Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@-=IPHONE=- 57003 wrote:
Hej, har jailbreakat min iphone 3gs 16gb, FW 3.1.2, BB 05.11.07 och startart om den några gånger och kört blackra1n. Har funkat fint till jag installerade afc2add, nu händer inget när jag kör blackra1n??? vad kan man göra? vill ju inte uppdatera till 3.1.3!!!
Testa en reset: home + powerknapparna i 10 sekunder och sedan Blackra1n
Tror min fråga blev obesvarad 🙁
ingen som vet varför mina N64 Roms/GbARoms inte funkar på 3.1.3? Hur fixar jag detta isåfall? 🙂
@steffeiphone 57074 wrote:
Tror min fråga blev obesvarad 🙁
ingen som vet varför mina N64 Roms/GbARoms inte funkar på 3.1.3? Hur fixar jag detta isåfall? 🙂
Ja det är väldigt specifik fråga angående en jailbreak applikation på en fw som de flesta inte har jailbreakat till ännu. Det är inte så konstigt att du inte har fått svar. Kolla i deras hemsida eller maila dem och fråga.
@fredda-79 56899 wrote:
Vad tror ni om denna annons på blocket??
Iphone Upplåsning | Stockholm | BlocketJag har mailat och frågat om de kan låsa upp min iphone med 3.1.3 och fw 05.12.01.
Ska bli roligt att se deras svar. ( Jag har 3.1.2 och fw 05.11.07 men ett test bara).
Frågade även om jailbreak till den.Jag fick autosvar med deras hemside adress och att de skulle återkomma innom 24 timmar men än så länge inget svar.
Har tagit hem en restore till min iphone, men när jag ska välja den i jailbreak programmet så finns den inte? när jag spar den på datorn så blir de en rar fil?
kan någon hjälpa mig?@pettersson87 57078 wrote:
Har tagit hem en restore till min iphone, men när jag ska välja den i jailbreak programmet så finns den inte? när jag spar den på datorn så blir de en rar fil?
kan någon hjälpa mig?Ändra bara filändelsen till .ipsw, du ska inte extrahera den. Eller så kan du ladda ner den med firefox.
@steffeiphone 56939 wrote:
tack har gjort det 4 gånger men det går inte.tack ponyboy och steffeiphone för eran hjälp men det gick inte 🙁
Lyckades uppdatera till 3.1.3an och få det nya Basebandet pga av Reboot loop (suck)
läste mig igenom alla forum och bloggar jag brukar hänga på och har redan förstått att det är omöjligt att unlocka telefonen men till frågan:När jag går in i “OM” och läser så står det “Operatör: Telenor 5.0” även utan SIM kort
Vet att mobilen är låst till Telia från början är det bara för att jag haft Telenor kortet i med 3.1.2an den fortfarande står på Telenor ?
iPhone 3G 8GB
Sn0wbreeze IPSW 3.1.3 Jailbreaked
Modemfirmware: 5.12.01Har du installerat någon ipcc fil? Kan vara därför isåfall..
Har ju inte rört något sådant. Allt jag gjort är en Sn0wbreeze IPSW. Därför jag blev lite fundersam 😛 Den funkar ju som MP3 och Gameboy just nu iaf -.-
Läste på en sida (länkade till den) att det inte går att låsa upp telefonen hos operatören om man jailbreakar och låser upp den. Kan det stämma? Finns det någonstans man kan lista ut lite när telefonen såldes? Det boloag som luren é köpt hos säger sig inte kunna svara på när den går att låsa utan bara att dom ser att den inte går än.
Jailbreak and unlock iPhone 3.1.3
Tack
Yokohama@yokohama 57215 wrote:
Läste på en sida (länkade till den) att det inte går att låsa upp telefonen hos operatören om man jailbreakar och låser upp den. Kan det stämma? Finns det någonstans man kan lista ut lite när telefonen såldes? Det boloag som luren é köpt hos säger sig inte kunna svara på när den går att låsa utan bara att dom ser att den inte går än.
Jailbreak and unlock iPhone 3.1.3
Tack
YokohamaDet spelar ingen roll om man har jailbreakat/låst upp mobilen. Du kan när som helst återställa den i itunes och då försvinner alla spår. Vilken bolag handlar det om?
Okey. Tack så mycket! Det va skönt att höra. Den är låst till Telenor. Vilket program é enklast att jailbreaka med?
@yokohama 57260 wrote:
Okey. Tack så mycket! Det va skönt att höra. Den är låst till Telenor. Vilket program é enklast att jailbreaka med?
Det beror på vilken modell, fw och baseband du har. Det bästa är om du skriver det i din signatur som jag har gjort, då blir det enklare för alla att svara på dina frågor.
Edit: Du kan få den upplåst hos telenor för 350 kr 12 mån efter inköps datum. Du kan ju se på kvittot när den är köpt annars ska det finns i telenors databas. Om du vill PMa mig ditt serienr så kan jag ta reda på det för dig?
Jag har en 3G 8GB med OS 3.1.3 och om jag fattat rätt baseband 05.12.01. Har pratat med Telenors kundservice 2 gånger via telefon och 3 gånger via chat och dom säger att dom kan inte se när den går att låsa upp. Den dagen det går ändras statusen bara helt plötsligt. Eftersom det inte é jag som köpt den ny har jag inget kvitto och pappa som köpt den har lite mycket annat just nu så han har inte fått tid att ringa när deras kundservice med ansvar för dessa frågor é öppen.
@yokohama 57284 wrote:
Jag har en 3G 8GB med OS 3.1.3 och om jag fattat rätt baseband 05.12.01. Har pratat med Telenors kundservice 2 gånger via telefon och 3 gånger via chat och dom säger att dom kan inte se när den går att låsa upp. Den dagen det går ändras statusen bara helt plötsligt. Eftersom det inte é jag som köpt den ny har jag inget kvitto och pappa som köpt den har lite mycket annat just nu så han har inte fått tid att ringa när deras kundservice med ansvar för dessa frågor é öppen.
Det finns för tillfället ingen upplåsning för baseband 05.12.01 och det går inte att nergradera basebandet. Enda sättet är att få den upplåst av telenor. Du kan däremot jailbreaka en 3G som har fw 3.1.3.
Jag pratade med min vän som jobbar i telenor nyss och han sa att det inte ska vara några problem att se när den är köpt med hjälp av serienumret. Han är dock ledig nu i helgen och ska kolla upp det måndag morgon.@Mr.Axan 57444 wrote:
Varför går inte det? Har dom tagit bort funktionen i cydia?
I korthet så slutade Apple signera 3.1.2 den 4/2 och alla som sparat sin ECID SHSH innan det datumet är safe och kan nedgradera/återställa till 3.1.2.
ECID = Exclusive Chip ID
SHSH = Signature HaSHesHej ny på detta forum men kollat mycket här.Det snackas mycket om att på cydia spara någon fil från telen om man har jailbreak så man kan återställa iphonen .Nu är det så att jag har haft min iphonen jailbreakad innan ( innan jul) nu så kör jag vanligt finns det någon sätt att kolla om denna fil finns till min iphone 3gs.
@nord 57583 wrote:
Hej ny på detta forum men kollat mycket här.Det snackas mycket om att på cydia spara någon fil från telen om man har jailbreak så man kan återställa iphonen .Nu är det så att jag har haft min iphonen jailbreakad innan ( innan jul) nu så kör jag vanligt finns det någon sätt att kolla om denna fil finns till min iphone 3gs.
Nord, nej. Enda sättet är att vara jailbreakad och gå in i Cydia. Där skall det stå i grön text längst uppe på skärmen; “This Device has SHSH’s…….”
Som jag jailbreakar om min iphone så finns denna fil .Nu är det så att jag inte uppdaterat min iphone har fortfarande 3.1.2 05.11.07 + nya botromen så jag kan jailbreaka min iphone och inte uppdatera den med itunes .
Nord, hade du den jailbreakad med 3.1.2 och besökte du Cydia och sparade du din SHSH så är du “good to go”. Annars kommer du inte kunna gå till 3.1.2 utan blir tvingad in i 3.1.3
Om man skulle spara den manuellt så har jag inte gjort det.
Står det som på bilden som freebo länkat? Om inte så är du inte good to go
Det är inget jag jag har gjort.Men tack för hjälpen snabba svar.
Jag har ett litet problem. Min springboard crashade nyss men när jag trycker restart så hamnar den i kraschen igen! Hjälp!
Jag har testat att reboota men det funkar inte heller.
Vilket program installerade du senast?
Installera OpenSSH och syslogd från Cydia. Syslogd loggar alla fel, dela sedan ned dig av loggen här på forumet
@freebo 57608 wrote:
Vilket program installerade du senast?
Installera OpenSSH och syslogd från Cydia. Syslogd loggar alla fel, dela sedan ned dig av loggen här på forumet
installerade status notifier senast. men när den kraschade så pillade jag med make it mine… ska fixa openssh och fixa en logg…. och hålla tummarna.
avinstallera då status notifier och sedan “make it mine” först och respringa/reboota
installerade openssh nyss och syslogd men vart lägger sig loggarna efter en krasch? ser ingen rapport nånstans? Kommer man åt den från springboard crash? Kommer ju inte in i normal mode.
installera OpenSSH och syslogd först så får vi se
uhmm, appen heter “syslogd to /var/log/syslog”
Starta sedan om telefonen, låt den krascha. Logga in i telefonen med t.ex ifunbox.com och läs log-filen i katalogen /var/log/syslog
Edit: länken fixad
logga in i telefonen?? hmm nu får du ta det från basic igen tack =) När jag klickar på din länk ifunbox kommer bara massa reklam upp….
Installera afc2add från Cydia samt de andra programmen. Installera ifunbox på din PC, öppna ifunbox och ansluta din iPhone till PCn
@grozny 57617 wrote:
logga in i telefonen?? hmm nu får du ta det från basic igen tack =) När jag klickar på din länk ifunbox kommer bara massa reklam upp….
i-FunBox | File Manager and Hi-Speed Transfer Tool for iPhone and iPhone 3G (iFunBox Download Page)
Rätt länk 😉
asså den loggen är hur stor som helst… 8.5 mb bara text… Är det alla mina kraschar? fattar noll
@grozny 57622 wrote:
asså den loggen är hur stor som helst… 8.5 mb bara text… Är det alla mina kraschar? fattar noll
Posta den på www private pastebin – collaborative debugging tool vettja så får vi se vad du har på din iPhone 🙂
Feb 22 21:57:40 Gugges com.apple.mobile.lockdown[23]: receive secure message timeout!
Feb 22 21:57:41 Gugges misd[30]: no clients left; resuming idle timer
Feb 22 21:57:41 Gugges SpringBoard[66]: Received notification that wireless modem state changed. Tethering is now OFF.
Feb 22 21:57:41 Gugges SpringBoard[66]: BTM: BTLocalDeviceGetPairedDevices returned 0 devices
Feb 22 21:57:41 Gugges configd[15]: CaptiveNetworkSupport:UIAllowedNotifyCallback:69 uiallowed: false
Feb 22 21:57:54 Gugges CommCenter[33]: Client [PersConn-apsd-com.apple.apsd-push.apple.com] is telling PDP context 0 to go active.
Feb 22 21:57:54 Gugges CommCenter[33]: PersConn-apsd-com.apple.apsd-push.apple.com is forcing PDP context 0 to be maintained.
Feb 22 21:57:54 Gugges mDNSResponder[13]: ERROR: mDNSPlatformWriteTCP – send Broken pipe
Feb 22 21:57:54 Gugges mDNSResponder[13]: tcpConnectionCallback: error writing
Feb 22 21:57:55 Gugges mDNSResponder[13]: ERROR: mDNSPlatformWriteTCP – send Broken pipe
Feb 22 21:57:55 Gugges mDNSResponder[13]: tcpConnectionCallback: error writing
Feb 22 21:57:56 Gugges mDNSResponder[13]: ERROR: mDNSPlatformWriteTCP – send Broken pipe
Feb 22 21:57:56 Gugges mDNSResponder[13]: tcpConnectionCallback: error writingDetta är det sista som händer…. Nåt du ser???
@freebo 57623 wrote:
Posta den på www private pastebin – collaborative debugging tool vettja så får vi se vad du har på din iPhone 🙂
äh vågar man det??? 😀
det är för mycket text att kopiera…. sidan pallar inte med det ens. fan vad trist… vill du ta det över msn eller ska jag återställa?
Återställningar är nog det sista jag skulle göra.
Börja med att söka i loggen efter error fail crash. Hittar du inget så avinstallera de programmen du installerat senast. Jag tycker inte återtällning ska behövas, någonstans ligger en kollision och spökar som bör gå att reda ut.
Kan det inte vara WB som spökar? Låter sjukt mysko dedär!
mm fast är det så jobbigt att återställa? Jag ska ju inte uppdatera till 3 1 3? och alla mina grejjer försvinner väl inte i och med att jag har säkerhetskopierat den flitigt.
Har raderat alla program som jag installerade nu ikväll innan den börja krångla. har kollat loggen efter nåt konstigt men fråga inte mig vad som är konstigt och inte i den haha….
Feb 22 20:38:43 Gugges com.apple.SpringBoard[4856]: MS:Warning: nil class argument
????
Nästan som denna kille?;
I just finished removing extra .lproj files from my iPhone with xSlimmer and SSH’d them back to my iPhone only to have Cydia decide to stop working. I’d just reinstall Cydia however I don’t have MobileTerminal installed and can’t seem to find an updated version to try and install without Cydia. Does anyone know the significance of the error and if its correctable without a restore?
Tipset blev; Looks to be a permission issue there, you probably want to rejailbreak.
Nu finns det risk att admin slår sönder mig.. Isåfall ursäktar ni mig kanske?
Edit: Tog bort länken
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.