Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Så lyckades få skiten ur recovery mode med iREB!! men om min lur inte verkar vilja samarbeta med sn0wbreeze hur fan ska jag då kunna uppdatera till 4.1 med bibehållet bb? för att då jailbreaka på något annat vis?
Du får använda pwnage tool (endast till mac) för att bygga custom ipsw
Fan då jag känner ju ingen som har mac :/ det finns inte färdiga att ladda ner någonstans eller är det att dumdristigt kanske? 🙂
Finns säkert, googla lite.
Tänk på att det finns en liten risk att filer innehåller annat så ta bara från en sida du litar på.Ok, får göra det, tack för hjälpen i alla fall =)
Antagligen en dum fråga…men om jag skapar en custom ipsw med pwnagetool och sen flyttar över den till min egen pc och uppdaterar med itunes jag har där så borde väl inte det vara några problem eller?
Tjena
Har en iPhone 3gs ios 4.2.1 fw 05.15.04
trots att det står 21 i serienumret har den den nya bootom, jag har jailbreakat den med 0.9.6rc8.
Jag fick den från USA så den har AT&T operatör lås.Jag vet att man kan uppdatera till fw 6.15, jag har läst att det finns en risk att man pajjar gpsn, att man inte kan downgradea än, och att man inte kan återställa original firmware även om jag inte vet om det besvärar mig som har en jailbreakad? Även om nån battery drain issue, låter illa.
Garanti problemet spelar ingen roll när den är från usa va?Så vad ska man göra? Ska man låsa upp den nu, ska man vänta på 4.2.5/4.3, hur långt kan jag förvänta mig behöva vänta tills att jag har en untethered jailbreak och upplåst lur?
Men det kan vara v21 2010
gammla botromen till v40 09Hej ! Funderar på att köpa en iphone när jag åker till usa. Men hur gör jag för att låsa upp den ? Och funkar den som vanligt sen i sverige ?
Om du inte behöver det så undvik att köpa en iPhone i USA
Du kommer för alltid att bli beroende av jailbreak samt software unlock
I skrivande stund så går det inte ens att låsa upp en AT&T telefon så mitt råd är köp inte@iPhoneReservdelar.se 86150 wrote:
Om du inte behöver det så undvik att köpa en iPhone i USA
Du kommer för alltid att bli beroende av jailbreak samt software unlock
I skrivande stund så går det inte ens att låsa upp en AT&T telefon så mitt råd är köp inteVet du hur det ligger till i Kanada?
Är samtliga telefoner låsta till en viss operatör där också eller kan man faktiskt låsa upp “på riktigt”?
@johnstone 86171 wrote:
Vet du hur det ligger till i Kanada?
Är samtliga telefoner låsta till en viss operatör där också eller kan man faktiskt låsa upp “på riktigt”?
Eftersom man kan beställa via apple`s butik på nätet för kanadensare & sägs vara upplåst så kan man nog även köpa en upplåst iPhone i Kanada också.
iPhone 4 & iPhone 3GS – Apple Store (Canada)
Your new iPhone. Direct from Apple and unlocked.
When you purchase your iPhone from the Apple Online Store, you’ll get it commitment-free. So you can sign up for service with the carrier of your choice and change your carrier at any time. Questions? Call our iPhone experts at 1-800-MY-APPLE.
Oi oi folk, har en 3gs 4.1 jag vill jailbreaka, låta ungarna pilla på den tills att den går att låsa upp. Förlorar jag något på att uppdatera till 4.2.1 först och sen använda redsnow 0.9.6rc?
@ieco 86197 wrote:
Oi oi folk, har en 3gs 4.1 jag vill jailbreaka, låta ungarna pilla på den tills att den går att låsa upp. Förlorar jag något på att uppdatera till 4.2.1 först och sen använda redsnow 0.9.6rc?
Hej
Jailbreak till 4.1 är kräver inte att du har dator för att starta mobilen även om det är nya botroomen (limera1n eller greenpois0n)
4.2 kräver dessvärre dator vid omstart om det är ny bootrom (redsn0w)@iPhoneReservdelar.se 86200 wrote:
Hej
Jailbreak till 4.1 är kräver inte att du har dator för att starta mobilen även om det är nya botroomen (limera1n eller greenpois0n)
4.2 kräver dessvärre dator vid omstart om det är ny bootrom (redsn0w)i seee tankyou, jag tänkte köra på limera1n, verkar simpelt, men iphonedownloadblog rekommendera greenpois0n, frågar för säkerhetsskull innan jag börjar.. which?
@ieco 86203 wrote:
i seee tankyou, jag tänkte köra på limera1n, verkar simpelt, men iphonedownloadblog rekommendera greenpois0n, frågar för säkerhetsskull innan jag börjar.. which?
Smaksak.
Vissa säger ditt är bättre andra säger datt är bättre.
Dessutom har du möjlighet att låsa upp operatörslåset också genom att använda baseband från iPad, för att kunna installera Ultrasn0w senare & stoppa in valfritt simkort för användning i telefonen.Uppdaterade min lur idag från 3.1.2 till 4.1 med bibehållet baseband 05.11.07 upplåst med ultrasn0w. Men nu har jag märkt av skapligt försämrad täckning från att ha fullt hela tiden hemma till att ha som mest 3 av 5!! Vad är det som har hänt…är det något man kan göra något åt? Hoppas någon kan svara för det är skapligt irriterande :/
Tydligen efter lite googlande visade det sig att Apple gjort om “täckningsskalan ” så den visar mer rätt, alltså samma täckning som förut My bad sry..:P
Har en 3GS 32GB med år 9 och vecka 24 i serienumret.
Finns det möjlighet att jailbreaka och låsa upp den untethered?
Det är för närvarande firmware 4.2.1 och BB 05.15.04
Undrar också om det kommit ut någon upplåsning för 3G 4.2.1 där man inte behöver iPad baseband, vet inte riktigt var jag ska vända mig för att se hur långt folk har kommit med arbetet.
Bestämt mig för att att jailbreaka och låsa upp min 3GS old botroom.
Fastnar på “waiting to reboot” av någon anledning, testat 3 olika versioner av Redsnow för att försöka få det att fungera.
Något som vet vad jag kan göra?
Har testat att ändra kompabilitetsläge och administratör för programmet.
I samma sekund som redsnow fryser sig får jag en windows pop-up som säger att “den usbport kan köras snabbare” eller något i den stilen.. hmm…
Hej jag har en fråga. Jag har en iphone 4 med version 4.2.1 och vill jailbreaka den med redsnow här på guiden: Redsn0w Guide | iPhonepyssel
Men det står så här: tänk på att redsnow uppdaterar iphonensbaseband. Då är min fråga varför gör den detta om jag inte bockar i det? Om jag inte bockar i uppdatera till ipadens baseband då ska den väl inte göra det häller?
Tack för svar
mvh/ Bond
iPads baseband är endast till 3G 3GS och det hadde änndå inte funkat med ip4
Men det är som du säger om du inte bockar för det så installeras det inte.@iPhoneReservdelar.se 86390 wrote:
iPads baseband är endast till 3G 3GS och det hadde änndå inte funkat med ip4
Men det är som du säger om du inte bockar för det så installeras det inte.Vad bra, men det står även att man måsste ha den senaste itunes instalerat vilket jag ej har och inte kan uppdata på min mac dator i skolan då jag ej har lösenordet till administratör. Måste man ha senaste versionen instalerad?
Jag har min windows dator hemma med senaste itunes anars.
Men kan det blir problem senare med redsnow? Menar typ att version 4.3 släpps och så kommer det en unthended jailbreak som jailbreakar iphonen direkt. Så kan jag då återställa eller uppdatera efteråt och använda den nya jailbreaket? Så att den här redsnow inte ställer till det sedan? Då vissa säger att det är bättre att vänta på en riktig jailbreak
Någon?
Om det kommer nåt till 4.3 så kan du utan problem uppdatera och köra det istället.
Du blandar fortfarande ihop det med ipads baseband som kan strula till det för framtida uppdateringar@iPhoneReservdelar.se 86407 wrote:
Om det kommer nåt till 4.3 så kan du utan problem uppdatera och köra det istället.
Du blandar fortfarande ihop det med ipads baseband som kan strula till det för framtida uppdateringarOjj förlåt haha men en sista sak. Jag kan väl även återställa till samma version 4.2.1 utan problem om jag har sparade ssh? Menar att nu om jag använder jailbreak med redsnow så måsste jag alltid använda redsnow då jag vill starta iphonen det vet jag redan. Men om jag vill ta bort jailbreak och återställa den och endå har kvar 4.2.1 så att jag inte behöver använda redsnow då jag startar om den går det?
Inga problem du återställer som vanligt i iTunes och allt vad redsn0w och cydia heter är puts borta då
@iPhoneReservdelar.se 86418 wrote:
Inga problem du återställer som vanligt i iTunes och allt vad redsn0w och cydia heter är puts borta då
Japp nu har jag jailbreakat med redsnow tack vare din hjälp:) Tack då:)
borde jag spara shsh blobs? 3gs 4.2.1.. väntar med låsa upp till 4.3
uppdatera BB och låste up två andra 3gs lurar med 4.2.1 och 4.1. För sent för de? såg dock att jag kan använda custom firware utan att ha sparat shsh så lugans eller?
uppdatera BB och låste up två andra 3gs lurar med 4.2.1 och 4.1. För sent för de? såg dock att jag kan använda custom firware utan att ha sparat shsh så lugans eller?
Min iphone 3G 4.1 är jailbreakad och ville nu låsa upp den hos telia, när jag skulle göra det fick de ett felmedelande från Appel och de kunde inte låsa upp telefonen, varför visste dem inte me bad mig återställa den och sedan skulle de försöka igen. När jag försökte återställa den kom felkod 1015.
Fel 1015: Det här felet uppstår när du försöker nedgradera programvaran i iPhone, iPad eller iPod touch. Det kan hända om du återställer med en äldre IPSW-fil. Det går inte att nedgradera till en tidigare version. Lös det här problemet genom att återställa med de senaste programvarorna för iPhone, iPad eller iPod touch.
nu är den i återställningsläge och jag har googlat och försökt med allt som går. hur gör jag för att återställa den till ursprungsläge?
Min iphone 3G 4.1 är jailbreakad och ville nu låsa upp den hos telia, när jag skulle göra det fick de ett felmedelande från Appel och de kunde inte låsa upp telefonen, varför visste dem inte me bad mig återställa den och sedan skulle de försöka igen. När jag försökte återställa den kom felkod 1015.
Fel 1015: Det här felet uppstår när du försöker nedgradera programvaran i iPhone, iPad eller iPod touch. Det kan hända om du återställer med en äldre IPSW-fil. Det går inte att nedgradera till en tidigare version. Lös det här problemet genom att återställa med de senaste programvarorna för iPhone, iPad eller iPod touch.
nu är den i återställningsläge och jag har googlat och försökt med allt som går. hur gör jag för att återställa den till ursprungsläge?
Hej ni Vise!
Har ett problem som jag är helt övertygad om att ni som är lite klokare än mig kan lösa!
Det är såhär att jag tidigare hade en jailbreakad telefon och bland annat då använde mig utav MiM (Make it Mine).
Efter ett tag bestämde jag mig att återställa och kör “ojailbreakad” och det gick bra!
Dock får jag inte bort texten som jag ändrade i MiM (ändrade från Tre eller 3 till mitt smeknamn).Detta stör inte mig men tror att killarna på Tre kommer att störas 😛
Därför undrar jag om någon vänligt sinnad människa som vill bättra på karmakontot sitt kan hjälpa mig att få bort detta problem?
Tack på förhand, hjälpen uppskattas mycket!
MVH Anders! 😉
En fråga kan man uppdatera till 4.2.1 utan att uppdatera Baseband? Har en iphone 4 med 4.1 men vill inte uppdatera till 4.2 och förlora mitt unlock.
@wilkab89 86755 wrote:
En fråga kan man uppdatera till 4.2.1 utan att uppdatera Baseband? Har en iphone 4 med 4.1 men vill inte uppdatera till 4.2 och förlora mitt unlock.
Hej det jag inte fattar är att du säger att du har en iphone 4 med version 4.1 som är upplåst. Men man kan inte låsa upp en iphone med version 4.1 på en iphone 4, så då måsste den vara upplåst från början? så du kan nog uppdatera den utan problem
Du kan vist ha både 4.1 och 4.2.1 med bibehållen baseband från 4.0 och på så vis behålla unlock
@wilkab89 86755 wrote:
Ja, du kan uppdatera iOS-version utan att uppdatera baseband på en iPhone 4: Uppdatera iOS Version Utan Att Uppgradera Basebandet För iPhone 4 | iMediaNU
@xsasx 86493 wrote:
har du testat tinyumberela eller irec?
@xsasx 86493 wrote:
@xsasx 86493 wrote:
Jag har 4.2.1 i nuläget men vill nedgradera till 4.1 och sedan jailbreaka. Men när jag nedgraderade till 4.1 så försvann alla mina kontakter och allt annat och jag kunde inte få in dem igen. Hur ska jag göra för att kunna nedgradera + att ha kvar allting?
@algons 87343 wrote:
Jag har 4.2.1 i nuläget men vill nedgradera till 4.1 och sedan jailbreaka. Men när jag nedgraderade till 4.1 så försvann alla mina kontakter och allt annat och jag kunde inte få in dem igen. Hur ska jag göra för att kunna nedgradera + att ha kvar allting?
Synkronisera & ta en backup innan återställningen.
Efter återställningen får du valet att antingen köra in din backup som du tidigare skapade eller att helt enkelt skippa det.
Det är då du ska välja din backup.Frågar här också..
Har en iPhone 3GS 32GB som är 4.2.1 och den är låst till telenor, kan jag låsa upp den till comviq sim kort?
mvh
Har en 3GS med baseband 05.11.07 Går det att Jailbreaka och Låsa upp till firmware 4.2.1 utan att basebandet uppdateras ?
Hej!
Skulle behöva lite hjälp.
Jag har köpt en 3GS beggad som var JB och unlocked.
Den fungerade bra med ett tele2 abb.
Telefonen ska enligt säljaren ha varit operatörslåst till Telenor.
Nu har jag gjort en återställning i iTunes (till originalmjukvara).
När telefonen startar så står det att mitt SIM kort inte är “Valid”.
Simkortet som sitter i är från telenor. Vad fasen är fel då? Jag kan bara göra nödsamtal!
Tacksam för hjälp.@engen 87593 wrote:
Hej!
Skulle behöva lite hjälp.
Jag har köpt en 3GS beggad som var JB och unlocked.
Den fungerade bra med ett tele2 abb.
Telefonen ska enligt säljaren ha varit operatörslåst till Telenor.
Nu har jag gjort en återställning i iTunes (till originalmjukvara).
När telefonen startar så står det att mitt SIM kort inte är “Valid”.
Simkortet som sitter i är från telenor. Vad fasen är fel då? Jag kan bara göra nödsamtal!
Tacksam för hjälp.Välkommen till iPhoneinfo.se
Ha telenorkortet i samt ha den ansluten till datorn. Öppna iTunes, låt den komma upp.
Kommer den inte vidare, så prova gör en säker borttagning i iTunes, men stäng inte ner det. Dra ut sladden och sätt i den igen.
Prova det och återkom.
Mvh
God kväll!
Nu är Det såhär, efter en hel del läsande.
Jag sitter på en lur (3gs) som ska jailas.
Den är dock på 05.15.04 som BB.
FM 4.1.
Jag får inte in min Custom IPSW som jag gjort i pwnagetool.
Har senaste uppdateringen av Itunes också.Vad kan det vara som inte stämmer? Får något felmeddelande också. 16++ något.
Jag vill ha ipads bb så jag kan köra unlock och med GP´s Untethered jailbreak.
Tips någon?
@cophe 87627 wrote:
Välkommen till iPhoneinfo.se
Ha telenorkortet i samt ha den ansluten till datorn. Öppna iTunes, låt den komma upp.
Kommer den inte vidare, så prova gör en säker borttagning i iTunes, men stäng inte ner det. Dra ut sladden och sätt i den igen.
Prova det och återkom.
Mvh
Menar du under Reglage och välj Mata ut “iPhone” Ctrl+E ?
Det blev ingen skillnad. Det står fortfarande samma sak.
Se bifogad bild.
(Jag kör win xp 32-bit)
Mvh -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.