Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 1,401 through 1,450 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

håller precis på och ska breaka min. Tänkte bara höra hur jag gör backup först (via itunes, men hur?)

muffins
    Member
    Post count: 1906

@bergendahl 49245 wrote:

håller precis på och ska breaka min. Tänkte bara höra hur jag gör backup först (via itunes, men hur?)

Den gör säkerhetskopiering automatiskt.
    Om du känner dig osäker så högerklicka på din telefon i iTunes och välj säkerhetskopiera först.

Du förlorar ingen data genom att jailbreaka.

Bergendahl
    Member

fick höra det nyss av en annan, tänkte in på att den gör det automatiskt!

Nu har jag precis breakat den och valde Rock! Hoppas detta var värt det! 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bergendahl 49247 wrote:

Hoppas detta var värt det! 🙂

oh, it is!

muffins
    Member

@bergendahl 49247 wrote:

fick höra det nyss av en annan, tänkte in på att den gör det automatiskt!

Nu har jag precis breakat den och valde Rock! Hoppas detta var värt det! 🙂

Ja med tanke på att du får mer frihet så är det självklart värt det. Och massor mer att ta del av än enbart det som är i appstore.

Bergendahl
    Member

vet inte om jag postar sånt här rätt men.

Har installerat Cycorder och undrar om man kan föra över det man filmat till datorn?
    Har även installerat “Categories” och när jag då skapat en mapp som jag döpte till “Games” o sen lagt till alla spel där under kan man då ta bort själva “categories” ikonen? (iofs kmr jag väl inte kunna adda nya spel till den nyskapade mappen förstås)

Och för teman, räcker det att installera Winterboards eller går man miste om många teman då?

mvh patric (ny på detta)

Freebo
    Member

@bergendahl 49257 wrote:

vet inte om jag postar sånt här rätt men.

Har installerat Cycorder och undrar om man kan föra över det man filmat till datorn?
    Har även installerat “Categories” och när jag då skapat en mapp som jag döpte till “Games” o sen lagt till alla spel där under kan man då ta bort själva “categories” ikonen? (iofs kmr jag väl inte kunna adda nya spel till den nyskapade mappen förstås)

Och för teman, räcker det att installera Winterboards eller går man miste om många teman då?

mvh patric (ny på detta)

Filmerna ligger i katalogen /private/var/mobile/Media/Videos på din telefon. Använd iFunbox eller DiskAid på PC eller Cyberduck på Mac för att kopiera över dem till datorn, intallera först OpenSSH ur Cydia samt AFC2ADD

låt Categories ikonen ligga kvar, och radera aldrig Games foldern utan att först ha flyttat ut alla ikoner ur foldern…

Winterboard är din språngbräda för alla GUI hack och teman så den räcker

Bergendahl
    Member

får tacka så mycket för alla snabba svar man fått nu på kvällen/natten, kul att det finns dom som hjälper till!

mvh

Freebo
    Member

My pleasure, alltid kul att hjälpa besökare över till ‘den andra sidan’

Bergendahl
    Member

nice, fick tillslut över videon till datorn med diskaid (trailversion såklart) det andra har jag inte lyckats med än 😛

David_90
    Member
    Post count: 35

Hej,

Jag har precis fått min iphone 3gs. Telefonen är låst till AT, och jag har som sagt tänkte att låsa upp den, men innan dess så vill jag gärna ha lite svar på frågor :

1. Kan jag på något sätt skada telefonen genom att jailbreaka/låsa upp den? (tex att den inte längre startar osv? Eller kommer jag alltid att kunna återställa telefon?

2. Om jag nu låser upp/jailbreakar telefonen, hur återställer man allt till fabriksinställningar då ? (dvs tillbaka till AT låsningen osv)

3. Kan någon här visa mig den allra senaste guiden som visar hur man låser upp sin telefon? Är det någon skillnad på Jailbreakning och upplåsning, eller betyder det samma sak?

Tacksam för alla svar jag får.

Freebo
    Member

David,
    1) nej du skadar inte din telefon
    2) du kan alltid återställa den till ursprungsskick genom att göra en Restore/Återställning i iTunes
    3) iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

David_90
    Member

@freebo 49296 wrote:

David,
    1) nej du skadar inte din telefon
    2) du kan alltid återställa den till ursprungsskick genom att göra en Restore/Återställning i iTunes
    3) iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Hej,

Tack för alla svar, en sista fråga innan jag vågar mig på det hela. Måste jag göra en backup av original fabriksinställningarna innan jag jailbreakar telefonen, för att sedan vid ett annat tillfälle återställa telefonen? Eller finns allt på Itunes?

Tack

Freebo
    Member

@david_90 49298 wrote:

Hej,

Tack för alla svar, en sista fråga innan jag vågar mig på det hela. Måste jag göra en backup av original fabriksinställningarna innan jag jailbreakar telefonen, för att sedan vid ett annat tillfälle återställa telefonen? Eller finns allt på Itunes?

Tack

Allt finns i iTunes (ja, inte dina kontakter, SMS m.m, dem får du ta en backup på sklv innan du kör igång)

David_90
    Member

@freebo 49299 wrote:

Allt finns i iTunes (ja, inte dina kontakter, SMS m.m, dem får du ta en backup på sklv innan du kör igång)

Konstigt, När jag klickar på “make it rain” så stängs hela programmet av. testat flera gånger , men det verkar inte fungera? Någon som har fått samma fel?

Freebo
    Member

@david_90 49300 wrote:

Konstigt, När jag klickar på “make it rain” så stängs hela programmet av. testat flera gånger , men det verkar inte fungera? Någon som har fått samma fel?

Det är nu du skall leta dig fram till denna tråd och läsa
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu.html

3GS
    Member
    Post count: 65

Hej, jag har köpt en iPhoen för ca 1 vecka sen med telia refill, och är trött på deras dyra priser, ja har pratat med dom på telia och man måste ju vänta 1 år innan man kan operatör låsa upp den, finns det något annat sätt och låsa upp den på? Jag har testat den där som de står make it rain på, med då hängde sej telefonen å ja var tvungen att återställa den
    Mvh 3GS

:confused:

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@3gs 49303 wrote:

Hej, jag har köpt en iPhoen för ca 1 vecka sen med telia refill, och är trött på deras dyra priser, ja har pratat med dom på telia och man måste ju vänta 1 år innan man kan operatör låsa upp den, finns det något annat sätt och låsa upp den på? Jag har testat den där som de står make it rain på, med då hängde sej telefonen å ja var tvungen att återställa den
    Mvh 3GS

:confused:

@h3nr11k 44851 wrote:

1.Stäng ned ALLT som har med ITUNES och APPLE att göra. Dvs iTuneshelper, mobiledevice osv..

2.Plugga in din telefon

3.Kör blackra1n som admin om du har vista. Det kan kanske hjälpa om man kör med win xp service pack 2 också

4.Tryck på knappen “make it Ra1n”

5.Njut av Geohots ansikte..

6.TJohej nu är allt klart

7.Failar det så böja om.. Starta om datorn? SÖK PÅ FORUMET!

Gjort exakt så?

3GS
    Member

@dannewalle 49306 wrote:

Gjort exakt så?

Ja, men finns det inte nått simkort som låser upp elr nått?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@3gs 49307 wrote:

Förr fanns det “fake-sim”, antar att det är det du menar.

Det är inte nödvändigt idag eftersom det finns mjukvarupplåsning.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@3gs 49307 wrote:

Nej inte till den versionen som du har.
    Att din iphone hänger sig efter att du jailbreakat beror på att du har den nya bootromen i din iphone. Du kan för tillfället bara få en så kallad tethered jailbreak. Sök på tethered så hittar du massor med trådar om det lr läs de tidigare posterna i denna tråd.

3GS
    Member

@ponyboy 49311 wrote:

Nej inte till den versionen som du har.
    Att din iphone hänger sig efter att du jailbreakat beror på att du har den nya bootromen i din iphone. Du kan för tillfället bara få en så kallad tethered jailbreak. Sök på tethered så hittar du massor med trådar om det lr läs de tidigare posterna i denna tråd.

Asså ja ska inte jb den, utan låsa upp den så man kan använda något annat än telia

Ponyboy
    Member

@3gs 49312 wrote:

Asså ja ska inte jb den, utan låsa upp den så man kan använda något annat än telia

Man måste jailbreaka för att kunna låsa upp, finns ingen annan metod.

David_90
    Member

Nu behöver jag verkligen hjälp. Idag när jag skulle testa att starta om telefonen från nytt så förstördes telefonen på något sätt? Telefonen kan inte stängas av eller sättas på , allt jag ser är apple logan bara. Jag starta om genom att gå in på allmänt och där gjorde jag en sk tömning av allt. Men nu har telefonen fastnat på apple logan, vad ska jag göra?

Jag har testat att hålla in knappen längst upp plus home knappen, men inget händer, återkommer bara till apple logan.

3GS
    Member

@ponyboy 49314 wrote:

Man måste jailbreaka för att kunna låsa upp, finns ingen annan metod.

Okej, så efter man har jb så är den upplåst? Eller måste man köra nått mer program?
    Ja är så dålig på sånt här och ja har läst å fattar inget

Freebo
    Member

@david_90 49387 wrote:

Nu behöver jag verkligen hjälp. Idag när jag skulle testa att starta om telefonen från nytt så förstördes telefonen på något sätt? Telefonen kan inte stängas av eller sättas på , allt jag ser är apple logan bara. Jag starta om genom att gå in på allmänt och där gjorde jag en sk tömning av allt. Men nu har telefonen fastnat på apple logan, vad ska jag göra?

Jag har testat att hålla in knappen längst upp plus home knappen, men inget händer, återkommer bara till apple logan.

om jag inte minns fel så har du har jailbreakat en ny 3GS med Blackra1n? Koppla in telefonen till datorn och kör Blackra1n igen.

Du har en telefon med det nya bootromet och har en s.k. Tethered jailbreak. Sök på det

Bergendahl
    Member

kan man inte ta bort program/ikoner man laddat hem via Rock direkt i mobilen? Skulle ta bort ett program men det gick inte och så såg jag att det var lika på alla program som var via Rock.

Freebo
    Member

Rekommendationen är att avinstallera apparna inifrån Cydia/Rock och inte använda CyDelete.

Bergendahl
    Member

@freebo 49429 wrote:

Rekommendationen är att avinstallera apparna inifrån Cydia/Rock och inte använda CyDelete.

får tacka så mycket, för nu när du säger det så kommer jag ju ihåg att det står uninstall där!

när jag ändå är i frågande är det la lika bra att fråga om du vet vad man har för program för att skapa teman med? skulle vara kul att prova!

muffins
    Member

@bergendahl 49431 wrote:

får tacka så mycket, för nu när du säger det så kommer jag ju ihåg att det står uninstall där!

när jag ändå är i frågande är det la lika bra att fråga om du vet vad man har för program för att skapa teman med? skulle vara kul att prova!

Bättre om du börjar att lära dig att pilla med färdiga teman för att lära dig.
    Ska du börja skapa egna teman så kommer du stöta på konfigurationer i *.plist filer vilket inte är så enkelt för att “prova på”.

Bergendahl
    Member

@muffins 49433 wrote:

Bättre om du börjar att lära dig att pilla med färdiga teman för att lära dig.
    Ska du börja skapa egna teman så kommer du stöta på konfigurationer i *.plist filer vilket inte är så enkelt för att “prova på”.

hmm okej, kanske sant det! Jag har laddat ner en del teman, vissa ligger i kategori, complete, addons, apps och så vidare.

Dom sparas ju ner till winterboard och så kör man ju igång temat därifrån och så är det som det är, men vadå, kan man ändra och hålla på med färdiga teman?:P

Ponyboy
    Member

@bergendahl 49442 wrote:

hmm okej, kanske sant det! Jag har laddat ner en del teman, vissa ligger i kategori, complete, addons, apps och så vidare.

Dom sparas ju ner till winterboard och så kör man ju igång temat därifrån och så är det som det är, men vadå, kan man ändra och hålla på med färdiga teman?:P

Dina teman sparas som mappar i Library/Themes. I de mapparna kan du ändra wallpaper, ikoner, ljud och allt annat. När du ändrar något i de mapparna se till att de har exakt samma namn och filändelse.

Serbian
    Member
    Post count: 28

Nu kommer jag säkert med en fråga som många e trötta på 🙂

Jag har en iphone som e tillverkad v.42

1. finns det möjlighet att min inte kommer bli tethered jailbreak?
    2. Kan man få problem med telefonen om den blir tethered jailbreak?

Hur ser ni på att man måste starta upp den igen med låt det regna om den skulle stängas av. det e inget problem?

muffins
    Member

@serbian 49492 wrote:

Jag har en iphone som e tillverkad v.42

1. finns det möjlighet att min inte kommer bli tethered jailbreak?
    2. Kan man få problem med telefonen om den blir tethered jailbreak?

Hur ser ni på att man måste starta upp den igen med låt det regna om den skulle stängas av. det e inget problem?

1. Möjlighet finns i allt och alla, men den är inte nå stor.
    2. Vad menar du med problem? Du måste jailbreaka på nytt varje gång du startar telefon. Annars är den precis som en vanlig telefon med den äldre bootromen.

“Hur ser ni på att man måste starta upp den igen med låt det regna om den skulle stängas av. det e inget problem?”
    Nej bara köra på med att jb:a om den vid varje uppstart.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@serbian 49492 wrote:

Jag gillar det inte klart att det är lätt om man e hemma vid datorn hela tiden värre är ju när man ute och jobbar och snackar mycket i luren och vipps så står man där med en lur utan batteri och ingen mob även om man har en mobiladdare och precis i detta ögonblick så har man någon som man måste ringa..

Jag väntar på de kommer en fix till detta så jag klarar mig än så länge.

Serbian
    Member
    Post count: 28

@Mr Fyhr 49519 wrote:

Jag gillar det inte klart att det är lätt om man e hemma vid datorn hela tiden värre är ju när man ute och jobbar och snackar mycket i luren och vipps så står man där med en lur utan batteri och ingen mob även om man har en mobiladdare och precis i detta ögonblick så har man någon som man måste ringa..

Jag väntar på de kommer en fix till detta så jag klarar mig än så länge.

Tror du de kommer ny version inkom kort?
    Jag e mycket sugen på att jb min lur.

3GS
    Member

Nu har jag fått nog! Jag har försökt att låsa upp min iPhone, men den vill inte låsas upp, ja har jb den, och sen kör jag blacksn0w (nått sånt) men när ja sätter i ett tele 2 kort så funkar det inte. Snälla hjälp! 😡

Ponyboy
    Member

@3gs 49551 wrote:

Nu har jag fått nog! Jag har försökt att låsa upp min iPhone, men den vill inte låsas upp, ja har jb den, och sen kör jag blacksn0w (nått sånt) men när ja sätter i ett tele 2 kort så funkar det inte. Snälla hjälp! 😡

Har du följt denna guide?
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

3GS
    Member

@freebo 49393 wrote:

om jag inte minns fel så har du har jailbreakat en ny 3GS med Blackra1n? Koppla in telefonen till datorn och kör Blackra1n igen.

Du har en telefon med det nya bootromet och har en s.k. Tethered jailbreak. Sök på det

Okej, ska se om de fukgerar då, tack så mkt! 🙂

3GS
    Member

@ponyboy 49553 wrote:

Har du följt denna guide?
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

De fungerade tills jag skulle synka den i iTunes, då står de att den måste återställas 😡

Ponyboy
    Member

@3gs 49558 wrote:

De fungerade tills jag skulle synka den i iTunes, då står de att den måste återställas 😡

Startade du om den innan den skulle synkas?

Som jag skrev till dig tidigare, du har en iphone med den nya bootromen. Varje gång du startar om den fastnar den i recovery mode och om du kopplar den till itunes då vill itunes att du ska återställa. Det du ska göra istället är att stänga av itunes och i aktivitets hanteraren stänga av allt som har med itunes att göra. Sedan ska du köra blackra1n igen. Då startar din iphone jailbreakad.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@serbian 49523 wrote:

Tror du de kommer ny version inkom kort?
    Jag e mycket sugen på att jb min lur.

Det kan jag tyvärr inte svara på de finns andra i forumet som har bättre koll än jag men när man läser runt så verkar det inte komma någon än men vi får hoppas 🙂

denniz123456
    Member
    Post count: 144

jag har en iphone 2g 2.2.1 jailbreak med quickpwnage men jag vill ha blackrain och vill använda tele2 comviq kompis

Freebo
    Member

@denniz123456 49659 wrote:

jag har en iphone 2g 2.2.1 jailbreak med quickpwnage men jag vill ha blackrain och vill använda tele2 comviq kompis

Du får samma svar som de tidigare 3-4 gångerna. Jailbreaka först med denna guide: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]

Sedan installerar du Bootneuter via Cydia. Posta när du kört Blackra1n så finns det säkert någon vaken som kan hjälpa dig vidare

denniz123456
    Member

@freebo 49661 wrote:

Du får samma svar som de tidigare 3-4 gångerna. Jailbreaka först med denna guide: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]

Sedan installerar du Bootneuter via Cydia. Posta när du kört Blackra1n så finns det säkert någon vaken som kan hjälpa dig vidare

men altså förlåt freebo men jag vill vara helt säker med detta för tänk om min iphone dör då måste jag använda apple orginal uppdatering och du plus att min hem knapp inte funkar

Freebo
    Member

@denniz123456 49666 wrote:

men altså förlåt freebo men jag vill vara helt säker med detta för tänk om min iphone dör då måste jag använda apple orginal uppdatering och du plus att min hem knapp inte funkar

Helt säker kan ingen vara men ingen minns en fegis så kör på bara 🙂

denniz123456
    Member

@freebo 49667 wrote:

Helt säker kan ingen vara men ingen minns en fegis så kör på bara 🙂

men okej vi säger väl att jag gjorde detta sen kraschade den vad ska jag göra då installera orginala apple uppdateringen då kan jag inte ha programet som jag använder istället för hemknappen ihome så jag har en program nu som heter ihome som jag använder för att min hemknapp funkar inte

Jipo
    Member
    Post count: 17

Har precis fått min iPhone 3GS och har Jailbreakat och kört blacksn0w.
    Två gånger efter reboot nu har mitt WiFi slutat fungera. Har läst om samma problem någonstans här i förra veckan, men hittar det inte nu.

Tacksam för snabba svar!

3GS
    Member

@ponyboy 49565 wrote:

Startade du om den innan den skulle synkas?

Som jag skrev till dig tidigare, du har en iphone med den nya bootromen. Varje gång du startar om den fastnar den i recovery mode och om du kopplar den till itunes då vill itunes att du ska återställa. Det du ska göra istället är att stänga av itunes och i aktivitets hanteraren stänga av allt som har med itunes att göra. Sedan ska du köra blackra1n igen. Då startar din iphone jailbreakad.

Nu fungerar det som de ska, tack så mycket alla för hjälpen! 😀

3GS
    Member

Min Wi-Fi fungerar inte efter att jag jb iphonen 🙁
    Hjälp!

Viewing 50 posts - 1,401 through 1,450 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.