Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Läste runt lite på Flashback och de snackar om att man ska synca sina kontakter måste man göra det när man kör blackra1n eller är alla kontakter kvar?
Annars säg gärna något generellt man bör tänka på innan man jailbreakar vill inte köra blackra1n innan jag är helt säker på allt 🙂
@kallz 52625 wrote:
Läste runt lite på Flashback och de snackar om att man ska synca sina kontakter måste man göra det när man kör blackra1n eller är alla kontakter kvar?
Annars säg gärna något generellt man bör tänka på innan man jailbreakar vill inte köra blackra1n innan jag är helt säker på allt 🙂
Inget försvinner vid en jailbreak som är fulländad.
Men skulle något gå fel och du inte får igång telen så måste du ju återställa den.
då är det bra att ha synkat med iTunes innan så man har allt kvar att lägga in igen vid en återställning.@kallz 52625 wrote:
Kallz. Vad sa jag 8 inlägg upp?
Flashback….
@quamraz 52623 wrote:
Hur ser man vilken vecka iphonen (om man tittar på en iphone 3gs) är gjord i??
Kan man se det på iphonen eller på förpackningen??:confused:
Finns det något smartare sätt än i USA att skaffa en iphone 3Gs 32 gb (ej beg) billigt??
Mycket tacksam för svar!!!!:):):):):)
Mvh QuamraZ:PVet någon något om det här??
Alltså det som står i citatet över det jag nu har skrivit!!Väldigt väldigt tacksam för svar!!!!:):)
@kallz 52630 wrote:
Okej stort tack förlåt om jag ställer mycket frågor men som sagt en dyr leksak och inget får gå fel.
Så det ända jag behöver göra är att synca mobilen först och sedan är det fritt fram för blackra1n ?
Är inget måste att synka innan.
Smaksak.
Bara köra blackra1n annars. Inget försvinner som sagt vid en jailbreak.Vad är tethered jailbreak
En tethered jailbreak får endast 3Gs’er med den nya bootromen. Är din iphone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)
En tethered Jailbreak är en jailbreak som inte tillåter din iPhone att starta utan hjälp av en dator. Varje gång en sådan iPhone stängs av, startas om (till exempel när du har installerat vissa Jailbreak Apps) eller batteriet dör, måste den anslutas till en dator och jailbreakproceduren måste utföras på nytt för att få den förbi Apples logotyp. En sådan iPhone förlorar inte sin jailbreak och alla inställningar kommer att bevaras.Menar du då att det alltså inte går få bort jailbreaken från telefonen om det är en tethered?
@muffins 52637 wrote:
Är inget måste att synka innan.
Smaksak.
Bara köra blackra1n annars. Inget försvinner som sagt vid en jailbreak.Ännu en gång tack för snabbt svar!:)
Sista frågan sedan får det bli en jailbreak varit sugen ända sedan jag köpte den:D
Är det stor chans något går fel med blackra1n?
Lite dumt av mig skriva sista frågan när jag kom en till
Batteritiden är den samma efter man jailbreakat eller blir det sämre?
(Förstår att fler program i bakgrunden drar mer batteri)
@kallz 52646 wrote:
Lite dumt av mig skriva sista frågan när jag kom en till
Batteritiden är den samma efter man jailbreakat eller blir det sämre?
(Förstår att fler program i bakgrunden drar mer batteri)
Beror på.
Ska du köra in backgrounder tex och köra program i bakgrunden så blir ju batteritiden sämre.
Som med vilken enhet som helst som går på batteri 😛Världens mest efterblivna fråga här.
Det gör inget att jag redan har flera fyllda skärmar med spel när jag ska jailbreaka ?
@kallz 52667 wrote:
Världens mest efterblivna fråga här.
Det gör inget att jag redan har flera fyllda skärmar med spel när jag ska jailbreaka ?
Jag tror du har redan fått svar på denna fråga mer än en gång. Inget försvinner vid jailbreak och alla dina apps och inställningar kommer att vara kvar.
@freebo 52675 wrote:
Nej, stäng ned iTunes och alla Apple pgm, kolla i Task Managern
okej tack!
Detta blir sista frågan nu sedan kör jag blackra1n ska jag ha igång telefonen när jag kör blackra1n ?
Önska mig lycka till 😉
EDIT: Alltid hittar man något fel läs detta jag hittade
(you may have problems running it on windows Vista)
Jag kör vista men det funkar ändå?
@kallz 52685 wrote:
Sitter nu med blackra1n och stängt av så mycket processer jag kan hitta som har med apple att göra vilka exakt ska man stänga va?
Och kommer blackra1n funka i vista?
😛 Trodde du sa att det var din sista fråga?
Kör bara, det finns inget att vara rädd för. Den funkar i Vista.
@kallz 52685 wrote:
Sitter nu med blackra1n och stängt av så mycket processer jag kan hitta som har med apple att göra vilka exakt ska man stänga va?
Och kommer blackra1n funka i vista?
Det är inget måste att stänga ned processerna, det är ett tips om det skulle sluta med ett Fa1lbreak 1a gången du testar. Vista=ja
Så nu har jag en jailbreakad lur funkade direkt allting ligger blackra1n fint på skrivbordet 😀
helvete vad glad jag är…….. så vad ska man göra tycker ni när den är ny jailbreakad?
@kallz 52689 wrote:
Så nu har jag en jailbreakad lur funkade direkt allting ligger blackra1n fint på skrivbordet 😀
helvete vad glad jag är…….. så vad ska man göra tycker ni när den är ny jailbreakad?
Ladda ned SBSettings, Winterboard, Fivel rows, five column springboard, 5 icon dock och temat Illumine. Så får du lite stil på telefonen
Det här blir en lång natt…
WB på 3G var inget vidare men på en 3GS känner iaf jag ingen skillnad
Har fixat cydia men hittar inget roligt alls inte ens sbsettings hur hittar man allt?
search—> sbsettings
borde ge en massa träffar
@Göbbe 52698 wrote:
search—> sbsettings
borde ge en massa träffar
hmm, är helt nybörjare och behöver få tag i sbsettings, winterbord och xxxxcc? men när jag söker sbsettings hittar jag massa grejer men inget verkar vara programmet sbsettings.
Något man ska göra kanske adda sources eller något?
@kallz 52699 wrote:
hmm, är helt nybörjare och behöver få tag i sbsettings, winterbord och xxxxxcc? men när jag söker sbsettings hittar jag massa grejer men inget verkar vara programmet sbsettings.
glöm allt snack om ett av de där programmen
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.@kallz 52699 wrote:
hmm, är helt nybörjare och behöver få tag i sbsettings, winterbord och xxxxcc? men när jag söker sbsettings hittar jag massa grejer men inget verkar vara programmet sbsettings.
scrollat ner ända till S när du får träffarna då? 😉
Okej förlåt my misstake. Men kvarstår ändå hur jag hittar sbsettings och winterboard?
som sagt när jag söker på winterboard så hittar cydia inget alls:mad:
EDIT: Finns inget på S när jag söker sbsettings
@kallz 52704 wrote:
Okej förlåt my misstake. Men kvarstår ändå hur jag hittar sbsettings och winterboard?
som sagt när jag söker på winterboard så hittar cydia inget alls:mad:
EDIT: Finns inget på S när jag söker sbsettings
I cydias första sida välj Featured pakages, scrolla ner så ser du den.
Hej. Min telefons första tecken (år, vecka) är 5K945.
Jag har planer på att jailbreaka den med blackra1n. Så har några snabba frågor.1. Någon som har någon kommentar om själva blackra1n?
2. Går det att bara återställa telefonen via itunes om jag inte längre vill ha telefonen jailbreakad?
3. Går det att bara återställa telefonen via itunes om jag inte längre vill ha telefonen jailbreakad?
4. Rekommenderar ni att skita i att jailbreaka den då den är tillverkad efter v.39?
Fan sitter redan i skiten min iPhone som jag nyss jailbreakde blev såklart tehtered jailbreak och så laddade jag ner en app från cydia och såklart måste jag reboota min telefonen.
Men nu till frågan hur ska jag köra när jag ska köra blackra1n koppla in mobilen i datorn för att sedan klicka på reboot device? Eller reboot device och sedan in i datorn?
Helt enkelt hur startar man om en iPhone som tehtered?
@kallz 52715 wrote:
Fan sitter redan i skiten min iPhone som jag nyss jailbreakde blev såklart tehtered jailbreak och så laddade jag ner en app från cydia och såklart måste jag reboota min telefonen.
Men nu till frågan hur ska jag köra när jag ska köra blackra1n koppla in mobilen i datorn för att sedan klicka på reboot device? Eller reboot device och sedan in i datorn?
Helt enkelt hur startar man om en iPhone som tehtered?
du kan ju ta reboot device.. sen kommer det komma att du ska ansluta den.. då kan du ju koppla den till datorn. Men du kan koppla innan också.. spelar ingen roll
@el96157 52713 wrote:
Jag har planer på att jailbreaka den med blackra1n. Så har några snabba frågor.1. Någon som har någon kommentar om själva blackra1n?
2. Går det att bara återställa telefonen via itunes om jag inte längre vill ha telefonen jailbreakad?
3. Går det att bara återställa telefonen via itunes om jag inte längre vill ha telefonen jailbreakad?
4. Rekommenderar ni att skita i att jailbreaka den då den är tillverkad efter v.39?
1. Du hittar mer svar på din fråga om du använder dig av sökfunktionen.
2. Ja, du kan alltid återställa den till hur den var från första början.
3. Det är värt att jailbreaka den. Jag anser att en iphone inte är en iphone utan jailbreak 😛 min uppfattning på telefonen iaf@el96157 52713 wrote:
1. Den funkar.
2. Ja det går.
3. Läs nr 2.
4. Ja det är värt, jag skulle inte vilja ha en icke jailbreakad iphone.Edit: LuDii var snabbare, men samma svar. 😀
Jag har köpt mig en Iphone 3GS som är telenor låst… Om jag nu vill jailbreaka denna för att kunna slänga i ett nytt simkort när jag är i Thailand behöver jag ett så kallat fakesim då eller är det bara att ta ur telenorkortet och sen byta medans den är igång?
Samt så undrar jag om försäkring/garanti gäller efter att man har gjort en Jailbreak?
@bob_builder 52722 wrote:
Jag har köpt mig en Iphone 3GS som är telenor låst… Om jag nu vill jailbreaka denna för att kunna slänga i ett nytt simkort när jag är i Thailand behöver jag ett så kallat fakesim då eller är det bara att ta ur telenorkortet och sen byta medans den är igång?
Samt så undrar jag om försäkring/garanti gäller efter att man har gjort en Jailbreak?
då måste låsa upp den med hjälp av blackrain för att kunna använda dig av ett simkort från Thailand.
Försäkringen gäller inte på jailbreakade telefoner. men du kan alltid återställa den till fabrik så ska det nog funka att få igenom försäkringen.. beroende på vad det är för skada
@bob_builder 52722 wrote:
Fakesim är ett gammalt metod som inte behövs längre, det är bara byta kort och köra.
Angående garantin så är det som Ludii skrev men försäkringen har inget med jailbreak att göra, den gäller ändå.
@ponyboy 52726 wrote:
Fakesim är ett gammalt metod som inte behövs längre, det är bara byta kort och köra.
Angående garantin så är det som Ludii skrev men försäkringen har inget med jailbreak att göra, den gäller ändå.
han kan väl inte bara byta om den är låst till telenor.. han måste ju låsa upp den?
Tja!!
Om jag ska kolla vilken vecka Iphonen (3gs) ar gjord i. Hur gor jag da??
Star det pa baksidan av Iphonen, eller var star det??@ludii 52723 wrote:
då måste låsa upp den med hjälp av blackrain för att kunna använda dig av ett simkort från Thailand.
Försäkringen gäller inte på jailbreakade telefoner. men du kan alltid återställa den till fabrik så ska det nog funka att få igenom försäkringen.. beroende på vad det är för skada
Ja eller försäkring o försäkring det fanns ingen försäkring på dialect för just iphone men Garantin går fortfarande?
Jag tänkte använda mig av Blackrain, även ha den filen på bärbara om man måste stänga av den någon gång
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.