Jailbreak- & iFunBoxguide 3.1.2 (Svenska)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak- & iFunBoxguide 3.1.2 (Svenska)

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 284 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1199

-….

saboteur
    Member
    Post count: 6

Hej iPhoneinfo.se, hoppas ni experter kan hjlälpa mig att äntligen jailbreaka min älskling….

Jag blev häromdagen en lycklig ägare av en iPhone 3g (köpt på telia med abbonnemang max 25 + fast data). Sedan dess har jag försökt jailbreaka den utan resultat.

Min macbook unibody vill inte hjälpa mig i denna fråga, och jag har läst här och var om detta problem (ej kompatibla kext-filer för inställningar till IOUSBFamily osv), så jag försökte på en 3-4 år gammal xp-laptop men även detta utan resultat. Jag har även provat proceduren hos 2 kompisar med xp-burkar.

I windowsfallen har jag använt quickpwn.

Tidigare idag köpte jag mig en usb-hub på elgiganten då jag läst att nya macbookens inabilitet att känna igen iPhonen i dfu-läge kan kringgås med en sådan.

återställde iPhonen till senaste FW jag tankat från iClarified, gjorde en custom ipsw enligt deras guide (i Pwnage Tool) och satte telefonen i DFU mode. Denna gång kände iTunes av detta men när jag försökte alt-återställa med min nya blanka cutom ipsw fick jag felmeddelanden. Jag försökte ett flertal gånger, testade olika usb-portar och gjorde nya ipsw’s… har fått felkoderna 21, 1600 och 2006.

Är den NÅGON som kan komma med något konstruktivt till en nykär apple-älskare?

saboteur
    Member

Hej iPhoneinfo.se, hoppas ni experter kan hjlälpa mig att äntligen jailbreaka min älskling….

Jag blev häromdagen en lycklig ägare av en iPhone 3g (köpt på telia med abbonnemang max 25 + fast data). Sedan dess har jag försökt jailbreaka den utan resultat.

Min macbook unibody vill inte hjälpa mig i denna fråga, och jag har läst här och var om detta problem (ej kompatibla kext-filer för inställningar till IOUSBFamily osv), så jag försökte på en 3-4 år gammal xp-laptop men även detta utan resultat. Jag har även provat proceduren hos 2 kompisar med xp-burkar.

I windowsfallen har jag använt quickpwn.

Tidigare idag köpte jag mig en usb-hub på elgiganten då jag läst att nya macbookens inabilitet att känna igen iPhonen i dfu-läge kan kringgås med en sådan.

återställde iPhonen till senaste FW jag tankat från iClarified, gjorde en custom ipsw enligt deras guide (i Pwnage Tool) och satte telefonen i DFU mode. Denna gång kände iTunes av detta men när jag försökte alt-återställa med min nya blanka cutom ipsw fick jag felmeddelanden. Jag försökte ett flertal gånger, testade olika usb-portar och gjorde nya ipsw’s… har fått felkoderna 21, 1600 och 2006.

Är den NÅGON som kan komma med något konstruktivt till en nykär apple-älskare?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Har du version 2.2?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Har du version 2.2?

saboteur
    Member

@jolinjom 22166 wrote:

Har du version 2.2?

Har 2.2, den senaste modemversionen samt senaste iTunes. Är även 100% up-to-date med OS X 10.5.6

saboteur
    Member

@jolinjom 22166 wrote:

Har du version 2.2?

Har 2.2, den senaste modemversionen samt senaste iTunes. Är även 100% up-to-date med OS X 10.5.6

Kungen
    Member
    Post count: 985

@saboteur 22169 wrote:

Jobbigt läge…
    Med 10.5.6 så kan man inte jailbreaka för att det inte går att sätta iPhone i dfu läge(?, har jag hört, rätta mig gärna om jag har fel!)
    Men det är bara sticka hem till någon polare och breaka den där 😛
    För jailbreak med quickpwn för mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone With QuickPwn (Mac) [Updated 2.2]
    För jailbreak med pwnagetool för mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone (Mac) [Updated 2.2]
    För jailbreak med quickpwn för windows: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Kungen
    Member

@saboteur 22169 wrote:

Jobbigt läge…
    Med 10.5.6 så kan man inte jailbreaka för att det inte går att sätta iPhone i dfu läge(?, har jag hört, rätta mig gärna om jag har fel!)
    För jailbreak med quickpwn för mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone With QuickPwn (Mac) [Updated 2.2]
    För jailbreak med pwnagetool för mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone (Mac) [Updated 2.2]
    För jailbreak med quickpwn för windows: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@kungen 22197 wrote:

Jobbigt läge…

Hoppas det inte är så för iMac, men det tror jag inte 🙂

Btw, så funderar jag starkt på att jailbreaka (och återställa) med PwnageTool, men jag är rädd för att tappa bort något… Men sparas verkligen allt i en säkerhetskopia? Jag har tyvärr aldrig återställt från säkerhetskopia, för att något alltid gått snett, och kopian försvunnit… Men med en Mac finns (i princip) ingen risk för det :laugh:

Mekke
    Member

@kungen 22197 wrote:

Jobbigt läge…

Btw, så funderar jag starkt på att jailbreaka (och återställa) med PwnageTool, men jag är rädd för att tappa bort något… Men sparas verkligen allt i en säkerhetskopia? Jag har tyvärr aldrig återställt från säkerhetskopia, för att något alltid gått snett, och kopian försvunnit… Men med en Mac finns (i princip) ingen risk för det :laugh:

Kungen
    Member

@mekke 22220 wrote:

Jodå, allt ska sparas, frågan är bara OM det gör det. Har väll återställt till två olika säkerhetskopior men aldrig fått med innehållet. Mitt förra simkort pajja och jag kunde inte återställa till kopiorna :mad2: Men nu har jag ställt in så att jag synkar kontakerna med datorn, så där spars de iaf 😛 Men med kalender, sms m.m vet jag faktiskt inte :confused:

Kungen
    Member

@mekke 22220 wrote:

Jodå, allt ska sparas, frågan är bara OM det gör det. Har väll återställt till två olika säkerhetskopior men aldrig fått med innehållet. Mitt förra simkort pajja och jag kunde inte återställa till kopiorna :mad2: Men nu har jag ställt in så att jag synkar kontakerna med datorn, så där spars de iaf 😛 Men med kalender, sms m.m vet jag faktiskt inte :confused:

saboteur
    Member

@kungen 22197 wrote:

Jobbigt läge…

Det är det som är grejjen, jag har testat på tre windowsdatorer med hjälp av iclarified-guiden utan att jag fått det att fungera… Jag börjar tro att jag har det enda iPhone-exet som inte går att jailbreaka…

saboteur
    Member

@kungen 22197 wrote:

Jobbigt läge…

Det är det som är grejjen, jag har testat på tre windowsdatorer med hjälp av iclarified-guiden utan att jag fått det att fungera… Jag börjar tro att jag har det enda iPhone-exet som inte går att jailbreaka…

DaManne
    Member
    Post count: 2

ska köpa en iphone i morron, blir en 8gb. Undrar lite om man vågar sig på det här med att Jailebreak jag bryr mig inte så mycke om att låsa upp den till en annan operatör utan tänker ändå ha Telia.

Finns det någon bra guide hur jag ska göra för att Jailebreaka den? Förmodar att om jag köper telefonen i morron så kommeer det väl vara 2.2 firmware.

Alltså vad ska jag tanka hem och gör jag? Har läst en hel del, men tycker det verkar svårt:o

DaManne
    Member

ska köpa en iphone i morron, blir en 8gb. Undrar lite om man vågar sig på det här med att Jailebreak jag bryr mig inte så mycke om att låsa upp den till en annan operatör utan tänker ändå ha Telia.

Finns det någon bra guide hur jag ska göra för att Jailebreaka den? Förmodar att om jag köper telefonen i morron så kommeer det väl vara 2.2 firmware.

Alltså vad ska jag tanka hem och gör jag? Har läst en hel del, men tycker det verkar svårt:o

Mekke
    Member

Inte så svårt, ladda ned QuickPwn och koppla in iPhonen i datorn. Starta QuickPwn och följ instruktioner. Klar!

(Om den inte hittar en s.k. “ipsw” så måste du ladda ned en från iClarifieds hemsida och sen välja den ;))

Mekke
    Member

Inte så svårt, ladda ned QuickPwn och koppla in iPhonen i datorn. Starta QuickPwn och följ instruktioner. Klar!

(Om den inte hittar en s.k. “ipsw” så måste du ladda ned en från iClarifieds hemsida och sen välja den ;))

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

För er som inte läser förstaposten: Jag har uppdaterat hela guiden och tagit bort det gamla.

mossarelli
    Member

För er som inte läser förstaposten: Jag har uppdaterat hela guiden och tagit bort det gamla.

Hane
    Member
    Post count: 46

Edit: Frågan flyttad till en annan tråd

Hane
    Member
    Post count: 46

Edit: Frågan flyttad till en annan tråd

releaser
    Member
    Post count: 11

Tjena!

Satte mig ner och skulle jailbreaka idag tänkte jag men så fick jag upp detta meddelande när jag startade QuickPwn22-1.exe “Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135)” någon som varit med om detta?
    Använder windows XP.

releaser
    Member

Tjena!

Satte mig ner och skulle jailbreaka idag tänkte jag men så fick jag upp detta meddelande när jag startade QuickPwn22-1.exe “Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135)” någon som varit med om detta?
    Använder windows XP.

mossarelli
    Member

Ladda ner programmet igen. Installera windows uppdateringar.

Och enligt GOOGLE så måste du ha Microsoftuppdatering “Den senaste”

Download details: .NET Framework Version 1.1 Redistributable Package

Alternativt den senare.

Download details: .NET Framework 3.5

mossarelli
    Member

Alternativt den senare.

releaser
    Member

@mossarelli 23845 wrote:

Alternativt den senare.

Ahh nu funkade det bättre ja hehe!
    Tackar!

releaser
    Member

@mossarelli 23845 wrote:

Alternativt den senare.

Ahh nu funkade det bättre ja hehe!
    Tackar!

iphooooone
    Member

Hej, om jag nu vill jailbreaka min iPhone med Quickpwn måste jag då återställa först eller kan jag bara köra programmet direkt?

JokerM
    Member
    Post count: 117

@iphooooone 25941 wrote:

Hej, om jag nu vill jailbreaka min iPhone med Quickpwn måste jag då återställa först eller kan jag bara köra programmet direkt?

Undrar samma sak? Om man har absolut den nyaste modellen?

JokerM
    Member
    Post count: 117

@jokerm 27165 wrote:

Undrar samma sak? Om man har absolut den nyaste modellen?

Skulle vilja ha svar på denna enkla fråga.
    Är väldigt sugen på att jailbreaka min iPhone, men jag behöver vara säker.
    Någon som vill hjälpa mig via msn eller något?

Mekke
    Member

När jag jailbreakade första gången, dvs innan jag skaffade Mac, så återställde jag inte först, men vissa har tydligen haft problem 😉 Mitt tips är: Ta en säkerhetskopia och prova. Funkar det inte, återställ och prova igen 🙂

Adiis
    Member
    Post count: 7

ta bort denna post..råkade skriva i fel tråd..

xJURGHx
    Member
    Post count: 31

Jag har en iphone med firmware 2.2.1 (5H11) och modemfirmware 02.30.03
    och jag tänkte jailbreak denna… ladda hem proramet enligt anvisnignar i denna guide samt firmwarefilen från hackint0sh som länkades i första inlägget.. filen heter iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore

När jag startar QuickPwn och väljer filen så får jag felmedelandet “Firmware error string”

vad gör jag för fel?

xJURGHx
    Member
    Post count: 31

Funkade nu.. laddade hem en nyare variant av QuickPwn

ollesmamma
    Member
    Post count: 13

När jag håller på att nergradera min firmware till än lägre än 2.2.1 får jag felmeddelande: ett okänt fel uppstod (1013) och jag tvingar återställa den helt.. något jag kan göra åt det eller måste jag skita i att nedgradera helt och hållet? köra quickpwn direkt?

lite senare:

och nu lyckades jag inte normal återställa telefonen heller.. grattis mig själv.. lyckats fakka upp min telefon inom 24h.. suck 🙁

swedanne
    Member
    Post count: 3

Undra ifall det är jag som gör fel, följer guiden på iclarified och jag lyckas fast utan att få täckning. Går jag in i inställningar så finns inte menyvalen nästan högst upp för operatör. Samma sak varje gång jag gör om det.

Jag har en iphone med firmware 2.2.1 (5H11) och modemfirmware 02.30.03
    och har halebopabbonemang som går i telias nät.

Hjälp någon?

FlameBoy93
    Member
    Post count: 7

ja fattar fan inte hur man drar över ett crackat app till iphonen med diskaid, vart ska man lägga den ? 😛 det är en iphone 3gs 3.01 med redsnow 0.8

mossarelli
    Member

Regel §8 på forumet. Diskussion av piratat material: Förbjudet.

Ska du ha hjälp med sånt här så använder du Google.

wariorman
    Member
    Post count: 87

detta funkar inte med 3.1.2 va?

om ni vet hur man gör med 3.1.2 så snälla säg

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@wariorman 46927 wrote:

detta funkar inte med 3.1.2 va?

om ni vet hur man gör med 3.1.2 så snälla säg

Att jaila eller vadå?

mossarelli
    Member

Guide, uppdaterad och redo för 3.1.2

Nej detta betyder inte att jag kommer tillbaka till forumet, jag har alltid varit här men jag postar inte.

Arashi
    Member
    Post count: 8

Jag läste här att jag kan uppdatera från 3.0 till 3.1.2 , men kan jag sen ladda ner Yellowsn0w eller Blacksn0w för att låsa upp mobilen ?

Tack på förhand Arash

linx
    Member
    Post count: 20

För mig står det att jag inte har jailat min telefon i i-FunBox…

Edit: Nu fungerar det!

mossarelli
    Member

@linx 48168 wrote:

För mig står det att jag inte har jailat min telefon i i-FunBox…

Edit: Nu fungerar det!

AFC2ADD i Cydia!

rakke
    Member
    Post count: 4

Hej!

Jag har en fråga och behöver ett snabbt svar! Min kompis har en 3g och hade pogram vara 3.1 och uppdaterade till 3.1.2 genom itunes. Nu fick han problem och den har låst sig. Han kommer inte in på dashborden eller nått. Går inte att reboota den eller göra en restore. Kan han bara tanka hem Blackra1n och installera den och den ska funka? eller hur ska han göra? snälla hjälp oss

annepanne
    Member
    Post count: 10

Hej hej!

När jag har kört ner blackrain så finns endast cydia o rock som alternativ att installera på iphonen….INGEN SNOW?? Har testat varianten att installera blackrain via cydia på telefonen som har angetts som ett alternativ för upplåsning men funkar fortfarande inte. Alla funktioner funkar men inget nät. Har någon fler tips? Jag håller på att bli GAAAAALEN.

snook
    Member
    Post count: 2190

@annepanne 48906 wrote:

Hej hej!

När jag har kört ner blackrain så finns endast cydia o rock som alternativ att installera på iphonen….INGEN SNOW?? Har testat varianten att installera blackrain via cydia på telefonen som har angetts som ett alternativ för upplåsning men funkar fortfarande inte. Alla funktioner funkar men inget nät. Har någon fler tips? Jag håller på att bli GAAAAALEN.

Vart har du laddat ner blackra1n?

Senaste?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@rakke 48903 wrote:

Hej!

Jag har en fråga och behöver ett snabbt svar! Min kompis har en 3g och hade pogram vara 3.1 och uppdaterade till 3.1.2 genom itunes. Nu fick han problem och den har låst sig. Han kommer inte in på dashborden eller nått. Går inte att reboota den eller göra en restore. Kan han bara tanka hem Blackra1n och installera den och den ska funka? eller hur ska han göra? snälla hjälp oss

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Får du problem med guiden fortsätter du frågandet i rätt tråd tack

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 284 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.