samma problem då, men kommer inte ihåg hur jag gjorde 🙂

Jonas
    Member

@ludii 35492 wrote:

har ju kunnat göra de precis när jag köpte den. va samma problem då, men kommer inte ihåg hur jag gjorde 🙂

alright ta på dig tänkarmössan och titta på posterna i denna och i jailbreak tråden.

DTS
    Member
    Post count: 169

Är fan lit orolig. Filen 3.0 som itunes laddar ner är 230,1mb medans restore ipsw är på 297Mb

Har de ändrat något tro? – dum fråga, men vafan, den är ju låst till at&t så vill ju vara säker! =D

LuDii
    Member

@jonas 35494 wrote:

alright ta på dig tänkarmössan och titta på posterna i denna och i jailbreak tråden.

jag körde direkt med redsnow efter att ha fått felmeddelandet 🙂 .. den har jailbreakat och den funkar som den ska 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Han hittade visst tänkarmössan till slut?

LuDii
    Member

@steffe 35503 wrote:

Han hittade visst tänkarmössan till slut?

klart som fan 😀

raven305
    Member
    Post count: 29

Hej! Har fixat Ultrasn0w nu.. Har gjort allt som man ska men sen när jag startar om telefonen så får jag först ingen service sen blir typ ” no bars ” men data funkar.

Har inställt att den ska söka operatör själv.. Har ett Tele2/Comviq sim kort i telefonen.. Any ideas?

Jonas
    Member

@raven305 35509 wrote:

Hej! Har fixat Ultrasn0w nu.. Har gjort allt som man ska men sen när jag startar om telefonen så får jag först ingen service sen blir typ ” no bars ” men data funkar.

Har inställt att den ska söka operatör själv.. Har ett Tele2/Comviq sim kort i telefonen.. Any ideas?

ingen aning, prova ta ut simkortet stoppa in det igen och se om du får nån kontakt, du kan behöva prova ett par gånger

raven305
    Member

har prövat det.. Tror du att jag måste jailbreaka om min telefon?

Jonas
    Member

@raven305 35513 wrote:

har prövat det.. Tror du att jag måste jailbreaka om min telefon?

ingen aning

är det en 3.0 ?

återställ brejka om.. är väl enda du kan göra typ … prova med nån polares simkort ? seom det är ditt sim som ör gammalt som gatan kanske?

raven305
    Member

Yupp den är på 3.0

Har prövat med ett Halebop 3G kort med.. Men funkar inte.. Så får nog återställa telefonen då.. Se om det funkar

Jonas
    Member

@raven305 35517 wrote:

Yupp den är på 3.0

Har prövat med ett Halebop 3G kort med.. Men funkar inte.. Så får nog återställa telefonen då.. Se om det funkar

Japp, gör de och posta sen vad som hände, verkar vara 1a som har problem med upplåsningen.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

Perfekt

raven305
    Member

Hej igen!

Nu har jag återställt o jailbreakat telefonen igen.. Men får endå samma problem Den här gången prövade jag med att jailbreak med redsn0w 7.0.2 men får bara samam problem.. Första ingen service sen ” No bars “

Jonas
    Member

@raven305 35545 wrote:

Hej igen!

Nu har jag återställt o jailbreakat telefonen igen.. Men får endå samma problem Den här gången prövade jag med att jailbreak med redsn0w 7.0.2 men får bara samam problem.. Första ingen service sen ” No bars “

Låter väldigt konstigt,

Inställningar -> Allmänt -> Om

Version:
    Operatör:
    Modemfirmware:

Kolla up de 3 sakerna ovan och posta här.

JackeShan
    Member
    Post count: 113

Allt funkar perfekt med Tre.

hampe10
    Member
    Post count: 57

Jag körde igenom en återställning med 3.0 för min iPhone 3G idag. Gissa om jag vart förvånad när det stod “Your iPhone is Activated” när jag var klar?

Tele2-täckning finns och jag har inte ens lagt in Ultrasn0w än. Samtal och sms fungerar och jag börjar bli lite “mörkrädd” för vad som egentligen har hänt 🙂 Telefonen är från Polen och ska enligt apple inte vara upplåst från fabrik…:S

Inga som helst problem från min sida, men har någon en aning om vad det kan vara – var välkomna att yttra er 😉

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

Är det vanligt att Iphone tar sådan lång tid på sig att starta och få mottagning? Sjuuukt hat inte fått någon än…

Jonas
    Member

@foppatoffel 35563 wrote:

Är det vanligt att Iphone tar sådan lång tid på sig att starta och få mottagning? Sjuuukt hat inte fått någon än…

Mi har mottagning när man kommer in til summerboarden eller 1-2 sek max efter…. Hur lång td tar det att starta? Låter konstigt.

pori
    Member
    Post count: 49

@mixen1 35419 wrote:

Har provat allt och allt fungerar perfekt. Även MMS.

Mixen1 🙂 jag är skitnöjd jag med men jag är lite fundersam över en sak..

När jag aktiverar 3g på telefonen (har tele2comviq abonnemang med fri surf) så står det att operatören är TELIA. Men när jag kär i gsm mode så står det att det är comviq..

Blev lite orolig då jag inte vill ha någon löjlig faktura hem från TELIA.

Så jag valde att ringa tele2s kundetjänst och killen där verkade lite kunnig angående jailbreak o sånt och sa att iom att tele2 sjävla inte säljer iphone3g så kan han inte garantera något..

Någon som har samma problem som jag?

foppatoffel
    Member

@jonas 35565 wrote:

Mi har mottagning när man kommer in til summerboarden eller 1-2 sek max efter…. Hur lång td tar det att starta? Låter konstigt.

Där jag bor har ingen annan operatör mottagning utom Tre.. Så jag måste köra på 3g direkt så om de kan va de som tar tid jag vet inte… men när jag köpte min iphone som kommer från thailand, så varna dem för att de tog lång tid att kopplöa upp sig.. Menmen får väll vänta och se under kvällen och slå av och på flygplansläge…

axos
    Member
    Post count: 5

Jag har i princip samma prob som Raven305
    Har installerat ultrasn0w allt gick bra inga konstigheter. Men sen så upptäckte jag att jag måste ta ut sim kortet och stoppa tillbaka den så fort jag startar om den så den fungerar med mitt tele2 kort. har jag kortet i när jag starta om den och inte ta ut den och stoppa tillbaka så spökar nätet. någon som har en lösning på detta så man slipper plocka ut och sen in igen. :

Jonas
    Member

@foppatoffel 35567 wrote:

Där jag bor har ingen annan operatör mottagning utom Tre.. Så jag måste köra på 3g direkt så om de kan va de som tar tid jag vet inte… men när jag köpte min iphone som kommer från thailand, så varna dem för att de tog lång tid att kopplöa upp sig.. Menmen får väll vänta och se under kvällen och slå av och på flygplansläge…

Okej, jag har med tre… Jag tror inte flygplansläge är aktuellt längre… läste nån twitterpost häromdagen…. Ta ut simkortet och sätt in det igen och se va som står 🙂

foppatoffel
    Member

@jonas 35569 wrote:

Okej, jag har med tre… Jag tror inte flygplansläge är aktuellt längre… läste nån twitterpost häromdagen…. Ta ut simkortet och sätt in det igen och se va som står 🙂

Då kommer det bara upp att de är låst inte att man kan skriva in sin pin kod haha xD Men btw måste man ha 3.0? Eller man kan använda detta till 2.2.1?

Jonas
    Member

@foppatoffel 35570 wrote:

Då kommer det bara upp att de är låst inte att man kan skriva in sin pin kod haha xD Men btw måste man ha 3.0? Eller man kan använda detta till 2.2.1?

DEt ska fungera med pinkod på simmet. men prova att ta bort pinkoden och sätt i kortet sen

Ultrasn0w funkar bara till 3.0 med baseband 04.26.08.

foppatoffel
    Member

@jonas 35571 wrote:

DEt ska fungera med pinkod på simmet. men prova att ta bort pinkoden och sätt i kortet sen

Ultrasn0w funkar bara till 3.0 med baseband 04.26.08.

aaa okej ^^

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@pori 35566 wrote:

Mixen1 🙂 jag är skitnöjd jag med men jag är lite fundersam över en sak..

När jag aktiverar 3g på telefonen (har tele2comviq abonnemang med fri surf) så står det att operatören är TELIA. Men när jag kär i gsm mode så står det att det är comviq..

Blev lite orolig då jag inte vill ha någon löjlig faktura hem från TELIA.

Så jag valde att ringa tele2s kundetjänst och killen där verkade lite kunnig angående jailbreak o sånt och sa att iom att tele2 sjävla inte säljer iphone3g så kan han inte garantera något..

Någon som har samma problem som jag?

Det är pga att både Telia och Tele2 kör på Sweden 3G 🙂 Eftersom Telia är en officiell operatör så står det Telia även fast du har Tele2 😀 Mitt tips är att fixa ett custom carrier name där det står “Tele2”, så slipper du detta 😉

Jonas
    Member

@mekke 35573 wrote:

Det är pga att både Telia och Tele2 kör på Sweden 3G 🙂 Eftersom Telia är en officiell operatör så står det Telia även fast du har Tele2 😀 Mitt tips är att fixa ett custom carrier name där det står “Tele2”, så slipper du detta 😉

MekkesCarrier2k9 står det på min telefon :S

steffe
    Member
    Post count: 2452

Detta irritationsmoment går kanske leva med?

Jonas
    Member

@steffe 35578 wrote:

Detta irritationsmoment går kanske leva med?

Nae jag vill ha n riktig carrierlogo ingen sån där ://///

1000cent
    Member
    Post count: 75

@mekke 35573 wrote:

Hur fixar man ett custom carrier name?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@1000cent 35581 wrote:

Hur fixar man ett custom carrier name?

Det kan du fixa genom att ladda ner Make it mine från cydia 🙂

1000cent
    Member
    Post count: 75

@kungen 35583 wrote:

Det kan du fixa genom att ladda ner Make it mine från cydia 🙂

Så luren måste vara jailbreakad alltså?

Kungen
    Member

Japp 🙂 Men den är ju ändå jailbreakad, annars kan du ju inte låsa upp den och använda tele2?

DTS
    Member

Vill bara meddela att min ajfåwn mår kanon med 3.0 + US. Var lite jobbigt med mms i början men nu har det fixats. Jag blev först lite irriterad av att det bara fanns engelskt tangentbort (innan fanns det ju svenska utan åäö) men efter ett tag så kollade jag med svenska och vad får jag se: stavkontroll med åäö!! I LANDSKAP! =D

Fan vad jag är glad.

Kungen
    Member

@dts 35587 wrote:

Vill bara meddela att min ajfåwn mår kanon med 3.0 + US. Var lite jobbigt med mms i början men nu har det fixats. Jag blev först lite irriterad av att det bara fanns engelskt tangentbort (innan fanns det ju svenska utan åäö) men efter ett tag så kollade jag med svenska och vad får jag se: stavkontroll med åäö!! I LANDSKAP! =D

Fan vad jag är glad.

Du kör tele2 eller? 🙂

DTS
    Member

@kungen 35591 wrote:

Du kör tele2 eller? 🙂

Min main är TRE, men tele2 fungerar kanon också!

uppdatera och njut! =D

Kungen
    Member

@dts 35604 wrote:

Min main är TRE, men tele2 fungerar kanon också!

uppdatera och njut! =D

Trevligt, det ska jag 😀 Måste uppdatera datorn först också, så jag kan bygga min egen ispw 😀

saqe
    Member
    Post count: 113

Nån som har tett med n telia låst fast telenor simkort i?

raven305
    Member

Jag har firmwire 3.0 baseband 04.26.08 operatör Tele2/comviq

zauer
    Member
    Post count: 7

Hej jag har jb min iphone med 3.0 samt lagt in ultrasn0w och jag får nät (tre och mobilen e låst till telia)
    jag kan få inkommande samtal men jag kan inte skicka sms eller ringa ut den tappar nätet då någon som har något tips på vad jag skall göra?
    //Henrik

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Har någon testat detta på en telenor låst telefon ?
    Vill kunna köra telia på den kanske…

Tack

// TwiZteD

Istvan
    Member

Behöver akut hjälp.. var hittar jag Ultrasn0w då? Har gjort allt som den iClarified guiden visar, installerat cydia m.m. Men går ja in på Cydia så finns de inget om nån Ultrasn0w, eller vart finns den liksom? Måste Låsa upp den då ja kör med Tre som opperatör, kan dock använda Cydia med hjälp av trådlöst internet just nu..

Så snälla hjälp ASAP, för snart ska man sova å dra till jobbet, där finns inte trådlöst nätverk så ja kan fixa detta…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@istvan 35688 wrote:

Behöver akut hjälp.. var hittar jag Ultrasn0w då? Har gjort allt som den iClarified guiden visar, installerat cydia m.m. Men går ja in på Cydia så finns de inget om nån Ultrasn0w, eller vart finns den liksom? Måste Låsa upp den då ja kör med Tre som opperatör, kan dock använda Cydia med hjälp av trådlöst internet just nu..

Så snälla hjälp ASAP, för snart ska man sova å dra till jobbet, där finns inte trådlöst nätverk så ja kan fixa detta…

Har du lagt till sourcen repo666.ultrasn0w.com? 🙂

gojje
    Member
    Post count: 47

haha mekke,
    jag fattar inte ett jota i cydia samma som istvan 🙂
    some help from a boy som kan maby 🙂 ??

Istvan
    Member

Mekke, nää de va det som va problemet, men visste inte ens att man behövde göra de för såg inget om det i tråden, bara massa annat babbel, men inte ens en liten instruktion om just ultrasn0w. Men jag googlade fram det ganska snabbt å fixade det 🙂

gojje
    Member
    Post count: 47

@istvan 35692 wrote:

Mekke, nää de va det som va problemet, men visste inte ens att man behövde göra de för såg inget om det i tråden, bara massa annat babbel, men inte ens en liten instruktion om just ultrasn0w. Men jag googlade fram det ganska snabbt å fixade det 🙂

kanske kan hjälpa en som fortfarande är i din sitts?
    vart skriver jag in det?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 173 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.