Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
Tjena, iOS4 skulle ju som sagt släppas den 21juni, som för mig betyder kl00.01 inatt;) finns det möjlighet att hitta uppdateringen redan inatt för oss svenskar? ska man hitta den i iTunes eller?:rolleyes:
troligen imorgon natt ^^
är det skadat att drömma att man drar ner uppdateringen?
nog baserat på amerikansk tid, PST / PDT.
Sådär, det var några screenshots på min iPhone 3G med iOS 4 så att ni får se vad som komma skall! 🙂
fick ett sms nyss från halebop:
Halebop informerar: Ny uppdatering till din iPhone iOS 4 släpps den 21/6. Glöm inte att ändra APN till halebop.telia.se efter uppdateringen för att surf ska fungera! Se http://www.halebop.se/iphoneios för mer information MVH /Halebopedit: @drouch: hehe tror du glömmer vart du skriver, tror du inte vi vet hur iOS 4.0 ser ut sedan den första betan 😉
slaneby
June 20, 2010 at 08:59Post count: 0Sverige ligger 6+ så tidigast kl 06 imorgon smäller det men trycket lär vara offantligt.
(lite off-topic 3Gn OS4 blir seg som sirap med JB + multitask & bakgrund)@pongo 68209 wrote:
edit: @drouch: hehe tror du glömmer vart du skriver, tror du inte vi vet hur iOS 4.0 ser ut sedan den första betan 😉
:o, tänkte ta bort inlägget efter att jag publicerat då jag ansåg att ni redan visste om det. Men när det inte gick ta bort var det ju inte lika roligt. Så det får väl bli kvar xD
@drouch 68211 wrote:
:o, tänkte ta bort inlägget efter att jag publicerat då jag ansåg att ni redan visste om det. Men när det inte gick ta bort var det ju inte lika roligt. Så det får väl bli kvar xD
hehe lungt ;p välkommen till forumet för den delen! menar att du nu blivit aktiv och skriver 😉
(fick se bara 3inlägg )@slaneby 68210 wrote:
Sverige ligger 6+ så tidigast kl 06 imorgon smäller det men trycket lär vara offantligt.
(lite off-topic 3Gn OS4 blir seg som sirap med JB + multitask & bakgrund)Så länge du rensar i multitaskingdockan på apps lite då och då så är inte iOS4 långsamt på en 3G.
Jag rekommenderar att använda backgrounder istället eftersom den är äkta multitasking jämfört med apples lösning som inga program på iTunes har implementerat.Det ni såg med Pandorra på WWDC finns inte till spotify.
@mossarelli 68239 wrote:
Så länge du rensar i multitaskingdockan på apps lite då och då så är inte iOS4 långsamt på en 3G.
Jag rekommenderar att använda backgrounder istället eftersom den är äkta multitasking jämfört med apples lösning som inga program på iTunes har implementerat.Det ni såg med Pandorra på WWDC finns inte till spotify.
Jag gissar på att Spotify uppdateringen kommer nu i veckan tillsammans med alla andra. Av appstores 225 000 apps är det fortfarande bara 2 som har uppdaterat sig till iOS 4.0, efter lanseringen kommer de att droppa in.
Installerade Remove Recentfrån BigBoss för några dagar sen och den funkar riktigt bra. Den tar bort alla apps som inte körs från multitask listan, endast de som är iOS 4.0 anpassade eller jobbar stannar kvar.
Nice svar pony, vet nu att jag kmr köra multitasking på min 3g, i flesta fall högst tre program undrar ifall man kan sätta en limit någonstans typ mini tweaka 😀
slaneby;68210 wrote:sverige ligger 6+ så tidigast kl 06 imorgon smäller det men trycket lär vara offantligt.
(lite off-topic 3gn os4 blir seg som sirap med jb + multitask & bakgrund)längtar! :d:d:d:d
Jag skulle gissa på 09.00 imorgon. Dom går säkerligen efter tidzonen som San Francisco ligger i. När Apple körde sin Keynote så gjorde dom det kl 10.00:am, vilket var kl 19.00 här i Sverige, vilket ger en tidsskillnad på 9 timmar.
Om dom släpper iOS4 på deras midnatt så blir det således kl 09.00 här.
Under förutsättning att dom släpper iOS4 samtidigt runt omkring i världen.Får man se om jb och unlock kommer imorron
Tror ni inte att dom släpper ios4 under kontorstid för att kunna supporta under kontorstid. Vilket blir imorgon kväll för oss svennar. 🙂
Det lär nog komma runt lunch svensk tid, morgonstund i US och vi får väl sitta och leta efter inofficiella mirrors som vanligt för Apples egna servrar lär gå knä. Den som lever får se
Jag tror att den kommer vid 19 imorgon. Vad får jag för odds på det? 😀
Kommer stabil JB till 4an imon också tro?
Jb finns redan ute , men jag tror dom kmr tweaka lite för att få de gå bättre 😉
Varför detta onödiga dom kunde bara satt timern på 00:00 World wide så hade allt varit bra 😀
Borde vi inte ha en liten ios4 vaka inatt? 😀 synd att man måste jobba imorrn dock.. 🙂
Niklas
hehe 😀 , skönt att iMemory enhancer finns på cydia så vi 3G användare kan använda multitasking etc iaf på medel nivå 😀
Nackdelen är ju att luren får sämmre livslevnad men jag ska ju ha en ajfån 4! synd att jag får den i september 🙁men när trors de komma en jb till den nya bootromen på 3gs för man vill ju inte uppdatera till ios4 om de kommer dröja länge till ni fattar va man menar.
@givememoney 68273 wrote:
men när trors de komma en jb till den nya bootromen på 3gs för man vill ju inte uppdatera till ios4 om de kommer dröja länge till ni fattar va man menar.
Undrar jag också.
Då vad Dagen D antar jag.
Dags o vänta nu då!
Onödigt att dra ner os4:A när de inte finns något jailbreak till den 😛 haha
Lite dum fråga men jag hoppas att ni inte lackar ur på mig och hänvisar till andra trådar och sånt nu..men hur aktiverar man multitasking till 3gn? för de sa ju att 3gn inte skulle få multitaskingen.
btw..
får min iphone 4 3 dagar innan release i sverige 🙂@pori 68288 wrote:
Lite dum fråga men jag hoppas att ni inte lackar ur på mig och hänvisar till andra trådar och sånt nu..men hur aktiverar man multitasking till 3gn? för de sa ju att 3gn inte skulle få multitaskingen.
btw..
får min iphone 4 3 dagar innan release i sverige 🙂Genom att jaila med redsnow så sätter du på multitask+bakgrunder
Men det kan bli segt drfr ska man fixa iMemory enhancer 🙂Har lite frågor…
Jag har 3 som operatör, såg att någon kille med Telenor tror jag det var, skrev tidigare om att han fick sms om att iOS4 släpptes bla bla, och att han inte skulle glömma aktivera något som gjorde att han fick fri surf igen. Gäller detta även för mig med 3? Vart ändrar jag detta i så fall?
Kommer alla Apps man tankat funka när man installerat iOS4? Eller kommer bara dom som stödjer det nya operativsystemet vara där? När förväntas samtliga apps på iTunes uppdateras för stöd till iOS4?
När tror ni ett stabilt jailbreak kommer? Har jag fortfarande chans till att fixa tema osv även fast jag har nya operativsystemet. Läste någonstans att SBSettings, Shrink med mera inte kommer funka, eller är det bara bullshit?
@pori 68288 wrote:
btw..
får min iphone 4 3 dagar innan release i sverige 🙂Sorry för totalt offtopic, men är det satt vilket datum den kommer till sverige? Och vilket är det datumet? 😀
ska bli skönt med en färsk installation min telefon har börjat lagga vid sido byte :O
Sitter här på DH (Dreamhack), i väntan på iOS4!
Någon som vet när den kommer att släppas?
Och måste man spara alla apps innan?Klockan är nu ca: 06.15, och ingen uppdatering!
Hoppas den kommer inom kort 🙂Ghaaaa! vaknade just och ingen uppdatering…
Får väl ta det ikväll när man kommer hem från jobbet 🙁Då får man hålla ut ett tag till då.. 😉
Ryktet gör gällande att nya ios 4 släpps i Itunes kl19 ikväll.
Källa redmind:Rumor has it that Apple is going to release iOS 4 at 10am PT. Follow this link to see what time is it in your region: The Fixed Time World Clock
Ja Halebop skickade ju ut ett sms ang nya uppdateringen som skulle komma idag men jag ser ingen, så vi får nog vänta ett tag till 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.