Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Viewing 50 posts - 951 through 1,000 (of 1,185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Går det att fixa snyggare teman till iphone 3GS utan att behöva jailbreaka ?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nej..

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hoppas ni inte missade minisquadron på appvent calendar 2009 | every day a free iPhone game igår. Om ni gjorde det så missade ni nåt. Kanonkul!

Någon som kör med amerikanskt iTuneskonto? om Ja, så kan jag bidra med en liten julklapp till någon 🙂 först till kvarn!

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Vad heter den norska väderappen? Klart den bäste än så länge, men vad hittar jag den?

Freebo
    Member

@kurtson 50199 wrote:

Vad heter den norska väderappen? Klart den bäste än så länge, men vad hittar jag den?

YP.no

tack Thian, Jag måste ha varit YR när jag postade…

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

YR.no heter den

Kurtson
    Member
    Post count: 569

thnx!

Freebo
    Member

Tap Tap Revenge är gratis just nu

Imeee
    Member
    Post count: 2

@bybba 6773 wrote:

Finns det nån app. med svenska radiostationer, eller är det bar amerikanska?

RadioBOX heter den app jag använder. Där kan man söka kanaler ifrån alla länder, sedan finns det även en funktion som gör att det går att spela upp musiken i bakgrunden via safari. Tyvärr går det inte med svenska stationer =)

Krippe
    Member
    Post count: 80

Kommer imdb till svenska appstore eller måste man fixa ett US-konto?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@krippe 50648 wrote:

Kommer imdb till svenska appstore eller måste man fixa ett US-konto?

I itunes store scrolla ner och klicka på den svenska flaggan längst ner till höger. Där ska du välja den amerikanska flaggan och då kan du ladda ner applikationen.
    iTunes Store

Krippe
    Member

Uppdrag utfört. Tackar Pony!

JokerM
    Member
    Post count: 117

@ponyboy 50652 wrote:

I itunes store scrolla ner och klicka på den svenska flaggan längst ner till höger. Där ska du välja den amerikanska flaggan och då kan du ladda ner applikationen.
    iTunes Store

Nepp, det kan man inte, inte jag iallafall

Ponyboy
    Member

@jokerm 50671 wrote:

Konstigt om det inte funkar för dig. Vilken version har du på din itunes?

Krippe
    Member

@jokerm 50671 wrote:

Funkade för mig som du säkert listat ut av mitt tidigare inlägg.

Exakt vad är det som inte funkar för dig?

matteh17
    Member
    Post count: 4

@krippe 50681 wrote:

Funkade för mig som du säkert listat ut av mitt tidigare inlägg.

Exakt vad är det som inte funkar för dig?

Funkar inte för mig heller…står att mitt konto inte fungerar med USA-applestore… sen blir jag skickat till svenska igen

Freebo
    Member

Let’s Golf är gratis idag.

iTunes Store

Jag ser nu att det faktiskt är via “12 days…” men ändå…

givememoney
    Member
    Post count: 70

hejsan jag har problem ja kan inte använda den blackra1n för när jag har gjort som man ska så när jag startar om mobilen så måste jag göra en sådan återställning på mobilen fick mobilen idag det är en iphone 3gs 32gig hoppas ja kan få svar va man kan göra åt de!

mvh jimmy

muffins
    Member
    Post count: 1906

@givememoney 50944 wrote:

hejsan jag har problem ja kan inte använda den blackra1n för när jag har gjort som man ska så när jag startar om mobilen så måste jag göra en sådan återställning på mobilen fick mobilen idag det är en iphone 3gs 32gig hoppas ja kan få svar va man kan göra åt de!

mvh jimmy

SÖK.

Du har en tele med nya bootromen, vilket betyder att du får en tethered jailbreak.

Tethered jailbreak = Måste köra blackra1n vid uppstart av telefonen för att bibehålla din jailbreak, och kunna starta upp telen.

givememoney
    Member
    Post count: 70

@muffins 50950 wrote:

SÖK.

Du har en tele med nya bootromen, vilket betyder att du får en tethered jailbreak.

Tethered jailbreak = Måste köra blackra1n vid uppstart av telefonen för att bibehålla din jailbreak, och kunna starta upp telen.

men de roliga är att lägger ja in de så måste ja starta en återställning var gång mobilen startas om eller lägger in program. så ja får vänta med de istället

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@givememoney 50971 wrote:

men de roliga är att lägger ja in de så måste ja starta en återställning var gång mobilen startas om eller lägger in program. så ja får vänta med de istället

Suck nej..

Du ska bara jailbreaka med BR igen så löser sig allt..

muffins
    Member

@givememoney 50971 wrote:

Det kan inte framgå nå klarare tycker jag om det jag skrivit.

1. jailbreaka för första gången när du fick telen.
    2. Du behöver kanske starta om telen, gör så.. Men ha den inkopplad med sladden till datorn.
    3. Kör blackra1n för att starta upp telen för att bibehålla din jailbreak
    4. KLAR

bozz
    Member
    Post count: 1199

Facebookappen har fått en uppdatering vilken inkluderar Push 🙂 + synkning med adressboken

Om ni inte kan uppdatera appen från appstore, ta bort den och installera på nytt, så får ni nyaste versionen

muffins
    Member

@bozz 51017 wrote:

Facebookappen har fått en uppdatering vilken inkluderar Push 🙂 + synkning med adressboken

Om ni inte kan uppdatera appen från appstore, ta bort den och installera på nytt, så får ni nyaste versionen

Såg det å drog hem uppdateringen :).
    Synd att sådana här funktioner ska komma precis efter man köpte applikationen “FeX” :/.

Hinther
    Member
    Post count: 20

Måste rekommendera grym app, hittabolaget 🙂

zorrollo
    Member
    Post count: 1

Om du köpt en app så kan din kompis ladda ned den gratis på sin telefon om du loggar in på ditt iTunes-konto på hans/hennes telefon. AppStore säger då att du redan köpt applikationen och frågar om du vill ladda ned den igen. Bara att svara ja och vips så har polaren fått en kopia av app:en gratis!

Freebo
    Member

@zorrollo 51208 wrote:

Om du köpt en app så kan din kompis ladda ned den gratis på sin telefon om du loggar in på ditt iTunes-konto på hans/hennes telefon. AppStore säger då att du redan köpt applikationen och frågar om du vill ladda ned den igen. Bara att svara ja och vips så har polaren fått en kopia av app:en gratis!

Det blir en kortvarig lycka, om inte tidigare så vid nästa synkning upptäcker iTunes/telefonen att DRM-koden inte överensstämmer med kontot på datorn. Appen oanvändbar 🙂

Däremot kan ni använda samma konto permanent på er datorer och telefoner så fungerar det utmärkt. Frågan är då bara vems kreditkort ni skall använda… Hans mammas eller din pappas…

Freebo
    Member

“Window Planer” ger ditt GUI en förbenat snygg uppfräschning
    Window Planer: Rounded Corners For Every iPhone | FSMdotCOM

grozny
    Member
    Post count: 65

kan man fixa så att man har 5 st apps i menyn längst ner istället för fyra?

Ponyboy
    Member

@grozny 51530 wrote:

kan man fixa så att man har 5 st apps i menyn längst ner istället för fyra?

Five Icon Dock i cydia.

grozny
    Member

@ponyboy 51533 wrote:

Five Icon Dock i cydia.

Alla tidesssssss 😉

Freebo
    Member

ProCamera Basic är nu gratis

iTunes Store

Misar
    Member
    Post count: 14

Går det inte att söka i sina färdiga spellistor i appen Spotify?
    Eller rada upp sina låtar i namnordning?
    Får inte till något av detta…

LuDii
    Member
    Post count: 360

någon som vet hur man får två olika bilder som bakgrund på lockscreen och på springboarD?

Ponyboy
    Member

@ludii 52324 wrote:

någon som vet hur man får två olika bilder som bakgrund på lockscreen och på springboarD?

Jailbreak och winterboard. Alltså en tema för springboard och en tema för lockscreen.

Jabbex
    Member
    Post count: 36

Hej på er,

Tänkte jag skulle tipsa om min blogg jag har startat, den har nyheter kring olika apps från AppStore och Cydia m.m.

Ni får gärna komma med tips om vad som kan bli bättre.:D

Länk: iPB

/Redigerad igen av Freebo. Bloggen är nu ren från ev. piratreferenser

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Tycker vi skulle ha 2 trådar en för spel och en för Program

Molo
    Member
    Post count: 196

Håller faktiskt med Mr Fyhr… Själv är jag mest ute efter spel så det skulle faktiskt inte vara fel med 2 trådar!

Ponyboy
    Member

@molo 53083 wrote:

Håller faktiskt med Mr Fyhr… Själv är jag mest ute efter spel så det skulle faktiskt inte vara fel med 2 trådar!

Nåt som den här kanske.?.
    Bästa och roligaste spelen som finns just nu!

Molo
    Member
    Post count: 196

Oki , tack 😀

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Ja det blir ju lite smidigare om man vill leta efter tex ett program men det är bara ett förslag och några nappa på det. Men ni som håller i forumet tycker jag skall tänka på det och en tråd till spelar kanske inte så stor roll. Något sådant som Pony visade.

Freebo
    Member

Vi kan ju alltid flytta spelposterna till en egen speltråd

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

Hej någon som har ett bra program från appstore där man kan göra ett film register över sina dvd filmer?

tack på förhand 😛

Freebo
    Member

Frodo, kolla in appen ‘Movies’ från Netwalk

Ponyboy
    Member

@frodo_74 53172 wrote:

Hej någon som har ett bra program från appstore där man kan göra ett film register över sina dvd filmer?

tack på förhand 😛

Movie Library – iTunes Store

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

Tack Freebo

det var något jag sökte

😛

Ponyboy
    Member
    grozny
    Member

Någon som vet om det finns nåt program i appstore eller cydia som organiserar applikationer? tex om man vill ha alla spel apps i en egen app på springboarden. alla “onödiga” i en osv…. Förstår nån hur jag menar? =)

Ponyboy
    Member

@grozny 53346 wrote:

Någon som vet om det finns nåt program i appstore eller cydia som organiserar applikationer? tex om man vill ha alla spel apps i en egen app på springboarden. alla “onödiga” i en osv…. Förstår nån hur jag menar? =)

Categories i Cydia.

grozny
    Member

@ponyboy 53347 wrote:

Categories i Cydia.

Finfint! Precis vad jag mena, tummen upp för dig.

Viewing 50 posts - 951 through 1,000 (of 1,185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.