Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Viewing 50 posts - 651 through 700 (of 1,185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 594

Öhh?? va var det där?

EDIT: inlägget som var över mig har tagits bort. Det var gjort av en spam bot.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Nej,registreringen av hur mycket du surfar sitter inte i din telefon,så det går inte.
    Däremot kan det finnas andra fördelar som snabbare överföring och så.

Tiax
    Member
    Post count: 58

En fördel skulle väl va att youtube-vidsen är bättre kvalité? Men tar där med längre tid att ladda också

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@tiax 24867 wrote:

En fördel skulle väl va att youtube-vidsen är bättre kvalité? Men tar där med längre tid att ladda också

En annan är att man kan ringa voip via 3G 🙂

vossen
    Member
    Post count: 1457

@mekke 24876 wrote:

En annan är att man kan ringa voip via 3G 🙂

Det skulle nog inte vara billigare än att ringa vanligt;)

jompao
    Member
    Post count: 456

Så vitt jag vet funkar det bara med Fring.

vossen
    Member
    Post count: 1457

@jompao 24921 wrote:

Så vitt jag vet funkar det bara med Fring.

men det funkar med voip oxå om man e medlem:P

Mekke
    Member

Men Apple förbjuder voip över 3G, så det är därför detta finns 😀

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Var inne i Cydia igår och såg att biteSMS har kommit i version 3.0 … Men smart som jag var så kollade jag det finstilta och där står det att man har en 20 dagars Trial licens och därefter så måste man köpa en licens. Det står inget om att den slutar att fungera eller något men man vågar inte uppdatera…

Är det någon som kan bekräfta att biteSMS nu slutar att vara “Gratis” i och med den nya versionen 3.0?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Puh, var också inne och uppdaterade något i cydia och såg att Bitesms också kunde uppgraderas, precis när jag skulle trycka confirm knappen kom det fram: Reloading data, please wait. Så jag sket helt enkelt i det 🙂

Mekke
    Member

Nam’s Remote. Det finns en free-version ute i AppStore, men full versionen kommer snart. En mycket efterlängtad App 😀

carpe
    Member
    Post count: 904

@mekke 25133 wrote:

Nam’s Remote. Det finns en free-version ute i AppStore, men full versionen kommer snart. En mycket efterlängtad App 😀

Hur får man det att starta då…”connect by starting the server and type in your IP”….det ip`t man har på sitt nätverk hemma?

sry, jag som är dum i huvudet som vanligt…

Lite väl hackiga musrörelser?

Mekke
    Member

@carpe 25138 wrote:

Hur får man det att starta då…”connect by starting the server and type in your IP”….det ip`t man har på sitt nätverk hemma?

sry, jag som är dum i huvudet som vanligt…

Lite väl hackiga musrörelser?

Man behöver server-programmet som finns på Nam’s Remote 🙂

Jag tyckte det var riktigt bra musrörelser… Prova med ett adhoc-nätverk 😉

r2d2
    Member
    Post count: 134

försöker hjälpa en kompis som nyss köpt iphone , har själv ingen ..men måste man ut på nätet med app/programmen eller finns det några som fungerar utan att ladda hem en massa information(och kosta )?

vi testade tex eniro app:en där gick den ut o slog upp en stor karta ..när vi bara sökte på telefon nummer =/

steffe
    Member

Ja,iphonen är avsedd att kopplas upp mot internet,det är därför man har fastpris på surfen ju.
    De flesta gratisappsen är tyvärr webbapps och ligger på nätet,programmen i appstore som kan laddas ner kostar ofta en del stålar.

free
    Member
    Post count: 80

Efter att ha sett SL’s app i topp på Appstore har jag väntat länge på Skånetrafikens svar. Och så svarar de med en Java-grej?!
    Jaja… Jag har nu mailat dem och det är alltså även en iPhoneapp på gång inom snar framtid.
    Svaret på mailet:
    Hej,

En Reseplanerare för iPhone är på gång.

Vi håller på med de sista testerna så jag hoppas att vi kan släppa den inom kort.

För vidare kontakt i detta ärende ange ärendenummer XXXXXX och om du vill svara på detta mail var vänlig och klicka på följande länk

Med vänlig hälsning

Anders

Skånetrafiken

281 83 Hässleholm
    0451-28 84 00

TVGS
    Member
    Post count: 1

Hej,

Idag lanseras TV-Guide Sweden i AppStore – en ny, kostnadsfri tv tablå till din iPhone eller iPod Touch.

Skillnader mot likande applikationer är många, såsom:
    – vy över vilka filmer som sänds under veckan
    – vy över vilka sportevenemang som sänds under veckan
    – frekventa uppdateringar

Kika och återkom gärna med feedback.

Mvh
    Teamet bakom TV-Guide Sweden

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@tvgs 26011 wrote:

Hej,

Idag lanseras TV-Guide Sweden i AppStore – en ny, kostnadsfri tv tablå till din iPhone eller iPod Touch.

Mvh

Funkar mycke bra tycker jag inget laggande hit och dit som andra kan göra.
    Kommer det tillkomma viasat Motor och viasat sport? samt så ser jag ni har comhem och boxer som förval, där skulle ni även kunna lägga in telias digitaltv.

steffe
    Member

Verkar vara en bra app detta.
    Använder själv tvapp.se,där finns svt&de flesta av mina boxerkanaler(har baspaketet).
    Tvapp kan också anpassas att bara visa dom kanaler man själv har,men tyvärr är utbudet lite klent.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hade varit gött och se vilken match som spelas.. Inte bara att en match spelas 🙂 (pratar om ovanstående tv’app för er som undrar)

Kungen
    Member

Det står på tv.nu 😛

Minglarn
    Member
    Post count: 343

@tvgs 26011 wrote:

Hej,

Mvh

Skönt program, inget lagg som jag kan se… däremot, vi som har ComHem Medium osv… samtliga kanaler finns inte med såsom STAR! och Discovery HD … Kommer detta att inkluderas snart?

steffe
    Member

Bozz!Du knackar på kanalen,när bara vald kanal visas knackar du på matchen eller vad för program du vill ha detaljinfo om!

bozz
    Member

Njaaa Steffe, står bara om vilken slags match det är.. Var så på CL igår iaf.. Menmen får väl byta lite mellan tv.nu också. Tycker den nya funkar finfint förövrigt..

steffe
    Member

Joo,det skadar inte att ha flera,har inte CL själv,kör med boxers baspaket,aldrig haft problem med nån av tvapparna(har testat ett par olika,använder mest TVApp.se).

bozz
    Member

någon som känner till nåt program som funkar som Airphone från Cydia?

Mekke
    Member

@bozz 26563 wrote:

någon som känner till nåt program som funkar som Airphone från Cydia?

Varför inte köra med AirPhones bara?

bozz
    Member

jag är från småland…behöver jag säga mer?:rolleyes:

bozz
    Member

Man blir så glad när man hittar funktioner som man inte trodde fanns… Hade fått för mig att det inte gick att skicka samma sms till flera personer samtidigt.. Men det är klart det går! Vill därför vana er andra från att få för er detta:d

ekkg
    Member
    Post count: 294
    carpe
    Member
    Post count: 904

@ekkg 26675 wrote:

SR-S IPHONE-PROGRAM SLÄPPT

Menar du SR-Podradio som släpptes den 18dec?

Mekke
    Member

Jag såg att Nam’s Remote har kommit ut som fullversion, men jag väntar lite med att köpa. Jag har nyss (stor)handlat (:P) på AppStore, så 45kr är lite mycket just nu… Men det verkar otroligt bra, och om nån testar det, skriv gärna vad ni tyckte om det 🙂

steffe
    Member

Tips:om du blir sur på grannen/farsan/din dator eller vafan som helst,uppsök appstore,gå in bland gratisapps(finns ingen som betalar för sånt här!),hämta hem armory!
    Jävligt meningslös,men kanske bra som tröst ibland.
    (Ja,jag vet att jag är tiltad i pallet!)

ekkg
    Member
    Post count: 294

@carpe 26678 wrote:

Menar du SR-Podradio som släpptes den 18dec?

Nej jag menar SR-Podradio som vart inskickad för granskning hos apple 18 dec… suck

Robert L
    Member
    Post count: 403

Tyvärr verkar denna app bara finnas till Blackberry Storm 9000. Skulle vara coolt om den kom till iPhone också.

YouTube – Lewis Hamilton and the RC Office Grand Prix

steffe
    Member

@robert L 27442 wrote:

Tyvärr verkar denna app bara finnas till Blackberry Storm 9000. Skulle vara coolt om den kom till iPhone också.

YouTube – Lewis Hamilton and the RC Office Grand Prix

Finns en webbapp som heter ifone,innehåller resultat och nyheter om F1.

Robert L
    Member
    Post count: 403

@steffe 27459 wrote:

Finns en webbapp som heter ifone,innehåller resultat och nyheter om F1.

Tror du missade själva poängen: F1 bilen…

steffe
    Member

Kolla deras hemsida kanske?

bozz
    Member

Kom på något som hade varit jäkligt kul. Kommer ni ihåg backpacker – spelet. Tänk det på iPhone! Det hade sålt som smör i appstore. Ingen som ordna det hehe??

keviniphone
    Member
    Post count: 21

@rolle 9036 wrote:

Tap Tap = (FREE) Guitar Hero stuk 😛 Riktigt coolt, dock få låtar

Labyrinth Lite = (FREE) Gammal klassiker, du styr en boll och ska undvika hålen.

Shazam = (FREE) någon låt på radion du vill veta mer om, namn tex? dra igång programet, låt mobilen lyssna ca 12sec, så vet den vilken låt det är.

SPEED = (FREE) mät hastigheten då du tex åker bil (3G) fungerar extremt bra.

IPint = (FREE) Du ska styra ett ölglas över baren utan att det faller över kanten

Aurora Feint = (FREE) ett spel som tar mer än 20Mb, nog ett av de bästa gratis spel som finns.

Tunnels =(Free) Roligt och väldigt svårt spel, då de ska undvika att att nuda väggarna.

Dice = (FREE) du kan skaka 1-5 tärningar å spara diverse terningar osv.

CrusherLite = (FREE) påminer väldigt mycket om det gammla pc spelet Snood.

Varför finns inte IPint på appstore nå mer? 🙁

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@keviniphone 27679 wrote:

Varför finns inte IPint på appstore nå mer? 🙁

Trist. de va ett nice prog. 🙂

Pear
    Member
    Post count: 322

@mekke 26685 wrote:

Jag såg att Nam’s Remote har kommit ut som fullversion, men jag väntar lite med att köpa. Jag har nyss (stor)handlat (:P) på AppStore, så 45kr är lite mycket just nu… Men det verkar otroligt bra, och om nån testar det, skriv gärna vad ni tyckte om det 🙂

Har testar programmet, funkar riktigt bra, riktigt lättanvänt också. Stör mig på 3 saker:
    1. Det finns inge mediaspelar – kontroll för itunes (finns dock till vlc, winamp m.fl. men dessa funkar i viss mån med itunes också)
    2. Om man använder musen via touchscreenen så laggar de lite, inte så exakt men det funkar. Finns även funktion så man styr musen med accelerometern (riktigt najs)
    3. Har inte fått till åäö än… har dock bara testat en gång å det finns tre olika sorters skrivbordsinställningar å ingen gav åäö -.-‘ lite knepigt när man sitter på msn.

en bra sak:
    Funkar med Microsoft Powerpoint. Rätt stek att ha en ppt redovisning å bläddra utan att gå fram å tbx till datorn! =)

JokerM
    Member
    Post count: 117

När man har laddat hem apps och det har kommit en uppdatering så skulle man ju vilja ha den. Så min fråga är: finns det något sätt där allt det där sker automatiskt eller måste man kolla runt själv?

Mekke
    Member

@jokerm 27992 wrote:

När man har laddat hem apps och det har kommit en uppdatering så skulle man ju vilja ha den. Så min fråga är: finns det något sätt där allt det där sker automatiskt eller måste man kolla runt själv?

I don’t get it, vad är problemet? AppStore kollar ju alltid efter uppdateringar :confused:

JokerM
    Member
    Post count: 117

@mekke 27999 wrote:

I don’t get it, vad är problemet? AppStore kollar ju alltid efter uppdateringar :confused:

Så varje gång man går in på den via iPhone så kollar den automatiskt åt en eller?

steffe
    Member

Nej,den funktionen finns inte.
    Vi får hoppas att den följer med som en del i push notification i nästa uppgradering.

Kungen
    Member

Får nog hålla mig på mekkes sida här… Så ni får aldrig siffrorna på appstore ikonen beroende på hur många uppgraderingar ni kan fixa?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@kungen 28020 wrote:

Får nog hålla mig på mekkes sida här… Så ni får aldrig siffrorna på appstore ikonen beroende på hur många uppgraderingar ni kan fixa?

Jag får det 🙂

steffe
    Member

Jag får det inte,vad jag vet.

Mekke
    Member

Jag får det :confused: Vad har ni för inställningar på “Hämta nya data”?

Viewing 50 posts - 651 through 700 (of 1,185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.