Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Tråden om Cydia apps
-
AuthorPosts
-
Tips&Trick-tråden är riktigt användbar men med den flod av apps i Cydia bryter vi ut recensioner och tips till en separat tråd.
Iväg och läs bloggar/forum och rekommendera alla här just den där killer appen du hittat!
I Cydia finner du nu appen Last App. Precis som namnet avslöjar så håller Last App koll på den senast öppna programmet och låter dig snabbt växla mellan det senaste och det nuvarande öppna program. Perfekt om du vill växla snabbt utan att hålla på att traska tillbaka till springboard eller dutta runt i den annars så perfekta ProSwitcher. Aktivering sker via libactivator (som alla redan bör ha under sin iPhones Inställningar/Settings), svep fingret över skärmen eller assigna en knappsekvens.
Freebo vad hette programmet som man kunde ta bort Cydia-apps i springboarden.
CyDelete, men jag aktar mig lite för det programmet. Jämfört med fördelarna (snabb avinstallation) kan nackdelarna (Cyda kan haverera) vara ganska stora
Killarna bakom 3G Unrestrictor and Firewall iP har nu släppt ScreenDimmer.
ScreenDimmer sparar ditt batteri genom att automatiskt ställa ned eller helt släcka belysningen efter en fördefinierad tid. Du behöver alltså inte låsa skärmen för att spara batteri, du kan även undanta vissa apps från att dimmas, t.ex. Navigon/TomTom
Pris: 7:- is Cydia
Jag vill tipsa om ett program som många redan använder men som många andra inte vet existerar. SBSettings det är ett gratisprogram som när du sveper över toppen på iphone/ipod skärmen öppnar en meny där du snabbt kan stänga av 3G,WiFi,platstjänster,ställa om ljusstyrkan på skärmen samt mycket mer.
SBSimplify låter dig gömma statusbar och docka.
Blir med enkelhet
Aktivering sker som vanligt via LibActivator som ingen vettig jailbreakare kan vara utan:
två frågor:)
Hur betalar man i Cydia?
funkar QuickreplySMS bra? känns som det klena minnet i 3gn inte ska räcka, eller?Tipsar samtidigt om Notifier, kolla tecknen i höger hörn uppe. Olika tecken för nytt mail, missat samtal osv. snyggt!
@bozz 57851 wrote:
två frågor:)
Hur betalar man i Cydia?
funkar QuickreplySMS bra? känns som det klena minnet i 3gn inte ska räcka, eller?Tipsar samtidigt om Notifier, kolla tecknen i höger hörn uppe. Olika tecken för nytt mail, missat samtal osv. snyggt!
I Cydia betalar du genom att först logga in på ditt facebook- eller gmailkonto. Sedan skickas du till Paypal där du loggar in och trycker på BUY. Du kommer sedan tillbaka till nedladdningsmenyn i Cydia och allt är det klart för download och installation. Enkelt som tusan
Osäker på om QuickreplySMS är en resource hog men hustrun kör biteSMS på sin 3G och det fungerar utan några som helst problem. Jag hade köpt biteSMS, den rockar!
För en som är kvar på standard sms appen.. Vad är det som biteSMS så jäkla bra?
Mycket bra tråd måste jag säga :).
Då tänkte jag ta chansen att presentera mina top 10 Cydia apps, ta en titt på länken nedan:
Vilka är era bästa cydia apps?
Måste säga att flashlight fungerar riktigt bra
@freebo 57857 wrote:
I Cydia betalar du genom att först logga in på ditt facebook- eller gmailkonto. Sedan skickas du till Paypal där du loggar in och trycker på BUY. Du kommer sedan tillbaka till nedladdningsmenyn i Cydia och allt är det klart för download och installation. Enkelt som tusan
Osäker på om QuickreplySMS är en resource hog men hustrun kör biteSMS på sin 3G och det fungerar utan några som helst problem. Jag hade köpt biteSMS, den rockar!
Ok, men kan man svara “över” andra program med biteSMS? det är det jag vill åt 🙂
@freebo 57507 wrote:
Varning för appen Vroom
Såg faktisk fram emot Vroom, satt uppe kvällen den släpptes och läste alla inlägg som ramlade in i ett annat forum. Första responsen var att den funkar jätte bra men efter ett par timmar så kom alla frågor om vilken metod den använder och om den använder sig av VM(Virtual Memory). Sen så kom smutskastningen, folk började anklaga honom för stöld och påstod att donationer skulle hamna i hans ficka istället för att skänkas till Haiti.
Efter att ha läst 500+ inlägg i flera forum om denna och alla diskutioner mellan BigBoss och ibnyaffa(app skaparen) kunde jag inte hålla mig längre. Bestämde mig att BigBoss har fel och har nu installerat den. Vet inte om det är placebo effekten men min iPhone har blivit mycket snabbare. Safari laddar fortare, respring och reboot går snabbare nu och min Free Memory har ökat till 190 Mb (innan 110Mb, med samma app och teman). Den verkar göra som den lovar och tiden får visa om min iPhone kommer att explodera eller inte.
Det är fortfarande debatt om Vroom så läs och bestäm själva. Vroom – get back ram by managing daemons
Installera på egen risk!!!Jag får väl erkänna att jag bara skummade ett par trådar innan jag valde att vidarebefordra varningen från Bigaboss men jösses vilken soppa det blivit nu. Falcon Crest goes jailbreak… Jag installerar den inte.
Jag har läst att det är virus…… Uppenbarligen inte
ja ja. Håller mig borta från det…Categories är den bässta appen du lägger in dina filer där i stället så blir det mer plats på springboradet
Hittar inte Vroom på cydia hur hämtar man den häftiga appen?
@kingmartin92 58124 wrote:
Hittar inte Vroom på cydia hur hämtar man den häftiga appen?
Bigboss tog bort Vroom men appen kan finnas kvar i mindre Repos
Oki men du igår kom grooveshark ut till cydia men när jag söker efter den eller kollar på cydia store så hittar jag den inte varför?
här står det att den finns på cydia
h t t p : / / h e l p . g r o o v e s h a r k . c o m / g r o o v e s h a r k – m o b i l e – f o r – i p h o n e /
sätt i hop länken
Den finns i Cydia. Men för att kunna använda det i mobilen så måste du betala för VIP. Vilket kostar 3 dollar i månaden..
Men det går inte att uppdatera till VIP ännu om man har iPhone.@stickaaan 58190 wrote:
Den finns i Cydia. Men för att kunna använda det i mobilen så måste du betala för VIP. Vilket kostar 3 dollar i månaden..
Men det går inte att uppdatera till VIP ännu om man har iPhone.Hittar inte programmet i Rock:confused:
3$ Kan jag lätt betala istället för 99kr för Spotify
vad går inte att uppdatera till VIP ännu om man har iPhone.
hur skaffar man vip då?. kommer det ingen crack?
@utalker 58202 wrote:
Hittar inte programmet i Rock:confused:
3$ Kan jag lätt betala istället för 99kr för Spotify
Det ligger i Cydia. Skriver man in hela programmet så hittar den inte det, för det finns inget under bokstaven G.
Men skriv typ “gro” och bläddra sen ner tills du ser det.
Men som sagt, funkar inte på iPhonen ännu vad jag förstod.Den funkar visst kollade på youtube sökte på ”grooveshark iphone” en kille gjorde videon i dag och jag har hämtat den du lägger till bigboss i repos bara sen hämta den. Den är gratis:) för den är crackad
Temp ban. Lär dig någongång /Freebo
TJO
Vet någon hur man raderar en fil som man hämtat från cydia? vill radera den med diskaid eller WinSCP?
Har hört talas om biteSMS och undrar nu lite om det. Som jag förstått det så är det en cydia app, stämmer detta? När jag söker på det i cydia får jag upp ett par olika från olika sources. Varifrån ska man skaffa bitesms? Kostar det något och isåfall hur mycket? Är det en engångskostnad eller en premurationstjänst?
Undrar också om ifile och safari download manager, var hämtar man dessa och är de gratis eller kostar de?
Leo, du hittar BiteSMS i bigboss-repon, likaså ifile och SDM. Kostnaden för BiteSMS är en engångskostnad men du kan även köpa krediter för själva SMS-skickandet. Kostnaden för apparna är i $ så multiplicera ned 7 för att få det i svenska kronor
@kingmartin92 58266 wrote:
TJO
Vet någon hur man raderar en fil som man hämtat från cydia? vill radera den med diskaid eller WinSCP?
Varför radera i filsystemet? Cydia-appar raderar du från Cydia (manage-packages) eller med CyDelete
ahh LOL, även han lär sig snart relgerna
Categories v2.99.4 Out | iPhone News, Help and Guides
En fräsch uppdatering av Categories i Cydia som skall fungera avsevärt bättre på 2G & 3G än tidigare versioner
Kör du utan SBSettings men vill kunna hindra skärmen från att tilta över i landscape mode eller låsa den till ett visst läge i SMS, Mail, Notes, Safari, och Kontakter?
iNoRotate to the rescue
Trött på att låsa upp din iPhone med knapptryckningar?
Med appen iShakeLock kan du nu skaka din iPhone för att låsa och låsa upp skärmen. (Ni bör vara medvetna om att denna app installerar ett MobileSubstrate)
@ponyboy 57914 wrote:
Såg faktisk fram emot Vroom, satt uppe kvällen den släpptes och läste alla inlägg som ramlade in i ett annat forum. Första responsen var att den funkar jätte bra men efter ett par timmar så kom alla frågor om vilken metod den använder och om den använder sig av VM(Virtual Memory). Sen så kom smutskastningen, folk började anklaga honom för stöld och påstod att donationer skulle hamna i hans ficka istället för att skänkas till Haiti.
Efter att ha läst 500+ inlägg i flera forum om denna och alla diskutioner mellan BigBoss och ibnyaffa(app skaparen) kunde jag inte hålla mig längre. Bestämde mig att BigBoss har fel och har nu installerat den. Vet inte om det är placebo effekten men min iPhone har blivit mycket snabbare. Safari laddar fortare, respring och reboot går snabbare nu och min Free Memory har ökat till 190 Mb (innan 110Mb, med samma app och teman). Den verkar göra som den lovar och tiden får visa om min iPhone kommer att explodera eller inte.
Det är fortfarande debatt om Vroom så läs och bestäm själva. Vroom – get back ram by managing daemons
Installera på egen risk!!!jag hittar inte den i cydia
@braxen 58892 wrote:
jag hittar inte den i cydia
Den togs bort för att den ansågs för riskabelt. Som jag skrev jag rekommenderar inte nån att använda den. Jag gillar att exprimentera med min iPhone, brickar jag den så får jag skylla mig själv.
Den finns säkert i nån annan source. Vill du verkligen ha den så PMa mig så skickar jag den till dig.
@ponyboy 58896 wrote:
Den togs bort för att den ansågs för riskabelt. Som jag skrev jag rekommenderar inte nån att använda den. Jag gillar att exprimentera med min iPhone, brickar jag den så får jag skylla mig själv.
Den finns säkert i nån annan source. Vill du verkligen ha den så PMa mig så skickar jag den till dig.
jag tror jag hoppar efter dina ord vill ju vara tvungen att uppdatera då kan jag ju inte låsa upp. kan man se på något sätt hur den är upplåst`?
av ett företag typ för han killen jag köpte den av visste inte@braxen 58897 wrote:
jag tror jag hoppar efter dina ord vill ju vara tvungen att uppdatera då kan jag ju inte låsa upp. kan man se på något sätt hur den är upplåst`?
av ett företag typ för han killen jag köpte den av visste inteVad, hur, när, vem???? Jag fatta inget av din inlägg, talar vi fortfarande om cydia apps? Läs genom din inlägg ordentlig innan du trycker på skicka inlägg.
ja talar om cydia och så frågade jag en annan sak också
Om en bild motsvarar 1000 ord vad är då inte en video? Ibland vore det bra att kunna skapa videofilmer av det du gör på din iPhone, kanske för en tutorial till iPhoneinfo.se’s forum? 😛 Använd då ScreenRecorder från Cydia för 1.99$!
[YOUTUBE]g1o7NXDE-w0[/YOUTUBE]
@freebo 58913 wrote:
Om en bild motsvarar 1000 ord vad är då inte en video? Ibland vore det bra att kunna skapa videofilmer av det du gör på din iPhone, kanske för en tutorial till iPhoneinfo.se’s forum? 😛 Använd då ScreenRecorder från Cydia för 1.99$!
Ett riktigt bra program måste jag säga, förenklar väldigt mycket om man vill guida någon 🙂
@freebo 58913 wrote:
[YOUTUBE]g1o7NXDE-w0[/YOUTUBE]
JAA! Jag tänkte på något sådant för några dagar sedan 😀
@jabbex 57893 wrote:
Mycket bra tråd måste jag säga :).
Då tänkte jag ta chansen att presentera mina top 10 Cydia apps, ta en titt på länken nedan:
Vilka är era bästa cydia apps?
tänkte bara höra, hämtade precis det där five icon dock, men hur får man fram de? ^^
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.