Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Vi får nog dessvärre vänta några dagar till. Fungerar inte så bra för oss med 24tim.
Från utvecklaren: I just want to let those international users out there know that a new version will be coming out in the next day or so that will fix the problem of events being displayed on the incorrect day.
@bruketfans 23270 wrote:
Vi får nog dessvärre vänta några dagar till. Fungerar inte så bra för oss med 24tim.
Från utvecklaren: I just want to let those international users out there know that a new version will be coming out in the next day or so that will fix the problem of events being displayed on the incorrect day.
så dem kommer att fixa 24 timmar ? 🙂 det kommer ju bli kalas!:D
@bruketfans 23270 wrote:
så dem kommer att fixa 24 timmar ? 🙂 det kommer ju bli kalas!:D
Ny uppdatering ang. Lock Calendar, Fungerar perfekt nu.. med rätt datum och allt!
Ny uppdatering ang. Lock Calendar, Fungerar perfekt nu.. med rätt datum och allt!
Måste tipsa om ett program som heter Dock som finns i cydia, det gör så att det kommer upp en linje under docken och nuddar du där kommer det fram en slags meny där du kan välja vilken app du ska använda i coverflow 🙂
Måste tipsa om ett program som heter Dock som finns i cydia, det gör så att det kommer upp en linje under docken och nuddar du där kommer det fram en slags meny där du kan välja vilken app du ska använda i coverflow 🙂
Jag vill tipsa om file2mail i Cydia. Det gör att man kan skicka alla olika sorts filer (även flera stycken) i ett mail. Praktiskt om man använder en Mail2MMS grej 🙂
Jag vill tipsa om file2mail i Cydia. Det gör att man kan skicka alla olika sorts filer (även flera stycken) i ett mail. Praktiskt om man använder en Mail2MMS grej 🙂
Finns det något program som gör att man får nya sms signaler? har inte hittat några i cyntia
Finns det något program som gör att man får nya sms signaler? har inte hittat några i cyntia
@trigger_killer 23450 wrote:
Mail2MMS grej ?? TEll me more! Jag får inte ingående mms att funka med OP 3 “swirlymms” :confused:
mvh
Sånt som gör att du skickar MMS via Mail 🙂 T.ex. Myou – Mobile You
Då registrerar man sig, och får till en början ett gratis MMS. Sen kan man köpa nya MMS, 10st för 30kr 🙂 Då skickar man alltså ett mail till: mobilnummer@myou.com 😀
(Byt ut mobilnummer mot det nummer du vill MMSa till :P)
@trigger_killer 23450 wrote:
Mail2MMS grej ?? TEll me more! Jag får inte ingående mms att funka med OP 3 “swirlymms” :confused:
mvh
Sånt som gör att du skickar MMS via Mail 🙂 T.ex. Myou – Mobile You
Då registrerar man sig, och får till en början ett gratis MMS. Sen kan man köpa nya MMS, 10st för 30kr 🙂 Då skickar man alltså ett mail till: mobilnummer@myou.com 😀
(Byt ut mobilnummer mot det nummer du vill MMSa till :P)
Hur backupar/syncar man sina kontakter på ett vettigt sätt?
- Google contacts slår ihop för och efternamn t.ex.
- windows kontakter tar inte med all info
- mobileme kostar pengar efter 60 dagar
Förslag?
Förslag?
@gelegrodan 23475 wrote:
Förslag?
Hmm… Jag själv kör Mac, så då är det bara att använda Adressbok…
När jag körde Vista så synkade jag inte kontakter 🙁 Jag hade dem endast på iPhonen och om jag återställda så kom de tillbaka via säkerhetskopia 😛
@gelegrodan 23475 wrote:
Förslag?
När jag körde Vista så synkade jag inte kontakter 🙁 Jag hade dem endast på iPhonen och om jag återställda så kom de tillbaka via säkerhetskopia 😛
@mekke 23497 wrote:
Ok… Hjälper inte mig som kör Windows dock. Nån annan som har nått tips?
@mekke 23497 wrote:
Ok… Hjälper inte mig som kör Windows dock. Nån annan som har nått tips?
Tänkte bara tipsa om ett tillägg till iKeyEx som heter hClipboard och som gör att du kan klippa o klistra (copy/paste) mellan olika program. HClipboard lägger sig som ett internationellt tangentbord så man kommer endast åt den när tangentbordet är aktiverat (då du ska skriva). Ladda först ner iKeyEx och sedan tillägget hClipboard och gå till inställningar/allmänt/internationella tangentbord och aktivera hClipboard
Tänkte bara tipsa om ett tillägg till iKeyEx som heter hClipboard och som gör att du kan klippa o klistra (copy/paste) mellan olika program. HClipboard lägger sig som ett internationellt tangentbord så man kommer endast åt den när tangentbordet är aktiverat (då du ska skriva). Ladda först ner iKeyEx och sedan tillägget hClipboard och gå till inställningar/allmänt/internationella tangentbord och aktivera hClipboard
eller så tankar man clippy ( ingen beta längre) 😉 .. likandat ungefär.. du går in skriver nytt, anteckingar osv. när du trycker .?123 så kommer det upp “copy/paste” smidtigt som satan! :)double tap och sen drag över texten du vill markera sen bara copy 🙂
Edit: nu kan man spara olika “favorit texter” och använda dem senare 🙂 finns även en Close knapp. Förut såg man inte vad man skrev när den där lilla extra rutan var uppe 🙂 går att ta bort nu 🙂
eller så tankar man clippy ( ingen beta längre) 😉 .. likandat ungefär.. du går in skriver nytt, anteckingar osv. när du trycker .?123 så kommer det upp “copy/paste” smidtigt som satan! :)double tap och sen drag över texten du vill markera sen bara copy 🙂
Edit: nu kan man spara olika “favorit texter” och använda dem senare 🙂 finns även en Close knapp. Förut såg man inte vad man skrev när den där lilla extra rutan var uppe 🙂 går att ta bort nu 🙂
hClipBoard har dock det problemet att när man tar bort funktion så försvinner inte av/på knappen som finns under Tangentbords delen i inställningar. står fortfarande iKeyEx där för mig, rätt så onödigt.
Clippy har ju också den nackdelen att när man messar så avslutar man juofta en mening med punkt lr annat tecken å då kommer den där jävla delen upp framför skicka knappen, rätt så störande! Annars är clippy den bästa klippa/klistra funktionen 🙂
hClipBoard har dock det problemet att när man tar bort funktion så försvinner inte av/på knappen som finns under Tangentbords delen i inställningar. står fortfarande iKeyEx där för mig, rätt så onödigt.
Clippy har ju också den nackdelen att när man messar så avslutar man juofta en mening med punkt lr annat tecken å då kommer den där jävla delen upp framför skicka knappen, rätt så störande! Annars är clippy den bästa klippa/klistra funktionen 🙂
@pear 23873 wrote:
aa jo, men om du ska avsluta med punkt är det ju bara att göra en dubbel tryckning på space!:)
@pear 23873 wrote:
aa jo, men om du ska avsluta med punkt är det ju bara att göra en dubbel tryckning på space!:)
sant, men oftast brukar ja avsluta med smiley lr frågetecken eller annat, men men ^^
insåg även att ja inte behöver clippy funktionen, så ja tog bort den i vilket fall:P men den va snygg å smidig om man behöver den! 🙂
Nu har ja inte hängt med i den här tråden riktigt, men upptäckte för ett tag sen programmet LockDown, som sätter lösenord på utvalda program i telefonen!
Känns ganska praktiskt, ska använda det på sms/bitesms i skolan, så slipper man oroa sig över att alla man visar telen för ska tjuvläsa^^sant, men oftast brukar ja avsluta med smiley lr frågetecken eller annat, men men ^^
insåg även att ja inte behöver clippy funktionen, så ja tog bort den i vilket fall:P men den va snygg å smidig om man behöver den! 🙂
Nu har ja inte hängt med i den här tråden riktigt, men upptäckte för ett tag sen programmet LockDown, som sätter lösenord på utvalda program i telefonen!
Känns ganska praktiskt, ska använda det på sms/bitesms i skolan, så slipper man oroa sig över att alla man visar telen för ska tjuvläsa^^@pear 23895 wrote:
sant, men oftast brukar ja avsluta med smiley lr frågetecken eller annat, men men ^^
Känns ganska praktiskt, ska använda det på sms/bitesms i skolan, så slipper man oroa sig över att alla man visar telen för ska tjuvläsa^^jo det har jag vetat om ett tag! kan inte du säga hur det är? jag har haft det.. men jag kan inte sätta lås på mina appstore apps :S kan du göra det?
@pear 23895 wrote:
Känns ganska praktiskt, ska använda det på sms/bitesms i skolan, så slipper man oroa sig över att alla man visar telen för ska tjuvläsa^^jo det har jag vetat om ett tag! kan inte du säga hur det är? jag har haft det.. men jag kan inte sätta lås på mina appstore apps :S kan du göra det?
LockDown funkar grymt! smidigt, lätt att använda, snabbt, kräver ingen restart av springboard. Låser alla funktioner (inkl. appstore funktioner på min tele iallafall).
Jag använder mig av en fyrsiffrig kod, TROR man kan ha en ngt längre om man vill. Man kanäven låsa själva Lockdown, så ingen annan kmr åt å låsa upp/låsa apps som du inte vill ^^LockDown funkar grymt! smidigt, lätt att använda, snabbt, kräver ingen restart av springboard. Låser alla funktioner (inkl. appstore funktioner på min tele iallafall).
Jag använder mig av en fyrsiffrig kod, TROR man kan ha en ngt längre om man vill. Man kanäven låsa själva Lockdown, så ingen annan kmr åt å låsa upp/låsa apps som du inte vill ^^FAN VAD FUSK!
mina appstore apps fungerar inte att låsa, bara dem som finns original. tex sms, anteckningar osv…FAN VAD FUSK!
mina appstore apps fungerar inte att låsa, bara dem som finns original. tex sms, anteckningar osv…fast de e ju ändå orginal grejerna man vill låsa, speciellt sms tycker jag ^^
och kanske cydia så nån klåfingrig kompis inte lallar inte å tankar saker som man inte vill ska vara där -.-‘
fast de e ju ändå orginal grejerna man vill låsa, speciellt sms tycker jag ^^
och kanske cydia så nån klåfingrig kompis inte lallar inte å tankar saker som man inte vill ska vara där -.-‘
*Bort*
Med hänvisning till §8 Piratkopiering
/Mod
Tur att jag hann läsa posten innan den blev borttagen, för det verkar vara en riktigt fet app! Och i helgen får jag äntligen min iPhone 😀
@hampfred 24272 wrote:
haha jag vet! riktigt najs ären!
jag han med läsa den.. men jag fick problem.. –> Y-snow sista version och OP tre… ger mig sim fel, = ingen signal!.. fick detta så fort jag inst.
Så för att vara helt säker tog bort appen, och om inst. igen..samma problem Sim fel.. Någon annan med samma problem?:eek:Edit: Med App = ingen signal (simfel)
Utan App = Funkar fel fritt:eek::eek:
@trigger_killer 24277 wrote:
jag han med läsa den.. men jag fick problem.. –> Y-snow sista version och OP tre… ger mig sim fel, = ingen signal!.. fick detta så fort jag inst.
Så för att vara helt säker tog bort, isnt. igen..samma problem Sim fel.. Någon annan med samma problem?:eek:Vadå när du installerade appen så förstördes din yell0w snow upplåsning?
Och när du tog bort appen igen så är det fortfarande fel? :confused:Då var det ingen större fara då =)
Sjukt dock :SOkej, bara en mindre revolutionerande nyhet i denna tråd…
Jag trodde inte mina ögon,läste om detta 3 gånger innan ja haja, tror jag.
Microsoft har börjat producera apps till Iphone!!!Den första heter Seadragon är ett program som hjälper till att zooma in högupplösta bilder.
Jag tänker inte vara den första som testar, microsoft på min iphone känns motbjudande 😛OBS! att tillägga, hittade en intressant app i Cydia, iSutra, kamasutra fast i fonen, känns grymt! =D
Ingen reagerar…suck.
Iallafall, hittade detta iClarified – iPhone – How to Trick Your iPhone Into Thinking Its On Wi-Fi
och detär en guide om hur man får telefonen att tro att detärpå ett wi-fi nätverk när det ärpå 3g nätet, betyder det att det inte kostar ngt att surfa på 3g nätet då den tror att den ärpå wi-fi? 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.