Spotify i Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Spotify i Iphone

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 225 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1199

Vad är det för skillnad på premium och vanlig? är det bara reklamen man slipper?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@bozz 38578 wrote:

Vad är det för skillnad på premium och vanlig? är det bara reklamen man slipper?

Du slipper reklamen och kan använda Spotify i iPhonen 😛

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@bozz 38578 wrote:

i stortsätt ja.. Men du kan få “special erbjudande” t ex att kan lyssna på album som inte har släppts än.
    Så här står det på Spotify

VIP

Higher bit rate of 320kbps, exclusive access to pre-releases, concert ticket lotteries, ability to use premium anywhere in the world plus extra invites to share with friends.

No ads

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Yay 🙂 nu är det dags för att köra lite PTC så man kan köpa spotify premium då ju 🙂 Om någon annan känner likadant så får den personen gärna hjälpa mig och registrera sig och klicka på den här sidan: Bux.to | .view .click .make money

(snälla, du förlorar inget på att vara reffad av mig :D)

Mekke
    Member

Men som sagt, det viktigaste med Premium är att man kan använda iPhonen då :laugh: Det är enda orsaken till att jag kommer skaffa Premium, när jag får råd 😀

DAvidkoh
    Member
    Post count: 64

woo, bara skaffapremium direkt då 🙂 Bara 99 kr i månaden, så det är ju billigt med 🙂

Bmode
    Member
    Post count: 201

@bmode 38510 wrote:

hmm… spotify funkar riktigt bra nu 🙂 ! ngn som vet hur man löser playlistproblemet än ?
    lite jobbigt att inte ha en spellista…

Kom på hur man fixar det nu, räcker med att skriva in playlisturl:en i safari så öppnar den spot automatiskt ! riktigt smidigt 🙂
    Har användt appen hela dagen och JÄVLAR vad nöjd jag är, både låtarna och albumcover laddas inom lopper av 3 sec
    vilket är klart godkännt, kan säga att det här är den bästa appen på telefonen, klart det är lite småfix kvar men den är GULD 🙂 !!

generuss
    Member
    Post count: 285

pratar du om spot nu?

generuss
    Member
    Post count: 285

Mekke, skaffa inte mer pengar, gör så att du omdisponerar dina pengar. säg 99 kr du annars lägger på skit i månaden, som godis, dricka, chips, buss? 🙂

Mekke
    Member

@generuss 38671 wrote:

Mekke, skaffa inte mer pengar, gör så att du omdisponerar dina pengar. säg 99 kr du annars lägger på skit i månaden, som godis, dricka, chips, buss? 🙂

Heh, det lustiga är att jag redan gör det 😮 Jag lägger inte pengarna på skit :laugh: Så tack för tipset, men det blir svårt.. 😛

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Bara en nyfiken fråga… är det applikationen i telefonen som kräver premiumkonto? Den borde gå att ta sig förbi…
    Eller känner spotify av varifrån man kopplar upp sig?
    I så fall borde man hemma via bredbandets wlan kunna lyssna och tanka ner fritt…

Mekke
    Member

@kurtson 38681 wrote:

Bara en nyfiken fråga… är det applikationen i telefonen som kräver premiumkonto? Den borde gå att ta sig förbi…
    I så fall borde man hemma via bredbandets wlan kunna lyssna och tanka ner fritt…

Appen bygger på despotify, en openSource Spotify-klient, men när Spotify upptäckte att man med några modifieringar kunde spara musik från Spotify med despotify så blockade dom den för free-användare… Så det är ungefär som att Spotify känner av varifrån man kopplar upp sej 😉

DAvidkoh
    Member

@kurtson 38681 wrote:

Tippa de lägger olika identifikationskoder i inloggningen beroende på om du gör det via spotify till datorn och spotify till mobilen. De kan nog enkelt känna av om du kör via deras datorprogram eller inte.

Och varför skulle man vilja få det utan att betala? Nu när företagsbossarna äntligen fattat att folket inte vill ha CDs som kostar 200 kr styck utan vill streama musiken för billig peng skall man ju stödja det. Annars kommer spotify gå under och vi är tillbaka till ruta 0 igen 😉

utalker
    Member
    Post count: 403

@bozz 38578 wrote:

Du får musiken i 320 kbit/s

Pzych0
    Member

Jag kommer nog köpa Premium till Spotify om jag köper en iPhone 🙂 Med Tanke på hur mycket man har fildelat under alla dessa år så kan jag väl unna dem när jag kommer åt all min musik + lite till i stort sätt 🙂 Jag gillar Spotify och jag vill jätte gärna stödja tjänsten för att Skivbolagen kanske ska fattar nån gång!

Pzych0
    Member

Och jag läste om Spotify på deras Blog.
    En kille fråga hur många låtar man kunde ha i Offline mod på deras blog: Svaret vart

You’ll be able to have 3,333 tracks offline. About 10 days worth of listening. 🙂

DET ÄR VÄRT 99 KR I MÅNADEN!!!! :D:D:D

bozz
    Member

@pzych0 38692 wrote:

Och jag läste om Spotify på deras Blog.
    En kille fråga hur många låtar man kunde ha i Offline mod på deras blog: Svaret vart

You’ll be able to have 3,333 tracks offline. About 10 days worth of listening.

DET ÄR VÄRT 99 KR I MÅNADEN!!!! :D:D:D

OH my gadd! 😮 😮 😮

Vad ska man nu med itunes till?

Pzych0
    Member

@bozz 38694 wrote:

OH my gadd! 😮 😮 😮

Vad ska man nu med itunes till?

Haha! Säg det 😀 Men 99 kr i månaden för över 3 000 låtar är ett klipp :rolleyes:

Kurtson
    Member

@davidkoh 38685 wrote:

Och varför skulle man vilja få det utan att betala? Nu när företagsbossarna äntligen fattat att folket inte vill ha CDs som kostar 200 kr styck utan vill streama musiken för billig peng skall man ju stödja det. Annars kommer spotify gå under och vi är tillbaka till ruta 0 igen 😉

Bara det att jag idag bara lyssnar på inspelad musik någon gång/månad, då jag mestadels lyssnar på radio. Men vaddå, jag får lyssna på reklamen, som de förhoppningsvis får betalt för…..
    Tycker bara att det kan vara skönt att ibland switcha över till någon önskelåt. och för det är 99 spänn aningens mycket…

Pzych0
    Member

@kurtson 38706 wrote:

Bara det att jag idag bara lyssnar på inspelad musik någon gång/månad, då jag mestadels lyssnar på radio. Men vaddå, jag får lyssna på reklamen, som de förhoppningsvis får betalt för…..
    Tycker bara att det kan vara skönt att ibland switcha över till någon önskelåt. och för det är 99 spänn aningens mycket…

Men för oss andra det kan vara bra liksom 🙂
    Och nu när Telenor har obegränsat surf så då är att bara att börja stream sen :):cool:

spjonky
    Member
    Post count: 138

jag fattar inte en sak när man lyssnar på spotify i iphonen offline…sparas låtarna eller vad? det kan ju inte ta någon mb så hur funkar det egentligen :O?

och någon som vet hur många mb spotify tar när man streamar?

utalker
    Member

@spjonky 38780 wrote:

jag fattar inte en sak när man lyssnar på spotify i iphonen offline…sparas låtarna eller vad? det kan ju inte ta någon mb så hur funkar det egentligen :O?

och någon som vet hur många mb spotify tar när man streamar?

Om jag har fattat det rätt så kan du välja att spara en playlist på iPhonen. Låtarna laddas då ner från Spotify och du kan spela dem utan en internetuppkoppling. Vad menar du med att det inte kan ta någon mb?

Pzych0
    Member

Ja om du kör dem i offline mod måste du ju ladda ner låtarna och det måste sparas på mobilen:P

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

@mossarelli 24178 wrote:

Jag tror att FRA kommer stoppa terrorism, så vi hackers är nog inte så mycket i fokus.

Satt och tänkte på hur spotify till mobilen en dag fick mig att köpa datapaketet till telia och sitta och lyssna lite överallt när jag inte har datorn med mig.

Spotify ska bli stort.

FRA lagen är ju skapad för att förhindra terrorism över nätet om man då beställer saker tex eller något. Eller om någon misstänkte pratar om det över ngt forum etc. Men dem stoppar även oss hackers, min käre vän har åkt fast och fått böter på 17,000 för olaga intrång via nätverket pga att han snodde tillbaka sitt CS account. Dem stoppar dem flesta som ofta hackar andra nätverk.
    TYVÄRR!

Rausner
    Member
    Post count: 16

@foppatoffel 38812 wrote:

FRA lagen är ju skapad för att förhindra terrorism över nätet om man då beställer saker tex eller något. Eller om någon misstänkte pratar om det över ngt forum etc. Men dem stoppar även oss hackers, min käre vän har åkt fast och fått böter på 17,000 för olaga intrång via nätverket pga att han snodde tillbaka sitt CS account. Dem stoppar dem flesta som ofta hackar andra nätverk.
    TYVÄRR!

Så går det när man spelar CS ^^

Skämt åsido så kan FRA fara åt helvete. Hata Storebrorsfasonerna!

Kurtson
    Member

@foppatoffel 38812 wrote:

TYVÄRR!

Språkpolisvarning, men snälla… skriv inte dem…. det heter DE.
    Jag såg DEM, eller jag mötte dem är ok, men inte DEM gör så…. är du tveksam, använd aldrig dem.
    och han fick böter, eller han har fått böter.
    och t.ex. saker….
    Eller har jag missat något och fått Yoda på tråden 😀
    Ta inte illa vid dig, men att folk använder dem blir jag så less på…

varsågoda, hoppa på mig nu…:rolleyes:

Smukke
    Member
    Post count: 90

Jag har premium acc och allt, kommer in på spot appen.. men kan inte lyssna på musik? vart är problemet? kommer fram, klickar på en låt men sen så står den bara och laddar ….? snälla hjälp mig!

Tack!

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

@kurtson 38829 wrote:

Jag såg DEM, eller jag mötte dem är ok, men inte DEM gör så…. är du tveksam, använd aldrig dem.
    och t.ex. saker….

Dem fattar ändå inte vad du skriver om!

Rausner
    Member
    Post count: 16

@kurtson 38829 wrote:

och t.ex. saker….

Använd engelskans THEM som hjälp. Ska det vara them i meningen så är det DEM, annars de.. 🙂

woop woop that’s the sound of the grammar police!

Mekke
    Member

@rausner 38841 wrote:

Använd engelskans THEM som hjälp. Ska det vara them i meningen så är det DEM, annars de.. 🙂

woop woop that’s the sound of the grammar police!

Det här är väl lite OT 😉 Men iaf:

Använd forumspråk, dvs dom! 😛 De och dem skriver man på svenska-uppsatser, på internet och i sms o sånt skriver man dom :laugh:

Tillbaka till topic, kanske? 😎

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@kurtson 38829 wrote:

och t.ex. saker….

Stor bokstav i början av varje mening. Det gör fysiskt ont i ögonen för riktiga språkpoliser när de läser text.
    Använd frågetecken när du skriver en fråga. Smileysar tillhör inte den svenska ordlistan och räknas inte som varken ett tecken eller ett ord. Sluta använda dem helt enkelt.
    Använder man fet text för att citera ett ord ur när man pratar om dem?
    3 punkter i följd används för plötsliga avbrott i text, har du ryck eller är din text så spännande?

Det blir lätt att man kastar sten i glashus när man pratar om grammatik.

Sen tycker jag personligen att folk som skriver med särskrivningar inte har någon auktoritet till att rätta andra människor i deras skrivsätt.

Säg ordet! Låter det som ett ord, så är det de också.

Generaladministrativlokomotivsorganisationshattnålsknapp.

“It’s time to kick ass and chew bubble gum… And I’m all out of gum.”

Bmode
    Member

@smukke 38836 wrote:

Jag har premium acc och allt, kommer in på spot appen.. men kan inte lyssna på musik? vart är problemet? kommer fram, klickar på en låt men sen så står den bara och laddar ….? snälla hjälp mig!

Tack!

har liknande problem, jag kan dock lyssna på låtarna men mitt i allt så kan låten sluta och jag måste stänga
    ner appen och starta upp den igen, vilket är sjukt jobbigt då det kan ta 5 sec innan låten tar stopp. Ibland
    så stängs appen också ner av sig själv, ngn som vet felet ? eller är det bara en bugg som behövs fixas av spot-crew ?:confused:

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

Någon mer än jag som tycker att det är synd att det krävs ett premium account för att kunna använda den nya appen? Visst om du lyssnar mycket på musik så kan 99:-/mån vara ok. Men om man som jag inte är någon storkonsument utan lyssnar lite när man känner för det. (På bussen etc) Så tycker jag att 99:-/mån är lite väl saftigt!

Får väl skriva till Spotify och be dem komma på en lösning för en 50:-/mån 😉
    (Känns som om min smärtgräns ligger där som fattig student:P)

DAvidkoh
    Member

@turbotrojkan 39156 wrote:

Någon mer än jag som tycker att det är synd att det krävs ett premium account för att kunna använda den nya appen? Visst om du lyssnar mycket på musik så kan 99:-/mån vara ok. Men om man som jag inte är någon storkonsument utan lyssnar lite när man känner för det. (På bussen etc) Så tycker jag att 99:-/mån är lite väl saftigt!

meh, jag lyssnar bara på väg till skolan typ. Men det är ju garanterat värt 99 kr per månad för det.

marQz
    Member
    Post count: 6

@turbotrojkan 39156 wrote:

Men samtidigt så betalar jag hellre 99:- / mån istället för att inte alls ha Spotify i min iPhone.

DAvidkoh
    Member

@marqz 39272 wrote:

Men samtidigt så betalar jag hellre 99:- / mån istället för att inte alls ha Spotify i min iPhone.

Precis 😉

Något som är värt att tänka på är att Spotify kommer inte överleva med bara free konton. Det genererar nog inte tillräckligt mycket pengar, tror vi kommer se ökad trend på saker som detta. Kanske gratis/billigt att komma åt sakerna vid datorn, sen vill man kunna vara friare och t.ex. komma åt det “on the go” eller vid längre utlandsvistelser (spotify stödjer ju bara 14 dagars access från andra länder vid free) så får man betala lite extra.

Att spotify skulle gå runt med endast free konton finner jag föga troligt.

bozz
    Member

@davidkoh 39284 wrote:

Precis 😉

Något som är värt att tänka på är att Spotify kommer inte överleva med bara free konton. Det genererar nog inte tillräckligt mycket pengar, tror vi kommer se ökad trend på saker som detta. Kanske gratis/billigt att komma åt sakerna vid datorn, sen vill man kunna vara friare och t.ex. komma åt det “on the go” eller vid längre utlandsvistelser (spotify stödjer ju bara 14 dagars access från andra länder vid free) så får man betala lite extra.

Att spotify skulle gå runt med endast free konton finner jag föga troligt.

Dom skulle ju kunna slänga in en reklambanner i själva appen. Är väl många gratisAppar som gör så och tjänar massor av pengar på det? Skulle ju kunna vara ett alternativ för gratisanvändarna (dock är det kanske inte så många som kollar på en banner i en spotify app…)

Turbotrojkan
    Member

Någon som vet hur lång tid det ungefär tar för en app att gå igenom apples kontroll? Börjar bli otålig 😉 hehe

snook
    Member
    Post count: 2190

@turbotrojkan 39308 wrote:

Någon som vet hur lång tid det ungefär tar för en app att gå igenom apples kontroll? Börjar bli otålig 😉 hehe

96 % går igenom på 14 dagar.

Turbotrojkan
    Member

@snook 39331 wrote:

96 % går igenom på 14 dagar.

Får vi hålla ut i ungefär en vecka till då…

Den som väntar på något gott… :rolleyes:

Pzych0
    Member

@turbotrojkan 39339 wrote:

Den som väntar på något gott… :rolleyes:

Väntar alldeles på tok för länge :laugh:

DAvidkoh
    Member

@bozz 39288 wrote:

Dom skulle ju kunna slänga in en reklambanner i själva appen. Är väl många gratisAppar som gör så och tjänar massor av pengar på det? Skulle ju kunna vara ett alternativ för gratisanvändarna (dock är det kanske inte så många som kollar på en banner i en spotify app…)

Tror inte de tjänar i närheten av 99 kr / mån per användare på reklam. Och det krävs nog några tior per användare för att det ska gå runt.

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@bmode 38668 wrote:

Kom på hur man fixar det nu, räcker med att skriva in playlisturl:en i safari så öppnar den spot automatiskt ! riktigt smidigt 🙂
    Har användt appen hela dagen och JÄVLAR vad nöjd jag är, både låtarna och albumcover laddas inom lopper av 3 sec
    vilket är klart godkännt, kan säga att det här är den bästa appen på telefonen, klart det är lite småfix kvar men den är GULD 🙂 !!

Hur tar du bort en playlist i spot ??

Mvh

LTK
    Member
    Post count: 35

“Spotify värt 1,8 miljarder” – IT & Telekom – E24.se

Så om det som står där stämmer så är det inte 100% att Spotify kommer till Iphone?
    Lite tråkigt om Apple säger nej till appen, lr vad tycker/tror ni?

Hela “itunes” konceptet känns väl lite onödigt om spotify kommer, i alla fall för de som köper mer än 10låtar/mån.

Turbotrojkan
    Member

@ltk 39493 wrote:

Så om det som står där stämmer så är det inte 100% att Spotify kommer till Iphone?

Hela “itunes” konceptet känns väl lite onödigt om spotify kommer, i alla fall för de som köper mer än 10låtar/mån.

Hoppas verkligen att de godkänner appen! Annars blir jag rejält besviken, men chansen finns att appen inte klarar sig igenom kontrollen…..som sagt en stor konkurrent till Itunes!

Men tror att de godkänner den 🙂 Känns som om de har hyfsat stor press på sig…så hoppas inte att de nekar! 😛

Bmode
    Member
    Turbotrojkan
    Member

Har gått två veckor nu och fortfarande ingen Spotify app i appstore 🙁 Vad tror ni? rejected? 😛

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@ltk 39493 wrote:

Man kan ju bara gissa, men det stod i dagens SvD att Spotify gick om iTunes som inkomstkälla för Musikbolagen på rekordkorta 5 månader, se även denna artikel Skivbolagen delägare i Spotify. USA lansering är på G till slutet på året, så inte är det enkelt beslut för Apple… Men om man säger nej till att sälja (ladda ner gratis) Spotify via App Store pga av “kommersiella skäl” så lär det bli ett j-la liv…

Edit: Kanske blir dom uppköpta…

Matt3
    Member
    Post count: 251

Finns inte redan spotify för iPhone? Eller hur han i denna videon fått det? :O
    YouTube – Spotify for iPhone preview

utalker
    Member

@matt3 39941 wrote:

Finns inte redan spotify för iPhone? Eller hur han i denna videon fått det? :O
    YouTube – Spotify for iPhone preview

Det är ju spotify utvecklarna som visar appen. De måste ju kunna testa den eller hur?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 225 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.