Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@quamraz 56517 wrote:
De försvinner fortfarande inte. Jag har kryssat i det du skriver att jag ska göra. Men det funkar inte. Hjälp!!!!!!
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6689-text-under-app.html
Har precis kört BlackRa1n och BlackSn0w med Cydia, men det funkar inte.
Vad hur ska jag göra nu?Inget felmeddelande. Funkar inte att använda annat än telia fortfarande.
Ska göras
Uppdateras Iphonen automatiskt till 3.1.3 om jag återställer den? Även om jag inte skulle vara ansluten till något nät samtidigt?
Ska det funka att använda en annans operatörs kort direkt efter att man jailbreakat?
Jag undrar vad det är jag ska göra med den 😀 Den är låst till telia och jag har telia abonnemang men jag vill kunna använda mitt comviq kort :). Nu vill jag någon förklarar exakt vad jag ska göra och utgå ifrån att den är köpt idag och helt ny :D. tack för svar
Post flyttad till rätt tråd /Ponyboy
@ponyboy 56428 wrote:
Om du fastnar i “this device isn’t eligible for request build” så kommer quickpwn inte att hjälpa dig. Du kan heller inte jailbreaka din 3Gs med 3.1.3 med quickpwn. Det hjälper endast om du har lyckats nergradera till 3.1.2 och fastnat i slutskedet med (error 1015). Då kan du med hjälp av quickpwn komma ut ur recovery mode.
Ok, tack Ponyboy, då vet jag att det inte är mitt felmeddelande quickpwn kan bota.
Andra tips för att “tvinga” ut luren ur recovery mode? Har spenderat tiotals timmar med googlande men tycker expertisen och framför allt hjälpsamheten på denna sidan ligger på en väldigt hög nivå.
@nderim 56623 wrote:
Jag undrar vad det är jag ska göra med den 😀 Den är låst till telia och jag har telia abonnemang men jag vill kunna använda mitt comviq kort :). Nu vill jag någon förklarar exakt vad jag ska göra och utgå ifrån att den är köpt idag och helt ny :D. tack för svar
Det är jätte bra om du delar med dig lite mera information då det skiljer sig mellan oika modeller, firmware och baseband. Skriv de helst i din signatur som min, det kommer att göra det enklare för dig och andra som ska besvara dina frågor.
Hej.
Hmm ny både här på forumet och när det gäller till Jailbreak och sådant.
Haft min Iphone 3gs sen typ 1 månad tebax och läst på senaste 1-2 veckorna om jailbreak och blev riktigt sugen på att göra det så jag ska kunna använda proswitcher och liknande.Men nu är problemet att jag råka uppdatera till 3.1.3 utan att tänka efter.
Min fråga är om de finns något sett alls att jailbreaka den fast den aldrig varit jailbreakat eller något sådan innan?@palle188 56643 wrote:
Hej.
Hmm ny både här på forumet och när det gäller till Jailbreak och sådant.
Haft min Iphone 3gs sen typ 1 månad tebax och läst på senaste 1-2 veckorna om jailbreak och blev riktigt sugen på att göra det så jag ska kunna använda proswitcher och liknande.Men nu är problemet att jag råka uppdatera till 3.1.3 utan att tänka efter.
Min fråga är om de finns något sett alls att jailbreaka den fast den aldrig varit jailbreakat eller något sådan innan?Inte för 3Gs tyvärr, du måste nog vänta tills det kommer en ny jailbreak metod. Ingen som vet när det kommer men troligtvis under sommaren.
Sommaren ? uschh .. de e ju jätte länge .. får man fråga hur de kan komma säga att de sådan skillnad på 3gs och de andra modellerna? (alltså att de så svårt att jailbreaka)
@palle188 56668 wrote:
Sommaren ? uschh .. de e ju jätte länge .. får man fråga hur de kan komma säga att de sådan skillnad på 3gs och de andra modellerna? (alltså att de så svårt att jailbreaka)
Apple har haft tid på sig att lappa alla de hål vi utnyttjat fram tills idag och det är bara på de modeller som har en viss livstid kvar där i princip alla kända luckor stängts. 2G är ju ute ur sorimentet sedan länge och 3G är på väg ut, alltså patchas dessa inte lika hårt sw eller hw mässigt
Tjena
En liten fråga bara
Om jag JB min lur som har 3.1.2 och sedan vill återställa den någon dag, måste jag uppdatera den till 3.1.3 då eller finns det något sätt att komma runt detta?
@Mr.Axan 56720 wrote:
Tjena
En liten fråga bara
Om jag JB min lur som har 3.1.2 och sedan vill återställa den någon dag, måste jag uppdatera den till 3.1.3 då eller finns det något sätt att komma runt detta?
Beror helt och hållet på vilken lur du har. Är det en 3GS med gammla boot så går det genom att följa denna guide; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html
Har du 3G och 2G funkar det prima. Det funkar ej om du har en 3GS med nya boot (Vad jag vet. Rätta mig annars(Admin kan rätta inlägget)). Det du måste ha gjort för att följa proceduren ovan är att du har sparat dina SHSH filer i Cydia. Det ser du om du har gjort om det står; This device has/have xx,xx,xx ECID SHSH on file.
Efter uppdatering till 3.1.3 funkar inte mina N64/GbA Roms. Vad är felet? Något man ska ladda ner? 🙂
@Mr.Axan 56720 wrote:
Tjena
En liten fråga bara
Det går inte att återställa till 3.1.2 om din iphone inte var jailbreakad innan den 4:e feb och då endast om din SHSH sparades i cydia. Du kan nu jailbreaka din iphone men blir du tvungen att återställa så måste du uppdatera till 3.1.3.
hej har fixat min hemknapp men kan inte komma in i dfu mode , varför kan jag inte det ?
Hejsan!!
Hittade detta underbara forum när jag skulle JB min Iphone och har haft stor nytta av alla inlägg och guider.
Men nu till min fråga. Jag har blivit lite nojig angående itunes, kommer den känna av att jag JB min mob och köra uppdatering automatiskt så jag tappar JB??@maglar 56742 wrote:
Hejsan!!
Hittade detta underbara forum när jag skulle JB min Iphone och har haft stor nytta av alla inlägg och guider.
Men nu till min fråga. Jag har blivit lite nojig angående itunes, kommer den känna av att jag JB min mob och köra uppdatering automatiskt så jag tappar JB??Lol, nej :p
Den uppdaterar inte automatiskt så det är lugnt!
tjena. jag har en iphone 3gs 16 vill jailbreaka den och låsaupp den kan ni länka nån guid som visar exakt hur man ska göra för att låsaupp den + att så de blir säkert gjort:)
tack i förhand
@adleeer 56748 wrote:
tjena. jag har en iphone 3gs 16 vill jailbreaka den och låsaupp den kan ni länka nån guid som visar exakt hur man ska göra för att låsaupp den + att så de blir säkert gjort:)
tack i förhand
Om du har 3.1.2 och 05.11.07 bb så följer du denna guide;
iClarified – iPhone – How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w [Windows]
ska men ha sim kortet i eller ute medans man gör det ?
@h3nr11k 56751 wrote:
Om du har 3.1.2 och 05.11.07 bb så följer du denna guide;
iClarified – iPhone – How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w [Windows]
tack så mkt men ska ma ha sim kortet i eller ute när men installerar dem olika sakerna
vet nån varför jag inte kan komma in till dfu mode
@denniz123456 56777 wrote:
vet nån varför jag inte kan komma in till dfu mode
Har du lagat din hemmaknapp ordentlig nu, det kanske är det som failar.
altså det var min pappa som bytte , men vi ska kontrollera det igen om allting e korrekt, tänk om har har glömt någon kabel eller nåt . men tänk om han har gjort rätt. tänk om jag gör nåt fel .men vi ska kontrollera den igen 🙁
@denniz123456 56784 wrote:
altså det var min pappa som bytte , men vi ska kontrollera det igen om allting e korrekt, tänk om har har glömt någon kabel eller nåt . men tänk om han har gjort rätt. tänk om jag gör nåt fel .men vi ska kontrollera den igen 🙁
Tänk om, tänk om… Får jag fråga hur gammal du är?
16 år gammal . jaja vet att jag e ung 🙁
@denniz123456 56790 wrote:
Nejdå, det finns flera här som är yngre än dig. Anledningen till att jag fråga var att jag trodde att du var MYCKET yngre än så och ville rekommendera att du lät nån annan låsa upp din iphone för dig.
I dfu ska din skärm vara helt svart, blanda inte ihop det med recovery mode då en usb sladd och itunes ikon syns. Koppla din iphone till datorn och höj ljudet på din dator så du hör när din iphone upptäcks. Håll i hemmaknappen och powerknappen i 10 sekunder och då kommer du höra ett ljud från datorn som indikerar att en usb enhets har upptäckts. Släpp då powerknappen och fortsätt att hålla i hemmaknappen tills du hör ljudet igen från datorn, efter ungefär 17 sekunder. Nu ska din skärm vara helt svart och din iphone är i dfu.
men när jag håller in hemknappen och viloläges knappen så blir det svart med ett apple märke, så när jag håller in det i 10 sekunder sen så släcks allting och då fortsätter jag hålla in hemknappen men det händer inget. visst ska itunes vara på
@ponyboy 56734 wrote:
Det går inte att återställa till 3.1.2 om din iphone inte var jailbreakad innan den 4:e feb och då endast om din SHSH sparades i cydia. Du kan nu jailbreaka din iphone men blir du tvungen att återställa så måste du uppdatera till 3.1.3.
Ok, men kan jag inte spara SHSH nu om jag JB då?
Jag har 3.1.2 och 05.11.07 just nu.@Mr.Axan 56817 wrote:
Ok, men kan jag inte spara SHSH nu om jag JB då?
Jag har 3.1.2 och 05.11.07 just nu.Nej det kan du inte
@denniz123456 56797 wrote:
men när jag håller in hemknappen och viloläges knappen så blir det svart med ett apple märke, så när jag håller in det i 10 sekunder sen så släcks allting och då fortsätter jag hålla in hemknappen men det händer inget. visst ska itunes vara på
Om apple märket syns då betyder det att du har hållit i knapparna för länge. Följ denna video då den visar hur länge du ska hålla i knapparna.
YouTube – iPhone DFU ModeVad tror ni om denna annons på blocket??
Iphone Upplåsning | Stockholm | BlocketJag har mailat och frågat om de kan låsa upp min iphone med 3.1.3 och fw 05.12.01.
Ska bli roligt att se deras svar. ( Jag har 3.1.2 och fw 05.11.07 men ett test bara).
Frågade även om jailbreak till den.@fredda-79 56899 wrote:
Vad tror ni om denna annons på blocket??
Iphone Upplåsning | Stockholm | BlocketJag har mailat och frågat om de kan låsa upp min iphone med 3.1.3 och fw 05.12.01.
Ska bli roligt att se deras svar. ( Jag har 3.1.2 och fw 05.11.07 men ett test bara).
Frågade även om jailbreak till den.På löpsedlarna idag; “Johan i Upplands Väsby beats GeoHot to the 05.12.07 baseband unlock hack”
eller vad tror du själv….. 🙂
@denniz123456 56797 wrote:
@denniz123456 56790 wrote:
Förlåt men det låter mer som att du är typ 8 år gammal när du skriver…
Hej!
Jag stötte på problem när jag skulle uppgradera min 3G från 3.0 JB och upplåst till 3.1.2. Har följt guiden helt, min kompis som precis gjort detsamma var med, men ändå så funkar det inte. Det verkar som om telefonen går in i dfu i stället för recovery mode, ingen bild på GeoHot kommer, utan den lyser svart. Precis samtidigt kommer blackra1n upp med meddelandet om att den är klar etc etc. Har försökt flera gånger, även att återställa till fräsch 3.1.2. och sen köra blackra1n.
Några idéer på vad det kan vara för fel?
Sen har jag sett att man kan JBa med RedSn0w också, men går det att låsa upp operatörslåset den vägen också?
Tack på förhand 🙂
@älgarochkakor 56991 wrote:
Sen har jag sett att man kan JBa med RedSn0w också, men går det att låsa upp operatörslåset den vägen också?
Tack på förhand 🙂
Om jag minns rätt så får man via Cydia ladda ner blacksn0w och låsa upp så sätt.
Hej, har jailbreakat min iphone 3gs 16gb, FW 3.1.2, BB 05.11.07 och startart om den några gånger och kört blackra1n. Har funkat fint till jag installerade afc2add, nu händer inget när jag kör blackra1n??? vad kan man göra? vill ju inte uppdatera till 3.1.3!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.