Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
När jag installerar SBsettings får jag ingen ikon till den. Och Proswitcher stängs ner direkt efter jag startat det. Vad är fel?
nej du får ingen ikon för SBsettings.
klicka på din mottagnings bar och batteriet samtidigt
eller dra ditt finger över klockan högst upp i mittendet med Proswitcher vet jag inget om så låter annan svara
@Göbbe 52895 wrote:
alltså, installerade winterboard, sbsettings och slängde in nytt tema och lockinfo igår.. och är det såhär för er andra också?:
går och lägger mig med nyladdad mobil, vaknar med 85%?
Utan de senaste installeringarna har den ätit högst 5% över en natt med avstängd wifi, 3g osv…
Iphone har ju redan såpass kass batteritid så att man överväger att ta bort WB, SBsettings och allt dedära igen 🙁
hmm börjar ju bli olustigt nu, gick o la mig med 100% och vaknar med 78% !?!?
Tittade under användning och såg att jag hade ca 2 timmars användning? Sålänge jag inte gått i sömnen eller haft spökbesök så är jag lite fundersam, lockinfo & winterboard borde väl vara passiva vid vänteläge? 😮
EDIT: Kan tillägga att jag nu raderat WB, SBsettings & lockinfo, fortsätter att dala ner i batteri, sitter med 40% nu och har inte gjort annat än att radera de programmen, måste ju vara nån process som ligger o tuggar batteri, har inte ens backgrounder installerat :confused:
kolla vad som körs då i sbsettings, under “processess” så ser du ju ifall något ligger o tuggar.,
@Göbbe 53029 wrote:
hmm börjar ju bli olustigt nu, gick o la mig med 100% och vaknar med 78% !?!?
Tittade under användning och såg att jag hade ca 2 timmars användning? Sålänge jag inte gått i sömnen eller haft spökbesök så är jag lite fundersam, lockinfo & winterboard borde väl vara passiva vid vänteläge? 😮
EDIT: Kan tillägga att jag nu raderat WB, SBsettings & lockinfo, fortsätter att dala ner i batteri, sitter med 40% nu och har inte gjort annat än att radera de programmen, måste ju vara nån process som ligger o tuggar batteri, har inte ens backgrounder installerat :confused:
Du kan ju dra hem ett program som heter Accura från AppStore, det är ett batteri program som kan kolla hälsan på ditt batteri.,,,… Kanske hjälper:confused:
@jabbex 53064 wrote:
Du kan ju dra hem ett program som heter Accura från AppStore, det är ett batteri program som kan kolla hälsan på ditt batteri.,,,… Kanske hjälper:confused:
Tror faktiskt jag fått en lösning, hade “weather ico”n installerat i lockinfo, som var inställd på att uppdatera 1 gång i minuten. Ändrade detta till var sjätte timme och det tycks hjälpa faktiskt, antar att telefonen satts i aktivt läge varje gång den uppdaterat väderinfon?
Nåja, verkar som att det funkar fint nu med tanke på att jag har 40% batteri kvar efter 3 timmars aktiv användning.
Bra tips Göbbe, jag ställde precis om min från 1 min till 6h. Borde spara mängder av dyrbar batteritid
Tjenare! håller på att aktiver mi iphone i ithunes men det står att man måste ange sitt “iphone-nummer” var ser man vad men har för något sånt?
Tacksam för svar!@freebo 52868 wrote:
Är det en 2G du har idag? 1.1.4 hade jag också velat uppdatera och hitintills har ingen jag mött misslyckats helt med Blackra1n. Du kan med gott samvete trycka in 3.1.2 – följ guiden i min signatur, den fungerar även för 2G
Ursäkta tjatet…men jag ska alltså(som jag hela tiden trott) inte klicka på 3.1.2. uppdateringen som Itunes erbjuder? Utan “Jailbreaka” den igen med en annan version? (tror jag använde nåt som hette Ziphone en gång i tiden) Om den kallas 2G vet jag inget om.. skulle själv kalla den gen. 1 eftersom den har “Aluminium kaross”..modellen säger : MB384LL och firmware 04.04.05_G
Tack från “TI”T1, använd guiden i min signatur. Den fungerar även på en 2G, uppdatera till 3.1.2 är precis vad du skall göra
Snälla hjälp nån.
Har köpt en 3gs från budgivningsajt. den har 3.1.2 och modemfirm:05.11.07
Har kört blackrain och blacksnow för att låsa upp telefonen men från telia för att köra mitt tele2. men så fort jag sätter i tele2-sim står de “annat sim-kort upptäckt” sen vill den att jag ska koppla till itunes.ringde till telias support och dom låser bara upp den om den är äldre än 1 år vilket min inte är.
Hur gör jag?
Skulle uppskatta all hjälp.Välkommen Wille, om jag var som du så skulle jag:
1. Leta reda på ett Telia SIM-kort som du aktiverar telefonen med
2. Kör guiden i min signatur till punkt och pricka
3. Njut av Tele2 som operatörTack för snabbt svar freebo!
Men tro mig, de är precis den guiden jag har kört!
Och den funkar klockrent med de gamla telia-kort jag har?Drar av mig håret snart! =)
@wille84 53288 wrote:
Tack för snabbt svar freebo!
Men tro mig, de är precis den guiden jag har kört!
Och den funkar klockrent med de gamla telia-kort jag har?Drar av mig håret snart! =)
Du behöver inte dra av dig håret, det har funkat för alla här och det kommer att funka för dig också.
Gör som Freebo beskrev, funkade inte ditt första försök så gör om det hela. Återställ i iTunes, aktivera med Telia kort, jailbreaka, lås upp och till sist starta om din iphone.
@Göbbe 53137 wrote:
Tror faktiskt jag fått en lösning, hade “weather ico”n installerat i lockinfo, som var inställd på att uppdatera 1 gång i minuten. Ändrade detta till var sjätte timme och det tycks hjälpa faktiskt, antar att telefonen satts i aktivt läge varje gång den uppdaterat väderinfon?
Nåja, verkar som att det funkar fint nu med tanke på att jag har 40% batteri kvar efter 3 timmars aktiv användning.
Måste få fråga: weather ico i lockinfo? Inte kan det vara den vanliga Väderikonen? Den har inga inställningar!
De är det som är frustrerande, de har funkat för ALLA!?
Har säkert provat 3-4ggr. =/När jag kört cidiya och snow, ska jag manuellt starta om telefonen efter detta?
Ska den va inkopplad till datorn?
Ska iTunes vara igång nån gång under?Tack för snabba svar!
@wille84 53303 wrote:
De är det som är frustrerande, de har funkat för ALLA!?
Har säkert provat 3-4ggr. =/När jag kört cidiya och snow, ska jag manuellt starta om telefonen efter detta?
Ska den va inkopplad till datorn?
Ska iTunes vara igång nån gång under?Tack för snabba svar!
Jag tror Cydia vill/måste boota om telefonen när du lagt in Blacksn0w
iPhone inkopplad hela tiden ja och ALLA iTunes/Apple program skall vara nedstängda. Använd Task Managern för att slå ihjäl alla inklusive BonjourDe är precis så jag gjort.
Hade ett par Apple/ipod-program som jag inte kände igen som körde.
Har dödat dom nu och ska prova o återställa och köra en jailbreak igen för xxx gången.Kan tillägga om de är till nån info att när jag kört blacksn0w och sätter in mitt tele2-sim så får jag täckning med Telia, men kommer ingenstans i telefonen.
Kan de betyda nått?@freebo 53228 wrote:
YouTube
ok? 😉
Hej Freebo.
Hoppas du inte misstycker men jag har letat over allt efter Youtube och inte hittat något om mitt problem. Min 3GS 32, jailbreakad, fungerar nu perfekt på de flesta områden, delvis med din hjälp. Men ett problem är kvar, jag kommer inte in på YouTube, Får svaret: Kan inte ansluta TILL Youtube. Försöker detta i Wi-Fi läge. Kan du hjälpa mig?Har hittat det om Push Fix men hittar inte den på Cydia
@wille84 53312 wrote:
De är precis så jag gjort.
Hade ett par Apple/ipod-program som jag inte kände igen som körde.
Har dödat dom nu och ska prova o återställa och köra en jailbreak igen för xxx gången.Kan tillägga om de är till nån info att när jag kört blacksn0w och sätter in mitt tele2-sim så får jag täckning med Telia, men kommer ingenstans i telefonen.
Kan de betyda nått?Vad då “kommer ingenstans i telefonen”?
Tele2 & Telia delar nät, sök på tele2 i forumet så ser du vad som
menas med delad nätkapacitet@peve 53313 wrote:
Hej Freebo.
Hoppas du inte misstycker men jag har letat over allt efter Youtube och inte hittat något om mitt problem. Min 3GS 32, jailbreakad, fungerar nu perfekt på de flesta områden, delvis med din hjälp. Men ett problem är kvar, jag kommer inte in på YouTube, Får svaret: Kan inte ansluta TILL Youtube. Försöker detta i Wi-Fi läge. Kan du hjälpa mig?Har hittat det om Push Fix men hittar inte den på Cydia
Jag PMar dig en Repoadress. Titta även i FAQn https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.html?highlight=Faq
Nej men så fort jag sätter i mitt tele2 kommer jag till ” Annat sim-kort upptäckt” “Anslut till itunes”
Då ser jag bara att jag kan ringa nödsamtal samt bilden att jag ska conecta till itunes.Vet inte riktigt vart jag går bet?! funkade inte sista gången jag prova heller
Skulle man kanske behöva nedgradera mjukvaran?
Verkar jättemärkligt när ALLA andra lyckas låsa upp den?.=S@wille84 53329 wrote:
Nej men så fort jag sätter i mitt tele2 kommer jag till ” Annat sim-kort upptäckt” “Anslut till itunes”
Då ser jag bara att jag kan ringa nödsamtal samt bilden att jag ska conecta till itunes.Vet inte riktigt vart jag går bet?! funkade inte sista gången jag prova heller
Skulle man kanske behöva nedgradera mjukvaran?
Verkar jättemärkligt när ALLA andra lyckas låsa upp den?.=SDu har definitivt missat något i guiden, det låter inte ens som om du installerat Blacksn0w…
Öppna Cydia, klicka på Manage och sedan på Packages. Hittar du Blacksn0w i listan med en grön ‘bock’ intill sig? Om ja så avinstallera Sn0w, boota om telefonen och installera den en gång till, via Cydia
@freebo 53328 wrote:
Jag PMar dig en Repoadress. Titta även i FAQn https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.html?highlight=Faq
Tyvärr gav adrs. i ditt PM ingen respons(?) och den andra adrs. satte myror i huvudet. Det som talas om att återställa Wi-Fi efter boot kan jag leva med men saknar YouTube (ser du, jag har inga mellanslag). Finns det en chans att någon kan hjälpa mig mot ersättning i Stockholmsområdet?
@peve 53332 wrote:
Tyvärr gav adrs. i ditt PM ingen respons(?) och den andra adrs. satte myror i huvudet. Det som talas om att återställa Wi-Fi efter boot kan jag leva med men saknar YouTube (ser du, jag har inga mellanslag). Finns det en chans att någon kan hjälpa mig mot ersättning i Stockholmsområdet?
Du har PM med ny adress
Hejhej Jag har unlockat min iphone 3gs via blackra1n och när jag skall starta om den igen så måste jag koppla upp mot itunes står det , då testade jag blackra1n igen och kom in i iphonen vad är felet?
@freebo 53331 wrote:
Du har definitivt missat något i guiden, det låter inte ens som om du installerat Blacksn0w…
Öppna Cydia, klicka på Manage och sedan på Packages. Hittar du Blacksn0w i listan med en grön ‘bock’ intill sig? Om ja så avinstallera Sn0w, boota om telefonen och installera den en gång till, via Cydia
Hmm, jag har provat detta också.
Att köra blacksn0w via cydia (manage) skriva in blackra1n.com och sedan laddar ner o installera. går ändå inte.Men ska prova igen, men vad menar du med o boota om?Återställa via itunes?
Eller bara starta om med hjälp av power? Eller reset på iphone?@wille84 53354 wrote:
Hmm, jag har provat detta också.
Att köra blacksn0w via cydia (manage) skriva in blackra1n.com och sedan laddar ner o installera. går ändå inte.Men ska prova igen, men vad menar du med o boota om?Återställa via itunes?
Eller bara starta om med hjälp av power? Eller reset på iphone?Med boota om måste Freebo mena starta om. Håll inne Sleep+power tills applemärket ploppar upp.
Var/när är det installationen av blacksn0w failar?@bozz 53361 wrote:
Med boota om måste Freebo mena starta om. Håll inne Sleep+power tills applemärket ploppar upp.
Var/när är det installationen av blacksn0w failar?Okej ska prova detta tips ikväll.
Men vad jag kan uppfatta failar aldrig blacksn0w.
Blackra1n och Blacksn0w går igenom som dom ska och enligt alla you tube-filmer. Det är när allt är klart och jag tar ut telia-kortet och sätter in tele2. då får jag “annat simkort upptäckt” “anslut till itunes”
När jag ansluter säger itunes att KAN uppstått nån skada på produkten?Nån som har tips på “butik” i sthlm-regionen som kan hjälpa?
Att vända sig till en butik är ingen bra alternativ, prova dig fram tills du kommer på lösningen. Annars måste du gå tillbaka till butiken och betala varje gång du uppdaterar eller återställer.
Edit: När det står “annat simkort upptäckt anslut till itunes”, vad händer då om du ansluter till itunes, vad händer om du byter till Telia simkort och ansluter till itunes? Aktiverade du mobilen i itunes innan du jailbreakade? När du återställde via itunes, backade du upp från din säkerhets kopia eller valde som en ny iphone?
Om inget annat funkar prova att i iphone gå till
Inställningar/Allmänt/Återställ/Radera allt innehåll och inst. Ha den i laddaren medans då det kan ta ett par timmar.Okej, där rök butik-hoppet. =/
När jag ansluter till itune med tele2 säger den att produkten kan va skadad och bör kontakta butiken.
byter jag kort till telia och ansluter så blir det som en vanlig anslutning med itunes.
Har både provat att aktivera och inte aktivera telefonen innan jailbreak.
Och dom gånger jag aktiverat har jag återställt den som ny iphone.om jag inte minns helt fel har jag även provat med återställning i iphonen. men ska prova återigen.
kan de funka bättre o låsa upp med det andra verktyget pwgtool eller vad det heter via en mac?Kan det vara något program på min dator som spökar under körningen av jailbreaken?
börjar bli lite uppgiven. =/
Du är den förste som inte lyckas med Blackra1n, någonstans måste du göra fel. Om du tröttnat så testa
redsn0w 0.9beta3 [iPhone Dev Team]Som sagt man ska prova sig fram, återställ i iphone igen (hade du gjort det så hade du kommit ihåg det, det är en lång process). Prova blackra1n med en annan dator också. Redsn0w heter verktyget och kan vara värt ett försök.
wille när du är klar med återställning och jailbreak, väljer du att synca till din “willes iphone”, eller vad din gamla backup heter, eller väljer du “Ny Iphone”?
Det är det som är märkligt, jag är den första som jag läser om som inte lyckas!?
Alltid när jag syncar har jag hittills valt “ny iphone”.
Ska man köra den gamla backupen?Tack för många bra tips som jag ska prova ikväll efter jobbet!
Lovar att återkomma med utfall!@wille84 53381 wrote:
Det är det som är märkligt, jag är den första som jag läser om som inte lyckas!?
Ska man köra den gamla backupen?Tack för många bra tips som jag ska prova ikväll efter jobbet!
Lovar att återkomma med utfall!det är väl säkrast att välja ny iphone, tog för givet att du valt din gamla och att det var det som spökade…
finns även en custom tele2 bundle att installera, om det hjälper dig vet jag dock inte
@wille84 53381 wrote:
Lovar att återkomma med utfall!Jag har läst om ditt problem och jag tycker det verkar väldig märkligt, hoppas det löser sig:D
@ponyboy 53364 wrote:
Att vända sig till en butik är ingen bra alternativ, prova dig fram tills du kommer på lösningen. Annars måste du gå tillbaka till butiken och betala varje gång du uppdaterar eller återställer.
Edit: När det står “annat simkort upptäckt anslut till itunes”, vad händer då om du ansluter till itunes, vad händer om du byter till Telia simkort och ansluter till itunes? Aktiverade du mobilen i itunes innan du jailbreakade? När du återställde via itunes, backade du upp från din säkerhets kopia eller valde som en ny iphone?
Om inget annat funkar prova att i iphone gå till
Inställningar/Allmänt/Återställ/Radera allt innehåll och inst. Ha den i laddaren medans då det kan ta ett par timmar.Håller på o kör återställ som du sa och det tar oerhört lång tid.
Hade nog inte kört en sån rejäl återställ tidigare, den jag kört förut va klar på säkert 5-10 min. Så håll tummarna nu!:rolleyes:Men när den är återställd kommer jag till vanliga menyn?
Hur rekommenderas att jailbreaka/låsa upp med sen? Telia-sim?Tele2? eller innget alls?
Synca mot iTunes är de absolut sista jag gör antar jag?Jag skulle rekommendera att du stoppar in ditt telia kort och återställer i itunes. Efter återställning aktiverar du din iphone i itunes. Stäng sedan av itunes och med aktivitets hanteraren stäng av alla program som har med itunes och apple att göra. Stoppa in nu ditt tele2 kort, jailbreaka med blackra1n. Ladda ner och installera blacksn0w, använd wifi. Stäng sedan din iphone helt och starta om den igen.
@ponyboy 53406 wrote:
Jag skulle rekommendera att du stoppar in ditt telia kort och återställer i itunes. Efter återställning aktiverar du din iphone i itunes. Stäng sedan av itunes och med aktivitets hanteraren stäng av alla program som har med itunes och apple att göra. Stoppa in nu ditt tele2 kort, jailbreaka med blackra1n. Ladda ner och installera blacksn0w, använd wifi. Stäng sedan din iphone helt och starta om den igen.
Men hur ser iphonen ut efter återställning?
För de har varit ett äpple och en tänkande cirkel ett tag nu?
Är de för jag inte har nått simkort i?jag försöker jailbreaka min 3G iphone med redsnow 0.9 beta.
jag har 3.1.2 firmware på telen.
när jag försöker starta redsnow så frågar den mig om att hitta en IPSW på min dator… vart finner man den?
jag andvänder windows 7
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.