Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@alexxx 47839 wrote:
hade ett hemma, men hade glömt pinkoden på det så det låste sig,får åka o köpa ett refill.
Hur går jag tillväga sen???
Byter den baseband? Måste man byta eller kan man ha kvar den man har?Mvh Alex
Du kan ha ditt baseband kvar.
Men vill du ha ditt baseband kvar så får du kika på dev-teams blogg om hur du går tillväga, Dev-Team Blog .
Om du gör allt via iTunes originalfiler osv så kommer ditt baseband att uppdateras till 05.11.07 .@muffins 47840 wrote:
Du kan ha ditt baseband kvar.
Men vill du ha ditt baseband kvar så får du kika på dev-teams blogg om hur du går tillväga, Dev-Team Blog .
Om du gör allt via iTunes originalfiler osv så kommer ditt baseband att uppdateras till 05.11.07 .fördelar och nackdelar mellan basebanden?
Glömde fråga, är det bara att skapa en säkerhetskopia på telefonen som innan?
Mvh Alex
Jag är helt ny i denna IPHONEVÄRLD.. min fråga är:
Jag har köpt en IPHONE låst till TELIA jag kan köpa en refill kort och använda den med TELIA … men jag skulle vilja använda min COMVIQ och behålla mitt gamla nummer.Hur och var jailbreaka man mobilen?
TACK
@alejandra73 48140 wrote:
Jag är helt ny i denna IPHONEVÄRLD.. min fråga är:
Jag har köpt en IPHONE låst till TELIA jag kan köpa en refill kort och använda den med TELIA … men jag skulle vilja använda min COMVIQ och behålla mitt gamla nummer.Hur och var jailbreaka man mobilen?
TACK
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
Gäller samma sak med PwnageTool 3.1.4 for Mac OS X som för Blackra1n att om man har nya bootromet på iPhone 3Gs så måste man göra om jailbreak om man stänger av den eller startar om den?
@mrcabelguy 48230 wrote:
Gäller samma sak med PwnageTool 3.1.4 for Mac OS X som för Blackra1n att om man har nya bootromet på iPhone 3Gs så måste man göra om jailbreak om man stänger av den eller startar om den?
Japp, ingen har ännu lyckats koda en untethered JB för nya (359.3.2) bootromet
Hej. Jag har nu köpt min första Iphone och jailbreak och upplåsning väntar i helgen. Kan någon god själ länka en komplett guide (iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]]) jag har kikat på den och undrar om den gör så att jag kan använda Cydia och Tele2 som operatör, guiden får gärna vara på svenska?
Hej, jag är som många andra här ganska ny och med många frågor. Köpte 3gs från telia 2 veckor sedan. Ville använda mitt tele2 abonemang så jag låste upp den o jailbreakade den på en “mobilaffär” på Kungsholmen. Det mesta har fungerat bra dock när jag laddar ner apps från app store, så laddas demner, men när jag ska öppna dem så stängs dom ner efter 1 sekund. Sedan så undrar jag om det finns någon bra sida som förklarar vad Cydia är och vilka apps den har?
Jag har en 3gs, 3.1.2, 05.11.07, blackra1n.
Tacksam för svar, och till ett mycket bra forum.
Rille@rille 48380 wrote:
Hej, jag är som många andra här ganska ny och med många frågor. Köpte 3gs från telia 2 veckor sedan. Ville använda mitt tele2 abonemang så jag låste upp den o jailbreakade den på en “mobilaffär” på Kungsholmen. Det mesta har fungerat bra dock när jag laddar ner apps från app store, så laddas demner, men när jag ska öppna dem så stängs dom ner efter 1 sekund. Sedan så undrar jag om det finns någon bra sida som förklarar vad Cydia är och vilka apps den har?
Jag har en 3gs, 3.1.2, 05.11.07, blackra1n.
Tacksam för svar, och till ett mycket bra forum.
RilleAng. Cydia så kan du tänka dig att det är som appstore, där vissa saker är gratis och vissa kostar en mindre slant.
Synd du lämnade in telen för att få den upplåst då blackra1n är gratisprogram som vem som helst kan ladda ner, och bara en knapp att trycka på, så det borde alla kunna fixa själva tycker man :).Laddar du ner från appstore direkt i mobilen eller via itunes på datorn?
Jag betalde iofs för att låsa upp den, och han jailbreakade oxå.
Appsen har jag laddat ner från appstore.
Rillevisst går det att låsa upp och jailbreaka en iphone 3gs 3.1.2?
For those with a new iPhone 3GS (updated Bootrom), BlackRa1n only supports a tethered jailbreak. This means that once jailbroken you should not let your battery die. If it does die you will need to reconnect it to the computer and use BlackRa1n to boot it.
Jag har detta å det är kass.
jag vet att det kanske var “dumt” att bet för att låsa upp o jailbreaka den, men jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med mitt apps problem.
Jag har laddat ner några grattis apps från appstore, inga problem att installera dem, men när jag ska öppna dom så försvinner dem efter en halv sekund…hjälp.@rille 48542 wrote:
jag vet att det kanske var “dumt” att bet för att låsa upp o jailbreaka den, men jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med mitt apps problem.
Jag har laddat ner några grattis apps från appstore, inga problem att installera dem, men när jag ska öppna dom så försvinner dem efter en halv sekund…hjälp.sök i forumet efter auktorisera eller authorize. Jag tror det är muffins eller ponyboy’s specialområde 🙂
@rille 48542 wrote:
Jag har laddat ner några grattis apps från appstore, inga problem att installera dem, men när jag ska öppna dom så försvinner dem efter en halv sekund…hjälp.https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6055-appsen-slutar-fungera-efter-synkronisering.html
Kolla där
Fick min Iphone 3gs från telia idag :D, men nu så undrar jag om jag kan jailbreaka den? jag läste freebos inlägg om vilket Serie nr man måste ha, och nu så fick jag xxx46 🙁 vilket jag förstår blir en tethered JB, men vad är en tethered JB? och jag läste att den går att jailbreaka om, men om man stänger av den så händer tydligen något, och det har jag inte fått kläm på, går den sönder? eller är det inga problem att jailbreaka den? nybörjare på Iphone så jag förstår inte så mycket, så är väldigt tacksam över era svar 😀
@albinobanana 48583 wrote:
Fick min Iphone 3gs från telia idag :D, men nu så undrar jag om jag kan jailbreaka den? jag läste freebos inlägg om vilket Serie nr man måste ha, och nu så fick jag xxx46 🙁 vilket jag förstår blir en tethered JB, men vad är en tethered JB? och jag läste att den går att jailbreaka om, men om man stänger av den så händer tydligen något, och det har jag inte fått kläm på, går den sönder? eller är det inga problem att jailbreaka den? nybörjare på Iphone så jag förstår inte så mycket, så är väldigt tacksam över era svar 😀
Till att börja med, Gratulerar!:laugh:
Du kan jailbreaka den oavsätt vilket serienr du har. Problemet är, som du sa, att om iphonen är tillverkad efter en viss vecka (har ett visst serienr) blir det en tethered JB. Detta gör att varje gång du stänger av den eller batteriet tar slut fastnar den recovery mode (återställningsläge). För att få igång den igen måste du koppla in den till datorn och göra om jailbreaksprocessen. Inga apps eller något försvinner, men det kan bli lite jobbigt om du råkar stänga av den och samtidigt blivit uppjagad av ett lejon i ett träd.Tack för svar och gratulationen 🙂
haha, men om jag gör Jailbreak på den och har ett annat simkort i och stänger av den sen sätter på den så kommer inte telefonen låsas för all evighet som de gamla gjorde(har jag för mig att de gjorde?)
Ny här och ny i iphoneträsket men man har blivit lite såld på den.
Läst en massa här och mkt bra info har man fått. Tog mig mod ikväll och jb med blackra1n och det gick som en dans. Man är ju livrädd för att ställa till med något 🙂
Kör iofs en 3G så jag var inte så orolig för att få tethered jb kruxet.
En helt ny värld öppnades känns det som 🙂
Tack alla!
@micke Prylgalen 48612 wrote:
Läst en massa här och mkt bra info har man fått. Tog mig mod ikväll och jb med blackra1n och det gick som en dans. Man är ju livrädd för att ställa till med något 🙂
Känner precis likadant när jag jailbreakar 😛
@albinobanana 48587 wrote:
Tack för svar och gratulationen 🙂
haha, men om jag gör Jailbreak på den och har ett annat simkort i och stänger av den sen sätter på den så kommer inte telefonen låsas för all evighet som de gamla gjorde(har jag för mig att de gjorde?)
Ne, det ska den inte göra.
Hej! Jag är ny här.
Jag fick en iPhone i oktober.. En 3gs
med 16 gb. Dock är den bunden till
Halebop i 24 månader.
Jag vill låsa upp den för att ha valmöjligheten
att kunna använda comviq bl.a.
Jag har version 3.1 och
modemfirwire 05.11.07.
Till frågan. Har det kommit något
nytt för att låsa upp den?
Tråkigt att gå runt med 2 mobiler!
Tacksam för svar!@ellaaa 48636 wrote:
Hej! Jag är ny här.
Jag fick en iPhone i oktober.. En 3gs
med 16 gb. Dock är den bunden till
Halebop i 24 månader.
Jag vill låsa upp den för att ha valmöjligheten
att kunna använda comviq bl.a.
Jag har version 3.1 och
modemfirwire 05.11.07.
Till frågan. Har det kommit något
nytt för att låsa upp den?
Tråkigt att gå runt med 2 mobiler!
Tacksam för svar!iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win]
Och i blackra1n ikonen som hamnar på din tele, tryck på den och installera sn0w.
Sen är du klar.
Okej grabbar.
En gång i tiden var jag helt ärligt grym på iPhones.Jag visste allt och under den tiden fanns det bara ett program man använde vid jailbreak. Minns inte riktigt om det var pwngtool eller det andra jag använde.
I alla fall.
Jag tycker min gamla 1.0.0 har gjort sitt och jag ska köpa en 3Gs.
Men, som sagt, jag är nu förtiden en total amatör inom branschen. Eftersom det verkar finnas 100 olika program. Black, Red, yellow, purplerain och vad alla heter.Jag ska köpa en iPhone här i Norge där jag bor, säga upp abonnemanget och jailbreaka den och stoppa in mitt eget sim-kort.
Det jag vill veta är hur exakt jag ska göra? Vilket/vilka program behöver jag, vad ska jag tänka på, kommer allt gå smärtfritt?
Tacksam för svar.
@cmts 48641 wrote:
Okej grabbar.
En gång i tiden var jag helt ärligt grym på iPhones.Jag visste allt och under den tiden fanns det bara ett program man använde vid jailbreak. Minns inte riktigt om det var pwngtool eller det andra jag använde.
I alla fall.
Jag tycker min gamla 1.0.0 har gjort sitt och jag ska köpa en 3Gs.
Men, som sagt, jag är nu förtiden en total amatör inom branschen. Eftersom det verkar finnas 100 olika program. Black, Red, yellow, purplerain och vad alla heter.Jag ska köpa en iPhone här i Norge där jag bor, säga upp abonnemanget och jailbreaka den och stoppa in mitt eget sim-kort.
Det jag vill veta är hur exakt jag ska göra? Vilket/vilka program behöver jag, vad ska jag tänka på, kommer allt gå smärtfritt?
Tacksam för svar.
Gå efter denna: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win]
Om du köper en ny tele så är sannolikheten stor att du får en tele med det nya bootromen, vilket betyder att du kommer få en tethered jailbreak.
Tethered = Vid varje uppstart så måste du köra blackra1n och klicka på make it ra1n när du har telen kopplad till datorn, för att behålla din jailbreak.
Försöker du starta din tele utan att köra blackra1n vid uppstart så hamnar telefonen automatiskt i DFU/Recovery-mode.Det är kort och gått vad en tethered jailbreak menas.
vad är skillnaden på blackrain och blacksnow?
@muffins 48646 wrote:
Gå efter denna: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win]
Om du köper en ny tele så är sannolikheten stor att du får en tele med det nya bootromen, vilket betyder att du kommer få en tethered jailbreak.
Tethered = Vid varje uppstart så måste du köra blackra1n och klicka på make it ra1n när du har telen kopplad till datorn, för att behålla din jailbreak.
Försöker du starta din tele utan att köra blackra1n vid uppstart så hamnar telefonen automatiskt i DFU/Recovery-mode.Det är kort och gått vad en tethered jailbreak menas.
Vid varje uppstart menas varje gång jag startar telefonen, right? Inte varje gång jag drar “unlocken” och går in i telefonen.
Kan jag på något sätt innan jag köper telefonen veta ifall det är med nya “bootromen”.
Det här låter faktiskt inte så lockande må jag säga. Verkar vara ganska omständigt.
Men det lär väl komma något som fixar det här?@cmts 48661 wrote:
Vid varje uppstart menas varje gång jag startar telefonen, right? Inte varje gång jag drar “unlocken” och går in i telefonen.
Kan jag på något sätt innan jag köper telefonen veta ifall det är med nya “bootromen”.
Det här låter faktiskt inte så lockande må jag säga. Verkar vara ganska omständigt.
Men det lär väl komma något som fixar det här?Varje gång du startar telefonen som det står i tidigare inlägg också.
Det är om du kollar på serienumret, så kan du mäta lite med ögat.Om serienumret ser ut såhär tex 384298444NS
Så ta ut nummer 4 & nummer 5, som i detta fall blir 29. Det betyder att den är tillverkad vecka 29.
Du ska kolla efter v38 eller tidigare.
Min är från V38 och jag har den äldre bootromen.
@albinobanana 48654 wrote:
vad är skillnaden på blackrain och blacksnow?
Blackra1n är jailbreak
Blacksn0w är upplåsning@muffins 48691 wrote:
Varje gång du startar telefonen som det står i tidigare inlägg också.
Det är om du kollar på serienumret, så kan du mäta lite med ögat.Om serienumret ser ut såhär tex 384298444NS
Så ta ut nummer 4 & nummer 5, som i detta fall blir 29. Det betyder att den är tillverkad vecka 29.
Du ska kolla efter v38 eller tidigare.
Min är från V38 och jag har den äldre bootromen.
Men finns det chans att jag kan göra det där i affären?
Står det nått serienummer på kartongen?Nu kommer säkerligen några onödiga frågor, men ja är helt ny till både detta forum och till jailbreaking. Ja har några simpla frågor som ni säkert har svarat på innan, men de är nog så enkla att ni kan ta er en minut och svara:)
1. Hur svårt är det och jailbreaka första gången? Min telefon är version 3.1.2 och ja kör Windows 7 som os på datorn, antar att de är olika program som man jailbreakar med till Mac o Windows
2. Om ja får en död pixel på min skärm och känner att ja vill skicka tillbaka den för att få den lagad, hur enkelt är det och återställa telefonen? Och är den återställd till den grad att man inte kan se att man har jailbreakat den?
3. Funkar itunes lika bra och använda när man lägger in musik etc?
4. Innan ja jailbreakar så vill ja spara allt på telefonen som de är, kontakter,musik apps etc. Gör ja detta igenom itunes?Hoppas ni orkar ta er tid o svara på dessa nybörjar frågor. Men är riktigt sugen på o jailbreaka, vill ha ett lite juligare tema på min telefon 🙂
1. one-click program ju, så det är med ett klick.
2. Väldigt enkelt. Koppla in telefonen till datorn, öppna iTunes, klicka på din iPhone och sedan på knappen “Återställning”.
3. Ja.
4. Japp det gör du.Tack muffins, nu blir ja lite klokare. Hoppas de inte går åt skogen bara.
Hej!
Jag har min jailbreakade iPhone 3GS kopplad till min stationära dator. Är nu på annan ort med min laptop där jag också har iTunes, men den är kopplad till min iPod nano. Råkade slockna framför teven och när jag vaknade var min iPhone slut på batteri. Eftersom jag har en ny iPhone får jag inte igång den utan jailbreak.
Nu till min fråga; kan jag ladda ner blackra1n på min laptop och jailbreaka den så jag får igång den trots att telefonen inte är kopplad till laptopen, eller syncar den och det blir en massa fel ?
@johanfo 48850 wrote:
Hej!
Jag har min jailbreakade iPhone 3GS kopplad till min stationära dator. Är nu på annan ort med min laptop där jag också har iTunes, men den är kopplad till min iPod nano. Råkade slockna framför teven och när jag vaknade var min iPhone slut på batteri. Eftersom jag har en ny iPhone får jag inte igång den utan jailbreak.
Nu till min fråga; kan jag ladda ner blackra1n på min laptop och jailbreaka den så jag får igång den trots att telefonen inte är kopplad till laptopen, eller syncar den och det blir en massa fel ?
Bara tanka ner blackra1n och köra det för att få igång telefonen.
Du behöver ej synca med iTunes efteråt.
Allt finns kvar på telen, bara att du måste jailbreaka för att starta den på nytt. Allt material som tidigare fanns på telefonen innan du stängde av den/stängdes av sig själv finns kvar.Hej!
Jag har en fråga och behöver ett snabbt svar! Min kompis har en 3g och hade pogram vara 3.1 och uppdaterade till 3.1.2 genom itunes. Nu fick han problem och den har låst sig. Han kommer inte in på dashborden eller nått. Går inte att reboota den eller göra en restore. Kan han bara tanka hem Blackra1n och installera den och den ska funka? eller hur ska han göra? snälla hjälp oss 🙂
@rakke 48885 wrote:
Hej!
Jag har en fråga och behöver ett snabbt svar! Min kompis har en 3g och hade pogram vara 3.1 och uppdaterade till 3.1.2 genom itunes. Nu fick han problem och den har låst sig. Han kommer inte in på dashborden eller nått. Går inte att reboota den eller göra en restore. Kan han bara tanka hem Blackra1n och installera den och den ska funka? eller hur ska han göra? snälla hjälp oss 🙂
Håll ner HOME + POWER knappen ett tag tills du ser att telen stängs av.
Du får ge mer info om hur den hängt sig.
Vad gjorde han med telen när den hängde sig?
Är skärmen svart?
Vad visas på skärmen just nu?han skulle uppdatera den till den nya pogram varan 3.2 genom itunes. han säger att han inte kommer in. den blir liksom svart, ger felkod. Men kan en iphone gå sönder bara för att man har klantat sig med pogramvaran? eller kan man alltid installera om telefonen?
Rakke, det verkar onekligen lättare om du låter din kompis sköta postandet eller att du tar hand om både det och jailbreakandet. Andrahandsinfo är hopplöst att analysera…
Okej får göra så.. men min fråga är. Kan man förstöra iphonen eller så? att det är omöjligt att få till den?
Hej!
Har en 3GS med version 3.1 och med firmware 05.11.07 vecka 39. Måste jag uppdatera till 3.1.2 innan jag kör blackrain och blacksnow eller funkar det med 3.1? Skall jag göra en backup innan?
Tacksam för svar.
Mvh
G
@gpower 49012 wrote:
Hej!
Har en 3GS med version 3.1 och med firmware 05.11.07 vecka 39. Måste jag uppdatera till 3.1.2 innan jag kör blackrain och blacksnow eller funkar det med 3.1? Skall jag göra en backup innan?
Tacksam för svar.
Mvh
G
Nej du måste inte uppdatera till 3.1.2 . Det är rek. att du uppdaterar till en clean 3.1.2 enligt geohot för att köra unlock för baseband 05.11.07 .
Men fungerar likabra med 3.1 och baseband 05.11.07 vad jag märkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.