Köpa iPhone 3GS hos Halebop

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 3GS hos Halebop

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 120 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

Nej, inte fått min.

Fråga precis det tidigare i tråden om FW på de som kommer nu och fick det mindre smarta svaret att mejla halebop och fråga.

Mejlade F.Ö. halebop och frågade när min kan tänkas komma men dem har inte en susning.

adde666
    Member
    Post count: 23

WEEEE!
    Min iphone är på väg nu

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@adde666 42114 wrote:

WEEEE!
    Min iphone är på väg nu

WEEEE!

Fick också meddelande från Halebop idag! 😎

Beställningsdatum: 31/8
    Datum ivägskickad: 15/9
    Leveransdatum: ?

Status: Väntar! 😀

adde666
    Member

Funkar erat kolli id?

Zelzuke
    Member
    Post count: 1

@adrian G 42123 wrote:

WEEEE!

Fick också meddelande från Halebop idag! 😎

Beställningsdatum: 31/8
    Datum ivägskickad: 15/9
    Leveransdatum: ?

Status: Väntar! 😀

Vilken modell beställde du?

Adrian G
    Member

@adde666 42124 wrote:

Funkar erat kolli id?

Nej, och jag hoppas det är för att det bara är inskickat till posten (lite för sent) och posten sätter väl igång imorgon med det. 😉

@zelzuke 42126 wrote:

Vilken modell beställde du?

32gb svart

adde666
    Member

Nu funkar kollinr.
    tidigast 16 sep. ska den vara framme hos mig.

alive
    Member
    Post count: 12

@turbotrojkan 42037 wrote:

Inne på min andra vecka snart! 😛 Börjar bli enormt sugen på min 3gs!! Värkar som att många från tre har fått sina…tror ni att en stor leverans är på g nu? Hoppas på det 🙂

Jag har oxå hört om några som fått sin från 3.
    jag har dock väntat 20 dar på min svart 16gig från 3 nu..
    Öppnar dörren hemma med stor spänning varge dag när jag kommer hem från jobbet.. än så länge blivit besviken. hoppas på att det ligger en avi lapp där i eftermiddag… 😛

Krippe
    Member

16gb från halebop. Vad fan händer egentligen? Nån som hört nåt om hur de ligger till? 32 verkar ju finnas i lager igen.

adde666
    Member

3.0.1 är det på dem från halebop.
    jailbreakar min nu

Adrian G
    Member

@adde666 42193 wrote:

3.0.1 är det på dem från halebop.
    jailbreakar min nu

Weha! Uppdaterar min till 3.1 nu!

Jak er klad hest!

adde666
    Member

@adrian G 42195 wrote:

Weha! Uppdaterar min till 3.1 nu!

Jak er klad hest!

Då kan du ju inte jailbreaka

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@adde666 42207 wrote:

PwnageTool finns för 3.1

benghan
    Member
    Post count: 8

@thian 42209 wrote:

PwnageTool finns för 3.1

Men fungerar inte för 3GS än.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@benghan 42215 wrote:

Men fungerar inte för 3GS än.

Miss av mig.. klantigt att missa att det gällde 3GS och inte 3G när det står i trådnamnet ..

Krippe
    Member

Halebop har skickat ut mejl till alla där de skriver: “tråkigt att du får vänta och vi har tyvär ingen aning när du får din mobil.”

Inte riktigt vad jag ville höra men tycker de ska ha plus för att de skickar ut den info de här. Det är ju faktiskt Apple som strular.

Adrian G
    Member

@adde666 42207 wrote:

Enda anledningen jag jailbreakar för är igentligen 5 icon dock och installous.. Och då tar jag hellre nyaste från Apple.. :/

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@adrian G 42249 wrote:

Enda anledningen jag jailbreakar för är igentligen 5 icon dock och installous.. Och då tar jag hellre nyaste från Apple.. :/

Samma här 🙂

Adrian G
    Member

Halebop har inte flyttat över mitt nummer till sig ännu. :'(

Vaaarrför? 😮

Den 23’e flyttar dem det så att jag kan använda _telefonen_ också…

adde666
    Member

bara stoppa i ett telia kort.
    det fick jag göra för det är “fel på simkort” när jag sätter i halebop. dem har inte fått avtalet från posten

clean
    Member
    Post count: 3

Hej på er!

Mitt första inlägg. Vill bara kolla med er om ni har problem med 3G nätet genom Halebop? Det har fungerat från och till nu under 2 veckor och de kan inte säga när problemet är löst.

phreaky
    Member
    Post count: 7

@krippe 42241 wrote:

Halebop har skickat ut mejl till alla där de skriver: “tråkigt att du får vänta och vi har tyvär ingen aning när du får din mobil.”

Inte riktigt vad jag ville höra men tycker de ska ha plus för att de skickar ut den info de här. Det är ju faktiskt Apple som strular.

Jag får inte ens något sådant mail. 🙂 Men det är ju som du säger, Apple, som strular och inte Halebop.
    Oregelbunda leveranser och antal sätter ju Halebop i en svår situation. En bekant som beställde en svart 32gb 3gs behövde dock bara vänta i ca 12 dagar innan han fick sin. Han beställde den tredje sep.
    Jag beställde ungefär samtidigt, men en 16gb 3GS och jag har inte hört ett ord.

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

ÄNTLIGEN! Mitt byte lyckades! 😀 blev trött på att vänta på min vit 16gb så beställde en 32gb vit i onsdags (16/9) Fick min leveransbekräftelse för en timme sen! 😀 Happy! 😀

Synd att det är helg bara! Men vad tror ni, på måndag kan den ligga på mitt utlämmningställe va?

Big_Baby_Jesus
    Member
    Post count: 5

@turbotrojkan 42377 wrote:

ÄNTLIGEN! Mitt byte lyckades! 😀 blev trött på att vänta på min vit 16gb så beställde en 32gb vit i onsdags (16/9) Fick min leveransbekräftelse för en timme sen! 😀 Happy! 😀

Synd att det är helg bara! Men vad tror ni, på måndag kan den ligga på mitt utlämmningställe va?

Det beror mycket på vars du ligger från deras lager, allt mellan 1 till 5 arbetsdagar kan det ta, tar det längre tid så är posten apdålig eller så har halebop dåliga avtal med posten.

Fast vi alla vet ju att de inte är så bråttom med 3gs telefonerna :confused:

Fick för övrigt leveransbekräftelsen idag jag med, så nu har den gått ut från Halebops lager iaf. Iphone 3gs 16Gb Svart.

Krippe
    Member

När beställde du?

benghan
    Member

@big_baby_jesus 42382 wrote:

Det beror mycket på vars du ligger från deras lager, allt mellan 1 till 5 arbetsdagar kan det ta, tar det längre tid så är posten apdålig eller så har halebop dåliga avtal med posten.

Fast vi alla vet ju att de inte är så bråttom med 3gs telefonerna :confused:

Fick för övrigt leveransbekräftelsen idag jag med, så nu har den gått ut från Halebops lager iaf. Iphone 3gs 16Gb Svart.

Väldig intresserad när du beställde?

Själv beställde jag den 26/8 (Svart 16gb) och har inte hört ett smack.

phreaky
    Member

@benghan 42389 wrote:

Fan, just dom svarta 16gb verkar vara segast av alla att få 🙁 Man kanske skulle maila dom och fråga om dom har vita 🙂

benghan
    Member

@phreaky 42390 wrote:

Fan, just dom svarta 16gb verkar vara segast av alla att få 🙁 Man kanske skulle maila dom och fråga om dom har vita 🙂

Jo, börjar tröttna lite jag med. Du får skriva här om du får något svar.

phreaky
    Member

@benghan 42391 wrote:

Jag har mailat dom nu och frågat om det skulle ta kortare tid att få en vit än en svart. Jag skriver här när jag har fått ett svar av dom.

Krippe
    Member

Vore intressant att veta vilket datum de har hunnit att komma till. Telia har ju en blogg där de skriver från vilket beställningdatum de har kunnat skicka ut till. Telia har tydligen hunnit till 22/8 på svart 16 om jag minns rätt.

Svart 16, best. 20/8 här. Hoppas på nästa vecka annars börjar jag bli grinig på riktigt.

Adrian G
    Member

@adde666 42330 wrote:

bara stoppa i ett telia kort.
    det fick jag göra för det är “fel på simkort” när jag sätter i halebop. dem har inte fått avtalet från posten

Telenor innan 😉

phreaky
    Member

Ja det vore intressant. Då får man ändå ett litet hum om det. Just nu vet ingen något alls och det irriterar ju självklart folk. Även om dom vet att det är lång väntetid.

Smart drag av Telia. Men Halebop är väl även det telia-ägt?

Nu skriver i alla fall Halebop följande:

iPhone 3GS 32GB vit – finns nu i lager!
    Leveranstid: finns i lager, 2-5 dagars lev. tid.

Krippe
    Member

32 vit verkar ju finnas överflöd av, svart 16 verkar knappt tillverkas.

Big_Baby_Jesus
    Member

@benghan 42389 wrote:

jag får ursäkta mig med uppdateringarna, jag beställde iaf telefonen 15/8 så jag har fått vänta 32 dagar på den, sen ska den skickas från Alvesta också ända upp till norr, så jag får väl räkna med onsdag eller torsdag åt veckan.

phreaky
    Member

@benghan 42391 wrote:

Svaret blev som följer:
    “Vi har haft fler vita på lager ja. Dock kan vi inte garantera snabbare leverans trots att man beställer en sådan. Vi kan inte ändra din order till en vit. Vi får isf annullera din order så att du kan beställa igen. Återkom om du vill det.”

Hinken
    Member
    Post count: 14

@phreaky 42423 wrote:

Svaret blev som följer:
    “Vi har haft fler vita på lager ja. Dock kan vi inte garantera snabbare leverans trots att man beställer en sådan. Vi kan inte ändra din order till en vit. Vi får isf annullera din order så att du kan beställa igen. Återkom om du vill det.”

Jag fick samma svar här nu så jag bad dom annullera min 16 gb svart och beställer en 32 gb vit som typ alltid finns i lager då man kollar lagerstatus på den, hoppas det går fortare att få iaf.

Turbotrojkan
    Member

@hinken 42425 wrote:

Jag fick samma svar här nu så jag bad dom annullera min 16 gb svart och beställer en 32 gb vit som typ alltid finns i lager då man kollar lagerstatus på den, hoppas det går fortare att få iaf.

Kommer garamterat att gå fortare! Jag gjorde precis som du fast i onsdags! (16/9)! Fick min leveransbekräftelse igår 😀 Så kommer ha min kära lur mån/tis troligtvis 😀

Hinken
    Member

@turbotrojkan 42437 wrote:

Kommer garamterat att gå fortare! Jag gjorde precis som du fast i onsdags! (16/9)! Fick min leveransbekräftelse igår 😀 Så kommer ha min kära lur mån/tis troligtvis 😀

Oh så trevligt, men nu när man ska kolla på iphone 3GS 32GB vit på halebop.se så finns den inte kvar…..

phreaky
    Member

@hinken 42440 wrote:

Oh så trevligt, men nu när man ska kolla på iphone 3GS 32GB vit på halebop.se så finns den inte kvar…..

Säkert väldigt många som gjort så. Förhoppningsvis resulterar det i att vi som väntat får våra fortare då många annullerat sina orders på svarta 🙂

Hinken
    Member

Så nu har jag fått min leveransbekräftelse på 32 gb vit jag beställde i lördags…. WOHO

Turbotrojkan
    Member

ÄNTLIGEN! Nu har jag den i handen! Fick Idag min Iphone 3GS (Blev en vit 32gb istället för 16gb) Beställde den i onsdags (16/9) så det gick fort 😛

Sjukt nice 😉

Big_Baby_Jesus
    Member

Halebop 3gs 16gb Svart kom idag måndag 21/9 fick leveransbekräftelsen fredag 18/9. men halebop hävdar att jag ska använda mitt nuvarande kort, ej ett 3g kort och de har inte blivit nå abonnemang ännu, får jag hemskickat ett nytt kort snart kanske? hade halebop kontant kort tidigare? någon som vet

Hinken
    Member

sådär ja nu har man varit å hämtat ut sin 32 gb vita 😀

Krippe
    Member

Det känns som alla OP betar av sina köer utom halebop.

Casass
    Member

Varför kommer inte min iphone? Har väntat sen 25/8 inte hört ett smack.
    Vad kan man göra?

Adrian G
    Member

Bara en liten heads-up! Jag var tvungen att maila halebop om att de skulle flytta över mitt nummer då de har lite tekniska problem. Så om ditt nummer inte flyttats inom 24 timmar då det skulle så bara skicka iväg ett mail till deras kundservice. Skickade mitt mail vid 8 och hade den aktiverad vid 13.00! 😉

benghan
    Member

@casass 42780 wrote:

Varför kommer inte min iphone? Har väntat sen 25/8 inte hört ett smack.
    Vad kan man göra?

Vilken modell har du beställt?

Jag väntar också på min (svart 16gb) som beställdes 26/8.
    Skickade alf precis ett mail till halebob och frågade när den kunde tänkas dyka upp men antar att dom inte heller vet.

Casass
    Member

@benghan 42796 wrote:

Skickade alf precis ett mail till halebob och frågade när den kunde tänkas dyka upp men antar att dom inte heller vet.

Har beställt svart 16gb.Tycker att deras support är rätt dålig. Man frågar olika saker men svara alltid med samma svar.

Krippe
    Member

@benghan 42796 wrote:

Svart 16, beställd 20/8 här. Inte kommit än.

Mailade och frågade för ca 2 veckor sen, då sa de bara att de kunde se att min order var OK men att de inte får in telefoner från Apple och har ingen aning om när de kommer heller.

Casass
    Member

Dom skrev exakt samma sak till mej, halebops support är ju inte den bästa.

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 120 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.