Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 1,901 through 1,950 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@robertsan21 53411 wrote:

jag försöker jailbreaka min 3G iphone med redsnow 0.9 beta.

jag har 3.1.2 firmware på telen.

när jag försöker starta redsnow så frågar den mig om att hitta en IPSW på min dator… vart finner man den?

jag andvänder windows 7

iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

Freebo
    Member

@wille84 53407 wrote:

Men hur ser iphonen ut efter återställning?
    För de har varit ett äpple och en tänkande cirkel ett tag nu?
    Är de för jag inte har nått simkort i?

Efter återställningen skall den boota upp och du hamnar vid SIM-lock skärmen där du knappar in ditt din SIM kod eller så ombeds du stoppa in ett SIM kort eller så hamnar du inne på springboard (om du har ett sim kort insom accepteras)

peve
    Member
    Post count: 92

För att få bukt på YouTube problemet gick jag den långa vägen enligt dina instruktioner. Återställde min 3Gs till original med iTunes, hämtade blackra1n enligt videon, körde sn0w efteråt och håll alla tillgängliga tummor.
    YouTube fortfarande borta!!
    Eftersom min iPhone är från USA, bör jag ha ursprungligt simkort för att det skall fungera?

Freebo
    Member

@peve 53419 wrote:

För att få bukt på YouTube problemet gick jag den långa vägen enligt dina instruktioner. Återställde min 3Gs till original med iTunes, hämtade blackra1n enligt videon, körde sn0w efteråt och håll alla tillgängliga tummor.
    YouTube fortfarande borta!!
    Eftersom min iPhone är från USA, bör jag ha ursprungligt simkort för att det skall fungera?

Pushfix pushfix pushfix….Testa nu de 2 olika Repos jag givit dig i PM

Wille84
    Member
    Post count: 17

Ännu värre nu?!

Försökte återställa min iphone genon allmänt/återställa/radera alla …
    Det tog väldigt lång tid. gick i väg för o träna o kom precis hem. då va bilden samma på iphonen som när jag starta den. =S så jag körde en hard reset med mitten knappen+hold för o starta om den.

De går inte!! Jag får appleloggan sen nån cirkel av streck (som att den tänker) sen kommer den aldrig längre?!=(

När jag jackar i den mot datorn känner inte datorn av nånting?!

Nu börjar jag bli orolig?! :confused: 🙁

Freebo
    Member

Sätt den i DFU läge och återställ

Wille84
    Member

@freebo 53470 wrote:

Sätt den i DFU läge och återställ

DFU läge?
    Den conecta *liten lättnad*

grozny
    Member
    Post count: 65

Jag har ett lite irriterande problem. När jag synkar med itunes så vill itunes ibland ta bort vissa applikationer av nån “konstig” anledning. Men det har funkat innan. Någon som vet nåt?

peve
    Member

Det har jag försökt tidigare också men som jag ser det fins sidorna inte kvar

Freebo
    Member

@peve 53476 wrote:

Det har jag försökt tidigare också men som jag ser det fins sidorna inte kvar

De finns kvar hos mig iaf, har du verkligen försökt lägga till dem som Repo’s i Cydia??

Freebo
    Member

@grozny 53475 wrote:

Jag har ett lite irriterande problem. När jag synkar med itunes så vill itunes ibland ta bort vissa applikationer av nån “konstig” anledning. Men det har funkat innan. Någon som vet nåt?

Vad händer om du låter iTunes radera dem från telefonen och sedan synkar igen? Testa att radera dem även från iTunes för att sedan ladda ned dem igen från AppStore en gång till.

peve
    Member

Jag har tydligen inte begripit något här på vägen. Du säger: I Repon hittar..
    Please!!

Wille84
    Member

Ska jag ge upp?
    Har provat alla knep som jag fått. Har även provat med Redsn0w oxå och jag får samma problem.
    Sista jag har att prova i helgen är hemma hos föräldrarna eller nedgradera till 3.0.1 och prova lyckan med den.

iPhone 3G and iPhone 3GS Unlock – iPhone Unlock
    någon som provat en sån upplåsning? Kan tänka mig betala $40 för om dom garanterar mitt tele2-kort?

grozny
    Member

@freebo 53481 wrote:

Vad händer om du låter iTunes radera dem från telefonen och sedan synkar igen? Testa att radera dem även från iTunes för att sedan ladda ned dem igen från AppStore en gång till.

Apparna finns inte i itunes. det är dit jag vill ha de. men istället raderar itunes apparna från telen?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@wille84 53485 wrote:

Ska jag ge upp?
    Har provat alla knep som jag fått. Har även provat med Redsn0w oxå och jag får samma problem.
    Sista jag har att prova i helgen är hemma hos föräldrarna eller nedgradera till 3.0.1 och prova lyckan med den.

iPhone 3G and iPhone 3GS Unlock – iPhone Unlock
    någon som provat en sån upplåsning? Kan tänka mig betala $40 för om dom garanterar mitt tele2-kort?

Vad är det du failar? Det tar tid för blackra1n att installeras. Du är nog världens första som inte lyckas. Hur gör du?

@grozny 53486 wrote:

Apparna finns inte i itunes. det är dit jag vill ha de. men istället raderar itunes apparna från telen?

Hur har du då fått dem in i telen?

Freebo
    Member

@peve 53484 wrote:

Jag har tydligen inte begripit något här på vägen. Du säger: I Repon hittar..
    Please!!

Ok…

Öppna Cydia
    Klicka på Manage
    Klicka på Sources
    Klicka på Edit
    Klicka på Add

i pop-up fönstret fyller du i adressen du fick av mig via PM
    Klicka på Add Source
    Låt Cydia tugga en stund

Sök nu efter pushfix i Cydia och installera denna

Freebo
    Member

@grozny 53486 wrote:

Det är klart den försöker radera dem, det är det synkning handlar om. Om de inte finns i iTunes hur fick du då in dem i din iPhone…

peve
    Member

Tack!!!
    Det fungerade!!
    Men man få tydligen inte stänga av telefonen, då måste man göra Wi-Fi och nätverk om igen?

Freebo
    Member

Peve, kan du ta det där en gång till?

Wille84
    Member

@h3nr11k 53487 wrote:

Vad är det du failar? Det tar tid för blackra1n att installeras. Du är nog världens första som inte lyckas. Hur gör du?

Jag vet, de är helknas!?!
    Den failar aldrig nånstans. Följer instruktionen till punkt o pricka på:
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w [Windows]

Ser precis ut som videon som visas, men så fort jag sätter in mitt tele2-sim står de “annat sim-kort upptäckt”
    Jag kan inte ens komma till springboard utan den vill koppla till itunes.

:confused:

grozny
    Member

Hur har du då fått dem in i telen?

appstore i telen

peve
    Member

Jo, Youtube kom fram och allt fungerar till jag stänger telefonen. (Spara batteri?) När jag då sätter på telefonen har den tappat Wi-Fi kontakten och jag måste återställa nätverket. Dvs han hittar 3G men inte Wi-Fi.
    Går då till Inställningar – Allmänt – Återställ – Återställ nätverket.
    Efter omstart får jag installera både Wi-Fi & Mobilt datanätverk.
    Dvs jobb om man stänger av telefonen eller?

grozny
    Member

@freebo 53489 wrote:

Det är klart den försöker radera dem, det är det synkning handlar om. Om de inte finns i iTunes hur fick du då in dem i din iPhone…

synkning handlar väl om att säkerhetskopiera allt man har så att det förs över både till datorn och till telen? om jag installerar nåt från appstore måste det väl komma in i datorn när jag synkar?

Freebo
    Member

@peve 53496 wrote:

Jo, Youtube kom fram och allt fungerar till jag stänger telefonen. (Spara batteri?) När jag då sätter på telefonen har den tappat Wi-Fi kontakten och jag måste återställa nätverket. Dvs han hittar 3G men inte Wi-Fi.
    Går då till Inställningar – Allmänt – Återställ – Återställ nätverket.
    Efter omstart får jag installera både Wi-Fi & Mobilt datanätverk.
    Dvs jobb om man stänger av telefonen eller?

Mm, stäng inte av telefonen. Sätt den i flight mode om du vill spara batteri, det är mitt end tips.

H3NR11K
    Member

@grozny 53497 wrote:

synkning handlar väl om att säkerhetskopiera allt man har så att det förs över både till datorn och till telen? om jag installerar nåt från appstore måste det väl komma in i datorn när jag synkar?

Tror inte att du har aktiverat ditt konto på datorn..

Wille; Du gör alltså;
    1.Sätt in sladden i telen/datorn. Skit i simkortet(Både telia å tele2)
    2.Stäng ned allt med itunes. iphonehelper osv.
    3.Startar blackra1n
    4.”make it rain”
    5.Väntar….
    6.Då var JB kirrat. Antar att du måste starta om igen pga att du har thetrad JB
    7.gör om 3-6 (du ska inte jb igen)
    8. Klicka på Blackra1n ikonen och installera blacksn0w
    9.Vänta
    10.In med tele2 kortet

Freebo
    Member

@grozny 53497 wrote:

Koppla in telefonen. Avbryt synkningen och högerklicka på iPhonen till vänster i iTunes, välj Öveför Inköp

Vanillaface
    Member
    Post count: 19

Skrev förut att iphone startar om o hamnar i återhämtningsläge efter jag in stallerat “winterboard” o fick svaret att jag skulle köra blackra1n igen! Men den vägrar att starta om, o står fortfarande i återhämtningsläge :(( 3:e gången jag jag jailbreakar nu, o det blir sammma varje gång, så fort jag ska installera ett program.. har ingen lust att “åter ställa den i Itunes” igen.. Snälla, kan nån hjälpa?

H3NR11K
    Member

@vanillaface 53505 wrote:

Skrev förut att iphone startar om o hamnar i återhämtningsläge efter jag in stallerat “winterboard” o fick svaret att jag skulle köra blackra1n igen! Men den vägrar att starta om, o står fortfarande i återhämtningsläge :(( 3:e gången jag jag jailbreakar nu, o det blir sammma varje gång, så fort jag ska installera ett program.. har ingen lust att “åter ställa den i Itunes” igen.. Snälla, kan nån hjälpa?

Varje gång du installerar något i Cydia så startar du om telen. Då måste du jailbreaka igen. Sök på thetrad jailbreak i forumet..

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@vanillaface 53505 wrote:

De kan ta några gånger innan det blir jailad första gången gick det med en gång så de kan va olika. Men du klickar väl bara på cydia och installerar det nu minns faktiskt inte jag om winterboard installeras av aut eller man men det skall inte vara några problem men startar luren om helt om du installerar winterbord ? blev lite osäker efter som det var ett tag sedan men ja vet att man kan få försöka jail den ett antal ggr innan det funkar.

grozny
    Member

@freebo 53503 wrote:

Koppla in telefonen. Avbryt synkningen och högerklicka på iPhonen till vänster i iTunes, välj Öveför Inköp

Det funka! Hur kommer det sig att det funkar med vissa men inte med andra?? tack i alla fall! 😀

Vanillaface
    Member

problemet e att det inte går att jailbreaka nu! Såhär har det blivit alla ggr.. blackra1n startar, o bilden på killen o telefonerna dyker upp, o sen slocknar mobilen bara 🙁 Har provat flera ggr nu..

H3NR11K
    Member

@vanillaface 53515 wrote:

problemet e att det inte går att jailbreaka nu! Såhär har det blivit alla ggr.. blackra1n startar, o bilden på killen o telefonerna dyker upp, o sen slocknar mobilen bara 🙁 Har provat flera ggr nu..

Konstigt.. Låter nästan som att en blåsning av telen skulle göra susen..

Vanillaface
    Member

@h3nr11k 53518 wrote:

Konstigt.. Låter nästan som att en blåsning av telen skulle göra susen..

Har lixom återställt den 3-4ggr, blir väl o göra det igen verkar det som.. :((
    Vad menas med blåsning?

H3NR11K
    Member

@vanillaface 53520 wrote:

Har lixom återställt den 3-4ggr, blir väl o göra det igen verkar det som.. :((
    Vad menas med blåsning?

Återställa betyder det.. Men även om du återställer så startar inte telefonen?

Vanillaface
    Member

Ja, det gör den. Men ville helst slippa, har ju blivit såhär varje gång..

robertsan21
    Member
    Post count: 5

@freebo 53416 wrote:

iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

okey så jag tankar hem det firmware jag har installerat just nu på min iphone och andvänder det när jag kör redsnow 0.9?

Freebo
    Member

@robertsan21 53547 wrote:

okey så jag tankar hem det firmware jag har installerat just nu på min iphone och andvänder det när jag kör redsnow 0.9?

Ladda hem 3.1.2 för den modell du har, gissningsvis 3G/3GS

Micke Prylgalen
    Member
    Post count: 33

Klurar lite på att jaila min nya 3GS men kommer ju få tethered

Minns på min gamla att det var ofta man fick göra en omstart av springboard, “respring” när man ändrade tema m.m men behöver man använda blackra1n då med? Eller är det bara vid en mer rejälare omstart?

Apple tvingar mig att jailbreaka, hatar att inte kunna ändra teman m.m som jag vill, tänk vilken guldgruva dom missar och vad folk hade betalat för lite fräcka teman i appstore 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@micke Prylgalen
    Det går jätte bra att respringa med tethered jailbreak, det är endast när du rebootar som du måste starta upp med blackra1n.

H3NR11K
    Member

@vanillaface 53523 wrote:

Ja, det gör den. Men ville helst slippa, har ju blivit såhär varje gång..

Så den startar efter att du återställt den men sen efter att du jailbreakar och startar om så kmmer connect to iTunes? Skit i återställning då och jaila med balckra1n. Dock så säger du att det inte går?

Wille84
    Member

Tack för all hjälp!
    Det löste sig till slut.
    Aktiverade telefonen på itunes innan jag satte in mitt tele2-kort.

NI ÄR GRYMMA!!:D:D

Freebo
    Member

Wille, bra där. Skönt att det löste sig till slut

H3NR11K
    Member

Wille; Bara för att det är fredag å allt! Najs! Välkommen in i värmen!

Jabbex
    Member
    Post count: 36

@wille84 53623 wrote:

Tack för all hjälp!
    Det löste sig till slut.
    Aktiverade telefonen på itunes innan jag satte in mitt tele2-kort.

NI ÄR GRYMMA!!:D:D

Grattis!! Skönt att det löste sig:D

spjonky
    Member
    Post count: 138

har en fråga..en polare till mig har en iPhone 3g 3.0 och den är köpt i USA så han har AT&T som original operatör. men han måste uppdatera den för den klyddar väldigt mycket så vi tänkte göra det. och nu till frågan haha

Måste vi ha AT&T simkortet i när vi jailbreakar med BlackRa1n ? ingen koll på det.

så det är bara att följa

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win]

och sen

iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w

?

Freebo
    Member

Spjonky, han behöver inget AT&T SIM. Han ska följa guiden i
    min signatur och jag rekommenderar att först uppdatera till 3.1.2 via iTunes innan ni kör igång. Glöm inte att ta en sista backup i iTunes innan ni återställer till 3.1.2

spjonky
    Member
    Post count: 138

@freebo 53739 wrote:

Spjonky, han behöver inget AT&T SIM. Han ska följa guiden i
    min signatur och jag rekommenderar att först uppdatera till 3.1.2 via iTunes innan ni kör igång. Glöm inte att ta en sista backup i iTunes innan ni återställer till 3.1.2

okaj då kör vi på det! tack för ett snabbt svar 😀

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

Hej allihop

har inte fått svar på en fråga jag ställde, jag ställer den igen hur behåller man sitt baseband på en bra och enkel sätt vill tillägga att jag inte kan engelska så om nån kan hjälpa mig.

Freebo
    Member

@volvo-s60 53748 wrote:

Hej allihop

har inte fått svar på en fråga jag ställde, jag ställer den igen hur behåller man sitt baseband på en bra och enkel sätt vill tillägga att jag inte kan engelska så om nån kan hjälpa mig.

Vad har du för baseband idag? Vilken firmware kör du? 2G eller 3G(S)? Behöver du upplåsning eller kör du med en låst telefon?

thatseger
    Member
    Post count: 1

Hej!

Jag köpte mig en iPhone 3gs för ca 3 månader sedan och har nu börjat fundera på att jailbreaka denna. Jag har sökt över hela internet efter så mycket info som möjligt och förstått att det är ett program som heter Blackra1n man skall använda om man som jag kör version 3.1.2 (7d11).

Jag har några frågor kring ämnet som jag inte tycks hittat svar på.

1. jag har förstått att man genom säkerhetskopian i itunes kan behålla all data i sin iPhone efter jailbreak, tex. kontaker, program, mail och sms. Men hur aktiverar man en säkerhetskopia? Gör man det genom itunes eller någon annanstans? Och hur säkert är det att det funkar?

2. Om jag skulle vilja ta bort jailbreak om apple släpper en 4.0-version av systemet, är det bara att återställa och sedan killa in säkerhetskopian igen? Eller är det mer komplicerat än så?

3. Vad sjutton är SSH? Är det något man måste ha, och vad gör det? Varit ett väldigt surr om det på sistone.

4. Vilka program är de program man bör installera på iPhonen omgående efter en jailbreak? Jag har förstått att det finns ett program som man aktiverar genom att dra med fingret längs överkanten för att aktivera olika saker, vad heter det? Och vad heter multitaskingprogrammet?

Det var några frågor jag kom på just nu. Hade uppskattats om jag fick svar 🙂

Viewing 50 posts - 1,901 through 1,950 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.