Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone från International-orders.com
Tagged: international-orders.com, köpa iphone
-
AuthorPosts
-
@fredde182 2058 wrote:
som jag förstår det så skicaks paketet med fed ex men är det hemleverans eller är det hämta på posten utlämningställe?
hur många här har åkt på tullen/momsen trots att de valde gift?
FedEx kör till dörr, är du inte hemma bokar du ny tid eller hämtar på FedEx närmaste avlämningsplats. Inte posten.
Jag åkte på tull trots gift.
Så om man fyller i “gift” så borde (enligt de flesta här) slippa tull avgiften och då få en slut summa på ca 3.500-3.700:-…
Finns det någon som åkt på tull fast den kryssat i “gift”? Vad ,isådanna fall, har slutsumman hamnat på då?
Hur vet jag var närmsta fedex utlämningsplats är? Bor nämligen i Kiruna och det är lite torftigt men ALLT här 😎
Jag undrar om jag nu tänker beställa från IO.com så ska man väl välja “Send as Gift” som kostar 20.57$ för att slippa att betala moms på 25%, som ungefär blir 1000 kr. Men jag har hört mycket i den här tråden att det ska kosta 99$ men enligt deras hemsida så står det att det kostar 20.57$, så jag undrar vad är det här snacket om att det kostar 99$.
EDIT: När jag då väljer “Send as Gift” är det då 100% säkert att jag inte får betala 25% moms?
Det här med frakten, hur mycket kostar det uttryckt i dollar och varierar det från land till land, jag har hört att det kostar från 100-150$, är det sant? För den ska nämligen skickas till Irak och jag undrar hur mycket det kommer att kosta.
Men om vi säger så här:
Allt Inkl. frakt (skickas till Irak) och säkerhet att jag inte får betala någon moms, blir det ungefär 170$?
EDIT: Blir det någon skillnad på fraktpriset när den skickas till Sverige istället för Irak?
@shwareb 2499 wrote:
Jag undrar om jag nu tänker beställa från IO.com så ska man väl välja “Send as Gift” som kostar 20.57$ för att slippa att betala moms på 25%, som ungefär blir 1000 kr. Men jag har hört mycket i den här tråden att det ska kosta 99$ men enligt deras hemsida så står det att det kostar 20.57$, så jag undrar vad är det här snacket om att det kostar 99$.
EDIT: När jag då väljer “Send as Gift” är det då 100% säkert att jag inte får betala 25% moms?
Det här med frakten, hur mycket kostar det uttryckt i dollar och varierar det från land till land, jag har hört att det kostar från 100-150$, är det sant? För den ska nämligen skickas till Irak och jag undrar hur mycket det kommer att kosta.
Men om vi säger så här:
Allt Inkl. frakt (skickas till Irak) och säkerhet att jag inte får betala någon moms, blir det ungefär 170$?
EDIT: Blir det någon skillnad på fraktpriset när den skickas till Sverige istället för Irak?
Jag tvivlar starkt på att IO skickar till irak, då detta är ett AMRIKANSKT företag och vi vet alla vad amrikanarna tycker om irak… Så tyvärr jag tror inte det går
@molle34 2505 wrote:
Jag tvivlar starkt på att IO skickar till irak, då detta är ett AMRIKANSKT företag och vi vet alla vad amrikanarna tycker om irak… Så tyvärr jag tror inte det går
Och vad baserar du dessa påståenden på? :confused:
De heter ju ändå international-orders så bara tanken av att inte skicka till en del länder strider ju mot deras namn.
Folk snackar så mycket om moms här så man blir ju helt förvirrad! När jag beställde min iphone från IO så valde jag express med förbetalda tullavgifter, betyder det att jag till 100% inte behöver betala moms eller är det redan betalt i och med att jag satt “förbetalda tullavgifter”?@shwareb 2499 wrote:
Men om vi säger så här:
Något svar på de här frågor?
@da-goud 2343 wrote:
Så om man fyller i “gift” så borde (enligt de flesta här) slippa tull avgiften och då få en slut summa på ca 3.500-3.700:-…
Finns det någon som åkt på tull fast den kryssat i “gift”? Vad ,isådanna fall, har slutsumman hamnat på då?
Att du inte ens kan läsa igenom tråden innan du skriver ett inlägg, det är ju helt jävla sanslöst. Hur har du tagit dig igenom skolan egentligen?
Skriver du egna frågor i slutet av prov som du skriver, eller om du får ett facit – vänder du upp och ner på det och räcker upp handen i stället?
@frigo 2482 wrote:
Hur vet jag var närmsta fedex utlämningsplats är? Bor nämligen i Kiruna och det är lite torftigt men ALLT här 😎
Hur svårt kan det vara? Skicka ett mail till dem, eller ring dem.
@shwareb 2499 wrote:
Jag undrar om jag nu tänker beställa från IO.com så ska man väl välja “Send as Gift” som kostar 20.57$ för att slippa att betala moms på 25%, som ungefär blir 1000 kr. Men jag har hört mycket i den här tråden att det ska kosta 99$ men enligt deras hemsida så står det att det kostar 20.57$, så jag undrar vad är det här snacket om att det kostar 99$.[/quote]
Det är inte kostnaden som är 99 dollar, men de skriver på paketet att det är en gåva som är värd 99 dollar.EDIT: När jag då väljer “Send as Gift” är det då 100% säkert att jag inte får betala 25% moms?
Nej. Du kan ha otur och behöva betala moms. Men jag vet inte hur mycket det är i Irak, det kan du fråga någon som bor där – vuxna människor brukar ha koll på vad momsen ligger på i länder de bor i.
Ja, det är sant. Ja, fraktkostnaden är annorlunda beroende på var i världen den ska. Jämför det med ett telefonsamtal, det kostar mer till andra sidan jorden än till grannen. Eller om du ska skicka ett vykort så kostar det mer om du skickar det till Kongo än till Danmark.
Men om vi säger så här:
Du kan välja ett fraktalternativ där alla avgifter är betalda. Jag vet inte hur mycket det blir, men det står när du har fyllt i din adress och ska välja fraktalternativ.
Varför köpa en Iphone från usa när man kan köpa en från sverige för en kanske billig peng, 16gig för 3599:-
@crillevbg 2685 wrote:
Varför köpa en Iphone från usa när man kan köpa en från sverige för en kanske billig peng, 16gig för 3599:-
Vart i sverige kan man få tag på en 16 gb för 3599 kr? inte på 24.se iaf som du jämför med i din rubrik…. dom säljer den inte ens!
För tusan!!
Jag har ändå kollat på den sidan hur många gånger som helst och undrat varför det kan ha varit så billigt, så var det inte ens en iphone…
Ursäkta alla som har gått in på sidan och undrat var jag hittade den nånstans… Jag får nog undersöka mina ögon noga…
Varför får jag detta meddelande ifrån FedEX?
Jag har köpt ifrån I-O.comReference:
Ship (P/U) date: Apr 14, 2008
Estimated delivery: Apr 21, 2008
Service type: FedEx International Priority
Packaging type: FedEx Box
Number of pieces: 1
Weight: 1.90 lb.
Special handling/Services Residential Delivery
Deliver WeekdayApr 18, 2008 12:30 PM
Leveransundantag
STOCKHOLM-ARLANDA SE
Kunden inte tillgänglig eller verksamheten stängd ?
Och ni som är kunniga i engelska:
All weights are estimated.
Estimated Delivery displayed above is not valid for Money-Back Guarantee or
delay claim purposes. Shipments delayed because of Customs or other regulatory
delays are not subject to refund or credit under FedEx Money-Back Guarantee
Policy. Please see FedEx Service Guide for terms and conditions of service,
including FedEx Money-Back Guarantee. For more information, please contact
your FedEx Customer Support representative.Kan detta vara för att de har stängt på helgdagar?
Var det du som beställt den till ditt jobb?
Edit:
Nej, vad dum jag är. Det står ju klart och tydligt att de försökte leverera telefonen den 18 klockan 12:30, men ingen öppnade dörren…
Ring dem och bestäm tid för leverans.
ORDERED:
Your order was placed successfully!
Please allow 5 to 7 business days for your order to arrive to our depot unless you have chosen the overnight domestic delivery.
We will notify you with your tracking information as soon as your order ships.varför 5-7 dagar nu när det stog innan man köpte att det skulle ta 2 dar?????
orka!?
@jeylen 3285 wrote:
ORDERED:
Your order was placed successfully!
Please allow 5 to 7 business days for your order to arrive to our depot unless you have chosen the overnight domestic delivery.
We will notify you with your tracking information as soon as your order ships.varför 5-7 dagar nu när det stog innan man köpte att det skulle ta 2 dar?????
orka!?
Tog 2 dagar för mig innan den var på Arlanda 🙂
Nu står det dock “Apr 30, 2008 – 9:19 AM, Under transport, STOCKHOLM-ARLANDA SE – Försändelse tillgänglig för klarering”. Menas det att den har fastnat i tullen eller att den faktiskt är på väg till mig just nu?
Edit: Ringde FedEx nyss och dom inväntade min betalning på 926kr innan dom kunde skicka iväg mitt paket! >_< Nåja, tur man är ekonomiskt oberoende…..hm..
Edit 2: Kanske ska tillägga att jag faktiskt valde “Send as gift” när jag beställde min telefon.
wrote:Men om vi säger så här:Allt Inkl. frakt (skickas till Irak) och säkerhet att jag inte får betala någon moms, blir det ungefär 170$?
@jumpcut 2606 wrote:
Du kan välja ett fraktalternativ där alla avgifter är betalda. Jag vet inte hur mycket det blir, men det står när du har fyllt i din adress och ska välja fraktalternativ.
Så om jag nu väljer att ta det där fraktalternativet där alla avgifter är betalda det vill säga även moms behöver jag då inte välja “Send as Gift”?
får man inga lurar med? måste man välja till det?
Jo, hej jag bara undrar kan jag fixa ett konto hos IO.com där jag skriver att jag bor i sverige, vad jag heter osv. och sedan efter det när jag tänker beställa en vara därifrån göra så att varan skickas till Irak?
EDIT: Skickar även IO.com med DHL för att Fedex finns inte i Irak.
Tacksam För Svar 😀
Hälsningar: Shwareb
Ursäkta min okunnighet ^^ men allt ingår väl i iPhone lådan? lurar, sladdar, docka och vad det nu är.
Och hur säkert är det egentligen att ta den som gift? Känns ju inte så kul om den kommer bort eller förstörs under leveransen om man bara får tillbaka 99 dollar.
Som student vill man helst undvika dyra tullavgifter och momser 😉Sedan så vill jag gärna veta vad ni tycker 😛 Köpa nu snart eller vänta på 3g-versionen? Vore ju onekligen jäkligt schysst med 3g men den lär väl bli rätt så mkt dyrare tyvärr..
@rodin 3669 wrote:
Ursäkta min okunnighet ^^ men allt ingår väl i iPhone lådan? lurar, sladdar, docka och vad det nu är.
Och hur säkert är det egentligen att ta den som gift? Känns ju inte så kul om den kommer bort eller förstörs under leveransen om man bara får tillbaka 99 dollar.
Som student vill man helst undvika dyra tullavgifter och momser 😉Sedan så vill jag gärna veta vad ni tycker 😛 Köpa nu snart eller vänta på 3g-versionen? Vore ju onekligen jäkligt schysst med 3g men den lär väl bli rätt så mkt dyrare tyvärr..
Ja, det ingår. Är du fattig student så måste du ju räkna med riskerna också, tycker du att det är värt att chansa på att åka på över en tusenlapp i extra avgifter, eller att betala någon hundring extra för att eliminera risken? Tänk på det när du gör ditt val. Har man råd att chansa är det en sak, är man fattig så bör man aldrig chansa med sånt.
@shwareb 3488 wrote:
Jo, hej jag bara undrar kan jag fixa ett konto hos IO.com där jag skriver att jag bor i sverige, vad jag heter osv. och sedan efter det när jag tänker beställa en vara därifrån göra så att varan skickas till Irak?
EDIT: Skickar även IO.com med DHL för att Fedex finns inte i Irak.
Tacksam För Svar 😀
Hälsningar: Shwareb
??????????
Beställde sent i onsdags kväll 14 maj. Fick det levererat precis nu alltså mindre än 48 timmar gick det fram till dörren från LA. Hur bra som helst.
Grymt nöjd!
Är det här en korrekt beställning om jag vill att telefonen ska ha svenska menyer osv? Eller är det något man måste kompletera med?
New Apple iPhone Worldphone
Capacity: 16 GB
Version: Unlocked
Language Default Setting: Swedish
Protection Case: Black Silicone Incase ($6.00)
Car Charger: None
International Adapter: None
Optional Headset: None
Insurance: Declare as Gift ($45.26)
Accessories:None
International Warranty: NoneJag har hört att 16 gb är någon form av ny verision och är därav bättre då dem “gamla” iphonen haft problem? Stämmer detta?
Sedan undrar jag om man ska välja “Unlocked” Eller “worldphone”?
Sist men inte minst, någon som vet hur man räknar ut hur mycket det blir i svenska kr?
@ronaldo 3906 wrote:
Jag har hört att 16 gb är någon form av ny verision och är därav bättre då dem “gamla” iphonen haft problem? Stämmer detta?
Sedan undrar jag om man ska välja “Unlocked” Eller “worldphone”?
Sist men inte minst, någon som vet hur man räknar ut hur mycket det blir i svenska kr?
Kolla vad dollarn står i, tex på http://www.dollarn.nu, just nu står den i 5,99. Sen tar du antalet dollar iPhonen kostat, vad vet jag, säg 560 dollar och då tar du det gånger 5,99.. 560×5,99=3354 kr.
Tack så jätte mycket. 2954 fick jag en 8 gb till. Kan knappt tro mina ögon! När man betalar in pengar, då spelar det ingen roll att det är svenska kr eller?
Hej!
Jag har varit sugen på en iPhone ett tag nu men har velat lite pga iPhone 2.0.
men i och med att min gamla telefon nu har gett upp helt så vet jag inte om jag har lust och tid att vänta på 2.0.
Jag sitter nu däremot och velar om jag ska köpa en iphone från blocket eller IO.com. tror det blir från IO.com då blocket priserna är uppe på en ca 5000 för en 16gb.Har läst igenom några sidor här samt lite i andra trådar men har några frågor ändå som jag inte tyckte kändes 100%.
* Är telefonen från IO jailbreakad? Så att man har installer direkt när man får den?
* Kommer det med senaste firmware-versionen?
* Hur fungerar det med iTunes verifieringen?
* ser detta rätt ut: ( jag är hyffsat klumpig därav silicone incase )New Apple iPhone Worldphone
Capacity: 16 GB ($100.00)
Version: Worldphone ( All GSM networks with 18 languages/ unlocked)
Language Default Setting: Swedish
Protection Case: Black Silicone Incase ($6.00)
Car Charger: None
International Adapter: None
Optional Headset: None
Insurance: Declare as Gift ($45.26)
Accessories:NoneSubtotal:
$662.74Total:
$662.74I nuläget tjänar man väl inget på att köpa via IO.com? På blocket får du en 16 Gb för 4500 och då riskerar man inte att få betala moms i efterhand.
Nackdelen med IO.com är att dem verka skita i att deklarera den som gift vilket inebär att du ca 1månad efter lev får en trevlig faktura från fedex på 7-800.-. Verkar ha hänt de flesta som beställt därifrån.
@westgren 4031 wrote:
Nackdelen med IO.com är att dem verka skita i att deklarera den som gift vilket inebär att du ca 1månad efter lev får en trevlig faktura från fedex på 7-800.-. Verkar ha hänt de flesta som beställt därifrån.
Bleh, Inge roligt alls.
nä nog blir det en från blocket, priserna dära verkar ju helt ok faktiskt..
@westgren 4031 wrote:
Har det hänt de flesta? Jag vet att jag och en till kille råkat ut för det i den här tråden, är det fler alltså?
@konfucius 4021 wrote:
I nuläget tjänar man väl inget på att köpa via IO.com? På blocket får du en 16 Gb för 4500 och då riskerar man inte att få betala moms i efterhand.
Men tycker du det räcker med en 8 gb så kostar den på blocket också 4 o 5 vilket man får billigare på IO.com även om man får frakten att betala
@skouboe 856 wrote:
Som jag skrev i en annan tråd angående detta så är International-orders väldigt smidigt och enkelt. En 8 gb som jag köpte utan extra tillbehör gick på cirka 3400 kr inklusive frakt. Leveransen gick fort, beställde en onsdagkväll och fick den fredagförmiddag, de kom ända fram till dörren. Betalade med kort, MasterCard och tog paketet som gift för 99$, då slipper man momsen. Jag är mycket nöjd med köpet kan jag tillägga.
skouboe så det kostade 3400 totalt med frakt och allt. Men leveransen för iphonen var den bra asså jag vet inte exakt hur jag ska förklara men typ dom tar hand om paketet när dom levererar till kunden?
jag vill beställa en iphone på international-orders.com. kan jag lita på hemsidan om jag beställer? får jag den i mina händer efter ett par dagar? ska jag välja då Declare as gift $48.99 kan nån svara på detta??
@pelle 4078 wrote:
jag vill beställa en iphone på international-orders.com. kan jag lita på hemsidan om jag beställer? får jag den i mina händer efter ett par dagar? ska jag välja då Declare as gift $48.99 kan nån svara på detta??
om du läser igenom tråden så ser du att alla dina frågor är besvarade. Du är inte den första som frågar…
Asså jag fattar inte när man väljer gift så glömmer dom klistra in gift på paketet då betalar man tull och 25% moms då ere en skit sida ju? ska man välja declare as gift? men det kostar ju bara $48.99 fattar ingeting kan nån förklara om nån vet?
vad kostar annars tull och 25%moms??
-
AuthorPosts
- The topic ‘Köpa iPhone från International-orders.com’ is closed to new replies.