Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak- & iFunBoxguide 3.1.2 (Svenska)
-
AuthorPosts
-
@iPhoneinfo.se 11869 wrote:
Nej, tyvärr. QuickPwn stödjer inte firmware 2.1 än.
Tack för det snabba svaret.
Grym hemsida och forum, har lärt mig så mycket bara på några dagar.. 🙂
Nu är Quickpwn och Pwnage Tool släppt för 2.1 🙂 Men endast till Mac just nu 🙂
blog.iphone-dev.org | PwnageTool and QuickPwn for 2.1 Firmware
@mossarelli 10231 wrote:
Lista på intressanta platser som du kanske vill titta närmare på i iPhonen:
Ringsignaler: root/Library/ringtones
Wallpaper: root/Library/Wallpaper
Teman: root/Library/Themes (Om du har Winterboard installerat)
Ljud: root/System/Library/Audio/UISounds
NES roms: root/var/mobile/Media/ROMs/NES (Du kanske måste skapa denna mappen själv)Jag letar efter mapp för sms-ljud men i mappen UIsounds ligger det ett par sms-ljud i botten som är som standardljuden. Frågan är om man ändrar de ljuden, om ljuden i telefonen ändras med.
Och för att avrunda en heltoppenfenomenal guide, så kan ni se resultatet av en lyckad jailbreak, här:
[ATTACH]53[/ATTACH][ATTACH]54[/ATTACH]Som sagt, Jailbreak öppnar feta dörrar. Tack Apple…
Du kanske vågar testa det? 😀 Vore ju grymt om det gick, jag vågar inte men du verkar ju väldigt kunnig som gör sånahär bra guider.
@victorius 12092 wrote:
Du kanske vågar testa det? 😀 Vore ju grymt om det gick, jag vågar inte men du verkar ju väldigt kunnig som gör sånahär bra guider.
Jo jag lyckades ersätta ljudet för sms. Problemet, suck… Apple, är att alla UIsounds ligger under formatet .caf. Jag har letat efter codecs och ljudredigerarprogram men jag hittar inte stöd för det här äckliga formatet.
Så de ljudet jag lade in är ett ljud jag laddade ner på mobilen, sedan gick in och ersatte sms-ljudet i UIsounds-mappen.Jag vill byta ut alla ljud och sånt men den bästa satsningen skulle vara i de olika customize-applikationerna. Även om man måste donera för att få programmet.
Guide till byte av SMS-ljud
En fråga, jailbreakar den här killen sin iPhone utan kommandotolken?
YouTube – How To: Jailbreak iPhone 2.1 Using QuickPwnEn fråga, jailbreakar den här killen sin iPhone utan kommandotolken?
YouTube – How To: Jailbreak iPhone 2.1 Using QuickPwnEn fråga, jailbreakar den här killen sin iPhone utan kommandotolken?
YouTube – How To: Jailbreak iPhone 2.1 Using QuickPwnSvar ja. Den nya quickpwn har inbyggt allting du måste ha. Ingen mer commandotolk på länge.
Svar ja. Den nya quickpwn har inbyggt allting du måste ha. Ingen mer commandotolk på länge.
Svar ja. Den nya quickpwn har inbyggt allting du måste ha. Ingen mer commandotolk på länge.
Synd, när man satte inne i kommandotolken kände man ju sig som en riktig hacker=P
Synd, när man satte inne i kommandotolken kände man ju sig som en riktig hacker=P
Har nu suttit i tio minuter och väntat på att den ska sätta iPhonen i recovery mode…
Har nu suttit i tio minuter och väntat på att den ska sätta iPhonen i recovery mode…
Aj då. Pröva göra om det.
Japp, upptäckte sedan att datorn hade fastnat så den startade om sig och telefon fick jag återställa i iTunes då den nu hade fastnat i recovery mode.
Japp, upptäckte sedan att datorn hade fastnat så den startade om sig och telefon fick jag återställa i iTunes då den nu hade fastnat i recovery mode.
Vad ska man använda för quickpwn idag om man sitter på vista?
Måste även bara fråga om man måste ladda ner apps med jailbreakad genom telefonen (alltså att man måste koppla upp sig på internet=mycket pengar)…?
Måste även bara fråga om man måste ladda ner apps med jailbreakad genom telefonen (alltså att man måste koppla upp sig på internet=mycket pengar)…?
aha, där sket det sig för mig 🙁
Får överväga om det är värt det med tanke på att det kommer kosta skjortan att koppla upp sigaha, där sket det sig för mig 🙁
Får överväga om det är värt det med tanke på att det kommer kosta skjortan att koppla upp sigaha, där sket det sig för mig 🙁
Får överväga om det är värt det med tanke på att det kommer kosta skjortan att koppla upp sigEn fråga; kan man jailbreaka på en dator som iphonen inte är registrerad på( alltså itunes)?
En fråga; kan man jailbreaka på en dator som iphonen inte är registrerad på( alltså itunes)?
En fråga; kan man jailbreaka på en dator som iphonen inte är registrerad på( alltså itunes)?
Svar ja
Svar ja
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.