Köpa iPhone från International-orders.com

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone från International-orders.com

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 248 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Det har nu gått 1 dygn sen min order och det har inte hänt någonting så någon 2 dagars lev. tid kan man väl inte räkna med.

Det enklaste sättet när man får IO.com’s telefoner måste vara att använda ziphone och välja “Jailbreak” Har jag fel? Andra tankar? Installeras Community Sources, BSD Subsystem, OpenSSH också när man väljer jailbreak i ziphone?

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@roffeman 1394 wrote:

Skickade beställningen av 16 gb worldphone på måndag kväll, fanns på Arlanda kl 08.30 onsdag morgon. Väntade på leverans under dagen men ringde sen fedex vid 14-tiden där beskedet var att man måste betala moms innan de släpper iväg paketet och att någon skulle höra av sig om detta (skulle förstås fyllt i gift ist för full value vid beställningen). En kille från fedex ringde efter en halvtimme och meddelade att det skulle kosta 1165 kr. Jag lämnade mina kortuppgifter och betalade per telefon och sa att jag åker till arlanda och hämtar grejerna idag (annars tvungen att vänta till tors-fre). Gjorde så (mycket smidigt) och ons 15.30 packade jag upp en fullladdad iphone med svenska menyer o dyl (precis som svensk ipod touch) och telefonen tog mitt sim direkt (alltså helt upplåst från IO). Känner mig otroligt nöjd och det är skönt att slippa mekka själv!:)

Ja, du sa det tidigare 😉

jumpcut
    Member

@westgren 1395 wrote:

Det har nu gått 1 dygn sen min order och det har inte hänt någonting så någon 2 dagars lev. tid kan man väl inte räkna med.

Det enklaste sättet när man får IO.com’s telefoner måste vara att använda ziphone och välja “Jailbreak” Har jag fel? Andra tankar? Installeras Community Sources, BSD Subsystem, OpenSSH också när man väljer jailbreak i ziphone?

Välj “do it all” i stället? 😉

Maila dem om ingenting hänt, det skulle jag gjort redan efter några timmar…

jumpcut
    Member

@norrin 1393 wrote:

Måste först säga grattis till din Iphone =)

Men hur är det med jailbreaking osv när du beställer från IO?
    Som jag uppfattat det som så är IO telefonerna endast SIM-Upplåsta.
    Alltså ej jailbreakade, stämmer detta?

Och då är inte heller BL nergraderad till 3,9 om jag förstått allt rätt?

Är du inte så insatt så saknar du t.ex. ikonen “Install” på home skrivbordet.

Install fanns på min telefon i alla fall…

westgren
    Member

Varför använda “Do it all” om den redan är upplåst och jailbreakad???

Norrin
    Member
    Post count: 6

@jumpcut 1398 wrote:

Install fanns på min telefon i alla fall…

Ursäkta, jag uttryckte mig lite slarvigt.

Jag antar att du beställde:
    “iPhone 8GB/16GB International Worldphone”
    Där står det att den är “Softwere-unlocked”
    = Jailbreakad..

Men det finns ju t.ex.:
    “iPhone 8GB New”
    Där står det att den är SIM-UNLOCKED, då är den ej jailbreakad och bootloadern är ej nergraderad till BL 3,9

Någon som kan bekräfta detta?
    Kan man sim-unlocka en telefon utan att byta “ner” sig till BL 3,9 ?

jumpcut
    Member

@westgren 1400 wrote:

Varför använda “Do it all” om den redan är upplåst och jailbreakad???

Varför välja “jailbreak” om den redan är jailbreakad då? Dumtjack.

westgren
    Member

Sorry, skrev fel. menar varför använda do it all om den är upplåst?

På den jag beställde “International Worldphone 16GB” står det inte ett skit om att den är software unlocked.

roffeman
    Member

Har inte skickat samma inlägg två gånger, måste vara återpublicerat av forum. När det gäller jailbreak: vet ej vad detta är men min iphone har installknapp och jag har uppdaterat detta program utan problem (har inte ännu laddat ner någon av programmen under source). I övrigt fungerar den precis som ipod touch vad gäller programvarorna och telefondelen och kamera funkar perfekt. Vad har jag missat?

jumpcut
    Member

@roffeman 1416 wrote:

Har inte skickat samma inlägg två gånger, måste vara återpublicerat av forum. När det gäller jailbreak: vet ej vad detta är men min iphone har installknapp och jag har uppdaterat detta program utan problem (har inte ännu laddat ner någon av programmen under source). I övrigt fungerar den precis som ipod touch vad gäller programvarorna och telefondelen och kamera funkar perfekt. Vad har jag missat?

Du måste ju ladda ner iZoo, Backgammon, Caissa (eller hur det stavas, schack i alla fall) och iCopter. Fyra spel som man inte kan vara utan. BossTools är bra för att frigöra utrymme, Touchpad för att styra datorn via din iPhone, och iPhysics för att det är så himla häftigt 🙂

Sen kan du exempelvis synka din iPhone mot Outlook, sen kan du gå in på hitta.se, söka på ett namn, trycka på “vcf”-länken, öppna, tryck “spara” och “uppdatera kontakt” så får du in adresser och eventuellt ytterligare telefonnummer till din kontakter, så kan du använda Kartor-programmet för att hitta hem till dina vänner, eller hem därifrån på fyllan 😉

roffeman
    Member

@jumpcut 1418 wrote:

Du måste ju ladda ner iZoo, Backgammon, Caissa (eller hur det stavas, schack i alla fall) och iCopter. Fyra spel som man inte kan vara utan. BossTools är bra för att frigöra utrymme, Touchpad för att styra datorn via din iPhone, och iPhysics för att det är så himla häftigt 🙂

Sen kan du exempelvis synka din iPhone mot Outlook, sen kan du gå in på hitta.se, söka på ett namn, trycka på “vcf”-länken, öppna, tryck “spara” och “uppdatera kontakt” så får du in adresser och eventuellt ytterligare telefonnummer till din kontakter, så kan du använda Kartor-programmet för att hitta hem till dina vänner, eller hem därifrån på fyllan 😉

Tack för tipsen, särskilt det sista låter coolt! Vilket program använder man för att kunna komplettera kontakter med uppgifter från hitta.se? Men inte behöver väl våra IO telefoner hackas ytterligare (med jailbreak el dyl) för att kunna ladda ner dessa program?

jumpcut
    Member

@roffeman 1432 wrote:

Tack för tipsen, särskilt det sista låter coolt! Vilket program använder man för att kunna komplettera kontakter med uppgifter från hitta.se? Men inte behöver väl våra IO telefoner hackas ytterligare (med jailbreak el dyl) för att kunna ladda ner dessa program?

Nej, jag tror att våra telefoner redan är jailbreakade faktiskt 😉

Jag använder mig av Microsoft Outlook för att synka kontakter. Om du har det installerat och använder Windows så gör du såhär:

1. Synka dina kontakter mot Outlook (antingen från din gamla telefon eller din iPhone)
    2. Gå in på http://www.hitta.se
    3. Leta fram den personen du är intresserad av
    4. På den raden där personens namn står så finns det en rad länkar till vänster, tryck på den som heter vCard
    5. Välj alternativet “öppna” i rutan som kommer upp
    6. Då ska kontakten öppnas i ett fönster, då väljer du helt sonika “spara och stäng” utan att göra någonting med informationen
    7. Då ska det, om du synkat dina kontakter mot Outlook korrekt och personens namn redan finns bland kontakterna, komma upp en dialogruta där det förklaras att personen redan finns och om du vill lägga till informationen som du precis laddade hem
    8. Om personen inte redan finns bland dina kontakter så finns den där nu
    9. Synka din iPhone i iTunes (se till att Outlook är valt bland “Synkronisera kontakter” bara)

Du slipper alltså bekymra dig om var du ska spara filen du laddar ner och allt sånt, det löser sig automatiskt när du väljer “öppna” och sen “spara och stäng”. Hur smidigt som helst, speciellt när man tagit ett tag och fixat det till alla sina viktigaste kontakter.

Sen när du t ex sitter i bilen och undrar hur fasiken det var du hittade till en person eller ett företag så kopplar du upp dig mot GPRS (eller WLAN om det finns i närheten), öppnar kontakten och klickar på adressen som är där, sen knappar du in adressen du själv befinner dig på (eller väljer “nuvarande plats”) och du får en vägbeskrivning från Google Maps. Tyvärr måste man vara uppkopplad för att ladda hem vägbeskrivningen, men man behöver inte vara uppkopplad för att följa den sen.

westgren
    Member

Hade era telefoner från IO.com Community sources, bsd subsystem och openssh installerat?

jumpcut
    Member

@westgren 1449 wrote:

Hade era telefoner från IO.com Community sources, bsd subsystem och openssh installerat?

Community sources, ja. BSD Subsystems och OpenSSH var jag nog tvungen att installera själv. Men de ligger ju där, bara att köra 😉

westgren
    Member

2 dygn gångna och fortfarande ingen telefon skickad från IO.com På fedex hemsida står det bara att dem tagit emot förhandsinformation och att den ska levereras imorgon men det stämmer knappast. Så mycket var det med 2 dagars leveranstid… Lutar nog snarare åt 1 eller 1,5 vecka…

jumpcut
    Member

@westgren 1508 wrote:

2 dygn gångna och fortfarande ingen telefon skickad från IO.com På fedex hemsida står det bara att dem tagit emot förhandsinformation och att den ska levereras imorgon men det stämmer knappast. Så mycket var det med 2 dagars leveranstid… Lutar nog snarare åt 1 eller 1,5 vecka…

Har du mailat dem och frågat?

Leverans i morgon kväll är ju inte helt omöjligt, även om paketet inte skeppats än.

westgren
    Member

Nja eftersom fedex inte ens har hämtat det så verkar det väl relativt orimligt.

Jag mailade för ett dygn sen och frågade vad som hände då den då inte ens hade gått i “ordered” status. Har fortfarande inte fått något svar på det mailet. Skickade det till båda deras adresser.

Frukostfrillan
    Member
    Post count: 11

Skall skriva om mina erfarenheter med io.com =)

Jag beställde på Tisdagkväll (18/3) vid 24-tiden. Fick den levererad av feddx i onsdags (26/3). Men jag skulle egentligen haft den på tisdagen. Men FedEx påstod att jag ej var hemma, vilket jag var. Förbannad blev jag, de kan ni nog tänka er=) . Detta var givetvis FedExs fel. Tog ju rätt lång tid för mig, Men då var det ju påsk emellan =) med några röda dagar.

Det jag beställde var

iPhone 16GB International Worldphone ( Protection Case: None
    Car Charger: None
    International Adapter: US
    Optional Headset: None
    Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($5.00)
    Language Default Setting: Swedish
    International Warranty: None) MB384LL/AX $554.41 $554.41

Subtotal : $554.41
    Fraktkostnad: $111.32
    Moms: $42.25
    Totalt: $665.73

Totalta kostnade blev då 4000:- SEK vet ej om dom tog den i tullen än. Har inte hört något än iallafall.
    De var nämligen så att jag beställde kläder från usa, fedex transpoterade pakatet till mig. 1 månad efter leverans kom ett faktura från fedex på tullavgifter.
    Tror ni detta kan hända igen?

Annars så e jag nöjd med io, fick telefonen hackad å med svenska menyer. Inget jag valde eller betalde extra för som ni kanske ser ovan. men io.com känns som en ganska så pålitlig affär att köpa ifrån.
    Rekomenderas. 😀

jumpcut
    Member

@frukostfrillan 1541 wrote:

Skall skriva om mina erfarenheter med io.com =)

Jag beställde på Tisdagkväll (18/3) vid 24-tiden. Fick den levererad av feddx i onsdags (26/3). Men jag skulle egentligen haft den på tisdagen. Men FedEx påstod att jag ej var hemma, vilket jag var. Förbannad blev jag, de kan ni nog tänka er=) . Detta var givetvis FedExs fel. Tog ju rätt lång tid för mig, Men då var det ju påsk emellan =) med några röda dagar.

Det jag beställde var

iPhone 16GB International Worldphone ( Protection Case: None
    International Adapter: US
    Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($5.00)
    International Warranty: None) MB384LL/AX $554.41 $554.41

Subtotal : $554.41
    Fraktkostnad: $111.32
    Moms: $42.25
    Totalt: $665.73

Totalta kostnade blev då 4000:- SEK vet ej om dom tog den i tullen än. Har inte hört något än iallafall.
    De var nämligen så att jag beställde kläder från usa, fedex transpoterade pakatet till mig. 1 månad efter leverans kom ett faktura från fedex på tullavgifter.
    Tror ni detta kan hända igen?

Annars så e jag nöjd med io, fick telefonen hackad å med svenska menyer. Inget jag valde eller betalde extra för som ni kanske ser ovan. men io.com känns som en ganska så pålitlig affär att köpa ifrån.
    Rekomenderas. 😀

Du köpte en international worldphone med svenska menyer, dvs jailbreakad med svenska menyer. Du fick det du beställde… Har du programmet Installer på din springboard?

Det låter konstigt att bli fakturerad i efterhand, jag fick betala till personen som levererade paketet och en annan fick betala innan de ens skulle köra ut den.

Frukostfrillan
    Member
    Post count: 11

@jumpcut 1549 wrote:

Du köpte en international worldphone med svenska menyer, dvs jailbreakad med svenska menyer. Du fick det du beställde… Har du programmet Installer på din springboard?

Det låter konstigt att bli fakturerad i efterhand, jag fick betala till personen som levererade paketet och en annan fick betala innan de ens skulle köra ut den.

Aha okej, då blev de ju rätt trots allt =) Men detta kostade ju inget extra så då e det ju bara bra. Om springbord är “skrivbordet” så är svaret ja på din fråga 😀

Haha åfan, va skumt de där med tullen. A jag vet inte. Jag blir bara glad om ingen faktura kommer =)
    Men skickades era varor som gift?

jumpcut
    Member

@frukostfrillan 1555 wrote:

Aha okej, då blev de ju rätt trots allt =) Men detta kostade ju inget extra så då e det ju bara bra. Om springbord är “skrivbordet” så är svaret ja på din fråga 😀

Haha åfan, va skumt de där med tullen. A jag vet inte. Jag blir bara glad om ingen faktura kommer =)
    Men skickades era varor som gift?

Jag beställde att de skulle skicka den som gift, men de måste glömt 😡 Så jag torskade på nästan 65 euro extra (21 % moms på 399 dollar plus lite straffavgift). Ingen aning om vad det skulle kosta i Sverige, men det är ju i alla fall 25 % moms plus eventuell extra avgifter.

roffeman
    Member

Tack för tipset, mycket användbart:)! Min leverans tog 2 dar och jag fick betala 1160 kr i moms då jag inte fyllt i gift utan full value. Tydligen vill fedex ha momsen i förskott på moms över 700 kr. By the way Jumpcut, har du eller någon annan erfarenhet av Navizon (virtual gps)?

jumpcut
    Member

@roffeman 1561 wrote:

Tack för tipset, mycket användbart:)! Min leverans tog 2 dar och jag fick betala 1160 kr i moms då jag inte fyllt i gift utan full value. Tydligen vill fedex ha momsen i förskott på moms över 700 kr. By the way Jumpcut, har du eller någon annan erfarenhet av Navizon (virtual gps)?

Ja, visst är det smidigt med hitta.se och kontaktinformationen? Jag gjorde så på alla släktingar och andra som kan vara bra att ha adress till, så slipper man bära med sig kalendern överallt.

Jag är ingen större fan av GPS överlag, jag går eller åker kommunaltrafik vart jag än ska, vilket innebär att jag oftast har koll på vart jag är och om jag skulle vilja kolla upp någonting så behöver jag inte den omedelbara informationen som man gör när man sitter i en bil och inte vill eller kan köra åt sidan. Så nej, jag har inte testat 🙂

westgren
    Member

Min lur från IO kom till arlanda imorse och har status “Frisläppning av int. försändelse” Hoppas den inte blir liggandes där nu så jag kan få den imorgon eller tisdag… Någon som har erfarenhet från hur lång tid det brukar ta att tulla produkterna på Arlanda?

marer
    Member
    Post count: 41

Hur kan ni ha kommit undan så billigt med era iphones? Jag testade nyligen vad totalpriset skulle bli om jag beställde en 16gb med så lite extra tillägg som möjligt och slutpriset landade då på ca 800 dollar vilket motsvarar 4800kr.

Har jag gjort fel någonstans? För endel i tråden har ju kommit undan billigare till och med efter tull och moms!

New Apple iPhone
    Capacity: 16 GB ($125)
    Version: Worldphone
    Protection Case:None
    International Adapter:None
    Insurance: Declare as Gift ($35.00)

Summa: $672.20
    Leverans- och expeditionsavgifter: $126.64

Totalsumma: $798.84

archen
    Member
    Post count: 30

@marer 1652 wrote:

Hur kan ni ha kommit undan så billigt med era iphones? Jag testade nyligen vad totalpriset skulle bli om jag beställde en 16gb med så lite extra tillägg som möjligt och slutpriset landade då på ca 800 dollar vilket motsvarar 4800kr.

Har jag gjort fel någonstans? För endel i tråden har ju kommit undan billigare till och med efter tull och moms!

New Apple iPhone
    Capacity: 16 GB ($125)
    Version: Worldphone
    Protection Case:None
    International Adapter:None
    Insurance: Declare as Gift ($35.00)

Summa: $672.20
    Leverans- och expeditionsavgifter: $126.64

Totalsumma: $798.84

hej!
    Dom höjt priset på den av någon anledning. jag hade turen och beställde dagen innan, när jag gick in igår och kollade så hade dom höjt priset ca $100.

till westgren:
    Samma för mig, min ligger oxå på arlanda nu, ankom dit 10.01. får se vad som händer nu. någon som har erfarenhet av detta? skickas den med posten från och med nu eller går den via DHL eller UPS?

/Anders

westgren
    Member

Min har hoppat över till “under transport” nu… förhoppnigsvis är den påväg ner mot skåneland..

archen
    Member

@westgren 1657 wrote:

Min har hoppat över till “under transport” nu… förhoppnigsvis är den påväg ner mot skåneland..

inte min 🙁 står fortfarande
    Int’l shipment release STOCKHOLM-ARLANDA SE

skickas din oxå med fedex?

justme
    Member
    Post count: 3

Hejsan!

Jag bor i finland men jag har nu läst igenom er sida och har några frågor…

Har det fungerat bra att skicka efter från international orders?
    Är det fullt möjligt att använda telefonen i Finland/Sverige?
    Fungerar den med alla operatörer eller måste man ha någonting att göra med AT&T?

Hoppas på snabba svar…

westgren
    Member

Har det fungerat bra att skicka efter från international orders? Ja ca 1 veckas lev tid
    Är det fullt möjligt att använda telefonen i Finland/Sverige? Ja, iaf i Sverige
    Fungerar den med alla operatörer eller måste man ha någonting att göra med AT&T? Nej inte alls

justme
    Member

Så ni betalar när ni pratar och skickar meddelanden så som ni gör med andra telefoner? ni betalar enligt telias pris osv? Det kommer inget till?
    Jag läste på något ställe att det skulle komma något till,men det är väl när den är låst eller?

westgren
    Member

Så ni betalar när ni pratar och skickar meddelanden så som ni gör med andra telefoner? ni betalar enligt telias pris osv? Det kommer inget till?Det som “tillkommer” är när du är utanför Wlan täckning och surfar genom edge eller GPRS. Detta kostar hos de flesta operatörer 15kr/mb men finns ofta fördelaktiga datapaket där du kommer ner i pris
    Jag läste på något ställe att det skulle komma något till,men det är väl när den är låst eller? När den är låst går den inte att använda alls såvidare du inte är AT&T kund

justme
    Member

När man beställer från International order så var hittar man vad fraktkostnader och sådant blir?

Jag skulle vilja se vad priset blir före man beställer är det möjligt?

westgren
    Member

@justme 1665 wrote:

När man beställer från International order så var hittar man vad fraktkostnader och sådant blir?

Jag skulle vilja se vad priset blir före man beställer är det möjligt?

Du får se slutkostnaden innan du definitivt lägger din order.

marer
    Member
    Post count: 41

@archen 1656 wrote:

hej!
    Dom höjt priset på den av någon anledning. jag hade turen och beställde dagen innan, när jag gick in igår och kollade så hade dom höjt priset ca $100.
    /Anders

Helvete. Det var ingen liten höjning heller.. Nu lönar det sig ju inte att beställa därifrån längre då det är samma pris som på tradera 🙁

westgren
    Member
    Skouboe
    Member
    Post count: 7

@westgren 1657 wrote:

Märkligt att ditt paket landa i Arlanda när du bor i Skåne. Jag är själv också från Skåne och mitt paket landade i Malmö och vidare leverans till Helsingborg. Tänkte mest på ett tidigare inlägg där du skrev att ditt paket hade kommit till Arlanda.

jumpcut
    Member

@justme 1662 wrote:

Så ni betalar när ni pratar och skickar meddelanden så som ni gör med andra telefoner? ni betalar enligt telias pris osv? Det kommer inget till?
    Jag läste på något ställe att det skulle komma något till,men det är väl när den är låst eller?

Det är ingen skillnad i priserna, en telefon är en telefon är en telefon…

archen
    Member

Jag ringde fedex och frågade vad som hände med mitt paket.. stod att de hade kommit till arlanda igår och hade tydligen skickats med en underleverantör (tror de va posten) igår och kommer nog kanske fram till mig idag eller imorgon.. lutar väl åt imorgon tyvärr :/ får försöka stå ut ett tag till..

westgren
    Member

@skouboe 1685 wrote:

Märkligt att ditt paket landa i Arlanda när du bor i Skåne. Jag är själv också från Skåne och mitt paket landade i Malmö och vidare leverans till Helsingborg. Tänkte mest på ett tidigare inlägg där du skrev att ditt paket hade kommit till Arlanda.

Ja det kan man tycka.. Luren är nu i Malmö och jag skulle fått den idag men eftersom jag bytte lev adress till jobbet imorse så får jag den imorgon istället.

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Funderar på att köpa en ny från International-orders.
    Något tips, min förra var en 8gigare.. Finns ju lixsom:
    iPhone 8Gb Unlocked Swedish version för 649.00$
    New Apple iPhone Worldphone för 499.00$

lexus
    Member

Hejs!

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter med IO.
    Jag hade turen att köpa när $ var låg, jag beställde endast luren från dom.
    Detta kan jag säga att jag ångra mig nu i efterhand, jag får nog kalla mig lite för dumsnål här.

vilket fall.Beställningen las och jag använde mitt vanliga SEB/Visa kort till detta vilket jag var lite rädd för eftersom jag aldrig har använt kortet till å handla över nätet med.

In med diverse siffror och koder på google någoting (glömt va fasen den sidan hette) som man blev skickad till efter IO sidan.

Beställde 23/3 på kvällen och var på postkontoret den 28/3 Fredag förmidag.Pengarna drogs den 25/3 så med andra ord allt som allt tog detta 4 dagar.
    Den totala kostnaden blev 4200kr för en 16GB.
    om jag e nöjd med det? hell YES!

Väl hemma med FedEx paketet så kände man sig som ett lite barn haha:o (e gammal)

och så här såg det ut ==>

http://img444.imageshack.us/img444/1770/paketetrd4.jpg
    http://img528.imageshack.us/img528/6393/ipaketetvu9.jpg
    http://img354.imageshack.us/img354/1357/ldansv1.jpg
    http://img442.imageshack.us/img442/6312/innehlletsi2.jpg

Fasen fick dela upp bilderna ash då.

Om jag fattat det rätt så bryter IO förpackningen för att lägga in svenska menyerna, därav ingen plast på lådan.
    Det vara bara att sätta in sitt Sim kort å ringa/smsa 😀

sedan en annan sak som jag blev lite ställd för var simkortet som satt i, vadå 3G va det någon hint om vad komma skall?

Claes Olson kabeln är inte snygg, men fyller sin funktion och för sina 29kr så är detta helt ok för min del.

En annan sak som jag blev fundersam på, jag kunde inte hitta någon text som det stog GIFT på.
    däremot så stog det på fakturalappen som var helt synlig med 1.00 EA Unit Value: 299.00

även detta ser man på fakturan,
    Total Commodity Value: 299.00
    Total Invoice value 299.00

Va fasen skall man tolka detta som att man hade en jäkla tur att man slapp momsen då eller?

jaja vilket fall som hellst så e man NÖJD.

//lexus

lexus
    Member
    Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Hejsan i http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,16026/category_id,20/manufacturer_id,0/option,com_emporium/Itemid,4/lang,en/
    ingår det Apples Stereo Headset,iPhone Dock Usb sladden..? Dvs typ original sakerna.

New Apple iPhone Worldphone är den jailbreakad också om man väljer Worldphone?
    Vilken köpte du, Svenska versionen eller Worldphone?

westgren
    Member

Jag har nu fått min iPhone från IO. Allt ser bra ut förutom att min EU-laddare inte fanns med i paketet.

Jag har inte hunnit testa iphonen ännu.

Återkommer om hur IO bemöter mig ang den missade EU-adaptern.

jumpcut
    Member

@westgren 1761 wrote:

Jag har nu fått min iPhone från IO. Allt ser bra ut förutom att min EU-laddare inte fanns med i paketet.

Jag har inte hunnit testa iphonen ännu.

Återkommer om hur IO bemöter mig ang den missade EU-adaptern.

Fanns den inte med alls? För mig låg den löst i en liten redline utanför själva iPhone-kartongen. Säker på att du inte bara missade den?

Thailex
    Member
    Post count: 10

Vet nagon hur palitligt/riskabelt det ar att kopa iPhone i Thailand?
    Ar sjalv dar nu och funderar pa att kopa den. Har jamfort priser med IO men kommit fram till att just nu blir det billigare att kopa fran thailand. Men vagar jag?
    Tacksam for svar!

Shwareb
    Member
    Post count: 36

Vad är skillnaden mellan denna Iphone och denna Iphone

EDIT: Och hur gör man för att slippa pris på tullen?

Tacksam För Svar 🙂

Hälsningar: Shwareb

jumpcut
    Member

@shwareb 1957 wrote:

Vad är skillnaden mellan denna Iphone och denna Iphone

EDIT: Och hur gör man för att slippa pris på tullen?

Tacksam För Svar 🙂

Hälsningar: Shwareb

Haha, undrar om det är många svenskar som beställt därifrån på sistone? 🙂 Jag fick ju t o m min på svenska trots att jag beställde den på engelska och inte ens till Sverige…

För att chansa på att slippa betala, men riskera att behöva betala typ en tusenlapp extra, så väljer du “send as gift” och tar det billigaste fraktalternativet. Det går inte att säga “såhär gör man för att slippa” eftersom att det helt och hållet handlar om ifall man har tur eller otur.

Skillnaden mellan telefonerna verkar vara priset. Kan hända att SwePhone är installerat på den ena, men jag vet inte. Jag skulle tagit den billigaste.

fredde182
    Member
    Post count: 4

som jag förstår det så skicaks paketet med fed ex men är det hemleverans eller är det hämta på posten utlämningställe?

hur många här har åkt på tullen/momsen trots att de valde gift?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 248 total)
  • The topic ‘Köpa iPhone från International-orders.com’ is closed to new replies.