Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa iPhone 3GS hos Halebop
-
AuthorPosts
-
Det ryktas om att Halebop säljer iPhone 3GS som kontanttelefon men hittar inget om detta på deras hemsida.
Jag är grymt sugen på att köpa en iPhone 3GS men jag har fortfarande abbonemangstid kvar hos Telia till maj 2010 och kan tidigast förnya det i mars.
Någon som vet var man kan köpa en olåst iPhone 3GS någonstans i utlandet?
Vill ha en nuuuu! 😛
Går visst att köpa med kontantkort hos halebop.se. Och att köpa via utlandet förlorar du bara på.
Var hittar jag information på Halebop.se där det står att man kan köpa en iPhone 3Gs som kontanttelefon? Hittar bara iPhones som är knutna till olika abbonemang, kan du skicka en länk?
Det var jag som såg fel innan, sorry.
Nästa fråga, iPhones som säljs på halebop.se är de modifierade på något sätt, t.ex. modifierade ikoner. Anledningen tilll jag frågar är att jag hade t.ex. Vodafone en gång i tiden och köpte en Sonyericsson med permanenta vodafone ikoner (skitfula röda ikoner)
Om deras iPhones endast är låsta och inte modifierade på annat sätt så funderar jag starkt på att beställa en nu. Någon som vet hur lagerstatusen ligger hos halebop?
leveranstid på svarta är ju mellan 2-5 veckor, och ändrade ikoner kan jag säga med 99,9 % att det är dom inte, apple skulle nog stämma dom rätt hårt då,.
Såg på annat forum (minhembio) att halebop tydligen inte har nåt kösystem. Intressant sätt att jobba på när det är 4 veckors leveranstid.
Satan vad sur jag är nu. Såg att halebop hade vit32a hemma igårkväll. klockan var mycket och jag var trött så jag beställde aldrig igårkväll.
Nu när jag kom hem från jobbet och skulle beställa så står det inte 2-5 dagar längre… FAN!
@probe 41544 wrote:
Dom har 2-5 dagars leveranstid på den vita 32GB säger dom. Beställde nu. Blir intressant att se om det stämmer.
Även jag beställde och såg till min besvikelse att det ändrades någon dag efter till några veckor igen. Så jag kontakta kundtjänst utan någon vidare lycka direkt.
Halebop.se wrote:Vi har haft den mobilen i lager men då det kommer in beställningar hela tiden så har nu även den tagit slut från lagret. Vi kan inte se om du han med att få en innan de tog slut från lagret.Så allt handlar om tur just nu.
Tänkte låna tråden lite grann 🙂 Har bestämt mig för att uppgradera 😀
Så la en beställning idag på en Vit 16gb 3GS hos Halebop. 🙂 Tänkte höra med någon annan som köpt sin mobil på halebop.se om hur lång tid det tog för er att få eran telefon? Står ju som sagt att det är upp till 4 veckors leveranstid. 🙁
@turbotrojkan 41637 wrote:
Tänkte låna tråden lite grann 🙂 Har bestämt mig för att uppgradera 😀
Så la en beställning idag på en Vit 16gb 3GS hos Halebop. 🙂 Tänkte höra med någon annan som köpt sin mobil på halebop.se om hur lång tid det tog för er att få eran telefon? Står ju som sagt att det är upp till 4 veckors leveranstid. 🙁
Jag beställde min 32gb svart därifrån (fattar inte varför alla tar ‘fulvitingen’) den 31/8. Mitt nummer flyttas från Telenor den 28’e sa dem till mig. Gissar på att jag får min iPonny samma vecka.
@adrian G 41643 wrote:
Jag beställde min 32gb svart därifrån (fattar inte varför alla tar ‘fulvitingen’) den 31/8. Mitt nummer flyttas från Telenor den 28’e sa dem till mig. Gissar på att jag får min iPonny samma vecka.
Främsta anledningen till att jag valde den mycket snygga vita Iphonen är den att min Gamla Iphone 3G var svart 😛 Känner att det måste märkas lite på utsidan att jag har en ny lur 😀 (Samt grymt snyggt med vitt;))
@carpe 41645 wrote:
Alla tycker olika? Själv tycker jag att den vita är finare, och mer åtråvärd då det är fler som har den svarta modellen. Och därmed högre andrahandsvärde(?). Tjejer är beredda på att pynta mer för en vit vettu 😛
Hehe. Glömde ett “:P” efter. Lät för seriös kanske? 😉
Tycker inget illa om vitingen direkt. Var på väg att köpa den först, men så känns det som att alla som köper 3Gs tar den vita. Dessutom så tyckte jag inte om att baksidan är vit och alla annat svart. Det ska vara symmetrisktblabla.
;p
Nu har jag fått leveransbekräftelse och spårningskoden för posten.se
@timmylilly 41696 wrote:
Nu har jag fått leveransbekräftelse och spårningskoden för posten.se
Lyllo! :d Vilket datum beställde du din lur?
@turbotrojkan 41697 wrote:
Lyllo! :d Vilket datum beställde du din lur?
03/09 Alltså förra torsdagen;)
@timmylilly 41698 wrote:
03/09 Alltså förra torsdagen;)
Det var inte dåligt:P Låter som om du haft grymt flyt! 😀 Vilken färg och modell beställde du? Och du beställde från Halebop va? 🙂 Nu blev jag avis! 😉
@turbotrojkan 41699 wrote:
Det var inte dåligt:P Låter som om du haft grymt flyt! 😀 Vilken färg och modell beställde du? Och du beställde från Halebop va? 🙂 Nu blev jag avis! 😉
Yes jag beställde från halebop. Jag tog 32 GB Vit när det ändrades på sidan och det stod att den fanns i lager 🙂
@timmylilly 41701 wrote:
Yes jag beställde från halebop. Jag tog 32 GB Vit när det ändrades på sidan och det stod att den fanns i lager 🙂
Du var inte dum du! 😛 Såg det också men jag snålade och slog till med en vit 16gb 🙂 Verkar som om de som beställt en vit får sin betydligt tidigare än de som beställer en svart, eller har jag helt fel? 😛
@turbotrojkan 41702 wrote:
Du var inte dum du! 😛 Såg det också men jag snålade och slog till med en vit 16gb 🙂 Verkar som om de som beställt en vit får sin betydligt tidigare än de som beställer en svart, eller har jag helt fel? 😛
Tror också det. Det verkar så iallafall. Jag hade 16 GB Vit först. Men sen avbeställde jag den och tog 32 GB när jag såg att den var i lager;)
Nu har jag min!
Jag fick min idag från Halebop 🙂
vit 16gb, leveranstiden var ca 25 dagar!
@freeride00 41794 wrote:
Jag fick min idag från Halebop 🙂
vit 16gb, leveranstiden var ca 25 dagar!
Nu blir jag avis 😉 Jag är redan otålig och jag har bara väntat i 3 dagar! 😛 haha (16 gb vit här med :))
25?! Har nu väntat i 15 och håller på att avlida.
Hejsan allihopa, beställde just en iphone 3gs 16 GB vit från halebop, ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan den levererats, hade vissa förhoppningar om att jag kunde få den inom en vecka, men efter att ha läst på halebops hemsida och forum trådarna så lär det nog bli vänta av ett bra tag, trots det har man vissa förhoppningar att man ska ha lite tur iaf.
Kommer bli tufft att stå ut i 4 veckor+ om det nu skulle bli fallet, håller på att avlida efter en timmes väntan 😛
Haha! Ska vi ha en tävling?! 😀
Alla som har beställt från Halebop(, eller om andra hänger i denna tråden så visst..) postar dagen de beställde och sen statuscheck! Den som får sin först är en !”%(/%)!”/(%&” idiot om det inte är jag. :):P
Beställningsdatum: 31/8
Status: Väääntar.@adrian G 41820 wrote:
Haha! Ska vi ha en tävling?! 😀
Alla som har beställt från Halebop(, eller om andra hänger i denna tråden så visst..) postar dagen de beställde och sen statuscheck! Den som får sin först är en !”%(/%)!”/(%&” idiot om det inte är jag. :):P
Beställningsdatum: 31/8
Status: Väääntar.Haha! Ja visst:P Beställde min vita 16gb i söndags (6/9)
Status: VÄNTAR 😛
Låter som en bra ide!
Beställningsdatum: 9/9
Status: Väntar!hoppas jag får först, trots att jag beställde sist, kom igen nu halebop!
Jag har en liten fråga som lyder: När debiterades eran iPhone?
Själv så beställde jag min för ca 2 veckor sedan och den har fortfarande inte debiterats. Jag fick självklart en bekräftelse på mailen om att dom fått beställningen. Däremot har jag inte fått något mail om att dom har lämnat den till posten. Är det så att den debiteras strax innan man får den?Vad tror ni? Får vi hem våra Iphones med 3.1 redan inlagt?
Krippe, det går inte ringa till halebop då det inte erbjuder den supporten, men du kan skriva ett meddelande på deras hemsida till support, de svarar vanligtvis samma dag.
Någon här som vet om man måste beställa om telefonen om nummerflytten blivit nekad? det måste ju vara möjligt att bara skriva till halebop att man vill erhålla hemligt nummer? och detta ska ni veta är inte det första som drabbar mig, beställde egentligen iphonen några dagar innan 9/9 men då funkade inte halebops betalningssida korrekt så jag beställde ett abbonemang utan iphone, därefter var jag tvungen att kontakta halebop för att avbeställa abonnemanget.
Om Man vill ha en på en vecka så går det ju alltid att beställa från International orders, om man är desperat alltså.
Ska man ändå jailbreaka så spelar det väl ingen roll.
Jag fick min därifrån 1 dag före Sverige releasen, betalade 7500 totalt.
Mvh
Jag fick min vita 16GB idag, beställde den 12 augusti.
Jag har en fråga dock.
Det står “Ditt nya SIM-kort från Halebop kommer i en separat försändelse till din folkbokföringsadress.”. Jag har inte fått något nytt SIM-kort?
Är detta vanligt, att folk får telefonen innan de får SIM-kortet? Måste man skriva på nåt avtal för att få SIM-kortet? Nu har jag telia.Kontakade halebop och var tvungen att göra en ny beställning eftersom inte nummerflytten godkändes, tycker det är lite pinsamt, det betyder att jag väntat 2 dagar i onödan.
@nickbomb 41947 wrote:
Jag fick min vita 16GB idag, beställde den 12 augusti.
Jag har en fråga dock.
Det står “Ditt nya SIM-kort från Halebop kommer i en separat försändelse till din folkbokföringsadress.”. Jag har inte fått något nytt SIM-kort?
Är detta vanligt, att folk får telefonen innan de får SIM-kortet? Måste man skriva på nåt avtal för att få SIM-kortet? Nu har jag telia.Ja det är det 🙂
Jag fick svar från Halebops kundtjänst nyss, de kommer skicka mig ett nytt sim-kort så snart de kan, och mitt gamla funkar så länge. Yippie! 🙂
Status för mobilen.
Orderdatum:15/8-2009
Orderstatus:Ej skickad,
Antal dagar i väntan29Inne på min andra vecka snart! 😛 Börjar bli enormt sugen på min 3gs!! Värkar som att många från tre har fått sina…tror ni att en stor leverans är på g nu? Hoppas på det 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.