Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
@jabbex 57938 wrote:
Hahaha nu ska ni få höra en rolig sak. När jag läste inlägget som PonyBoy svarade på blev jag lite intresserad av om det fanns ett sådant program.
Tro det eller ej med det finns faktiskt ett på Appstore!
Programmet heter T9app, och kostar 15 kr.
Jag köpte detta för jag tyckte det skulle vara kul att testa, visst det fungerade men………
Man kan bara skriva på engelska :D, lite buggigt mn det fungerar som ett t9 tangentbord men allt man skriver måste vara på engelska annars blir det jätte fel………
De borde skriva detta i AppStore, 15 kr borta haha, hmmmm tror jag får skriva lite på engelska nu :laugh:
Wow snyggt, letade som fan igår men tänkte inte ens på att titta i Appstore. 😮
Har ett tips på en nytt roligt spel som kommit angry birds kostar 7 kr på appstore.
Riktigt roligtFör er som gillar RPG släpptes idag/igår Final Fantasy I och II!
@bozz 58070 wrote:
För er som gillar RPG släpptes idag/igår Final Fantasy I och II!
Jepp jag såg det helt underbart roligt :). Om ni vill ta en titt på lite bilder m.m hittar ni det här:
Final Fantasy 1 & 2 till iPhone (Appstore) |
Nu blir det inte mycket gjort:D
husa550;6546 wrote:skulle tro att wifi tar mer ström än 3gfail”
GTA: Chinatown Wars någon som har provat detta? men rätt dyrt kostar 75 kr i appstore??
Ett tips för de otrogna.
Nu kommer sms-tjänsten för otrogna | Nyheter | Aftonbladet
Någon vänlig själ som vill förklara vad “iWipe cache” gör? Förutom rensa minnet. Läste något om teman, layers osv.?!
@carpe 58476 wrote:
Ett tips för de otrogna.
Nu kommer sms-tjänsten för otrogna | Nyheter | Aftonbladet
“Så här fungerar det: när du skickat ett sms, uppmanas mottagaren att installera TigerText, för att kunna läsa meddelandet.”
Så mottagaren måste ha en iPhone ?
raymen kom idag någon som har provat??? kostar 49 kr
köpte rayman 2 idag helt klart det bästa iphone spelet på appstore just nu kostade 49 vär varje öre
@carpe 58500 wrote:
Någon vänlig själ som vill förklara vad “iWipe cache” gör? Förutom rensa minnet. Läste något om teman, layers osv.?!
Iwipecache raderar icon cache foldern, smidigt när du leker med temat eller byter tema. Raderar du inte icon cachen är risken stor att ikonerna inte byter utseende när du byter tema/ikoner
Hej på er, tänkte bjuda på ett litet tips:
Igår satt jag och försökte synka båda mina datorer med min iPhone, det tog ett tag men till sist lyckades jag fixa det.
Så jag skrev ihop en liten guide hur man gör:
Synca din iPhone med flera datorer (Guide) |
Tänkte jag skulle dela med mig :), om detta redan ha tagits upp här får en admin gärna ta bort detta inlägget 🙂
Någon som testat brother of wars 2? har hört gött om denna
jag tycker själv att köp av applikationer är helt onödigt såvida de
inte överstiger kostnaden på 10 kr :D, skulle vara bra om apple gjorde
en year subscribment på typ 200kr/år för att kunna ladda ner alla apps
gratis :D, just a thoughtCaniHazRecover
Ett nytt program som ska hjälpa dem som fastnat i bootlogon. Programmet återtsäller filerna som din iphone behöver för att starta korrekt utan att du förlorar nån data. Programmet är för Mac och är fortfarande i beta stadiet, funkar just nu endast med 2G/3G/iPod Touch/iPod Touch 2G(inte MC modellen).
Källa FSM
Är det någon som kan tipsa om vilken app som är bäst för att kategorisera och framförallt lägga password på vissa foton/foldrar?
FileApp Pro är gratis under en tid. Fungerar som ‘iFile’ på JBade telefoner
@freebo 59311 wrote:
Är det någon som kan tipsa om vilken app som är bäst för att kategorisera och framförallt lägga password på vissa foton/foldrar?
De flesta gör ju exakt samma sak, Roll Swap har jag hört ska vara bra.
Roll Swap for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
FEATURES:
☑ Can swap the Camera Roll of your iPhone
☑ Can swap the Saved Photos roll of your iPod
☑ Supports up to four private photo rolls
☑ Provides an application privacy lock
☑ Incredible swapping speed:
Swap hundreds of images within a few seconds
☑ Very easy SpringBoard-alike user interfaceRoll Swap can swap…
☑ Photos taken with the iPhone camera
☑ Videos taken on the iPhone 3GS
☑ Web images saved with Safari or Mail
☑ Screenshots from your iPhone or iPodAnvände SwapCameraRoll i cydia förut och den funkade väldigt bra. Applikation fixar en gömd bildmapp i din iphone som du kan växla mellan med en knapptryck.
@medzz 59140 wrote:
Någon som testat brother of wars 2? har hört gött om denna
jag tycker själv att köp av applikationer är helt onödigt såvida de
inte överstiger kostnaden på 10 kr :D, skulle vara bra om apple gjorde
en year subscribment på typ 200kr/år för att kunna ladda ner alla apps
gratis :D, just a thoughtkänns som det inte skulle gå med tanke på att många apps kostar typ 800-900 kr att köpa
@ponyboy 59358 wrote:
De flesta gör ju exakt samma sak, Roll Swap har jag hört ska vara bra.
Roll Swap for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
FEATURES:
☑ Can swap the Camera Roll of your iPhone
☑ Can swap the Saved Photos roll of your iPod
☑ Supports up to four private photo rolls
☑ Provides an application privacy lock
☑ Incredible swapping speed:
Swap hundreds of images within a few seconds
☑ Very easy SpringBoard-alike user interfaceRoll Swap can swap…
☑ Photos taken with the iPhone camera
☑ Videos taken on the iPhone 3GS
☑ Web images saved with Safari or Mail
☑ Screenshots from your iPhone or iPodAnvände SwapCameraRoll i cydia förut och den funkade väldigt bra. Applikation fixar en gömd bildmapp i din iphone som du kan växla mellan med en knapptryck.
Tack, får bli till att testa Cydia först. man kör väl jailbreakat
Tjo jag vill ha ett iphone program så jag kan använda min iphone som en våg för att väga mitt guld vad heter det och var kan jag hämta det?
@kingmartin92 59421 wrote:
Tjo jag vill ha ett iphone program så jag kan använda min iphone som en våg för att väga mitt guld vad heter det och var kan jag hämta det?
Det går inte att använda en iPhone som en våg och det finns inga applikationer för det. Det finns däremot applikationer som kan lura dig och dina vänner att tro du väger ditt guld med din iPhone.
aha oookkk tack
Korsposta inte. Du har fått svar i en annan tråd /Freebo
Finns det något program som gör så att man kan svara på ett sms när man spelar något spel utan att stänga ner det?
Är din iPhone Jailbreakad så kan du installera QuickReply For SMS i cydia..
Finns ingen gratis version?
Och hur kan man få man svart text under ikonerna istället för vit?
Vet ej om det finns någon gratis.
Är det någon som har tips på någon liten app eller toggle som gör så att man får en “home-knapp” på skärmen och som alltid ligger överst? har sökt lite men hittar ingen som verkar funka idag.
@landing 59573 wrote:
Vet ej om det finns någon gratis.
Är det någon som har tips på någon liten app eller toggle som gör så att man får en “home-knapp” på skärmen och som alltid ligger överst? har sökt lite men hittar ingen som verkar funka idag.
mQuickDo(OS3.0) eller QuickDo = Virtual Home And Power Button.
@landing 59541 wrote:
Är din iPhone Jailbreakad så kan du installera QuickReply For SMS i cydia..
Måste bara tillägga att quickreply är ett av de mest användbara cydia programmen. Jag lånade en kompis iPhone ett tag som inte var jailbreakad och det var väldigt jobbigt att inte bara kunna svara på ett SMS när man är i ett program . Så tummen upp för detta programmet:laugh:
NVM Lösenordet var Alpine och det återställs om man kör en restore:P
tips: Dungeon hunter kostar bara 7kr nu. Ett klipp!
tjo jag vill ha något program där jag kan skicka sms men får välja eget avsändar namn hittar ej. Någon som vet?
@kingmartin92 60748 wrote:
tjo jag vill ha något program där jag kan skicka sms men får välja eget avsändar namn hittar ej. Någon som vet?
Skulle vara grymt coolt om det fanns någon sådan app! Om det finns skulle jag bli oerhört tacksam om någon kunde informera mig om den:)
hahahahaha men vet ni vad jo jag har hittat det hahahah det va enkelt faktist. Du gör så här: se till att du har en epost, Funkar ej med hotmail.se bara med hotmail.com vad jag vet. Sen så måsste du även ha internet i din iphone för att detta ska funka. gå in på safari i din iphone sen gå in på SMS via E-post – ROBERT.SE – Tjnsten levereras av Internet Everything AB sen står det Testa kostnadsfritt!
ANGE DIN E-POSTADRESS:********
skriv in din epost sen får du att epost medelande som hamnar under skräppost
där får du en refillkod med 3kr kopiera koden sen på robert.se hemsidan klickar du på ”logga in” längst upp någon stans, Sen skriver du in koden du fick, nu är du inloggad, Sen klickar du på ”skicka sms” där uppe i hörnet nån stans och sen fyller du i telefonnummer du kan lägga in kontakt lister okså, Men sen där under står det avsändarnamn och där är det tomt, under där står det installningar klicka där och du får välja eget användarnamn och vilket epost som du vill att motagerens sms ska komma. Du har endast 3kr som tesst ett sms du skickar kostar 1kr så vill du skicka mer där efter så betalar du 99kr i månaden eller så göra du en ny epost och skickar en ny refillkod med 3kr
Bässta programmet? lite jobbig bara
aa Tack KingMartin det funkade faktist 🙂 5/5 men motagaren kunde ej svara på smset ju? det va as kul när jag skrev mamma som avsändare och skrev ”jag såg dig röka” haha sen så när min kompis skulle svara på smset så skickades det till hans mamma okså???
En bra sak med min iphone 3g jo när jag har 12% batteri kvar så stängs iphonen av och när min bror skulle ringa så startade den direkt i ufd mode eller vad de heter och sen när jag la på så stängdes den av direkt.
jag skrev mamma som avsändare och skrev ”jag såg dig röka”
😀 Riktig rolig faktisk.
Bra tips, tack!
@ponyboy 62496 wrote:
Äntligen en bra applikation för alla House fans. 😛
– iTunes Länk]Coolt men kräver 3.1.3. Wtf
Football manager 2010 släpptes idag!
Ska hämtas hem så fort jag får tag på ett wifi.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.