Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@crappy 69287 wrote:
Har jag fattat rätt? Jag behöver bara en upplåsning men för att göra det måste man JB först?
Med en 3Gs 05,12,01 ska man1/ Inte uppgradera till 4,0? Då är det fortfarande kört? Eller kan man köra spirit och Ultrasnow? Om det är kört, tror ni det kommer en variant till det också? “Brukar” det komma snabbt? (ja jag vet idiotiska frågor)
Om man kan låsa upp efter 4,0 ska man
1/ Köra spirit med aktivt sim, men ej ansluten till Itunes?
2/ Köra Ultrasnow.JA jag vet, men jag är en gammal man som inte begriper bättre 🙂
Men en liten snabb guide skulle uppskattas.
Tack på förhandBeror som sagt på om du har en Old Botroom eller en New Botroom
Om du har ny Botroom:
Nej du ska inte updatera till 4.0 då är det kört för du kan inte köra Spirit på den versionen för att kunna Skaffa jailbrake. ( Ja du behöver Jailbrake för att kunna fixa Ultrasn0w ). så uppdaterar du är den låst åter igen till vad du nu har för opratörslås på den.Jag tycker att de ska släppa en upplåsning till iOS 4.0 för 3GS. Är grymt irriterad på att den kommit ut till 3gn ^^.
Har varit utan mitt abonnemang i 1 månad nu. Och fått köra på ett fattigt kontantkort =(…
Kom igen Dev-team. Taggataggatagga! ^^@jonnilsson 69290 wrote:
Jag tycker att de ska släppa en upplåsning till iOS 4.0 för 3GS. Är grymt irriterad på att den kommit ut till 3gn ^^.
Har varit utan mitt abonnemang i 1 månad nu. Och fått köra på ett fattigt kontantkort =(…
Kom igen Dev-team. Taggataggatagga! ^^gå tillbaka till 3.1.3 då och använd dig utav Ultrasn0w så har du ju telefonen
upplåst så du slipper använda ditt fattiga kontantkort ^^@something 69288 wrote:
Beror som sagt på om du har en Old Botroom eller en New Botroom
Om du har ny Botroom:
Nej du ska inte updatera till 4.0 då är det kört för du kan inte köra Spirit på den versionen för att kunna Skaffa jailbrake. ( Ja du behöver Jailbrake för att kunna fixa Ultrasn0w ). så uppdaterar du är den låst åter igen till vad du nu har för opratörslås på den.Ok tack för snabb respons.
Var hittar jag botroomen. och hur ser man vilken som är ny?
(Jag har letat, men det är en h-vetes massa trådar och jag gör det inte bättre :o)Att gå tillbaka är inte möjligt om jag förstått rätt utan att först säkerhetskopierat?
@crappy 69293 wrote:
Ok tack för snabb respons.
(Jag har letat, men det är en h-vetes massa trådar och jag gör det inte bättre :o)Att gå tillbaka är inte möjligt om jag förstått rätt utan att först säkerhetskopierat?
svaret på det kan jag inte 🙂
@crappy 69293 wrote:
Ok tack för snabb respons.
359.3 = gammal/bra
359.3.2 = ny/ dåligtman kan ju också ladda ner forecast på datorn och sen koppa in iphone och sen se allt man har 🙂 mycket lättare och säkrare, här kan du ladda ner
f0recast-1.1.exe@freebo 69296 wrote:
359.3 = gammal/bra
359.3.2 = ny/ dåligtStort tack! Fantastisk bra ert forum funkar!
Dessvärre var det 359,3,2 så jag är körd för den närmaste tiden antar jag.
Det är bara till att konstatera. Läser man inte hela info gör man lätt bort sig!Jailbreak iOS 4.0 with PwnageTool – Complete How to Guide | Redmond Pie
någon som har provat den jailbreaken? Söker snabbt svar 🙂
Har 3gs, 05.13.04 och iOS 4.0
Finns de inget jailbreak till 3GS MC? Glömde spara de i cydia så kan inte nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2!
Köpte telefonen på blocket och är låst till utlänsk operatör så kan inte aktivera den…
Någon som har en idé hur jag ska få den jailbreakad?
Hur länge tror du det dröjer innan sånt JB kommer ut? Eller kommer de inte komma alls?
@ Freebo jag ladda ner f0recast och kopplade in min iphone
men det står jag har bootloader 6.4 vad innebär det?
att jag har 359.3 eller 359.3.2?jag har bestämt för mig att du satte din 3GS i DFU och kollade in detta tidigare? Var det du som hade serienummer xxx39xxxx?
Tröttsamt med alla som kräver att det ska komma jailbreak och unlock.
När ska ni lära er att inte uppdatera mjukvaran förrens det finns jailbreak?@mrcabelguy 69471 wrote:
Tröttsamt med alla som kräver att det ska komma jailbreak och unlock.
När ska ni lära er att inte uppdatera mjukvaran förrens det finns jailbreak?Min telefon fastnade efter att ha låst upp den med blackra1n.
Sedan är jag tvungen att återställa den, och den uppdateras till 3.1.3 (vilket det inte fanns en upplåsning till), sedan läser jag på forumet att den 24 juni (idag) Skulle iphone 4 släppas och även en upplåsning till iOS 4.0.
Nu sitter jag här, med den nya bootromen, iOS 4.0, och bb 05.13.04 och bara skriker efter en upplåsning. Och jag har ingen “SSH” (stavning) sparad som gör att jag kan nedgradera från 0.4 – 3.1.3 igen.
Du kanske fått en lite större inblick varför iaf JAG vill att en upplåsning skall komma.;)
Liksom många andra frågor så vill jag också passa på att ställa dumma frågor,
Har en iphone 3gs update 3.1.2 som bara tar mig till recovery mode, måste uppdatera telefonen för att kunna använda den, hur ska jag göra för att få den att funka? Vill att den ska vara olåst
@jonnilsson 69472 wrote:
Min telefon fastnade efter att ha låst upp den med blackra1n.
Sedan är jag tvungen att återställa den, och den uppdateras till 3.1.3 (vilket det inte fanns en upplåsning till), sedan läser jag på forumet att den 24 juni (idag) Skulle iphone 4 släppas och även en upplåsning till iOS 4.0.
Nu sitter jag här, med den nya bootromen, iOS 4.0, och bb 05.13.04 och bara skriker efter en upplåsning. Och jag har ingen “SSH” (stavning) sparad som gör att jag kan nedgradera från 0.4 – 3.1.3 igen.
Du kanske fått en lite större inblick varför iaf JAG vill att en upplåsning skall komma.;)
Vi får hålla tummarna
@jonnilsson 69472 wrote:
Min telefon fastnade efter att ha låst upp den med blackra1n.
i någon av trådarna ska det finnas en tråd om hur man fixar shsh filen “som du glömt spara” på nått sett, jag har sett den någonstans men minns ej var.
Hej!
2 små frågor:
1) Kan man byta utseende på ikonerna på apparna? Något program eller så? Min “telefon” ikon har bytt utseende när ja bytte tema men själva bilden på den appen har inte nåt med “telefon” att göra.
2) Kan man tanka ner bilder någonstans och lägga till dom i kontakter? Menar istället för att hålla på o föra över bilder till telefonen för att sen lägga in dom?
Tacksam för svar =)
Hej!
Att jailbreaka och låsa upp 3G och 3GS med baseband 05.13.04 fungerar utmärkt med redsn0w och ultrasn0w. Har själv uppdaterat min 3G utan bekymmer.Jag får väl e om ursäkt för frågan som nog ställts innan.
Men om jag har en 3G S med 3.1.2 och vill uppdatera till 4 samt jailbreak, är det fullt möjligt?
Har läst lite om Sn0wbreeze men begriper inte riktigt hur det ska gå till, finns det någon riktigt guide för detta?Var hittar jag en fungerande 4.0 “ipsw file”? eller måste man tillverka den själv, typ?
Du tillverkar den själv med programmet PwnageTool (MAC) eller Snowbreeze (PC).
Dock måste du ha en 3GS med det äldre bootroomet. Finns verktyg för att ta reda på om du har det, men en regel är att kolla när den är gjord. Är den gjord före vecka 39 förra året så är det grönt ljus. Du kan enkelt kolla det om du går in på Inställningar > Allmänt > Om > Serienummer. Tredje till femte siffran, där tredje siffran är året och fjärde och femte är veckan.
Är den innan v39 2009 så är det bara köra på: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]
@armis 69549 wrote:
Du tillverkar den själv med programmet PwnageTool (MAC) eller Snowbreeze (PC).
Dock måste du ha en 3GS med det äldre bootroomet. Finns verktyg för att ta reda på om du har det, men en regel är att kolla när den är gjord. Är den gjord före vecka 39 förra året så är det grönt ljus. Du kan enkelt kolla det om du går in på Inställningar > Allmänt > Om > Serienummer. Tredje till femte siffran, där tredje siffran är året och fjärde och femte är veckan.
Är den innan v39 2009 så är det bara köra på: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]
Tack för svaret. 🙂
936, så det borde gå. Finna 4.0 ute officiellt i Sverige, eller hittar man det på annan plats?
Så om jag fattat det rätt så återgår jag till 3.1.2 för att sedan uppgradera telefonen till 4.0. Sedan tar man en backup och drar igång sn0wbreeze och letar upp backupfilen, joxar med den. För att sedan dra igång iTunes och peka mot den moddade filen vid återställning. Är det någotsånär rätt?Ska jag uppgradera iTunes? Den gnäller om att en ny version 9.2 kommit.
Precis så, återgå till 3.1.2.
Ladda ner 4.0 ipsw: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone4/061-7437.20100621.5urG8/iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
Kör den i Snowbreeze, ladda din moddade ipsw-fil. (shift-klicka på återställ i windows)
9.2 måste du ha ja 🙂
Lycka till.
Hej alla. har en 3.1.3 och har jailbrekat den och ävnder mig av ultrasnow för att kunna ringa med andra operatörer. men nu till min fråga, hur ska jag nu göra i cydia för att spara mina filer eller vad de heter så om den måste formateras om någon gång eller liknande, så jag kan jailbreaka den igen utan i itunes låser de som. alltså kunna lägga in 3.1.3 igen när de kommer nyare av itunes. vet att de vad så flera gjorde som anväde sig av 3.1.2 även jag men missade detta att spara filerna, snäll svara hur jag ska göra så jag inte låser den igen. mvh niklas
@armis 69553 wrote:
Precis så, återgå till 3.1.2.
Ladda ner 4.0 ipsw: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone4/061-7437.20100621.5urG8/iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
Kör den i Snowbreeze, ladda din moddade ipsw-fil. (shift-klicka på återställ i windows)
9.2 måste du ha ja 🙂
Lycka till.
Tack 🙂
Yippiii!!!! Då har jag numera en iPhone med engelska texter 🙁 , men den är jailbreakad. 🙂Fixade sig när den synkade. 🙂 🙂
Så nu sitter man och lägger in allt man hade innan. Otroligt lätt att jailbreaka 4.0 🙂
@jonnilsson 69530 wrote:
Med vilken firmware då?
Jag uppdaterade till IOS 4 från 3.12 på min 3G. Modemfirmware nu är 05.13.04
Tja!
Min kompis iPhone 3gs är Jailbreakad med spirit.
Och den har nu hamnat i “Safe Mode” och är seg!Någon som vet vad felet kan vara och hur han löser det?
Han ska åka utomlands om typ 1 timme, så därför jag skriver detta.
@diflover 69576 wrote:
Tja!
Min kompis iPhone 3gs är Jailbreakad med spirit.
Och den har nu hamnat i “Safe Mode” och är seg!Någon som vet vad felet kan vara och hur han löser det?
Han ska åka utomlands om typ 1 timme, så därför jag skriver detta.
Förmodar att ni läst att det går inte att jb när det är spirit i den. Återställ till original och sedan sn0wbreeze, kanske?Å
Tjena!
Jag har ett problem med upplåsningen av min iPhone. Jag har en iPhone 3gs med FW 3.1.3 jailbreakad med spirit, när jag installerat ultrasn0w och satt i mitt tele2 simkort kommer det upp den där bilden som visar att jag måste koppla in iphonen i iTunes. Om jag gör detta säger iTunes att simkortet inte är giltigt. Vad har jag gjort för fel?Finns jailbreak för iphone 4 med windows nu YouTube – Create A Custom iOS 4.0 Firmware With Sn0wbreeze [Windows]
@habbohotel 69588 wrote:
Finns jailbreak för iphone 4 med windows nu YouTube – Create A Custom iOS 4.0 Firmware With Sn0wbreeze [Windows]
iOS 4.0 med old bootrom ja. Det har fortfarande inte kommit en jb till det nya bootromet med ios 4.0 🙁
ja men den nya iphonen med 4.0
@daanieel21 69582 wrote:
Tjena!
Jag har ett problem med upplåsningen av min iPhone. Jag har en iPhone 3gs med FW 3.1.3 jailbreakad med spirit, när jag installerat ultrasn0w och satt i mitt tele2 simkort kommer det upp den där bilden som visar att jag måste koppla in iphonen i iTunes. Om jag gör detta säger iTunes att simkortet inte är giltigt. Vad har jag gjort för fel?installera om ultrasn0w och starta om telefonen bara ( Kolla det är version 0.93 )
@habbohotel 69594 wrote:
ja men den nya iphonen med 4.0
vad är det med den nya iphonen? ser inga tidigare inlägg som jag kan förstå mig på vad du menar med detta inlägg
Jag har läst och läst och läst och sökt. Det är nu många trådar och det finns guider men ändå sitter jag har med 2st 3GS båda med 3.1.3. Jag har labbat med den ena men jag kommer igen vart..
Går det att komma in i telefonerna över huvudtaget? Jag kommer inte in i Cyndia då jag hela tiden är fast på aktivera i ituns..
Telefonerna köpta utomsocknes och låsta till Orange, men jag har kört dem med tele 2 och telenor. Tidigare jb,ade med blackrain.
Är telefonerna körda eller är jag det? (jag vet en kombo kan det vara.. 😮 )
Midsommar firande i all ära men vad är det utan min iphone..
@licmabeaver 69597 wrote:
Jag har läst och läst och läst och sökt. Det är nu många trådar och det finns guider men ändå sitter jag har med 2st 3GS båda med 3.1.3. Jag har labbat med den ena men jag kommer igen vart..
Går det att komma in i telefonerna över huvudtaget? Jag kommer inte in i Cyndia då jag hela tiden är fast på aktivera i ituns..
Telefonerna köpta utomsocknes och låsta till Orange, men jag har kört dem med tele 2 och telenor. Tidigare jb,ade med blackrain.
Är telefonerna körda eller är jag det? (jag vet en kombo kan det vara.. 😮 )
Midsommar firande i all ära men vad är det utan min iphone..
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone Using Spirit (Mac) [3.1.2, 3.1.3]
Där är en jailbreak för 3.1.3 på iPhone 3GS, Både nya och gamla bootrom 🙂
glhf och ha en trevlig midsommar! =)
@jonnilsson 69599 wrote:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone Using Spirit (Mac) [3.1.2, 3.1.3]
Där är en jailbreak för 3.1.3 på iPhone 3GS, Både nya och gamla bootrom 🙂
glhf och ha en trevlig midsommar! =)
Jo men.. “To follow these instructions you must be using an activated device not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
“och jag är ju på Emeregency call screen..
@licmabeaver 69601 wrote:
Jo men.. “To follow these instructions you must be using an activated device not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
“och jag är ju på Emeregency call screen..
och får således error 1 i spirit.. Assertion failed
@bubiis 69478 wrote:
Liksom många andra frågor så vill jag också passa på att ställa dumma frågor,
Har en iphone 3gs update 3.1.2 som bara tar mig till recovery mode, måste uppdatera telefonen för att kunna använda den, hur ska jag göra för att få den att funka? Vill att den ska vara olåst
Help`?:o
Någon som vet när man kan låsa upp sin 3GS från operatören TRE?
Samt vad det kostar o hur lång tid det tar?Jag köpte den idag och det är en 3GS 32gb
verision 3.1.3Inte jailbreakad eller uppdaterad
@denniz123456 69626 wrote:
är den jailbreakad ?
vilken uppdatering har den ?Jag köpte den idag och det är en 3GS 32gb
verision 3.1.3Inte jailbreakad eller uppdaterad
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.