Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G

Viewing 50 posts - 901 through 950 (of 1,185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

En sak jag saknar till iPhone, vilket fanns till de SE lurar jag använt tidigare är inspelningsfunktion av röstsamtal, både inkommande och utgående samtal.

Finns det inget sådant alls till iPhone?

Har hittat vissa, men då får man betala för antal minuter man spelar in.
    Det vill jag inte.

Jag har inget emot att betala för ett program i form av en fast avgift.
    Men det jag söker verkar inte finnas någonstans :/.

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Vart hittar jag procentvisning av kvarstående batteritid ? Har sett en att en del har visning av det.

muffins
    Member

@whywhy99 46185 wrote:

Vart hittar jag procentvisning av kvarstående batteritid ? Har sett en att en del har visning av det.

Inställningar > Användning > Batteriprocent högst upp.

whywhy99
    Member

Användning ?

carpe
    Member
    Post count: 904

Eller allmänt? Leta själv, finns inte allt för många menyer och undermenyer.

muffins
    Member

@whywhy99 46189 wrote:

Användning ?

Ursäkta mig, råkade bli ett litet fel.

Inställningar > Allmänt > Användning > Batteriprocent.

Tar inte så lång tid att leta igenom lite själv vet du 😛

whywhy99
    Member

Tror du inte jag letat ? Problemet är det att det finns inget som heter batteriprocent under fliken användning.

muffins
    Member

@whywhy99 46198 wrote:

Tror du inte jag letat ? Problemet är det att det finns inget som heter batteriprocent under fliken användning.

Vad sitter du på för firmware egentligen, då du inte kan hitta batteriprocent?

whywhy99
    Member

3.1.2

Det som finns under användning är:

Tid sedan full uppladdning

Samtalstid

Mobil nätverksdata

muffins
    Member

@whywhy99 46200 wrote:

3.1.2

Det som finns under användning är:

Tid sedan full uppladdning

Samtalstid

Mobil nätverksdata

Då har jag ingen aning, då jag själv kör 3.1.2 på min 3GS och för mig dyker alternativet upp innan “Samtalstid”.

Hoppas du finner en lösning framöver.

whywhy99
    Member

Det är inget du installerat ?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@whywhy99 46202 wrote:

Har du 3G eller 3GS?

muffins
    Member

@whywhy99 46202 wrote:

Nope.

whywhy99
    Member

Jag har en 3G m jb

muffins
    Member

@whywhy99 46223 wrote:

Jag har en 3G m jb

Är säkert något nytt som har kommit till 3GS isf, verkar det som.

H3NR11K
    Member

@whywhy99 46223 wrote:

Jag har en 3G m jb

Ja men lol. Finns inte till 3G… Kolla i cydia på 3G batteri percent eller något liknande..

bozz
    Member
    Post count: 1199

@h3nr11k 46235 wrote:

Ja men lol. Finns inte till 3G… Kolla i cydia på 3G batteri percent eller något liknande..

Batteriprocent finns inte till 3Gn. Men om du har jailbreak hämta hem SbSettings så kan du enkelt sätt på det till en 3G

H3NR11K
    Member

@bozz 46236 wrote:

Batteriprocent finns inte till 3Gn. Men om du har jailbreak hämta hem SbSettings så kan du enkelt sätt på det till en 3G

Som jag sa?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Om jag laddar ner ett Tema från datorn, hur lägger jag in det i mobilen då? 🙂

muffins
    Member

@stickaaan 46252 wrote:

Om jag laddar ner ett Tema från datorn, hur lägger jag in det i mobilen då? 🙂

Tanka hem tex WinSCP och för över via det.

Temat skall in i /private/var/stash/Themes.xxxxx/

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@muffins 46253 wrote:

Tanka hem tex WinSCP och för över via det.

Temat skall in i /private/var/stash/Themes.xxxxx/

Tackar så hjärtligt 🙂

bozz
    Member

@h3nr11k 46251 wrote:

Som jag sa?

Ahh sorry! skulle inte quotat dig, utan han som frågade såklart:o

OT: kan tipsa om att Sentinel är gratis i en vecka…Towerdefencespel som verkar rätt fint

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@bozz 46334 wrote:

Ahh sorry! skulle inte quotat dig, utan han som frågade såklart:o

OT: kan tipsa om att Sentinel är gratis i en vecka…Towerdefencespel som verkar rätt fint

Tacktack, det testar man! 🙂

muffins
    Member

Någon som vet hur man ändrar kalender-datums texten?
    Nu talar jag om färg, och inte typsnitt. om det är dag 5 i en månad så visas ju 5:an i svart text. Men jag skulle vilja ha siffran att visas i vit text. Går detta att fixas?

Edit: Fixade det med en custom .plist till temat med rätt css. *LÖST*

oliverdino
    Member
    Post count: 8

Hej!
    Jag har laddat ner air-video men jag får det inte att funka med 3g utan bara över Wi-fi. jag har läst att det har att göra med upnp men jag vet inte hur man ska göra. Någon ängel som kan guiade mig? (A)

bozz
    Member

@oliverdino 46553 wrote:

Hej!
    Jag har laddat ner air-video men jag får det inte att funka med 3g utan bara över Wi-fi. jag har läst att det har att göra med upnp men jag vet inte hur man ska göra. Någon ängel som kan guiade mig? (A)

kolla i denna tråden, finner du inget svar där så testa fråga där. Vet tyvärr inte själv.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5717-air-video.html

bozz
    Member

Fredagstips!

Finger physics är gratis i 24h. Så skynda er! Har testat det lite och det är riktigt snyggt gjort och verkar kul!

boojangel
    Member
    Post count: 7

japp iconen är kvar, 8gig 3g, så jäkla frustrerande

wariorman
    Member
    Post count: 87

Jag skulle vilja tipsa om “sleep cycle alarm clock”.

Den har väckt mig precis så att jag är pigg.

kostar 7kr bara.

har ni frågor är det bara att PMa mig 🙂

muffins
    Member

@wariorman 46925 wrote:

Jag skulle vilja tipsa om “sleep cycle alarm clock”.

Den har väckt mig precis så att jag är pigg.

kostar 7kr bara.

har ni frågor är det bara att PMa mig 🙂

Kan bara hålla med dig! Har inte vaknat upp så bra som jag gör med detta program.

pjnorman
    Member
    Post count: 3

Hur kan en app göra det roligt att vakna? 🙂

bozz
    Member

@pjnorman 47094 wrote:

Hur kan en app göra det roligt att vakna? 🙂

Väldigt sant. Att vakna är det värsta som finns! 😛

muffins
    Member

Någon som känner ett sug på att tipsa mig om någon app eller liknande som kan exportera samtalslistor?
    Gäller främst inkommande samtal.

bozz
    Member

@muffins 47126 wrote:

Någon som känner ett sug på att tipsa mig om någon app eller liknande som kan exportera samtalslistor?
    Gäller främst inkommande samtal.

Ecamm Network: PhoneView – Save Texts, Rip iPhone Music and Recover iPhone Photos – dock bara till MAC
    Transfer iPod to iTunes, Copy iPod and iPhone music to PC or Mac, iPod rip – till PC

nån av dom som kan funka?

muffins
    Member

@bozz 47136 wrote:

Ecamm Network: PhoneView – Save Texts, Rip iPhone Music and Recover iPhone Photos – dock bara till MAC
    Transfer iPod to iTunes, Copy iPod and iPhone music to PC or Mac, iPod rip – till PC

nån av dom som kan funka?

Tack. Synd man inte har en mac till hands. För länken till mac-programmet så innehöll det export av samtalslistor, men för pc-programmet så såg jag inte att det innehöll något om samtalslistor :(.

Sallberg
    Member
    Post count: 2

Vill bara tipsa om en underbar app som får en att använda iphonen lite mer 🙂

Gowalla 😉

bozz
    Member

Fredagstips: Beneth a steel sky kostar just nu 7kr.

bozz
    Member

En liten fråga: Är det lönt att byta upp sig från eBuddy till Beejive? Den enda stora skillnaden jag hittar är att push fungerar ett dygn med Beejive (1h med eBuddy)..
    Jag är ingen storanvändare av eBuddy, men är det värt det? Beejive är just nu prissänkt 99kr->49kr.
    Vad tycker ni?

muffins
    Member

@bozz 47609 wrote:

En liten fråga: Är det lönt att byta upp sig från eBuddy till Beejive? Den enda stora skillnaden jag hittar är att push fungerar ett dygn med Beejive (1h med eBuddy)..
    Jag är ingen storanvändare av eBuddy, men är det värt det? Beejive är just nu prissänkt 99kr->49kr.
    Vad tycker ni?

Beror ju helt på slutanvändaren.
    Sitter du på msn 24h?
    Personligen skulle jag klara av 1h med push då jag själv inte sitter inne sålänge på msn å liknande på telefonen.

bozz
    Member

@muffins 47612 wrote:

Beror ju helt på slutanvändaren.
    Sitter du på msn 24h?
    Personligen skulle jag klara av 1h med push då jag själv inte sitter inne sålänge på msn å liknande på telefonen.

Nae, är inte inne på msn 24h..Ena dagen ingenting, andra dagen några timmar. Men det skulle ju vara gött att slippa logga in varje timme om det inte händer något. Funderar mer på om det är värt 50spänn för att det är så mycket “bättre” (ska man slå till så är det ju nu, när det är rea). eBuddy craschar ju då och då tex.
    Vad tycker ni som bytt?

En fråga till :laugh: : Vilken fotbollspushapp har ni (vilken fungerar bäst)? Jag kör med Sportacular nu, men då får man bara push till PL, vill ju ha till Laliga och SerieA med. Finns ju några att välja mellan.

Krippe
    Member
    Post count: 80

Tackar för tipset om rean på Beejive.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

1Password Pro är nu gratis i AppStore. (annars ca 60:-)

DanneWalle
    Member

@freebo 47815 wrote:

1Password Pro är nu gratis i AppStore. (annars ca 60:-)

Tack, vet du om det finns något program som funkar som iProtect fast “lagligt” från iTunes? Dvs att man kan låsa vissa program som sms eller mail och då måste trycka in en kod när man ska in i programmet.

bozz
    Member

Måste tipsa om att EAgames har rea just nu på flera titlar, tex Fifa, Cluedo, Need for speed, spore m.m! Fram till 29/11

vad gör ipassword förresten? Fattar inte riktigt…

DanneWalle
    Member

Antar att du menar 1password? 😉

“1Password will securely store your important information and can automatically log you into websites with a single tap. There’s no need to remember the username, password, or even the website address.
    With the ability to save and sync text notes, credit card numbers, and other sensitive information, everyone from Macworld to Apple itself loves 1Password”

Somsagt, det är ett program som kommer ihåg lösenord m.m från siter som Ebay, paypal m.fl. så du slipper det, även en massa andra finurligheter finns inuti appen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

SnapTap 0.1
    En riktig bra och viktig applikation för din iphone, finns i Cydia.

• Ta bilder enkelt med hjälp av volymkontrollerna.
    • Ta självporträtt bilder utan att behöva gissa vart du ska trycka.
    • Testad med den inbyggda kameran, bör funka med de flesta kamera applikationerna.

bozz
    Member

Fredagstips!

Letmeknow är gratis i 30 dagar (15kr normalt). Få push på mail, Twitter, Facebook, RSS, Websideändringar, youtube m.m!

MEN. Det är inte instanta pushar, appen “kollar” var 15 min (dock får man twitter svar och mail instant.) + att man bara kan ha 5 subscriptions

Sedan kan man uppgradera servicen till att kolla upp till varannan minut och få fler subscriptions. Är väldigt dyrt dock..

johanfo
    Member
    Post count: 52

Någon som har 5.0 Megapixel Camera appen från App Store? Funkar det och är den bra?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@johanfo 49228 wrote:

Någon som har 5.0 Megapixel Camera appen från App Store? Funkar det och är den bra?

Jag har den och jag tycker inte att den är så märkvärdig. Det den gör är att strecha ut bilderna, men kvaliten blir inte bättre.

bozz
    Member

Plushed släpptes idag. Verkar rätt roligt!

Viewing 50 posts - 901 through 950 (of 1,185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.