Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nu börjar jakten på iPhone 4!
-
AuthorPosts
-
Hur går det vitamin? Fått käppar i hjulet? Eller flyter allt på som det ska? 🙂
Freebo: Hej! är lurarna från Intlo.com olåsta som dom i uk??
Hur fungerar det med garanti om man köper en från UK?
Måste man skicka dit den för garantifel?@husqyy 69563 wrote:
Hur fungerar det med garanti om man köper en från UK?
Måste man skicka dit den för garantifel?En kompis ringde apple och frågade och då sa de att det var som med 3GS dvs. du måste skicka den till UK om det händer något. MEN eftersom apple är återförsäljare nu (du köper mobilen direkt från apple) tror de kommer ändra sig.. nu är det ju som att du skulle köpa en ipod eller vad som från apple och då gäller ju deras världsgaranti. Återstår att se helt enkelt..
1 x Apple iPhone 4 SEK7,971.39 Size: 16GB (+ SEK769.92)
Color: Black
iPhone Dock: None
iPhone Bumper: None
International Warranty: One Year (+ SEK458.84)
International Adapter: EU (+ SEK225.53)
Insurance: Declare as Gift (+ SEK303.30)
Customs Duties and Taxes: Not IncludedJag har lite frågor detta är från intlos varukorg. 7.971 är priset vad är Custom Duties and Taxes såg att “freebo” hade inte tagit det föregående post. Måsta jag boka iphone 4 eller intlo har inne?. Är det stor risk att den blir tagen och jag får betala tullavgift har tagit den som gift eller ska jag ta full declare
@smeko 69831 wrote:
Customs Duties and Taxes: Not IncludedJag har lite frågor detta är från intlos varukorg. 7.971 är priset vad är Custom Duties and Taxes såg att “freebo” hade inte tagit det föregående post. Måsta jag boka iphone 4 eller intlo har inne?. Är det stor risk att den blir tagen och jag får betala tullavgift har tagit den som gift eller ska jag ta full declare
Varför inte köpa den från UK för 7000?
Sedär, fick precis mail från Telenor om deras “erbjudande” på ipohne4.. Om man ska förhandsboka måste man tekna “telenor fast pris” i 24 månader.. då ingår mobilen MEN den totala kostnaden för mobilen blir 16700:- lite saftigt om man som jag har en mobilräkning på 180kr/mån inkl fri surf från telenor 🙂 Min mobil har för övrigt ännu inte dykt upp på borderlinx.. wtf!
@smeko 69851 wrote:
Var då? Via borderlinx jag har läst att apple inte skickar till shipping adressen. Skulle du kunna berätta lite mer?. Måste man boka i UK också
Borderlinx fungerar fint om du beställer genom apple.com/uk. gå till http://www.borderlinx.com, skapa ett konto, surfa in på apple-uk och beställ en till din bordelinx-UK adress. Done.. DOCK är det fortfarande oklart om du har garanti i Sverige eller bara UK 🙂
@vitamin 69872 wrote:
Borderlinx fungerar fint om du beställer genom apple.com/uk. gå till http://www.borderlinx.com, skapa ett konto, surfa in på apple-uk och beställ en till din bordelinx-UK adress. Done.. DOCK är det fortfarande oklart om du har garanti i Sverige eller bara UK 🙂
Det är ingen större roll. Men måste jag BOKA “pre order” iphone 4. Borderlinx tar ungefär 300 kr sa en bekant till mig är den säker som intlo.com. Det var ett tag att apple inte skickade ut ipad till borderlinx är det samma sak med iphone 4
Tack.
@vitamin 69872 wrote:
Fast det verkar ju inte funka så fint, då du inte fått någon information om din Iphone 4 än! 😮
eller dessa priser ^^
oh my godness va dom redan över priserar !, kommer 32 gigaren kosta runt 10 000 så åker jag ner till london och köper en. Haha man förstår ju att företagen vill tjäna pengar men är dom inte lite väl giriga ?!
heh jo telenor i 2år blir fan 16776kr fast sedan så kan man självklart ringa hur mycket man än vill
– I abonnemanget Telenor FastPris Sverige ingår obegränsade samtal, sms, mms och mobilsurf inom Sverige.bra för den som pratar på jävligt mycket och vill surfa för hur mycket den än vill. samt sms o mms då.
finns en snubbe på blocket som säger att han kommer att få iphone4 om 3 dagar från USA. De är helt upplåsta oxå. Han ville ha 5000kr för den. Tror han har flera på ingång.Låter lite skumt
@chupete 69497 wrote:
Freebo: Hej! är lurarna från Intlo.com olåsta som dom i uk??
Jag utgår från att de är olåsta, jag har frågat dem via Twitter utan att få svar men de är med all säkerhet olåsta – själv vägrar jag trycka på beställ förän jag fått det svart på vitt. De har ju tidigare sålt Blackra1n/Blacksn0w 3GSer…
@kungen 69499 wrote:
Av ren nyfikenhet, får man fråga varför du väljer att betala 1,2 k mer för att beställa från intlo? 🙂
Intlo är ett seriöst företag och jag ska dessvärre inte till UK förän i augusti och då lär kön inte vara kortare än den är nu. Vem vill stå i kö…
Edit: sen har du det där med garantin, strular telefonen DHLar jag den till Intlo och får en ny, strular min UK-köpta – vem skickar jag den då till? Apple UK? Jaja, jag betalar för enkelhet@smeko 69831 wrote:
Custom Duties DDP betyder Delivered Duty Paid, dvs du betalar tullen i örväg vilket inte är vidare smart då det inte föreligger någon tull på elektronik från USA =) har du otur kommer momsen som ett brev på posten, själv slapp jag allt sådant när jag köpte iPad från Intlo.com
QUOTE=LuDii;69926]finns en snubbe på blocket som säger att han kommer att få iphone4 om 3 dagar från USA. De är helt upplåsta oxå. Han ville ha 5000kr för den. Tror han har flera på ingång.Låter lite skumt
Hehe, hur fake som helst. Dock kommer han säkert att lura ett tiotal innan han drar vidare till nästa heta objekt
QUOTE=LuDii;69926]finns en snubbe på blocket som säger att han kommer att få iphone4 om 3 dagar från USA. De är helt upplåsta oxå. Han ville ha 5000kr för den. Tror han har flera på ingång.Låter lite skumt
Hehe, hur fake som helst. Dock kommer han säkert att lura ett tiotal innan han drar vidare till nästa heta objekt
Japp tror jag med. Men först sa han 5000kr+frakt. sen sa jag att jag kunde hämta den och han sa att det var okej
@ludii 69937 wrote:
Japp tror jag med. Men först sa han 5000kr+frakt. sen sa jag att jag kunde hämta den och han sa att det var okej
Finns de verkligen fysiskt för det priset så är det eller kommer de att svartlistats inom kort – för det priset är de garanterat stulna.
@freebo 69939 wrote:
Finns de verkligen fysiskt för det priset så är det eller kommer de att svartlistats inom kort – för det priset är de garanterat stulna.
Kan man verkligen svartlista telefonerna så? För jag vet att någon polare kände någon som köpte en snodd men inget hade hänt med den, alltså att de blir låst eller något
@ludii 69947 wrote:
Kan man verkligen svartlista telefonerna så? För jag vet att någon polare kände någon som köpte en snodd men inget hade hänt med den, alltså att de blir låst eller något
Sök på IMEI i forumet så hittar du ett tjog personer som sitter och surar…=/
@ludii 69926 wrote:
finns en snubbe på blocket som säger att han kommer att få iphone4 om 3 dagar från USA. De är helt upplåsta oxå. Han ville ha 5000kr för den. Tror han har flera på ingång.Låter lite skumt
Har tittat på blocket i 2 veckor nu och har inte sett någon annons där dom säger att dom bara vill ha 5000kr för en iPhone 4.
Länka gärna till annonsen.mailade denna person: HTC Legend & Desire | Jönköping | Blocket
@freebo 69932 wrote:
Jag utgår från att de är olåsta, jag har frågat dem via Twitter utan att få svar men de är med all säkerhet olåsta – själv vägrar jag trycka på beställ förän jag fått det svart på vitt. De har ju tidigare sålt Blackra1n/Blacksn0w 3GSer…
Intlo är ett seriöst företag och jag ska dessvärre inte till UK förän i augusti och då lär kön inte vara kortare än den är nu. Vem vill stå i kö…
Edit: sen har du det där med garantin, strular telefonen DHLar jag den till Intlo och får en ny, strular min UK-köpta – vem skickar jag den då till? Apple UK? Jaja, jag betalar för enkelhetCustom Duties DDP betyder Delivered Duty Paid, dvs du betalar tullen i örväg vilket inte är vidare smart då det inte föreligger någon tull på elektronik från USA =) har du otur kommer momsen som ett brev på posten, själv slapp jag allt sådant när jag köpte iPad från Intlo.com
tack, Freebo för snabba svaret
hej! jag undrar vad nackdelen med att köpa en upplåst istället för en olåst är. tacksam för snabba svar. Mvh
@nisse_norr 69968 wrote:
hej! jag undrar vad nackdelen med att köpa en upplåst istället för en olåst är. tacksam för snabba svar. Mvh
En upplåst har man låst upp, asså den är låst från början. En olåst har inte varit låst.
Ptja, nackdelen med att köpa en upplåst är väll att du skulle kunna ”ta bort” upplåsningen så den blir låst igen, om du återställer luren i iTunes. Sen är du beroende hela tiden av att det släpps jailbreak och upplåsningsmetoder. Med en olåst telefon kan du uppdatera den hur mycket som helst men med en upplåst måste du hela tiden kolla att den nya firmware’n går att låsa upp samt att det har släppts jailbreak/ unlock till den.Sådär, nu är den på väg från borderlinx. Tog nästan 3 dagar för borderlinx att regga den på deras hemsida.. kan tyckas sådär men men.. Kostanaden för mobilen blev 6150:-. Blev 100kr dyrare än vad jag räknat med eftersom pundet blivit sjukt mycket dyrare från att jag beställde den till att Apple drog pengarna 🙂 Borderlinx tog iaf 335kr för att skicka den vidare.
vitamin;69992 wrote:sådär, nu är den på väg från borderlinx. Tog nästan 3 dagar för borderlinx att regga den på deras hemsida.. Kan tyckas sådär men men.. Kostanaden för mobilen blev 6150:-. Blev 100kr dyrare än vad jag räknat med eftersom pundet blivit sjukt mycket dyrare från att jag beställde den till att apple drog pengarna 🙂 borderlinx tog iaf 335kr för att skicka den vidare.sweeeet! :d
@vitamin 69992 wrote:
Sådär, nu är den på väg från borderlinx. Tog nästan 3 dagar för borderlinx att regga den på deras hemsida.. kan tyckas sådär men men.. Kostanaden för mobilen blev 6150:-. Blev 100kr dyrare än vad jag räknat med eftersom pundet blivit sjukt mycket dyrare från att jag beställde den till att Apple drog pengarna 🙂 Borderlinx tog iaf 335kr för att skicka den vidare.
Borderlinx skickar alltså till Sverige? 🙂
Finns fraktalternativet Borderlinx när du lägger en beställning från Applestore UK?
@vivalabum 70002 wrote:
Finns fraktalternativet Borderlinx när du lägger en beställning från Applestore UK?
FAQ: Nexus One genom Borderlinx | Swedroid
Principen är densamma. Tull och skatt behöver du inte bry dig om då det skickas mellan två EU-länder.
Är dem upplåsta från UK ? och hur mycket kostar en iphone4 16 GB?
@vivalabum 70002 wrote:
lol, nej.. gå in på borderlinx och kolla vad det är för någon tjänst.. du får en UK-adress som du fyller i.. så på borderlinx hemsida fyller du i din svenska adress så skickar apple mobilen till borderlinx och skickar den vidare till dig i sverige.. Den prisuppgift jag gav högre upp är för 16gig
@mrsmart 70029 wrote:
Svaret finns ju på ett flertal platser och det är ingen kundtjänst det här utan ett forum. Ingen orkar svara på samma fråga inlägg ut och inlägg in (:)).
Jag kan förstå det, men det är ju inte en uppsatts jag begär utan kanske fem ord, kan la inte vara så svårt att skriva, men nog om det googlar det istället 🙂
@vitamin 69992 wrote:
Sådär, nu är den på väg från borderlinx. Tog nästan 3 dagar för borderlinx att regga den på deras hemsida.. kan tyckas sådär men men.. Kostanaden för mobilen blev 6150:-. Blev 100kr dyrare än vad jag räknat med eftersom pundet blivit sjukt mycket dyrare från att jag beställde den till att Apple drog pengarna 🙂 Borderlinx tog iaf 335kr för att skicka den vidare.
De säljs olåst från UK och Vitamin har priset för en 16 Gb;-)
@mrcabelguy 70033 wrote:
De säljs olåst från UK och Vitamin har priset för en 16 Gb;-)
Haha det va la inte så svårt? 🙂
Googlade fram detta och det kanske är fler än jag som har samma fråga:
”Nu går det att förboka iPhone 4. Åtminstone om du bor i Storbritannien eller Frankrike, dessutom finns den att köpa olåst. Det ger en liten fingervisning om prissättningen om möjligheten kommer att finnas när den väl släpps i Sverige. I Storbritanninen hamnar priset på £499/16Gb och £599/32Gb och motsvarande priser i Frankrike är €629 resp. €739.”
En kollega bosatt i England lade precis en order över telefon hos Apple, svart 16 GB som skeppas hem till henne och sedan vidare med DHL till Sverige. Applerepresentanten försökte mixtra med leveransadressen men vågade inte.
Cancellerar nu min 9100 kronors INTLO-order
Fick hem min Iphone 4 i måndags som jag köpte ev en kille på ebay i England på lanseringsdagen.
Måste säga att framförallt skärmen och kameran är det en extrem skillnad på, i övrigt inga “magiska” skillnader så här direkt.
Hoppas på lite nya apps och jailbreak inom kort 🙂
Helt sjukt hur dyrt folk lägger ut sina iPhone4 på blocket.
Är nästan larvigt dyrt.
Folk som vill ha lixom 11000 för 16gb.Jag har kollat Apple UK där står 3 veckor shipping. Skall jag betala och när det gått 3 veckor så skickas det till min borderlinx adress?
Verkar som många beställer via Borderlinx och priset landar väl på ca: 6000kr
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.