Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak- & iFunBoxguide 3.1.2 (Svenska)
-
AuthorPosts
-
När man jailbreakar en iphone 3gs som är inköpt nyligen med firmware 3.1.2 så kommer man få tethred problemet ? eller hur? eller är den buggen fixad?
@abergswe 48913 wrote:
När man jailbreakar en iphone 3gs som är inköpt nyligen med firmware 3.1.2 så kommer man få tethred problemet ? eller hur? eller är den buggen fixad?
det är inte fixat och ingen vet om/när det ordnas. Troligen väntar väl alla på fw 3.2 innan de gör en seriös attack mot tethered problematiken
@snook 48907 wrote:
Vart har du laddat ner blackra1n?
Senaste?
Tja!
laddade ner den på blackweather…..
@annepanne 48918 wrote:
Tja!
laddade ner den på blackweather…..
Har du wifi igång?
Installera cydia och sök på sn0w eller blacksn0w .
Har för mig att den skall finnas i dev-teams repo.@muffins 48919 wrote:
Har du wifi igång?
Har för mig att den skall finnas i dev-teams repo.Har redan laddat ner blacksn0w som källa i cydia….jag har telenor sim och upptäckte precis under inställningar – om att telenor 5.0 står som operatör nu (tidigare ingen) men nätverk står som ej tillgängligt.
@annepanne 48922 wrote:
Har redan laddat ner blacksn0w som källa i cydia….jag har telenor sim och upptäckte precis under inställningar – om att telenor 5.0 står som operatör nu (tidigare ingen) men nätverk står som ej tillgängligt.
Testa switcha mellan 3G och gsm-nätet då, fungerar det bättre då?
Inställningar > Allmänt > Nätverk
Vet inte om det är lika eller om den funktionen finns på 3G luren, men finns på 3GS iaf..
Se om du råkar hitta den.
@muffins 48925 wrote:
Inställningar > Allmänt > Nätverk
Vet inte om det är lika eller om den funktionen finns på 3G luren, men finns på 3GS iaf..
Se om du råkar hitta den.
tack tack för tålmodig hjälp, jag håller på att bli galen, känns så nära lösningen nu.
varken gsm el 3g finns som urval nånstans.
Modemfirmware, har det något med saken att göra? min är 04.05.04…..
Och under inställningar > operatör står det ingenting, när jag går in där är auto valt men nätverkslistan kan inte läsas in.@annepanne 48928 wrote:
tack tack för tålmodig hjälp, jag håller på att bli galen, känns så nära lösningen nu.
varken gsm el 3g finns som urval nånstans.
Modemfirmware, har det något med saken att göra? min är 04.05.04…..
Och under inställningar > operatör står det ingenting, när jag går in där är auto valt men nätverkslistan kan inte läsas in.Ja men då har du inte följt Blackra1n guiden till punkt och pricka. Du skall uppdatera till fw 3.1.2 och sedan jailbreaka
@freebo 48933 wrote:
Ja men då har du inte följt Blackra1n guiden till punkt och pricka. Du skall uppdatera till fw 3.1.2 och sedan jailbreaka
Jag gjorde det enligt den här guiden som jag fick från en annan tråd:
Fel?
Kan jag göra om då? Jag som kommit så långt 🙁 har tillochmed fått kontakt med sim kortet ju….fast inget nät.HAR DU NU MODEMFIRMWARE 04.05.04 SÅ KAN DU INTE HA UPPDATERAT TILL FW 3.1.2 ENLigt guiden du länkar till, du skall ha 05.11.07
Sorry för caps, har brutit ena axeln…
@freebo 48939 wrote:
HAR DU NU MODEMFIRMWARE 04.05.04 SÅ KAN DU INTE HA UPPDATERAT TILL FW 3.1.2 ENLigt guiden du länkar till, du skall ha 05.11.07
Sorry för caps, har brutit ena axeln…
AJ med bruten axel….. då betyder iallafall inte capsen att du tröttnat totalt på alla amatörfrågor?
i inställningar > allmänt > om står det version: 3.1.2 (7D11) och Modemfirmware: 04.05.04_G
jag uppdaterade först i Itunes, efter det kom jag inte åt telefonen alls….sen körde jag länken o efter det blacksn0w via cydia
Nu funkar som sagt allt och telefonen kopplar till sim-kortet så att operatören är specad men inget nät.
Borde kanske göra om allt från början helt o hållet? Vad rekommenderar du?
@annepanne 48940 wrote:
AJ med bruten axel….. då betyder iallafall inte capsen att du tröttnat totalt på alla amatörfrågor?
i inställningar > allmänt > om står det version: 3.1.2 (7D11) och Modemfirmware: 04.05.04_G
jag uppdaterade först i Itunes, efter det kom jag inte åt telefonen alls….sen körde jag länken o efter det blacksn0w via cydia
Nu funkar som sagt allt och telefonen kopplar till sim-kortet så att operatören är specad men inget nät.
Borde kanske göra om allt från början helt o hållet? Vad rekommenderar du?
Har du en 2G???
jag utgick från att du satt med en 3GS….
se här för upplåsning av 2G: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer-37.html#post47549
@freebo 48945 wrote:
jag utgick från att du satt med en 3GS….
se här för upplåsning av 2G: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer-37.html#post47549
TACK TACK!!
ÄNTLIGEN KLART!! Två teknikamatörer lyckades låsa upp den.
Sjukt rolig film från slutsekundrarna innan upplåsning erbjuds som belöning om du har en email adress vi kan skicka till.
Tack igen.
@muffins 48919 wrote:
Har du wifi igång?
Har för mig att den skall finnas i dev-teams repo.Tack för hjälp tidigare!
ÄNTLIGEN KLART!! Två teknikamatörer lyckades låsa upp den.
Sjukt rolig film från slutsekundrarna innan upplåsning erbjuds som belöning om du har en email adress vi kan skicka till.
Tack igen.
ville bara tacka detta va den simplaste break jag vart med om vad tog de 10 sec!?! 🙂
Snälla kan nån hjälpa mig med ifunbox?
Jag har gjort som står i instruktionerna men jag får ej kontakt med min iphone i ifunbox.
vad kan jag kolla på för att fixa detta problem
Tjena funderar på att uppdadtera min utländska iphone 3G till 3.1.2 från 3.0. Min fundering är om jag kommer att använda den efteråt? kommer ihåg när 3.0 kom, då fick många problem med den nya modem firmwaren. Vill inte komma i det läget att min telefon låser sig med orginal opperatören. Kommer det funka? tack för hjälpen i förväg.
@larssonenator 52496 wrote:
Tjena funderar på att uppdadtera min utländska iphone 3G till 3.1.2 från 3.0. Min fundering är om jag kommer att använda den efteråt? kommer ihåg när 3.0 kom, då fick många problem med den nya modem firmwaren. Vill inte komma i det läget att min telefon låser sig med orginal opperatören. Kommer det funka? tack för hjälpen i förväg.
Jag flyttade ditt inlägg och PMade dig igår. Svar finner du här: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2136-smafragor-ang-upplasning-och-jailbreak-haer-58.html
Nu kommer jag verka helt korkad, men när man införskaffar ett tema och det står ett pris. Vad händer när man trycker purchase?
@mossarelli 10231 wrote:
Blackra1n
Blackra1n är den nya simpla metoden som inte kräver en massa fuzz och tristess.
Gå in på Frodo’s (Geohot) sida och ladda ner antingen Mac- eller PC-versionen.
När du väl laddat ner programmet, lägg det på din C-hårddisk och starta sedan programmet.
Tryck på knappen MAke it rain, och koppla sedan in din iPhone.Stöter du på problem med den här upplåsningsmetoden kan du titta i tråden:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu.htmlNär du väl Jailbreakat, starta programmet i iPhone med en ikon som ser ut som en droppe.
Med denna appen lägger du sedan till Cydia och trycker install.
(Installera inte alla program samtidigt då det lett till problem.)I Blackrain ligger också något som heter Snow. Snow låser upp din mobil till andra operatörer men installera inte Snow samtidigt som Cydia eller Rock. Installera varje sak för sig.
Ta sedan bort appen inifrån efter att du installerat Cydia.
För att kunna använda program som Diskaid, iFunBox, iPhonelist eller iPhoneBrowser måste du lägga till ett program i Cydia som heter afc2add.
iFunBox
Förrut hette denna sektion Diskaid, men eftersom Diskaid är sämst jämfört med iFunBox så rekommenderar jag iFunBox stort.
Om du inte tror mig:
Diskaid: 100 mb 1 minut
iFunBox: 100 mb på 26 sekunderNär du vill få in filer och ta filer ifrån din iPhone kan du inte göra det som vilket USB-minne som helst. Du måste använda ett program som pratar din mobils språk och som agerar som en länk mellan din dator och din iPhones hårddisk.
1.
Laddar ner och installerar iFunBox.
Tryck på DownloadKoppla in din mobil via USB.
2.
Dubbelklicka på ikonen som ser ut som en liten iPhone där din iPhones namn står bredvid.
Där ser du:
iPod Music & Video (Endast för iPod Touch)
General Storage ()
Camera (Dina kamerabilder)
Wallpapers (iPhonens originala bakgrundsbilder)
Ringtones (iPhonens mapp för ringsignaler)
Applications (Apps installerade på iPhone)
Raw File System (Root-mappen)3.
Nu börjar det oändligt roliga.
Huvudregel för iPhone: Rör ingenting du inte vet vad det är.
Följdregel: Rör ingenting du inte vet vad det är.Och med det sagt, lycka till i din lur.
varför fungerar inte blackra1n hos mig? Jag gör allt som står att man ska göra men den black ikonen dyker aldrig upp på min skärm på iphonen
När jag kör iFunBox står det att min telefon är en iPhone 2.1 (jailed) och med texten “Jailbreak is required for this device to enable more functionality such as importing wallpapers”… Jag har kört BlackRa1n och har fått igång Cydia och allting.
Samma problem med iPhone Explorer. Från börja kunde jag komma åt “Real Root” men det går inte längre. Fattar inte varför. Tips någon?
@chrisofsweden 53119 wrote:
När jag kör iFunBox står det att min telefon är en iPhone 2.1 (jailed) och med texten “Jailbreak is required for this device to enable more functionality such as importing wallpapers”… Jag har kört BlackRa1n och har fått igång Cydia och allting.
Samma problem med iPhone Explorer. Från börja kunde jag komma åt “Real Root” men det går inte längre. Fattar inte varför. Tips någon?
Installera afc2add från Cydia
Hejhej Jag har unlockat min iphone 3gs via blackra1n och när jag skall starta om den igen så måste jag koppla upp mot itunes står det , då testade jag blackra1n igen och kom in i iphonen vad är felet?
Jag har installerat Cydia på iPhonen, och installerade lite saker från programmet. Efter det avinstallerade jag programmet och tog bort det, startade om telefonen. Nu när jag testar med “Make it rain” så går det inte att och jag får inte upp droppe nu :-/
Måste jag återställa hela telefonen? Och sedan “Make it rain” igen?
Återställer du kommer din iphone att uppdateras till fw 3.1.3 och det kan inte jailbreakas. Läs https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte.html
@yugoboy 54207 wrote:
Jag har installerat Cydia på iPhonen, och installerade lite saker från programmet. Efter det avinstallerade jag programmet och tog bort det, startade om telefonen. Nu när jag testar med “Make it rain” så går det inte att och jag får inte upp droppe nu :-/
Måste jag återställa hela telefonen? Och sedan “Make it rain” igen?
Prova igen å igen tills de funkar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.