Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@ludii 52728 wrote:
han kan väl inte bara byta om den är låst till telenor.. han måste ju låsa upp den?
Nej men asså köra blackra1n på den o sen byta kort givetvis?
Men om jag köra blackra1n på den nu och sen måste lämna in den pga något fel senare är det bara att göra en återställning så ser dom ej att det har varit installerat så dom inte säger att garantin utgår för att jag har kört med blackra1n?
@bob_builder 52735 wrote:
Nej men asså köra blackra1n på den o sen byta kort givetvis?
Men om jag köra blackra1n på den nu och sen måste lämna in den pga något fel senare är det bara att göra en återställning så ser dom ej att det har varit installerat så dom inte säger att garantin utgår för att jag har kört med blackra1n?
Precis 🙂
@bob_builder 52730 wrote:
Ja eller försäkring o försäkring det fanns ingen försäkring på dialect för just iphone men Garantin går fortfarande?
Jag tänkte använda mig av Blackrain, även ha den filen på bärbara om man måste stänga av den någon gång
Garantin är inte giltig enligt apple om du lämnar in en jailbreakad tele, utifall de skulle ta sig en titt.
Återställ alltid innan inlämning av garanti-ärenden är en bra regel 😉@muffins 52738 wrote:
Garantin är inte giltig enligt apple om du lämnar in en jailbreakad tele, utifall de skulle ta sig en titt.
Återställ alltid innan inlämning av garanti-ärenden är en bra regel 😉Jo givetvis, har haft problem med min telenor låsta sen jag köpte den, med att använda 3g nätet… gick in för ett par dagar sen o då sa dom max 7 dagar så får jag en “ny” telefon sen kom jag in dagen efter o då sa dom att det skulle ta 3veckor efter att jag fixat alla papper….
Glöm det sa jag för jag drar till thailand om 2veckor o måste ha med min goa lur dit! Kommer in i början på April igen sa jag o gick.. då blev han lite sur efter att han fixat med alla papper…. 😀
Har fler frågor.
1. Kommer jag att kunna använda Appstore som vanligt?2. Är det något speciellt jag ska tänka på innan jag startar blackra1n installen? (Kändes t.ex som att man inte skulle ha igång några itunes processer)
@el96157 52744 wrote:
Har fler frågor.
1. Kommer jag att kunna använda Appstore som vanligt?2. Är det något speciellt jag ska tänka på innan jag startar blackra1n installen? (Kändes t.ex som att man inte skulle ha igång några itunes processer)
1. yep!
2. itunesprocesserna måste vara stängda. Annars inget
lycka till!
@el96157 52744 wrote:
Har fler frågor.
Läs de 2 föregående sidorna i denna tråd så hittar du svar till alla dina frågor.
Har alla processer jag måste stänga av namn som gör att man förstår att det är apple program? så det inte är någon process jag inte tänker på.
Någon som vet varför det inte går att ja en egen bakgrund med temat illumine? Jävligt snyggt annars
Illumine är som alla andra teman så ingen skillnad där. Använd winterboard eller BossPaper för din bakgrundsbild
Tänkte restora min telefon (eftersom mitt cydia inte längre startar, och jag har avinstallerat blackra1n från telefonen). Men när jag ska restora i itunes vill den ladda ner en update eller något?
Det går inte återställa min iphone 2g telefon det står fast på “förbereder för återställning” fast inget händer sen får man error i itunes.
@deluxenoone 52826 wrote:
Det går inte återställa min iphone 2g telefon det står fast på “förbereder för återställning” fast inget händer sen får man error i itunes.
Sätt den i DFU-mode (googla) och sedan Restore
..har jag inte tagit till mig all gott luren har att erbjuda..mitt dilemma:
Köpte en 8g i Staterna för för 2.5 år sen,bytte upp mig till en 16g för 2 år sen(1.1.4…4A102) som jag oxå lyckades låsa upp,men jag har aldrig vågat uppdatera den,min kompis lyckades låsa sin för gott men jag vet inte exakt vad han gjorde då…efter 2 år känns det som man borde uppdatera,kommer det att funka eller känner den av något skumt och låser sig?
får inte heller över köpta program till den,video’s..å annat… gör jag för fel eller har det med jailbreaket att göra?annars går den fortfarande helt suveränt och batteriet har fortfarande full kapacitet! tack på förhand P-A@el96157 52824 wrote:
Tänkte restora min telefon (eftersom mitt cydia inte längre startar, och jag har avinstallerat blackra1n från telefonen). Men när jag ska restora i itunes vill den ladda ner en update eller något?
Det finns en fix till cydia testa den innan. Hur du fixar till det finns en tråd på forumet har jag för mig. testa och sök och se vad du hittar.
@tekniskidiot 52837 wrote:
..har jag inte tagit till mig all gott luren har att erbjuda..mitt dilemma:
Köpte en 8g i Staterna för för 2.5 år sen,bytte upp mig till en 16g för 2 år sen(1.1.4…4A102) som jag oxå lyckades låsa upp,men jag har aldrig vågat uppdatera den,min kompis lyckades låsa sin för gott men jag vet inte exakt vad han gjorde då…efter 2 år känns det som man borde uppdatera,kommer det att funka eller känner den av något skumt och låser sig?
får inte heller över köpta program till den,video’s..å annat… gör jag för fel eller har det med jailbreaket att göra?annars går den fortfarande helt suveränt och batteriet har fortfarande full kapacitet! tack på förhand P-AÄr det en 2G du har idag? 1.1.4 hade jag också velat uppdatera och hitintills har ingen jag mött misslyckats helt med Blackra1n. Du kan med gott samvete trycka in 3.1.2 – följ guiden i min signatur, den fungerar även för 2G
Tja.
Vet nagon hur mycket en Iphone 3Gs 32gb kostar fran 3? Alltsa om man koper den som kotantkorts mobil (och later sedan 3 lasa upp den at en).
Hur mycket skulle det kosta pa ett ungefar?QuamraZ
@quamraz 52880 wrote:
Tja.
Vet nagon hur mycket en Iphone 3Gs 32gb kostar fran 3? Alltsa om man koper den som kotantkorts mobil (och later sedan 3 lasa upp den at en).
Hur mycket skulle det kosta pa ett ungefar?QuamraZ
Det står på deras InterWeb, Start Privat
alltså, installerade winterboard, sbsettings och slängde in nytt tema och lockinfo igår.. och är det såhär för er andra också?:
går och lägger mig med nyladdad mobil, vaknar med 85%?
Utan de senaste installeringarna har den ätit högst 5% över en natt med avstängd wifi, 3g osv…
Iphone har ju redan såpass kass batteritid så att man överväger att ta bort WB, SBsettings och allt dedära igen 🙁
Har bara en fråga nu funkar ju mitt jailbreak väldigt bra även startat om min iPhone några gånger och det har funkat hur stor chans tror ni det är att mobilen kraschar när men ska starta om den?
Man blir lite rädd vågar inte fixa alla grejer som jag vill ha på luren eftersom då måste jag starta om den rätt mycket och är rädd att den ska dö 🙁
(Har tethered jailbreak)
Tjena! Nu är det såhär att jag har en jailbrejkad iPhone3GS tillverkad vecka 41 som alltså betyder att den är tethered(om jag förstått rätt?). Testade dock att stänga av den igår, var beredd på att gå till datorn eftersom jag läst att man måste ha den inkopplat i datorn när man bootar, men för skojs skull testade jag o sätta på ändå, och det funkade :S. Kan någon förklara för mig varför det funkar för mig?
@Göbbe 52895 wrote:
alltså, installerade winterboard, sbsettings och slängde in nytt tema och lockinfo igår.. och är det såhär för er andra också?:
går och lägger mig med nyladdad mobil, vaknar med 85%?
Utan de senaste installeringarna har den ätit högst 5% över en natt med avstängd wifi, 3g osv…
Iphone har ju redan såpass kass batteritid så att man överväger att ta bort WB, SBsettings och allt dedära igen 🙁
Har exakt samma saker installerade och vaknar med typ 97 procent. Den äter Max tre procent under natten…
Har en fråga! jag har en jailbreakad iphone 3g och vad händer om jag nu kopplar upp den mot itunes? kan apple på något sätt “märka” att den är jailbreakad då och t.e.x. låsa den eller liknande? Eller har jag fattat det fel att det inte är olagligt på något sätt at jailbreaka utan det är bara garantin som ryker? Tack på förhand!
En fråga kan varje gång man syncar med iTunes gör ju även telefonen en säkerhetskopia och om jag någon gång vill återställa min iPhone vill jag ju inte göra det till något datum den är jailbreakad.
Så frågan är kan jag välja någon äldre återställningspunkt i iTunes?
@kallz 52906 wrote:
Har bara en fråga nu funkar ju mitt jailbreak väldigt bra även startat om min iPhone några gånger och det har funkat hur stor chans tror ni det är att mobilen kraschar när men ska starta om den?
Man blir lite rädd vågar inte fixa alla grejer som jag vill ha på luren eftersom då måste jag starta om den rätt mycket och är rädd att den ska dö 🙁
(Har tethered jailbreak)
Chansen är lika med noll ( visst kan du ha otur, behöver du jailbreaka om den och bara har tillgång till en dator som inte lirar ihop med Blackra1n så blir det ju lite jobbigt men kraschar, det gör den inte)
@xipe 52912 wrote:
Tjena! Nu är det såhär att jag har en jailbrejkad iPhone3GS tillverkad vecka 41 som alltså betyder att den är tethered(om jag förstått rätt?). Testade dock att stänga av den igår, var beredd på att gå till datorn eftersom jag läst att man måste ha den inkopplat i datorn när man bootar, men för skojs skull testade jag o sätta på ändå, och det funkade :S. Kan någon förklara för mig varför det funkar för mig?
Apple skeppade den uppgraderade bootromen till fabrikerna vecka 37. Alla fabriker runt om i världen verkar inte ha hunnit få in den i produktionslinan samtidigt. Vi tackar de fabrikschefer som var extra slöa 🙂
@kallz 52927 wrote:
En fråga kan varje gång man syncar med iTunes gör ju även telefonen en säkerhetskopia och om jag någon gång vill återställa min iPhone vill jag ju inte göra det till något datum den är jailbreakad.
Så frågan är kan jag välja någon äldre återställningspunkt i iTunes?
Du behöver inte bry dig om detta. Ingenting i backupfilen säger att den kommer från en JBad iPhone. Däremot, får du problem och vill återställa din iPhone så är det ju alltid bättre att sätta upp den som NY efter återställningen. Att läsa in en gammal backup kan ju även innebära att du återställer problemet som gjorde att du ville återställa den från första början…
@jibbson 52925 wrote:
Har en fråga! jag har en jailbreakad iphone 3g och vad händer om jag nu kopplar upp den mot itunes? kan apple på något sätt “märka” att den är jailbreakad då och t.e.x. låsa den eller liknande? Eller har jag fattat det fel att det inte är olagligt på något sätt at jailbreaka utan det är bara garantin som ryker? Tack på förhand!
iTunes märker inte att din telefon är JBad och precis som du säger så är det inte heller olagligt att JBa.
Tja har läst en hel del här på forumet om JB o sånt, köpte min iphone i tisdags.
Följde JB-guiden (för mac) på iclarified. Men efter ja tryckt på “make it rain” o den där frodo liknande snubben dyker upp så kommer en bild upp som säger att ja ska koppla in den i itunes, och då vill itunes att ja ska återställa den…det som guiden sa skulle hända, hände aldrig…har ja gjort nåt fel eller går det inte att JBa den?Tacksam för (snabbt) svar
peace/Pancho
EDIT: iPhone 3GS 16gb 3.1.2 och den där 05.11.07
Försöker starta om luren men den kommer direkt till “koppla till itunes”EDIT2: Nu är den återställd igen, väntar på svar om JB.
@pancho08 52946 wrote:
Tja har läst en hel del här på forumet om JB o sånt, köpte min iphone i tisdags.
Följde JB-guiden (för mac) på iclarified. Men efter ja tryckt på “make it rain” o den där frodo liknande snubben dyker upp så kommer en bild upp som säger att ja ska koppla in den i itunes, och då vill itunes att ja ska återställa den…det som guiden sa skulle hända, hände aldrig…har ja gjort nåt fel eller går det inte att JBa den?
Tacksam för (snabbt) svar
peace
/PanchoEDIT: iPhone 3GS 16gb 3.1.2 och den där 05.11.07
Försöker starta om luren men den kommer direkt till “koppla till itunes”EDIT2: Nu är den återställd igen, väntar på svar om JB.
du har väl en Tethered Jailbreak
det här har vart uppe ca 10000 ggr … men jag frågar igen, blev tvungen att jaila om telefonen efter att den hängt sig. Jag skulle då ladda ner Push fix men det stod att det inte fungerade. Jag sökte i forumet och hittade en kille som lagt upp en egen repo till push fix men den funkade inte heller…. Ngn som vet hur det kan fixas på annat sätt ?
eller är jag tvungen att jaila med snowbreeze ? har hört att den ska fixa det automatiskt. tacksam för svar 🙂
mvh
@freebo 52951 wrote:
du har väl en Tethered Jailbreak
Jag antar väl det, och då ska man ha den ikopplad för att starta igen?
Men itunes startar direkt jag kopplar in den och vill att ja ska återställa den…jag försökte stänga av itunes, men det startar bara upp igen…
Måste man ha nåt annat program än blackrain?@bmode 52954 wrote:
det här har vart uppe ca 10000 ggr … men jag frågar igen, blev tvungen att jaila om telefonen efter att den hängt sig. Jag skulle då ladda ner Push fix men det stod att det inte fungerade. Jag sökte i forumet och hittade en kille som lagt upp en egen repo till push fix men den funkade inte heller…. Ngn som vet hur det kan fixas på annat sätt ?
eller är jag tvungen att jaila med snowbreeze ? har hört att den ska fixa det automatiskt. tacksam för svar 🙂
mvh
Jag skulle definitivt ge nya Redsn0w en chans, framförallt som din telefon verkar uppleva Pushproblem med Blackra1n
Ok fick igång den nu, tankade precis winterboard..sökte lite i forumet så löste det sig men tack för hjälpen…hoppas bara de kommer en uppdatering så man slipper koppla in i datorn mellan varven..
@xipe 52912 wrote:
Det är bara att gratulera:D, det är ju bra att du blev en av de sista lyckliga.
Men det lär nog komma något nytt snart, när jag själv köpte min iphone 3gs så gick den inte att jailbreaka.
Men det tog bara en månad sen kom det!:cool:
Har testat lite grejer det är lite drygt att starta om iphonen via datorn, men fan va skönt att man kan ha fler apps per rad, teman, och ska fixa ringisgnaler o sånt sen. Och att synka me itunes funkar även det, alla apps funkar…är det nåt som knasar med tiden?
Testade backgrounder med SR radio, men sen segade luren ner sig när ja skulle skicka sms, menyerna rörde sig inte lika smidigt, men det kanske man ska förvänta sig?
SBSettings är till för vad egentligen? (förutom snabbåtkomst till wifi/3g, gillade även “aktivitetshanteraren” att man kan stänga av program o frigöra mer minne…används den till nåt annat särskilt?)
@pancho08 52964 wrote:
Har testat lite grejer det är lite drygt att starta om iphonen via datorn, men fan va skönt att man kan ha fler apps per rad, teman, och ska fixa ringisgnaler o sånt sen. Och att synka me itunes funkar även det, alla apps funkar…är det nåt som knasar med tiden?
Testade backgrounder med SR radio, men sen segade luren ner sig när ja skulle skicka sms, menyerna rörde sig inte lika smidigt, men det kanske man ska förvänta sig?
SBSettings är till för vad egentligen? (förutom snabbåtkomst till wifi/3g, gillade även “aktivitetshanteraren” att man kan stänga av program o frigöra mer minne…används den till nåt annat särskilt?)
Den används till precis det du nämner, du kan även installera en hel del sköna plugins; ‘Rotation Inhibitor’ som hindrar skärmen från att roter är min favorit… alla plugins finns i Cydia
Tack för hjälpen/infon Freebo…allt de här känns så nytt för mig det är mycket på en gång, kommer nog ta ett tag tills man får allt som man vill ha det.
Återkommer väl under tiden som ja lär mig och har frågor till er som kan =)
Peace
/Pancho
@pancho08 52980 wrote:
Tack för hjälpen/infon Freebo…allt de här känns så nytt för mig det är mycket på en gång, kommer nog ta ett tag tills man får allt som man vill ha det.
Återkommer väl under tiden som ja lär mig och har frågor till er som kan =)
Peace
/Pancho
Varsågod 😉 synkningen brukar aldrig börja knasa och visst kam många apps i bakgrunden på en 3G slöa ned sen, en 3GS däremot tål en hel del mer
När jag ska restora min iphone i itunes. Vill itunes ladda ner en update eller något. Väljer jag “nej” så blir det ingen restore. Hjälp?
Om jag laddat ner apps från Installous, och sedan väljer att installera AppSync för att ladda ner apps genom datorn, förlorar jag då alla mina apps när jag synkar genom iTunes?
http://i267.photobucket.com/albums/ii316/ensiferum_ftw/Namnls-26.png
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.