Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
hehe okej 😛 men asså ngn som vet när de kommer ett JB ?
Ja jag vet, sök!
Men istället för att bläddra igenom femtitolv sidor så ställer jag här min fråga, som dock ligger i rätt tråd.
Jag har en 3Gs 32GB som är återställd med ios4 via iTunes. Telefonen har den “gamla bootromen” är det möjligt att jag kan jailbreaka efter att jag har återställt den med ios4?
Sn0wbreeze 1.6.1 släppt!
Men det verkar som det är rökt för min del då jag återställde min iPhone via iTunes till ios 4, men säkert intressant för andra.
@cls 69493 wrote:
Sn0wbreeze 1.6.1 släppt!
Men det verkar som det är rökt för min del då jag återställde min iPhone via iTunes till ios 4, men säkert intressant för andra.
Alltså är helt förvirrad, sitter på en 3gs ios4 med gamla bootromet men inte jailbreakad.
Då kan jag väl inte använda Sn0wbreeze för att jailbreaka?@cls 69493 wrote:
Sn0wbreeze 1.6.1 släppt!
Funkade kanon för mig, även upplåsning.
@cls 69493 wrote:
Sn0wbreeze 1.6.1 släppt!
Hmm. Hade 3.1.3 och jailbreakad med spirit. Sen återställde jag den bara i iTunes och uppdaterade även.
Har läst på den där sidan om o om igen men blir inget klokare. Ska pröva jailbreaka min nu med det där. Återkommer med hur det gick.EDIT: Får bara error 1600 i iTunes när jag ska återställa.
EDIT2: Verkar inte fungera att återställa med den omgjorda ipsw’n som snowbreez gör. Får bara massa olika 16xx fel.
@matt3 69540 wrote:
Hmm. Hade 3.1.3 och jailbreakad med spirit. Sen återställde jag den bara i iTunes och uppdaterade även.
Har läst på den där sidan om o om igen men blir inget klokare. Ska pröva jailbreaka min nu med det där. Återkommer med hur det gick.EDIT: Får bara error 1600 i iTunes när jag ska återställa.
EDIT2: Verkar inte fungera att återställa med den omgjorda ipsw’n som snowbreez gör. Får bara massa olika 16xx fel.
Jag hade samma problem att återställa min. Provade både i återhämtningsläge och i DFU-läge. Men det som funkade var att bara ha telefonen igång och sen trycka på option-återställ och välja min custom fil i iTunes och bara ha telefonen igång som vanligt. 🙂
@armis 69544 wrote:
Jag hade samma problem att återställa min. Provade både i återhämtningsläge och i DFU-läge. Men det som funkade var att bara ha telefonen igång och sen trycka på option-återställ och välja min custom fil i iTunes och bara ha telefonen igång som vanligt. 🙂
Okej så du ställde den inte i återställningsläge eller nått? Bara plugga in o återställde med custom filen?
Finns det ett JB till IOS4 på en 3gs med de nya bootroomen `??
Nån som vet om detta är seriöst eller hoax?
Enligt deras sida skall dem klara modem: 05.13.04xxxxxxxxx
@sarkostik 69738 wrote:
Enligt deras sida skall dem klara modem: 05.13.04UnlockiPhoneUS – 1 Click, 2min iPhone 3G/3GS Software Unlock guaranteed
Tycker det ser ut som någon som vill lura folk på pengar?
EDIT: Hittade detta på en sida: If your iPhone model number starts with “MC”, then you’ve got new bootrom (MC model), if it doesn’t start with “MC”, you’ve got old bootrom (non-MC model).
Stämmer detta? Gick ju in och kollade via enhetshanteraren och det och då stod det att jag hade gamla bootromen..
@sarkostik 69738 wrote:
Enligt deras sida skall dem klara modem: 05.13.04UnlockiPhoneUS – 1 Click, 2min iPhone 3G/3GS Software Unlock guaranteed
När de har bilder på en massa leende välsminkade tjejer med headset färdiga att hjälpa dig, så bör man lukta sig till att det är scam.
En liten fråga om OS4…
Har updaterat till OS4 men då jag går in på Bilder så hittar jag bara Album och Places inte Events och Faces. Är det en bug eller är det en inställning ?
///Cappe
@molo 69773 wrote:
En liten fråga om OS4…
Har updaterat till OS4 men då jag går in på Bilder så hittar jag bara Album och Places inte Events och Faces. Är det en bug eller är det en inställning ?
///Cappe
Events och Faces fungerar bara om du synkar bilderna med iPhoto (dvs du måste ha en Mac).
Jag har hört någonstans att man kan svara på sms utan att låsa upp telefonen, stämmer det och hur gör man isåfall ?
Kika på BiteSMS. Finns något annat i Cydia oxå, men det funkade inte riktigt för mig då telefonen gick in i safe mode rätt ofta…
Jag behöver hjälp. Jag hade en jailbreakad 3GS 3.1.2 som crachade och jag var tvungen att göra en restore. Itunes laddade ner nya 4.0 och jag valde att fortsätta eftersom jag visste att jag hade min SHSH sparade hos cydia. Nu ville jag ju ha en jailbreakad iphone såklart så jag har jag nergraderat den till 3.1.2 igen och jailbreakat med redsn0w-win_0.9.4. Det gick bra så långt men jag såg då att jag inte kunde ansluta till telenor (telefonen är låst till telenor och jag har alltid kunnat använda det utan att låsa upp). Nu har jag testat att jailbreaka 4.0 med sn0wbreeze-V1.6.1 och det gick bra men jag kan fortfarande inte ringa! Jag förstår inte riktigt vad jag har gjort. Mitt baseband är 05.13.04. Finns det något jag kan göra? Kommer telefonen att gå att ringa på om jag gör en restore till officiella icke jailbreakade IOS 4.0 och väntar tills det kommer ett nyare jailbreak?
@joohansson 69822 wrote:
Kommer telefonen att gå att ringa på om jag gör en restore till officiella icke jailbreakade IOS 4.0 och väntar tills det kommer ett nyare jailbreak?
Pröva.
@khayman 69838 wrote:
Pröva.
Jag hittade en lösning på en annan sida efter mycket läsande. Genom att göra recover till 3.1.2 och sedan använda RecBoot 1.0.1 för att gå ur recoveryloopen istället för att jailbreaka direkt (som jag gjorde förra gången), så kunde telefonen aktivera för telenor innan jag jailbreakade 3.1.2 med redsn0w. Att aktivera innan jailbreakingen var det kritiska momentet som många andra har haft problem med.
Sedan jailbreakade jag 4.0 igen med sn0wbreeze-V1.6.1 men det gick inte att ringa. Installerade då ultrasn0w och då fungerade det till slut! Kanske hade gått förut också..
Ps. Installera absolut inte libusb-win32-filter-bin-0.1.12.2 på vista eller win7 x64 för då crachar datorn med bluescreen och alla USB portar slutar att fungera. Det var rena turen att jag fick igång min dator igen. Använd RecBoot på win xp!
försvinner alla sms och mms när man uppdaterar? jag har inte jailbreakat. försvinner nåt överhuvudtaget?
@centurn 69854 wrote:
försvinner alla sms och mms när man uppdaterar? jag har inte jailbreakat. försvinner nåt överhuvudtaget?
Med de jailbreak-alternativ du har för iOS4.0 så försvinner allting. Det du skallgöra är att ta en backup innan du börjar så återställer du din data till telefonen efter att du jailbreakat. Telefonen ser då ut precis som innan du jailbreakade.
@freebo 69856 wrote:
Med de jailbreak-alternativ du har för iOS4.0 så försvinner allting. Det du skallgöra är att ta en backup innan du börjar så återställer du din data till telefonen efter att du jailbreakat. Telefonen ser då ut precis som innan du jailbreakade.
Jag var lite oklar såg jag nu. jag menar, uppdatera till 4.0.
jag har ännu ingen tanke på att jailbreaka.@centurn 69867 wrote:
Jag må vara efter, men hur tar jag en backup?
Du är inte efter men du har uppenbarligen inte läst manualen innan du började använda telefonen…
iTunes: Backing up, updating, and restoring your iPhone, iPad, or iPod touch software
@freebo 69874 wrote:
Du är inte efter men du har uppenbarligen inte läst manualen innan du började använda telefonen…
iTunes: Backing up, updating, and restoring your iPhone, iPad, or iPod touch software
Tackar tack! Funkade skitbra och jag behövde inte ens återställa.
@centurn 69878 wrote:
Tackar tack! Funkade skitbra och jag behövde inte ens återställa.
jaha ok, bilerna i kamerarulle försvann… som tur var lade jag över dem innan så de finns kavar men jag antar att de inte går att få in i just kamerarulle igen?
borde inte apple fixat detta? alla klagar ju över att det inte går att skapa fotomappar.. eller är det bara jag?@centurn 69894 wrote:
jaha ok, bilerna i kamerarulle försvann… som tur var lade jag över dem innan så de finns kavar men jag antar att de inte går att få in i just kamerarulle igen?
borde inte apple fixat detta? alla klagar ju över att det inte går att skapa fotomappar.. eller är det bara jag?när jag uppdaterade till ios4 så läste jag inte in min backup från itunes utan startade en ny lur.
hade ju alla bilderna på datorn, så trodde jag kunde smyga in dom i fotorullen igen. detta går dock inte, för kamera räknaren börjar om på 0, och då visas inte fotona man tagit tidigare fast man lagt dom på rätt ställe.
tar man en ny bild som får img_0001 och sen läser över din gamla 0001 så visas den gamla, men inte den nya.. Man orkar ju inte sitta o knäppa 600 bilder, som man sen får ta bort, bara för att få räknaren rätt så den klarar visa ens gamla foton…det gick inte att kopiera in bilderna via utforskaren Internal StorageDCIM foldern direkt, testade med ifunbox, men som sagt de strulade med nummrerna.
synca bilderna med itunes så får du en annan bildmapp än fotorulle när du öppnar bilderappen.
@tehfiskk 69896 wrote:
när jag uppdaterade till ios4 så läste jag inte in min backup från itunes utan startade en ny lur.
hade ju alla bilderna på datorn, så trodde jag kunde smyga in dom i fotorullen igen. detta går dock inte, för kamera räknaren börjar om på 0, och då visas inte fotona man tagit tidigare fast man lagt dom på rätt ställe.
tar man en ny bild som får img_0001 och sen läser över din gamla 0001 så visas den gamla, men inte den nya.. Man orkar ju inte sitta o knäppa 600 bilder, som man sen får ta bort, bara för att få räknaren rätt så den klarar visa ens gamla foton…det gick inte att kopiera in bilderna via utforskaren Internal StorageDCIM foldern direkt, testade med ifunbox, men som sagt de strulade med nummrerna.
synca bilderna med itunes så får du en annan bildmapp än fotorulle när du öppnar bilderappen.
Jaha, så man kan få in skräddarsydda mappar förutom Kamerarulle och Bildbibliotek?. Med 3.1.3:an fick man ju uppdatera samma mapp med bilder eftersom de hamnade alla i Bildbiblioteket. eller…?
@centurn 69901 wrote:
Jaha, så man kan få in skräddarsydda mappar förutom Kamerarulle och Bildbibliotek?. Med 3.1.3:an fick man ju uppdatera samma mapp med bilder eftersom de hamnade alla i Bildbiblioteket. eller…?
hurvida man kan skräddarsy mappar för bilder utanför kamerarullen vet jag inte, men när du syncar bilder med itunes, så väljer man ju en mapp med bilder i. har du sen undermapper i den mappen så kanske de syns på din lur. testa 😛
@centurn 69867 wrote:
Jag må vara efter, men hur tar jag en backup?
Du är definitivt inte efter. Jag förlorar data i princip varje gång jag återställer telefonen vilket inte är så ofta som väl är. Orsaken kan t.ex. vara strul efter en uppdatering. Nu senast när jag uppdaterat till iOS 4 så var telefonen olidligt laggig och seg. Efter en återställning blev det betydligt bättre. Itunes saknar logik i viss mån. Jag har aldrig lyckats lära mig vad skillnaden är mellan säkerhetskopia eller synkronisering i Itunes. Kör jag en säkerhetskopia precis innan en återställning så finns aldrig den säkerhetskopian tillänglig när jag väl kommer så långt att jag ska välja säkerhetskopia att återställa till. Det har gjort att jag flera gånger tappat kontaktuppgifter samt kalendernoteringar som lagts in efter den säkerhetskopia som jag lyckas hitta. Det är alltid något som fattas när jag är klar men jag har dock aldrig blivit av med bilder i kamerarullen.
@centurn 69894 wrote:
borde inte apple fixat detta? alla klagar ju över att det inte går att skapa fotomappar.. eller är det bara jag?Så blev det för mig också. Jag löste det genom att återställa till säkerhetskopian jag tog innan JB igen.
försöker igen
någon som har hittat en bruksanvisning för det nya os 4 på iphone ?
mvh
Thomas
finns det ingen på svenska har sökt på apples sida?
Finns ett JB till 3gs ?
Snabb info om luren:
3.1.2- Jailbreak med Blackra1n
3.1.3- Jailbreak med Spirit
4.0- Inget Jailbreak
Sparad SHSH på 3.1.3 i Cydia
Old BotroomMvh Jonas
Jag har nyligen uppdaterat min telefon med nya IOS4. Jag har väl inte varit jätteihärdig men i vilket fall som helst har jag inte hittat vilka skillnader jag kan förvänta mej från OS 3.1.13. Vissa delar som den multitasking har jag ju märkt men jag har för mej att även bluetooth skulle ändras så att jag skulle kunna skicka och ta emot via blåtand på samma sätt som jag kunde med min tidigare telefon – (tycker det är synnerligen tråkigt att inte kunna ta emot ringsignaler och bilder utan att använda telefonnätet).
Någon som vet mer?Flyttad /Freebo
Eftersom jag sitter med en 3G bara så blev ju min lur tvärseg med iOS4. Någon som har gjort eller vet hur man nergraderar? Hittar så luddiga svar när man googlar bara =)
@barritus 70001 wrote:
Eftersom jag sitter med en 3G bara så blev ju min lur tvärseg med iOS4. Någon som har gjort eller vet hur man nergraderar? Hittar så luddiga svar när man googlar bara =)
Kan i princip garantera att det kommer fungera då du har samma förutsättningar som jag hade 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.