Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,151 through 3,200 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 144

@freebo 68847 wrote:

Vad tiden lider så kommer det fler verktyg, Sn0wbreeze, PwnageTool och säkert ngt mer men vad kan vara enklare än Redsn0w? Om du frågar mig så tror jag inte enklicksprogram som Spirit eller Blackra1n kommer för 4.0

man vet aldrig, tänk om geohot släpper imorgon ett jailbreak som heter limera1n , men kan jailbreak med spirit jag har 3.1.3 , altså jailbreaka med spirit sen gå till cydia och installera upplåsningsprogramen , men tänk om nån släpper ett lätt jailbreak , kan jag då installera 4.0 sen jailbreaka med et lätta, för det stog någonstans att dom som e jailbreakat med spirit håll er borta från 4.0, är det sant ?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@freebo 68847 wrote:

Vad tiden lider så kommer det fler verktyg, Sn0wbreeze, PwnageTool och säkert ngt mer men vad kan vara enklare än Redsn0w? Om du frågar mig så tror jag inte enklicksprogram som Spirit eller Blackra1n kommer för 4.0

spirit och blackra1n i all ära, för det är enkelt. men det är ju ett ful-jailbreak enligt min åsikt 😛
    vägrar lägga in något sånt på min privata 3gs, jobbluren med nyare bootrom får dras med den typen av break ifall inget bättre kommer.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@jonnilsson 68853 wrote:

Jag blir säkert idiotförklarad efter denna kommentaren, men jag provar ändå.

enligt guiden länkar de till en downloadfil där just “iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw” finns. Jag har redan uppdaterat telefonen till iOS 4.0 (gjorde igår vid 19.00tiden).

Men om det nu är helt fel OS 4.0 fil jag fått tag på via deras hemsida. (Alltså inte GM versionen) Så måste jag få tag på den på något annat sätt. Eller är det filen som jag dragit ner samtidigt som jag uppdaterade telefonen igår?
    :confused:

Nvmd =)

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@jonnilsson 68853 wrote:

Jag blir säkert idiotförklarad efter denna kommentaren, men jag provar ändå.

enligt guiden länkar de till en downloadfil där just “iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw” finns. Jag har redan uppdaterat telefonen till iOS 4.0 (gjorde igår vid 19.00tiden).

Men om det nu är helt fel OS 4.0 fil jag fått tag på via deras hemsida. (Alltså inte GM versionen) Så måste jag få tag på den på något annat sätt. Eller är det filen som jag dragit ner samtidigt som jag uppdaterade telefonen igår?
    :confused:

Ja du måste ladda ner GM versionen, iTunes versionen funkar inte med redsn0w. Efter att du laddat ner den starta redsn0w och välj GM filen. Googla du kommer att hitta det lätt.

chriiis1
    Member
    Post count: 3

Jag har försökt låsa upp min spirit jailbreakade iphone 3gs, 3.1.3, 5.12.01

Jag har ett annat problem, jag kan inte hitta apt.modmyi.com sourcen i cydia.
    Det står helt enkelt downloading packages och så står det hur länge som helst.

Så när jag installerar ultrasn0w så fungerar det inte, jag ser operatörens loggo men får ingen signalstyrka och det går inte att ringa.

Vad är det för problem och hur ska jag fixa det ?

Freebo
    Member

@chriiis1 68871 wrote:

Jag har försökt låsa upp min spirit jailbreakade iphone 3gs, 3.1.3, 5.12.01

Jag har ett annat problem, jag kan inte hitta apt.modmyi.com sourcen i cydia.
    Det står helt enkelt downloading packages och så står det hur länge som helst.

Så när jag installerar ultrasn0w så fungerar det inte, jag ser operatörens loggo men får ingen signalstyrka och det går inte att ringa.

Vad är det för problem och hur ska jag fixa det ?

Det är nog så att Cydia hamras sönder av alla glad som nu vill låsa upp, det är därför det falerar.

Installerar du Ultrasn0w 0.93 via repo666.ultrasn0w.com ?
    Har du tagit bort Blacksn0w eller andra versioner av Ultrasn0w och startat om telefonen innan du försöker dig på att installera ngt annat?

chriiis1
    Member
    Post count: 3

@freebo 68879 wrote:

Det är nog så att Cydia hamras sönder av alla glad som nu vill låsa upp, det är därför det falerar.

Installerar du Ultrasn0w 0.93 via repo666.ultrasn0w.com ?
    Har du tagit bort Blacksn0w eller andra versioner av Ultrasn0w och startat om telefonen innan du försöker dig på att installera ngt annat?

Misstänker det också, men de har varit så sedan 3-4 tiden inatt.

Yes det gör jag, har tagit bort allt. Har till och med återställt 3.1.3 och jailbreakat med spirit igen. Då är dock repo666.ultrasn0w.com i sources.
    Då har jag provat att både installera ultrasn0w genom den men även genom att adda sourcen själv. Har startat om telefonen där emellan också.
    Sourcen apt.modmyi.com finns dock inte och jag vet inte hur jag ska få tag på den för man kan inte adda den.

Cydia hänger sig helt enkelt på downloading packages/downloading releases

Moffelito
    Member
    Post count: 7

Tjena.

Har nu haft min 3GS i över ett halvår utan att jailbreaka den. Men nu får det fanimig vara dax. 🙂
    Har en 3GS med de “nya” bootromet (som de va i höstas). Uppdaterade till iOS 4.0 idag. Funkar det att jailbreaka med 4.0 eller måste man ha 3.1.3?
    Vilken jailbreak skulle DU rekommendera för mig?

/
    Mattias

Freebo
    Member

@moffelito 68891 wrote:

Tjena.

Har nu haft min 3GS i över ett halvår utan att jailbreaka den. Men nu får det fanimig vara dax. 🙂
    Har en 3GS med de “nya” bootromet (som de va i höstas). Uppdaterade till iOS 4.0 idag. Funkar det att jailbreaka med 4.0 eller måste man ha 3.1.3?
    Vilken jailbreak skulle DU rekommendera för mig?

/
    Mattias

Du får vänta tills det kommer JB-verktyg för 3GS.

denniz123456
    Member

vi som har iphone 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 jailbreakat med spirit och upplåst med ultrasnow 0.93, kan vi sen uppdatera till ios 4 sen jailbreaka??

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@ponyboy 68868 wrote:

Ja du måste ladda ner GM versionen, iTunes versionen funkar inte med redsn0w. Efter att du laddat ner den starta redsn0w och välj GM filen. Googla du kommer att hitta det lätt.

Okej, så när jag hittar den GM versionen så behöver jag inte köra (Skift-återställ) via itunes?

Ponyboy
    Member

@denniz123456 68895 wrote:

vi som har iphone 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 jailbreakat med spirit och upplåst med ultrasnow 0.93, kan vi sen uppdatera till ios 4 sen jailbreaka??

Herregud!! Du har ju fått svar på detta flera gånger om redan. DU SOM HAR 3G KAN JAILBREAKA MED REDSN0W! Finns ingen annan jailbreak.

denniz123456
    Member

@ponyboy 68897 wrote:

Herregud!! Du har ju fått svar på detta flera gånger om redan. DU SOM HAR 3G KAN JAILBREAKA MED REDSN0W! Finns ingen annan jailbreak.

men, nej ska vänta på geohot på att han ska släppa sin jailbreak med ett enda klick 😉

Zeeebiiish
    Member
    Post count: 2

Hej!

Mitt winterboard funkar inte, jag har laddat ner teman och gör som man ska men den vill inte byta tema, vad ska jag göra?

Freebo
    Member

@zeeebiiish 68900 wrote:

Hej!

Mitt winterboard funkar inte, jag har laddat ner teman och gör som man ska men den vill inte byta tema, vad ska jag göra?

Enligt utsago så fungerar inte Winterboard med iOS4. Ännu.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@denniz123456 68899 wrote:

men, nej ska vänta på geohot på att han ska släppa sin jailbreak med ett enda klick 😉

Varför i hel*ete tjatar du då om det finns någon break??

el96157
    Member
    Post count: 20

Efter att ha jailbreakat min 3G os 4 med redsn0w hittar jag inget mobilnät?

nimren
    Member
    Post count: 250

Shit asså! Varför ger sig folk in på att jailbreaka när de inte vet vad de håller på med?

@el96157 68933 wrote:

Efter att ha jailbreakat min 3G os 4 med redsn0w hittar jag inget mobilnät?

Tänkt på att du kanske måste låsa upp den med ultrasn0w? Och snälla fråga in hur man gör. Detta borde du vara bra påläst på, om du ska ge dig in i jailbreak-världen.

el96157
    Member
    Post count: 20

@nimren 68943 wrote:

Shit asså! Varför ger sig folk in på att jailbreaka när de inte vet vad de håller på med?

Tänkt på att du kanske måste låsa upp den med ultrasn0w? Och snälla fråga in hur man gör. Detta borde du vara bra påläst på, om du ska ge dig in i jailbreak-världen.

Det visste jag inte att man behöver när det fungerat med mitt kort innan. Men det gjorde susen. Tack för hjälpen präktiga fan

alexim
    Member
    Post count: 9

Som alla andra så har jag väntat och väntat på denna upplåsning.
    Jag har en iPhone 3GS 05.12.01 3.1.3. Som jag har förstått det så ska jag kunna låsa upp telefonen, mitt problem är dock att spirit inte reagerar när jag kopplar in min iPhone i datorn. Jag har prövat att byta kompatibiliteten mellan 95, 98 samt XP samt olika USB-uttag.

Vet någon hur jag kan gå tillväga? Jag har jailbreakat min iPhone med Spirit för ca 3v sen då det fungerade utmärkt. Kan tillägga att på skärmen så visas USB sladden och iTunesloggan.

För dig/er som orkar hjälpa, tack på förhand!

ekkg
    Member
    Post count: 294

@nimren 68943 wrote:

Varför finns då denna tråd? xxxxxxx

Du har en poäng där men onödig sista kommentar! /Ponyboy

VW BORA
    Member
    Post count: 37

hej allihop har en 3g med uppdateringen 3.1.3 upplåst med ultrasnow 0.93. och jailbreakat med spirit , frågan är kan jag uppdatera till ios 4 sen jailbreaka utan problem, altså helt utan problem ??

Freebo
    Member

@VW BORA 69063 wrote:

hej allihop har en 3g med uppdateringen 3.1.3 upplåst med ultrasnow 0.93. och jailbreakat med spirit , frågan är kan jag uppdatera till ios 4 sen jailbreaka utan problem, altså helt utan problem ??

Välkommen till forumet… nu när alla 4.0-frågor besvarats ett par hundra gånger är det dags att söka svar själv. :rolleyes:

Valentine
    Member
    Post count: 182

hejsan. kan jag alltså jailbreaka med spirit (har inte uppdaterat till 4.0 ännu) så jag kan stänga av och sätta på mobilen utan dator & även låsa upp med ultrasn0w? :D:D kan någon hjälpa mig snälla, vill inte förstöra något.. 🙁 svara fort snälla, 😀

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@valentine 69077 wrote:

hejsan. kan jag alltså jailbreaka med spirit (har inte uppdaterat till 4.0 ännu) så jag kan stänga av och sätta på mobilen utan dator & även låsa upp med ultrasn0w? :D:D kan någon hjälpa mig snälla, vill inte förstöra något.. 🙁 svara fort snälla, 😀

Antar du då sitter på version 3.1.3 med baseband 05.12.0.1?

om så är fallet så ladda ner du ner programet spirit från Spirit
    öppnar programet och kopplar in din Iphone och trycker på Jailbrake.
    När allt är klart och telefonen startas upp ( efter en Reboot) så gå in i cydia och sök efter “Ultrasn0w version 0.93” och installera, när det är klart och du yttligare en gång rebootat telefonen så ska du kunna använda vilket kort du vill.

det var så jag gjordei af.

Valentine
    Member
    Post count: 182

@something 69079 wrote:

När allt är klart och telefonen startas upp ( efter en Reboot) så gå in i cydia och sök efter “Ultrasn0w version 0.93” och installera, när det är klart och du yttligare en gång rebootat telefonen så ska du kunna använda vilket kort du vill.

jag håller på nu, hör av mig snart 😀

fredda-79
    Member
    Post count: 181

jag får då inte ultrasno0w att funka på en iphone. Den är låst till tre men sätter jag i ett comviq kort efter jag installerat ultrasno0w så slår telen över och visar att jag ska koppla in den till itunes. Där står det att jag ska sätta i ett annat simkort. Att det som sitter i inte stöds mm.
    Någon här som vet hur jag ska göra?
    Har testat med att lägga in 3.1.3 igen. jailbreakat med spirit och kört ultrasno0w igen men det är samma sak igen.

mriphone
    Member
    Post count: 34

Följde din guide.. har samma base. en 3gs Funkade klockrent. Tack 🙂 Men frågan infinner sig nu om jag kan sen uppgradera den eller om jag skall låta bli detta. Vad händer med upplåsningen om ja uppgraderar ? Vågade inte ta hem os4 före jailbreake och upplåsning. Tacksam för hjälp….

@something 69079 wrote:

SomethinG
    Member

@mriphone 69088 wrote:

Följde din guide.. har samma base. en 3gs Funkade klockrent. Tack 🙂 Men frågan infinner sig nu om jag kan sen uppgradera den eller om jag skall låta bli detta. Vad händer med upplåsningen om ja uppgraderar ? Vågade inte ta hem os4 före jailbreake och upplåsning. Tacksam för hjälp….

Upplåsningen & Jailbrake försvinner

Finns ingen jailbrake för 3GS vad jag vet än så länge
    för Ios4 sitter själv och väntar på den innan jag kommer
    uppdatera.

walhed
    Member
    Post count: 11

Blir inte klok av allt läsande så antar att någon kanske har koll och kan svara åt mig..
    Jag har en 3Gs 3.1.2 jailbreakad med blackra1n. (inte tethered)
    Undrar om jag kan uppdatera till iOS 4.0 och jailbreaka.
    Mitt serienummer är xxx47xxxxxx.
    Går den att jailbreaka med 4.0 på en Windows-dator?

brejkish
    Member
    Post count: 98

Laddade ner PwnageTool från torrent-länken på dev-team’s blogg.
    När jag startar det kan jag endast välja iPhone 3G(s) och 2G – problemet är det att jag har en 3G… ska jag välja 3G(s) då eller är något galet?

Sen vill jag även få ett litet “Du har uppfattat det rätt – okej” 😉

i nuläget har 3.0, modemfirmware 04.26.08 (JailBreakad med DevTeams verktyg som dom hade när 3.0 var helt nytt + unlockad med UltraSn0w).
    (Har ingen backup på SHSH, hur gör man det?)

gör jag rätt om jag:

1:
    Startar PwnageTool, blädrar efter följande (nerladdad) fil – iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw)
    2:
    Terrar musknappen med next
    3:
    Startar iTunes, väljer att “Återställa telefon” – använder mig av den IPSW-fil som jag fått från PwnageTools.
    4:
    Hoppar in i Cydia och kör in det jag ska ha på unlucken (UltraSn0w)..

Har jag missat något eller? Är sjukt nojjig ifall mitt unlock fuckar 🙁

Slevva
    Member
    Post count: 11

jag satt och uppdaterade lite grejer i cydia, kommer till en updatering, gjorde klart den, sedan när den var klar stog det return to cydia, tröck där men nu står den och laddar hela tiden, upp till vänster där det ska stå telenor står det söker, och jag kan inte stänga av telefonen! ? vad är det som är fel ? hur kan jag stänga av den. ?

EDIT: Problem löst, höll in home och lås knappen då starta han om sig efter en sådär 30 sec, och nu funkar det som det ska 🙂

Tråd flyttad /Ponyboy

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

okey finns nu 1000nya trådar sedan jag flyttade nu dom här 2dagarna,
    kan någon berätta nu
    har en iPhone 3G på FW 3.1.2 med unlock
    vill uppdatera till FW 4.0 och köra en unlock

frågan är då, finns det unlock till 4.0 nu?

Redstorm
    Member

Hej,

Har läst igenom de senaste dagarnas skriverier. Sitter med en 3gs, 3.1.3 som var basebandmodifierad så version 05.11.07 är kvar. Jailbreakad med spirit.

Vill kunna använda Tele2 på en teliaspärrad telefon.

Som jag förstått det borde det kunna gå att installera ultrasn0w 0,93 och använda andra operatörer. Detta fungerar inte för mig utan det står koppla till itunes för att min operatör inte stöds.

Har jag missuppfattat senaste informationen, ska jag fortsätta vänta?

VW BORA
    Member

vet nån vart jag kan hitta svaret för den hära frågan: har en 3g med uppdateringen 3.1.3 upplåst med ultrasnow 0.93. och jailbreakat med spirit , frågan är kan jag uppdatera till ios 4 sen jailbreaka utan problem, altså helt utan problem ??

Ponyboy
    Member

@pongo 69144 wrote:

okey finns nu 1000nya trådar sedan jag flyttade nu dom här 2dagarna,
    kan någon berätta nu
    har en iPhone 3G på FW 3.1.2 med unlock
    vill uppdatera till FW 4.0 och köra en unlock

frågan är då, finns det unlock till 4.0 nu?

@VW BORA 69160 wrote:

vet nån vart jag kan hitta svaret för den hära frågan: har en 3g med uppdateringen 3.1.3 upplåst med ultrasnow 0.93. och jailbreakat med spirit , frågan är kan jag uppdatera till ios 4 sen jailbreaka utan problem, altså helt utan problem ??

Japp, Ultrasn0w 0.93 låser upp alla baseband. Kolla här för jailbreak. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8307-%5Bguide%5D-jailbreaka-iphone-3g-4-0-med-redsn0w.html

Ponyboy
    Member

@redstorm 69158 wrote:

Hej,

Har läst igenom de senaste dagarnas skriverier. Sitter med en 3gs, 3.1.3 som var basebandmodifierad så version 05.11.07 är kvar. Jailbreakad med spirit.

Vill kunna använda Tele2 på en teliaspärrad telefon.

Som jag förstått det borde det kunna gå att installera ultrasn0w 0,93 och använda andra operatörer. Detta fungerar inte för mig utan det står koppla till itunes för att min operatör inte stöds.

Har jag missuppfattat senaste informationen, ska jag fortsätta vänta?

Är du säker på ditt fw och baseband?

Jag förstår inte hur du kan ha fw 3.1.3 oh baseband 05.11.07 om du har använt Spirit. Det går inte att jailbreaka e bootrom för tillfället.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@brejkish 69134 wrote:

Laddade ner PwnageTool från torrent-länken på dev-team’s blogg.
    När jag startar det kan jag endast välja iPhone 3G(s) och 2G – problemet är det att jag har en 3G… ska jag välja 3G(s) då eller är något galet?

Sen vill jag även få ett litet “Du har uppfattat det rätt – okej” 😉

i nuläget har 3.0, modemfirmware 04.26.08 (JailBreakad med DevTeams verktyg som dom hade när 3.0 var helt nytt + unlockad med UltraSn0w).
    (Har ingen backup på SHSH, hur gör man det?)

gör jag rätt om jag:

1:
    Startar PwnageTool, blädrar efter följande (nerladdad) fil – iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw)
    2:
    Terrar musknappen med next
    3:
    Startar iTunes, väljer att “Återställa telefon” – använder mig av den IPSW-fil som jag fått från PwnageTools.
    4:
    Hoppar in i Cydia och kör in det jag ska ha på unlucken (UltraSn0w)..

Har jag missat något eller? Är sjukt nojjig ifall mitt unlock fuckar 🙁

Menar du att dev-team har släppt en upplåsning till 3gs på ios 4.0? =D

VW BORA
    Member

@ponyboy 69164 wrote:

Jag förstår inte hur du kan ha fw 3.1.3 oh baseband 05.11.07 om du har använt Spirit. Det går inte att jailbreaka e bootrom för tillfället.

tack för hjälpen men jag vågar inte köra det dära för det var 2 personer här på forumet som gjorde det och dem fick problem 🙁 finns det ett annat jailbreak, eller kommer det och släppas nåt nytt jailbreak ?

Rubens B
    Member
    Post count: 2

Är det ngn som testat denna metod enligt bifogad länk :Unlock iOS 4.0 with Blacksn0w RC2 [iPhone 3GS] | Redmond Pie

Är den tillförlitlig?

Tråd flyttad /Ponyboy

Redstorm
    Member

@ponyboy 69164 wrote:

Ja det är jag, använde en guide jag hittade här på forumethttps://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7906-guide-har-din-3gs-med-fw-3-1-2-kraschat-2.html och modifierade originalet och tog bort baseband uppdateringen.

Därefter använde jag spirit för att jailbreaka (har cydia och det fungerar med telia). dessvärre fungerar inte blacksnow RC2 eller ultrasn0w 0,93 för mig.

Vill inte riskera att uppdatera till OS 4 för att hamna i ett sämre utgångsläge.

Ponyboy
    Member

@redstorm 69179 wrote:

Ja det är jag, använde en guide jag hittade här på forumethttps://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7906-guide-har-din-3gs-med-fw-3-1-2-kraschat-2.html och modifierade originalet och tog bort baseband uppdateringen.

Därefter använde jag spirit för att jailbreaka (har cydia och det fungerar med telia). dessvärre fungerar inte blacksnow RC2 eller ultrasn0w 0,93 för mig.

Vill inte riskera att uppdatera till OS 4 för att hamna i ett sämre utgångsläge.

Oki då förstår jag, glömde bort det hacket. Du ska inte uppdatera till iOS 4.0 för då kan du längre inte jailbreaka. Det går endast att jailbraka 3Gs med äldre bootrom och då ska de även vara jailbreakade (inte med Spirit). Jag förstår inte varför du inte kan låsa upp, jag har provat både RC2 med baseband 05.11.07 och även Ultrasn0w 0.93 på 05.13.04 och båda funkade bra. Du skulle kunna vänta ett par dagar och se om det kommer en jailbreak för alla 3Gs.

Har du din 3.1.3 SHSH sparad kan du även återställa till 3.1.3 och uppdatera ditt baseband till 05.12.01. Ultrasn0w 0.93 ska även kunna låsa upp det basebandet.

Redstorm
    Member

@ponyboy 69183 wrote:

Oki då förstår jag, glömde bort det hacket. Du ska inte uppdatera till iOS 4.0 för då kan du längre inte jailbreaka. Det går endast att jailbraka 3Gs med äldre bootrom och då ska de även vara jailbreakade (inte med Spirit). Jag förstår inte varför du inte kan låsa upp, jag har provat både RC2 med baseband 05.11.07 och även Ultrasn0w 0.93 på 05.13.04 och båda funkade bra. Du skulle kunna vänta ett par dagar och se om det kommer en jailbreak för alla 3Gs.

Har du din 3.1.3 SHSH sparad kan du även återställa till 3.1.3 och uppdatera ditt baseband till 05.12.01. Ultrasn0w 0.93 ska även kunna låsa upp det basebandet.

Tack så mycket. Nu är det mestadels kristallklart :). Har SHSH sparad, så jag återställer till 3.1.3 och får 05.12.01 baseband, måste jag inte använda Spirit för att få cydia och i sin tur ultrasnow, annars måste jag köra blackra1n för att få cydia, vilken väg ska jag gå?

Om inte annat kan jag vänta till ett universalhack kommer, har varit utan telefonen en månad så kan nog vara det ett tag till :).

Rainbird
    Member
    Post count: 13

Hej! Någon som vet om Sn0wbreeze 1.6 kommer kunna jailbreaka min 3GS och uppdatera till iOS4? (Behålls mitt nuvarande baseband?) Se info i signatur. Ber om ursäkt om detta redan besvarats 🙂

Freebo
    Member

@rainbird 69216 wrote:

Hej! Någon som vet om Sn0wbreeze 1.6 kommer kunna jailbreaka min 3GS och uppdatera till iOS4? (Behålls mitt nuvarande baseband?) Se info i signatur. Ber om ursäkt om detta redan besvarats 🙂

Sorry nej, det finns ingen publik exploit för nya bootromet. Du sitter där du sitter just nu =/

Rainbird
    Member

@freebo 69221 wrote:

Sorry nej, det finns ingen publik exploit för nya bootromet. Du sitter där du sitter just nu =/

Ajdå! Ingen som vet om det är på väg? 🙂

EDIT: Lite trevlig info för er som lyckats Jailbreaka iOS4. https://spreadsheets.google.com/lv?key=tz1lkTAAwtDi_7HJxef0Vgg&f=true&gid=1

ZnarkZz
    Member

En jätte dum fråga! Men det står på Dev-Team blog att man kan JB’a en 3GS med PwnageTool 4.01..

Medan här på detta forum så säger alla att man inte kan det!?!?!

Waz up??? Kan man eller inte???

apple 3g
    Member
    Post count: 482

har jailbreakat min iphone 3g 3.1.3 den är låst till telia har inget telia sim kort, och jag har inget wi-fi, varför har jag inget wi-fi , kan det vara för att den är låst till telia och inte har nåt kort inuti sig nu ??

SomethinG
    Member

@znarkzz 69254 wrote:

En jätte dum fråga! Men det står på Dev-Team blog att man kan JB’a en 3GS med PwnageTool 4.01..

Medan här på detta forum så säger alla att man inte kan det!?!?!

Waz up??? Kan man eller inte???

Läser du allt står det även att du endast kan updatera en 3gs (Old Botroom)

Crappy
    Member

Har jag fattat rätt? Jag behöver bara en upplåsning men för att göra det måste man JB först?
    Med en 3Gs 05,12,01 ska man

1/ Inte uppgradera till 4,0? Då är det fortfarande kört? Eller kan man köra spirit och Ultrasnow? Om det är kört, tror ni det kommer en variant till det också? “Brukar” det komma snabbt? (ja jag vet idiotiska frågor)

Om man kan låsa upp efter 4,0 ska man
    1/ Köra spirit med aktivt sim, men ej ansluten till Itunes?
    2/ Köra Ultrasnow.

JA jag vet, men jag är en gammal man som inte begriper bättre 🙂
    Men en liten snabb guide skulle uppskattas.
    Tack på förhand

Viewing 50 posts - 3,151 through 3,200 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.