Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tips på lockscreen
-
AuthorPosts
-
slaneby
August 30, 2009 at 16:24Post count: 0Batteriet syns bara när du har laddaren i,
vet inte riktigt vad du tänker på annars?Här kommer mina screenshots:
Temat heter Appelton och finns att läsa mer on här
Ser ut som en hel vetskap det där? Krångligt att få till?
Nja, tog kanske en halvtimme och få till. Men det var det verkligen värt 🙂
Har fått till det nu, och med duktiga känningar i tummen efter allt flyttandes så blev det klart. Får se ifall man vänjer sig vid detta tema.
Haha, ja, har man många Apps så kan det göra lite ont 😛
@nimren 41713 wrote:
Här kommer mina screenshots:
Riktigt Nice 🙂 Någon som vet om det är möjligt att byta bakgrund på den? Skulle häldre ha en sexig brud istället för den där åkern 😉
@slaneby 41316 wrote:
Batteriet syns bara när du har laddaren i,
vet inte riktigt vad du tänker på annars?Jepp de stämde de va pga den satt i laddaren 😉
Jag är intresserad av en lockscreen som visar kalendern och som är lätt att installera. Tips?
@aeus 42053 wrote:
Jepp de stämde de va pga den satt i laddaren 😉
Zelda nörd som jag är tog jag hem en Zelda theme till Winterboard (LoZ-TP Zelda).
Det som stör mig är att det är en snygg lockscreen när jag har i laddaren, kopplar jag ur laddaren får jag en annan lockscreen som påminner om en kyrkogård, inget jag blir uppmuntrad av. 😉
Finns det något hack så jag kan få den snygga lockscreenen oavsett om laddaren är i eller ej?
@andlin 43831 wrote:
Zelda nörd som jag är tog jag hem en Zelda theme till Winterboard (LoZ-TP Zelda).
Det som stör mig är att det är en snygg lockscreen när jag har i laddaren, kopplar jag ur laddaren får jag en annan lockscreen som påminner om en kyrkogård, inget jag blir uppmuntrad av. 😉
Finns det något hack så jag kan få den snygga lockscreenen oavsett om laddaren är i eller ej?
Inser nu att den snygga bilden inte är en bild utan en batteriladdnings indikator. 🙁
Men jag ritar en egen triforce lookscreen.jpg! (nja, lånar lite från nätet 🙂 )
@slaneby 38648 wrote:
allt finns i cydia, lägg till dessa repos:
http://david.ashman.com/beta/
http://simonv.chronophoto.fr/cydia/ladda hem lockinfo and lockinfomatteui.
aktivera det i winterboard, dom måste ligga i denna ordning från top i winterboardlistan
lockinfomatteui
lockinfo
ditt nuvarande tema (klicka ur lock status om det är aktiverat)i den andra resorcen finns plugins, så om du vill lägga till rss, twitter, etc
så måste du ladda ner en och en därifrån.när allt är aktiverat och klart gå till inställningar, alla setings finns i en nyskapad lista där.
där kan du tweka dina val tex, hur ofta det skall uppdateras, hur många som skall synas
unfolded och öppnat osv osv.Hittar inte “lockinfo” ?! hjälp?
tack på förhand
slaneby
October 16, 2009 at 21:10Post count: 0lockinfo finns i ashman repon nämnd tidigare i tråden 🙂
För er som vill ha lockbackground samtidigt som man använder en annan bild
som wallpaper i springboard kan jag tipsa om Desktop/SMS Background!!
Där finns även ett alternativ att använda reflectiondock 🙂jag hatar WB mest för att det suger minne, så gillar man alternativa
lösningar kan nästan alltid lfixa det utan att röra skiten 😀Här är min nya lockscreen.
Heter Eraiser two (har själv modifierat den lite i DiskAid)
får inte vädret att funka ?. vad fasiken . aktiverat i winterboard
så nu fick jag det att funka, men jag ser inga ikoner på lockscreenen som t ex moln, regn etc
@slaneby 38622 wrote:
Javisst, Temat heter illumine och finns i Cydia.
Det bästa med temat är att det är custom icons,
och det till nästan ALLA apps i appstore så det
blir grymt överskådligt 😀Vill man trots det ändra, finns det en uppsjö ikoner här:
sida 1
sida 2någon som vet hur man gör för att byta ut ikonerna från första länken till sin iphone?
@ramerix 39917 wrote:
Alltså ni som sitter på dem här “Super tema” grejerna, ser att de är flera stycken som har 3G:n, jag sålde min för någon vecka sen då jag har beställt 3GS, men när ja skulle prova jailbreaka min 3G märkte jag direkt att den blev alldeles för seg att använda! Och då hade jag inte ens börjat installera några program från cydia. 😛
Blir inte era telefoner SKIT sega med alla dessa teman och grejer ? 😛
Och så undrar jag om de är någon som fått hem sin 3GS och lagt in några sånna här grejer och även om dem blir väldigt slöa? 🙂Visst blir den lite segare, men det viktigaste är att våga köra utan Winterboard. Winterboard har en tendens att sega ner telefonen oerhört även om du inte har nåt “cydia-tema” aktiverat! Personligen tycker jag iPhones orginal tema är snyggast 😉
@slaneby 38648 wrote:
allt finns i cydia, lägg till dessa repos:
http://david.ashman.com/beta/
http://simonv.chronophoto.fr/cydia/ladda hem lockinfo and lockinfomatteui.
aktivera det i winterboard, dom måste ligga i denna ordning från top i winterboardlistan
lockinfomatteui
lockinfo
ditt nuvarande tema (klicka ur lock status om det är aktiverat)i den andra resorcen finns plugins, så om du vill lägga till rss, twitter, etc
så måste du ladda ner en och en därifrån.när allt är aktiverat och klart gå till inställningar, alla setings finns i en nyskapad lista där.
där kan du tweka dina val tex, hur ofta det skall uppdateras, hur många som skall synas
unfolded och öppnat osv osv.Hej ! 😀 jag hittade lock info men inte lockinfomattui, men lockinfo kostar så jag undrar om du vet om de finns något liknande som är gratis 😛
Tack i förhand 🙂
@stefan 51727 wrote:
Hej ! 😀 jag hittade lock info men inte lockinfomattui, men lockinfo kostar så jag undrar om du vet om de finns något liknande som är gratis 😛
Tack i förhand 🙂
Känner inte till nån gratis alternativ som är i närheten av lockinfo men du kanske skulle gilla nån av dessa.
Weather element v3: http://img21.imageshack.us/img21/6128/we6qr1.png
Det är en väder tema för lockscreen som visar notifikationer för missade samtal, sms och email. RapidShare länkLock Calendar: Lock Calendar
Visar dina kalender händelser i din lockscreen (finns i cydia).Tack så mycket Freebo och Ponyboy 🙂 men 2 frågor 😛 jag är ny på sånt här 😉 ponyboy : vart lägger jag in de som jag laddar ner från den länken ? (Weather element v3)
Freebo : vad är Cydget 😛
@stefan 51790 wrote:
Tack så mycket Freebo och Ponyboy 🙂 men 2 frågor 😛 jag är ny på sånt här 😉 ponyboy : vart lägger jag in de som jag laddar ner från den länken ? (Weather element v3)
Freebo : vad är Cydget 😛
Jag antar att du ha installerat winterboard i cydia och du vet hur man använder den (annars läs här). Unzippa filen du har laddat ner och flytta den med hjälp av ifunbox till /Library/Themes. Efter att du har gjort det öppna winterboard,markera den och dra den högst upp. Stäng winterboard och klart.
What is cydget? And how do I get it? « iPhone Help Discussion and News Forums
Funkar detta till icke jailbreakade iphone 3gs med? 🙂
Okej, så synd 🙁
man vart ju sugen på detta, hehe@ponyboy 51791 wrote:
Jag antar att du ha installerat winterboard i cydia och du vet hur man använder den (annars läs här). Unzippa filen du har laddat ner och flytta den med hjälp av ifunbox till /Library/Themes. Efter att du har gjort det öppna winterboard,markera den och dra den högst upp. Stäng winterboard och klart.
What is cydget? And how do I get it? « iPhone Help Discussion and News Forums
Jaha! Då förstår jag, tack så mycket 🙂
hur tar man bort så att det inte syns vad det står på smset när man har lockinfo? . tagit bort att det ska förhandsvisas. men när sms kommer står det “textmeddelande”.. jag vill bara att informationen ska synas i lockscreen.. och inte komma som “push”meddelande.
@ludii 52572 wrote:
hur tar man bort så att det inte syns vad det står på smset när man har lockinfo? . tagit bort att det ska förhandsvisas. men när sms kommer står det “textmeddelande”.. jag vill bara att informationen ska synas i lockscreen.. och inte komma som “push”meddelande.
För att helt ta bort textboxen är jag rätt säker på att du måste installera/köpa t.ex. BiteSMS
Jag laddade hem ett Lockinfo tema från Rock som heter Club Life Lockinfo theme.
Hur modifierar jag temat? Vädret är fel och Norrköping fungerar aldrig så det vill jag ta bort helt. Sen så känns det jävligt onödigt med två klockor hur tar jag bort en av dom, den klockan som alltid är på lockscreen går väl inte att ta bort?
Jag är nöjer mig med Kalender, SMS och missade samtal.@jca 52589 wrote:
Jag laddade hem ett Lockinfo tema från Rock som heter Club Life Lockinfo theme.
Hur modifierar jag temat? Vädret är fel och Norrköping fungerar aldrig så det vill jag ta bort helt. Sen så känns det jävligt onödigt med två klockor hur tar jag bort en av dom, den klockan som alltid är på lockscreen går väl inte att ta bort?
Jag är nöjer mig med Kalender, SMS och missade samtal.Installera Lockscreen Clock Hide från cydia. Vädret kan du ta bort i lockinfos inställningar eller i widget mappen i din tema. Du kan också välja en stad nära dig då borde vädret stämma.
I HTML filen för Widget så är det bara HTML kod för två bilder, den översta och den understa bilden i temat, så jag kan varken redigera eller ta bort vädret där igenom.
Jag får väl leta upp något annat tema som är mera normal gjort.@jca 52592 wrote:
I HTML filen för Widget så är det bara HTML kod för två bilder, den översta och den understa bilden i temat, så jag kan varken redigera eller ta bort vädret där igenom.
Jag får väl leta upp något annat tema som är mera normal gjort.Det är enklare att stänga av vädret i Inställningar/Lockinfo.
Annars so borde din tema ha Weather-Configs.js fil inuti /Din tema/Widgets/Configs. Radera den så är väder widgeten borta.
Rekommenderar den här lockinfo temat: Request: Push Notification for LockInfo Gruppled Theme
@ponyboy 52591 wrote:
Installera Lockscreen Clock Hide från cydia. Vädret kan du ta bort i lockinfos inställningar eller i widget mappen i din tema. Du kan också välja en stad nära dig då borde vädret stämma.
Pony, har du själv fått Locksceen Clock Hide att fungera (ta bort den stora klockan)? Jag har enablat/disablat Clock Hide under Inställningar ett par ggr men klockan sitter som limmad på min lockscreen…
(Senaste LockInfo med licens)
Jag installerade Lockscreen Clock Hide nyss och det fungerade direkt!
@freebo 52599 wrote:
Pony, har du själv fått Locksceen Clock Hide att fungera (ta bort den stora klockan)? Jag har enablat/disablat Clock Hide under Inställningar ett par ggr men klockan sitter som limmad på min lockscreen…
(Senaste LockInfo med licens)
Har använt den länge, både med lockinfo och utan och den har fungerat felfritt för mig. Vet inte varför den inte fungerar för dig då den inte har många tillval att välja mellan i inställningarna. Har du nån tema i winterboard som skapar konflikt? Installera om den och reboota, kan hjälpa.
@ponyboy 52606 wrote:
Har använt den länge, både med lockinfo och utan och den har fungerat felfritt för mig. Vet inte varför den inte fungerar för dig då den inte har många tillval att välja mellan i inställningarna. Har du nån tema i winterboard som skapar konflikt? Installera om den och reboota, kan hjälpa.
Det gick bättre att dra ned den från Cydia än Rock. Skumt
tack!
@ludii 52572 wrote:
Ta hem popup blocker från Cydia. Då kan du välja vilka popups som inte ska synas på lockscreenen samt springboarden.
@ponyboy 52596 wrote:
Rekommenderar den här lockinfo temat: Request: Push Notification for LockInfo Gruppled Theme
Jag laddade hem det temat du rekommenderade Ponyboy, det är grymt, men jag lyckas inte få bakgrunden genomskinlig. Jag kanske saknar en massa grejer i min telefon, jag har sett att det finns något som heter Lockinfo MatteUI, måste man ha det för att modifiera?
@jca 52656 wrote:
Jag laddade hem det temat du rekommenderade Ponyboy, det är grymt, men jag lyckas inte få bakgrunden genomskinlig. Jag kanske saknar en massa grejer i min telefon, jag har sett att det finns något som heter Lockinfo MatteUI, måste man ha det för att modifiera?
Lockinfo MatteUI är ett måste ifall du vill ha alla extra funktionerna i lockinfo.
Man kan nog ändra sånt i själva temat också men det är ganska komplicerat.@slaneby 39953 wrote:
1. Följ denna tråden, kan hända att du måste registrera dig
xSellize2. här finns lite alternativ, kanske inte just vad du söker dock.
Gruppled Lockscreen with RSS Feeds – xSellize
Modification-Lockscreen – xSellize
Lockscreen with A Difference – xSellizedom andra frågorna vet jag dessvärre inget om
Hej 😀 jag har problem med att installera Lockscreen with A Difference – xSellize, svaret står säkert fast jag är ganska dålig på engelska 😛 Jag vill ha som denna bilden
men får bara själva bakgrunden och slidern och undrar om du skulle kunna hjälpa mig 🙂 tack !
@stefan 52748 wrote:
Hej 😀 jag har problem med att installera Lockscreen with A Difference – xSellize, svaret står säkert fast jag är ganska dålig på engelska 😛 Jag vill ha som denna bilden
men får bara själva bakgrunden och slidern och undrar om du skulle kunna hjälpa mig 🙂 tack !
Vad har du för problem, mera detaljer skulle hjälpa. Har du installerat lockinfo? Har du lagt temat i /Library/Themes/ och aktiverat den i Winterboard?
Bilden borde finnas i tema mappen annars kan du fråga efter den i tråden du ladda ner den ifrån-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.