Tråden om Cydia apps

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Tråden om Cydia apps

Viewing 37 posts - 251 through 287 (of 287 total)
  • Author
    Member
    Post count: 68

@pongo 86487 wrote:

hittade detta i deras forum

“DO NOT UPDATE TO iOS 4.2 as currently biteSMS does not work. We are working on this at present.”

Jaha oki då arberar dom med den nya versionen i alla fall. Men varför funkar inte frash till 4.2.1 då behövs den okså uppdateras?? och vem ska uppdatera den då?

Banana-Girl
    Member

ett nytt tweek har kommit ut i cydia som verkar vara anvendbar: RecoveryGuard – skydda dig mot Recovery Mode och uppdateringar | iPhoneguiden.se

Banana-Girl
    Member

ett nytt tweek har kommit ut i cydia som verkar vara anvendbar: RecoveryGuard – skydda dig mot Recovery Mode och uppdateringar | iPhoneguiden.se

Banana-Girl
    Member

Dana
    Member
    Post count: 5

Tjena boys.
    har lite i-landsproblem,skulle installera five-colum och makeitmine men då står det “size missmacht” gör jag fel eller vad kan det vara?

mvh mathias(engelskan är inte på topp)

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Kollat i specifikationen så att det funkar med din version på ios?

Dana
    Member
    Post count: 5

Blev något lustig när jag JB så gjorde om den. Sen fungerade prgm igen :
    //Mathias

QuA1nT
    Member
    Post count: 24

Såg någon stans en rekommendation om en app som hette “muliflow” om jag inte missminner mig. Men jag hittade inte den när jag letade sist tänkte höra om någon som vet om den kanske bytt namn eller så kanske det finns en liknade.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Multifl0w heter den (med en 0 istället för o). Finns i bigboss repon

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@dana 87639 wrote:

Tjena boys.
    har lite i-landsproblem,skulle installera five-colum och makeitmine men då står det “size missmacht” gör jag fel eller vad kan det vara?

mvh mathias(engelskan är inte på topp)

Det kan bli så ibland. Bara att försöka igen.

imser75
    Participant
    Post count: 78

Installerade MakeItMine tidigare idag o ändrade operatörsnamnet, men det händer inget. Står fortfarande TELIA där uppe. Har både respringat o startat om den :confused:

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@imser75 87721 wrote:

Installerade MakeItMine tidigare idag o ändrade operatörsnamnet, men det händer inget. Står fortfarande TELIA där uppe. Har både respringat o startat om den :confused:

makeitmine funkar ej för 4.2.1 hämta fakeoperator

imser75
    Participant

@marieloise 87723 wrote:

makeitmine funkar ej för 4.2.1 hämta fakeoperator

Tack 😀
    Nu ser det snyggare ut

iEco
    Member
    Post count: 25

Oi, jag behöver en åsikt om det bästa anti-theft programmet för 3gs 4.2.1

Jag har tidigare använt iProtect, men det verkar bara skicka ett sms med latitudes, har spanat in cylay, ilostmyi, men jag har inte hittat vs diskussioner på google? jag kanske har missat något.

Behöver även ett program för att ladda ner musik direkt i iphone med wifi.. gärna så att de listas i ipod, eller ett altenrativt bra musik program.

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@ieco 87737 wrote:

Oi, jag behöver en åsikt om det bästa anti-theft programmet för 3gs 4.2.1

Jag har tidigare använt iProtect, men det verkar bara skicka ett sms med latitudes, har spanat in cylay, ilostmyi, men jag har inte hittat vs diskussioner på google? jag kanske har missat något.

Behöver även ett program för att ladda ner musik direkt i iphone med wifi.. gärna så att de listas i ipod, eller ett altenrativt bra musik program.

cerebro är den bässta locationprogramet

och firewall ip är det bässta skyddet

Och bässta musik program för att lägga in din musik direkt i ipoden utan itunes är mewseek och pwntunes

imser75
    Participant

Finns det nån app som gör så att man kan visa en anteckning i viloläge? Ungefär som på SonyEricssons gamla lurar.

iEco
    Member

@marieloise 87747 wrote:

cerebro är den bässta locationprogramet

och firewall ip är det bässta skyddet

Och bässta musik program för att lägga in din musik direkt i ipoden utan itunes är mewseek och pwntunes

Tack, ska testa cerebro idag! Verkar helt gratis med 🙂

Firewall ip, Bästa skyddet mot vad? Jag skaffade det för att jag inte ville att apps skulle koppla sig på 2g#3g nätet, utan bara på wifi. Fattade nu att det finns data/3g toogle på settings.

Jag tänkte på något program som man kan ladda ner music direkt i mobilen, testade dtunes förut men det funkade inte riktigt, eller torrentulla var det. kan försöka igen om du tippar på nån av de 😉

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Hej jag skulle behöva lite hjälp. Jo jag jag ville instalera en deb fil jag hade i var/mobile/Media/Downloads Men det funkar ej. När jag klickar på min deb fil som jag vill instalera så står det så här innan.

1.ZIP Viewer

2. Unarchiver

3. Installer

och 4. Cansel

Och jag vill ju instalera den så klart så jag klickar ju på installer.

Men det funkar inte! Det har funkar förut när jag jailbreakade med redsnow men inte nu med greenpoise. När jag klickar på installer så säger den: Error: dpkg: requested operation requires superuser privilege

Finished with Result Code: 512

Den vill att jag ska vara superadmin för att få lov att instalera filen.

Men när jag instalerar filen via terminal och skriver su root

Och mitt ssh lösenord sen dpkg -i /var/mobile/pwntunes.deb

Då funkar det utmärkt eftersom den då vet att jag är superadmin då jag har skrivit in root lösenordet. Men jag vill kunna göra det direkt genom att klicka på deb filen och sen instalera den som innan. Så det jag måsste göra är att ändra i något eller skriva i terminal något med chown. Men jag har sökt och sökt och hittar ej svar. Så det jag undrar är om någon vet hur jag gör för att den ska veta att jag är supermod så att jag alltid bara kan instalera filen direkt istället för att använd terminalen hela tiden när jag vill instalera filer?

Vill ej använda cydia ibland då jag är beta testare för andras program innan dom lägger in det i en repos

Tack för svar!

QuA1nT
    Member
    Post count: 24

@h3nr11k 87689 wrote:

Multifl0w heter den (med en 0 istället för o). Finns i bigboss repon

Tack för svaret men vad i hela friden är bigboss repon?

Kingmiran
    Member

Någon som vet varför? Redsnow verkar ju vara mycket bättre än greenpoise då redsnow har mer frihet när man jailbrekar

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@qua1nt 87832 wrote:

Tack för svaret men vad i hela friden är bigboss repon?

Repo står för repository. Man kan lägga till nya repos för att kunna hitt fler teman, tweaks osv till iphone. Personligen klarar jag mig med de repos som kommer med då man jailbreakat. Sök bara på Multifl0w så ska du hitta den i fuska. Kostar dock en slant men det tycker jag den är värd!

@kingmiran 87835 wrote:

Någon som vet varför? Redsnow verkar ju vara mycket bättre än greenpoise då redsnow har mer frihet när man jailbrekar

tyvärr är jag inte så pass inne med allt gällande iphone. Hur menar du att red har mer frihet än Green?

weasa
    Member
    Post count: 45

Nån mer än jag som har problem med cydia.********.com sourcen ??

Kingmiran
    Member

@h3nr11k 87875 wrote:

Repo står för repository. Man kan lägga till nya repos för att kunna hitt fler teman, tweaks osv till iphone. Personligen klarar jag mig med de repos som kommer med då man jailbreakat. Sök bara på Multifl0w så ska du hitta den i fuska. Kostar dock en slant men det tycker jag den är värd!

tyvärr är jag inte så pass inne med allt gällande iphone. Hur menar du att red har mer frihet än Green?

Jo för att när du jailbreakar med redsnow så kan du som sakt instalera deb filer utan att använda cydia utan att den säger att du behöver rättigheter

och att när man kör med redsnow så blir även iphonen hacktiverad som många offta vill om telefonen är låst till ett kort man ej har

Kingmiran
    Member

@weasa 87878 wrote:

Nån mer än jag som har problem med cydia.********.com sourcen ??

Inte jag

peve
    Member
    Post count: 92

Jag fick lägga tillbaka säkerhetskopian i min iPhone4 och då försvann Cydia. Cydia har jag installerat igen och det skall finnas ett sätt att återskapa gamla installationer. Jag försöker under Manage men hittar inget. Hur gör man?

Hittade själv!!

Fluppen
    Member
    Post count: 65

felpostat…

peve
    Member
    Post count: 92

Har installerat om min iPhone och därför tappat en Cyndia app. som ändrade statusraden överst på skärmen, inte enbart operatörens namn.
    Jag tror jag fick den av Freebo men har letat igenom hela forumet utan att hitta den.
    Någon?

TexTex
    Member

Hej!
    För någon dag sen kom jag på att varje gång jag skrivit ett sms i bitesms stängs programmet, men sms:et skickas som de ska. Är det fel på bitesms eller bara någon inställning ?

oban
    Member
    Post count: 14

@textex 88290 wrote:

Hej!
    För någon dag sen kom jag på att varje gång jag skrivit ett sms i bitesms stängs programmet, men sms:et skickas som de ska. Är det fel på bitesms eller bara någon inställning ?

Inställning,snabbsvar,stäng efter sändning 1/0

TexTex
    Member

@oban 88301 wrote:

Inställning,snabbsvar,stäng efter sändning 1/0

Har testat de men de fungerar inte..
    Tror de är något fel, stängs alltid när när man är i bitesms

Tack ändå

Cophe
    Member
    Post count: 1079

iSocialShare: Share Photos on Facebook / Twitter From iPhone Native Photos / Camera Roll App | Redmond Pie

-iSocialshare. Ny app i bigboss repo. Den lägger till ett “share” moln i den vanliga foto-appen. Den ger en möjlighet att dela till både twitter samt faceboot utan att behöva öppna tredje parts applikationer. Jag har provat den, och den fungerar klockrent. Mer info i länken ovan.

Mvh

eriklindstrom
    Member
    Post count: 14

Hej!

Jag undrar om det finns någon app i Cydia som gör att man behöver lösenord för att komma in i olika program, t.ex. meddelanden?
    Tack på förhand!

Erik.

r_o_n
    Member
    Post count: 658
    Sundace_Joel
    Member
    Post count: 6

@eriklindstrom 89125 wrote:

Hej!

Jag undrar om det finns någon app i Cydia som gör att man behöver lösenord för att komma in i olika program, t.ex. meddelanden?
    Tack på förhand!

Erik.

Locktopus är vad du söker 🙂 Jag har ios 4.2.1. och det fungerar utmärkt.

Kingmiran
    Member

Hej dessa reposar funkar ej för mig:

apple-news.fr

csrepo.co.cc

gecko.pri.ee

iphone-notes.de

iphonehe.com

iphonedelivery.advinux.fr/cydia

Funkar dessa för er? När jag lägger till dom så går det men det finns inget att ladda ner i dom repona är tomma finns inga paket att hämta

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Enda av dom jag vet iphonedelivery.advinux.com/cydia

Kingmiran
    Member

@nalle55a 91809 wrote:

Enda av dom jag vet iphonedelivery.advinux.com/cydia

a den fick jag okså att funka men dom andra existerar dom inte mer eller?

Viewing 37 posts - 251 through 287 (of 287 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.