Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 62495 wrote:
😀 Riktig rolig faktisk.
Bra tips, tack!
Tackar
Hoppas opera download manager kommer hahahahahahahhaha
Tjo jag har en iphone 3g 3.1.3 och boot 12.05 och jag har 10program från appstore som vill uppdateras men tänk om dom uppdaterade program bara funkar på 3.1.3 och att jag aldrig kan hämta den gamla versionen av programen jag hämtade? För ni säger ju själva att några av dom nya programen bara funkar på 3.1.3
om du ska uppdatera(från iphone) och den nya versionen bara funkar på 3.1.3, så kommer den inte uppdatera just det programmet.
du har fortfarande kvar din gamla version på både iphone och itunes.tar du programmet direkt från itunes appstore, så vet jag inte hur de blir med den gamla versionen. syncningen kan ju inte fungera då iaf känns de som.
aha oki men man kan väl hämta 3.1.3 faker? Eller så har 3.1.3 något som inte 3.1.2 har så vissa program funkar bara till 3.1.3. och alla som inte har internet ladda ner ”3g unrestrictor” den ger gratis internet funkar utmärkt 🙂
@kingmartin92 62557 wrote:
och alla som inte har internet ladda ner ”3g unrestrictor” den ger gratis internet funkar utmärkt 🙂
Vaddå?? :confused:
3GUnrestricter lurar bara din iphone att tro du är på Wifi medans du är på 3G. Ingen gratis internet där inte.
men varför säger tehfiskk det då kolla lite högre upp vad han skrev
tehfiskk
MedlemReg.datum: Aug 2009
Ursprungligen postat av bozz Visa inlägg
Football manager 2010 släpptes idag!Ska hämtas hem så fort jag får tag på ett wifi.
tehfiskk säger: 3g unrestrictor
@kingmartin92 62560 wrote:
men varför säger tehfiskk det då kolla lite högre upp vad han skrev
tehfiskk
MedlemReg.datum: Aug 2009
Ursprungligen postat av bozz Visa inlägg
Football manager 2010 släpptes idag!Ska hämtas hem så fort jag får tag på ett wifi.
tehfiskk säger: 3g unrestrictor
Applikationer som är större än 20MB kan endast laddas ner om man är på Wifi. Har du 3GUnrestricter så tror din iPhone att du är på Wifi och kan då ladda ner dem från Appstore.
aha oki då fattar jag tack!!!! 🙂
Är det någon som ett konkret tips på en “scrobbler” till Last.fm som kan integrera med iPhones iPod?!
EDIT: Hittade själv ett program i bigboss-repon som heter “scrobbl”. Funkar utmärkt, ifall det finns nån mer som är intresserad 🙂
@Göbbe 62721 wrote:
Är det någon som ett konkret tips på en “scrobbler” till Last.fm som kan integrera med iPhones iPod?!
EDIT: Hittade själv ett program i bigboss-repon som heter “scrobbl”. Funkar utmärkt, ifall det finns nån mer som är intresserad 🙂
Spotifyappen har en sådan funktion inbyggd också
Bra sakt 5/5
Det stavas ‘sagt’
Väx upp nu pojkar och se ironin. Ok?
Oki:)
@freebo 62993 wrote:
Det stavas ‘sagt’
Väx upp nu pojkar och se ironin. Ok?
Om du var ironisk där så skriver du det på ett konstigt sätt. Dessutom var det helt off-topic som den här diskussionen du har dragit igång.
Brukar ni inte vara hårda med sådant?OT:
Någon som fixade hem Lonley Planet’s stadskartor gratis igår? Jag själv passade på och fixade Stockholm, mycket bra grejer!Tjae, har man gratis surf så är ju iPhone ganska smidig överallt 🙂
@algons 63368 wrote:
Om du var ironisk där så skriver du det på ett konstigt sätt. Dessutom var det helt off-topic som den här diskussionen du har dragit igång.
Brukar ni inte vara hårda med sådant?OT:
Någon som fixade hem Lonley Planet’s stadskartor gratis igår? Jag själv passade på och fixade Stockholm, mycket bra grejer!Så hårda e de ej..
Jag tankade ned alla som fanns gratis. Lite besviken.. Det är svårt att trycka på de små nålarna för att få fram infon.. Sen är appen riktigt rörig tycker jag.
Ett litet tips för de som har behov att ringa “hemliga” samtal. 😉
Som alla vet så kan man inte radera enskilda samtal i en ojailbreakad iPhone. Så om man vill ringa utan att det sparas i samtalshistoriken så kan man gå till Inställningar/Allmänt/Datum_och_tid och stänga av “Ställ in automatisk”. Då kan man dra tillbaka datumet några månader, sen kan man ringa utan att det dyker upp i samtalshistoriken. Förutsättningarna är att det ska finnas flera samtal i historiken. Dina nya samtal hamnar längst ner i listan, finns det mer än 100 samtal i din historik så sparas inte de nya alls.
Ps. glöm inte att ändra tillbaks datumet när ni är färdiga.
Är du lika missnöjd med Opera som jag sa att du skulle vara? Titta på Atomic Brower för 7:-
Atomic Web Browser for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store
– Ingen reload när du växlar tabs
– En busslast med olika inställningar
– Inbyggd Ad-Blocker med i princip samma flexibilitet som FF’s settings!
– Definiera egen defaultsida
– sök på websidor
– fullscreen mode
– Inbyggd User Agent faker (FF, IE, Safari, wap etc etc)
– importera bokmärken
– utökad multitouch (typ Activator)
– Lock rotation
– den sparar dina tabs. Safari ligger förvisso jämt i bakgrunden men detta tar en sjuhelsikes massa minne när du inte använder Safari
– åsså är den kvick…Edit:
– view source
– spara websidor
– öppna i Safari
– dela websida direkt via twitter, Facebook eller email
– teman
– private mode
Seriöst, testa dennaJag använder myfox från cyda den är fortfarande snabbast!!
Tjena. Jo jag har använd IM+ 40 i en månad nu, men nu helt plötsligt så får jag massa spamm hela tiden där det står massa kinesiska tecken fattar inte varför?
Heej. jag är en sån där som glömmer lätt så jag vill kunna göra en anteckning som syns på skärmen så jag inte glömmer av, Hur gör man de?
och en sak till. varför går det inte att visa upp animation bilder .gif?? Bilden blir bara helt still fast den ska röra på sig??
Efter jag installerad guicksms så buggade sig telefonen lite. har du 2 st klocker en från london och en från berlin på telefonen när man ska ta väck knapplåset.
Någon som vet hur man meckar det till det normala?=)bitesms är bättre
@habbohotel 64704 wrote:
bitesms är bättre
aa märker de! tack för tipset! Verkar som det var Quicksms som gjorde lite oreda i telefonen!
No problem:)
Ferrari GT är gratis i AppStore några minuter till så skynda er!!
http://itunes.apple.com/se/app/ferrari-gt-evolution/id299180582?mt=8Hej ,!
Jag e nybörjare på iphone . Jag undrar hur jag sparar en fil från min mail på iphonen så jag kan använda den som ringsignal 🙂 . Får snart tuppjuck 😉 .
Hoppas på svar snart .Mvh qbiix
@qbiix 65085 wrote:
Hej ,!
Jag e nybörjare på iphone . Jag undrar hur jag sparar en fil från min mail på iphonen så jag kan använda den som ringsignal 🙂 . Får snart tuppjuck 😉 .
Hoppas på svar snart .Mvh qbiix
Det kan du inte göra om du inte har en jailbreakad iPhone, du kan endast lägga in ringsignaler genom datorn och iTunes. Dina ringsignaler måste vara i m4r format och under 30 sekunder, sen kan du lägga in dem i din iTunes och synka dem med din iPhone.
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1199-hur-fixar-man-egen-ringsignal-iphone-3g.htmlOk , så jag kan inte bara lägga in det jag har på mailen i itunes ??? Jailbreakad ?? Vad e det ?
@qbiix 65089 wrote:
Ok , så jag kan inte bara lägga in det jag har på mailen i itunes ??? Jailbreakad ?? Vad e det ?
Inte om den inte är i m4r format och runt 30 sekunder. Du kan inte använda en mp3 låt som ringsignal, du kan formatera om de eller lladda ner ringsignaler i Apple format. Läs i tråden jag länkade till.
Jailbreak innebär att du tar bort Apples spärrar och kan därför installera program som inte är godkända av Apple i din iPhone. iPhone FAQ
Efter 1 år av legala strider kring namnet Edge finns nu spelet åter i AppStore Edge for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Ett riktigt guldlir
[YOUTUBE]i_aB_ZkonGw[/YOUTUBE]
@freebo 65200 wrote:
Efter 1 år av legala strider kring namnet Edge finns nu spelet åter i AppStore Edge for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Ett riktigt guldlir
Ska hämtas så fort jag kommer hem!
Åhh, detdär edge verkar ju helt klockrent. Ska garanteras köpas.
På tal om andra apps rekommenderar jag Whoiscalling finns på cydia.
Klockrent program som letar upp numret som ringer/smsar till dig på eniro om personen inte finns i din kontaktlista.
Perfekt om det är ett gammalt ex eller onenightstand som ringer som man verkligen inte vill svara på!:)
Antar att denna app har blivit rekommenderad innan, jag har faktiskt inte orkat läsa igenom alla 39 sidor, även om jag snudd på nästan gjort det.@djungeluffe 65512 wrote:
Åhh, detdär edge verkar ju helt klockrent. Ska garanteras köpas.
På tal om andra apps rekommenderar jag Whoiscalling finns på cydia.
Klockrent program som letar upp numret som ringer/smsar till dig på eniro om personen inte finns i din kontaktlista.
Perfekt om det är ett gammalt ex eller onenightstand som ringer som man verkligen inte vill svara på!:)
Antar att denna app har blivit rekommenderad innan, jag har faktiskt inte orkat läsa igenom alla 39 sidor, även om jag snudd på nästan gjort det.Finns en hel tråd om det 😉
Jag erkänner det! Jag är nog lite trög.
1.Om man köper ett program på Appstore och sen kastar det, måste man då betala för att ladda ner det igen eller minns programmet att man har betalat för det?
2. Program som betalas via Cydia. Betalas det via mitt kort som är reggat på Appstore?
Tack på förhand//P
@proskin 65560 wrote:
Jag erkänner det! Jag är nog lite trög.
1.Om man köper ett program på Appstore och sen kastar det, måste man då betala för att ladda ner det igen eller minns programmet att man har betalat för det?
2. Program som betalas via Cydia. Betalas det via mitt kort som är reggat på Appstore?
Tack på förhand//P
1.Ja. Fast du ska högertrycka på appstore(?) och trycka “föra över inköp”. Då kommer samtliga inköp tillbaka till datorn.. Inte helt hundra om det är under appstore du ska trycka..
2.Nej. Du ska ha ett paypal konto. Om du vill veta mer om paypal så får du gå in på paypal.se. Det är en seriös och säker hemsida!
@h3nr11k 65565 wrote:
1.Ja. Fast du ska högertrycka på appstore(?) och trycka “föra över inköp”. Då kommer samtliga inköp tillbaka till datorn.. Inte helt hundra om det är under appstore du ska trycka..
2.Nej. Du ska ha ett paypal konto. Om du vill veta mer om paypal så får du gå in på paypal.se. Det är en seriös och säker hemsida!
Tackar! 🙂
Någon som spelar Chaos Ringar? verkar ballt, men osäker på om jag vill lägga ut 60 kronor eller vad det nu är det kostar.
Todo har just nu 50% rabatt. Bra att ha för er som har mycket att göra.
tycker att edge var sjukt tråkigt.. Jobbiga kontroller. Ingen förklaring hur man fick “edge time”. sjukt besviken..
@djungeluffe 65618 wrote:
Någon som spelar Chaos Ringar? verkar ballt, men osäker på om jag vill lägga ut 60 kronor eller vad det nu är det kostar.
Chaos Rings ja! =) Det e rätt kul, har dock fastnat på ett “pussel” nu så har inte orkat spela på ett tag. Det e rätt mycket fightande i början så du är beredd på det, man hinner inte många meter mellan fighterna ibland, men det e ju bra sätt att fixa högre level på karaktären.
Twitter har släppt “sin” officella app idag: Här är Twitters nya officiella iPhone-app – MacWorld
TIPS:
Instapaper
Spara sidor som du vill läsa vid ett senare tillfälle. Du kan komma åt dem från datorn, iphonen, ipaden mm.
Tex om du är inne på Blablabla.com och hittar en intressant artikel som du vill läsa, men du hinner inte för tillfället. Då kan du med ett enkelt klick lägga till den i Instapaper. När du senare vill läsa den går du bara in i Instapaper och trycker upp den.
Du kan spara sidor från både datorn och från iphonens/ipadens safari(!) och från Twitter (appen) mm.TIPS:
Instapaper
Spara sidor som du vill läsa vid ett senare tillfälle. Du kan komma åt dem från datorn, iphonen, ipaden mm.
Tex om du är inne på Blablabla.com och hittar en intressant artikel som du vill läsa, men du hinner inte för tillfället. Då kan du med ett enkelt klick lägga till den i Instapaper. När du senare vill läsa den går du bara in i Instapaper och trycker upp den.
Du kan spara sidor från både datorn och från iphonens/ipadens safari(!) och från Twitter (appen) mm.TIPS:
Instapaper
Du kan spara sidor från både datorn och från iphonens/ipadens safari(!) och från Twitter (appen) mm. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.