Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Tråden om Cydia apps
-
AuthorPosts
-
Saurik har laddat upp en ny APT version som förbättrar cydias prestanda. Efter uppdateringen så märker man direkt att cydia blir snabbare, detta har var efterlängtad!
“I also uploaded a new version of APT I’ve been working on: it has an optimized cache generator and more error tolerant repository parsing.”
@ponyboy 58968 wrote:
Saurik har laddat upp en ny APT version som förbättrar cydias prestanda. Efter uppdateringen så märker man direkt att cydia blir snabbare, detta har var efterlängtad!
“I also uploaded a new version of APT I’ve been working on: it has an optimized cache generator and more error tolerant repository parsing.”
märkte också skillnad (stor skillnad)
InfiniBoard för scrolling i landskapsläge finns nu i Cydia. 1.99$ är ingenting för en så cool ‘feature’. Get it!
[YOUTUBE]LyxiQNY0jFs[/YOUTUBE]
Vad heter programet som gör cydia snabbare då?
Cydia ger dig en påminnelse, du märker det..
oki tack:) den har ej måmint mig
@kingmartin92 59114 wrote:
oki tack:) den har ej måmint mig
Det verkar rätt otroligt, öppna Cydia så ska du se att du har ca 5 uppdateringar som väntar. Installera och starta om Springboard så sitter uppdateringen på plats.
hastighetsmässigt spelar Cydia nu faktiskt i samma liga som Rock
cydia påminde inte mig jag gjorde det manult
aa det uppdaterades den frågade mig tack:)
@freebo 59105 wrote:
InfiniBoard för scrolling i landskapsläge finns nu i Cydia. 1.99$ är ingenting för en så cool ‘feature’. Get it!
Vart tvungen att radera den, den krockar med OverBoard som jag heller använder. Får väl hoppas att det fixas i kommande uppdateringar. Funkade bra annars men kan bli krånglig om den inte passar din tema.
Bild ett OverBoard + InfintiBoard, bild två OB utan IB.
@ponyboy 59172 wrote:
Vart tvungen att radera den, den krockar med OverBoard som jag heller använder. Får väl hoppas att det fixas i kommande uppdateringar. Funkade bra annars men kan bli krånglig om den inte passar din tema.
Bild ett OverBoard + InfintiBoard, bild två OB utan IB.
Tja, det stod att de skulle åtgärda problemet med overboard vid nästa uppdatering 🙂
@ponyboy 59172 wrote:
v1.1av InfiniBoard ute nu:
Fixed CategoriesSB
Fixed 6/7-row SB
Added setting to enable/disable icons behind dock.@kingmartin92 58102 wrote:
Categories är den bässta appen du lägger in dina filer där i stället så blir det mer plats på springboradet
Sorry för OT, hur får man bort mapparna man skapat när man raderat själva programmet? Har fått gå in och dölja dem istället…
oki en fråga jag har köpt ett program som heter airvideo den gör att jag kan kolla på mina filmer från dator i min iphone. Den funkar utmärk men de jag vill ha är ett program som gör så jag kan spela upp min musik från datorn i min iphone trådlöst med wifi som med airvideo vad hittar jag sånt program? Anars får freddo adminstratören på denna sidan göra ett sånt program och lägga upp det i cydia
@kingmartin92 59211 wrote:
oki en fråga jag har köpt ett program som heter airvideo den gör att jag kan kolla på mina filmer från dator i min iphone. Den funkar utmärk men de jag vill ha är ett program som gör så jag kan spela upp min musik från datorn i min iphone trådlöst med wifi som med airvideo vad hittar jag sånt program? Anars får freddo adminstratören på denna sidan göra ett sånt program och lägga upp det i cydia
Såg din post och hörde din bön – så jag knåpade ihop en app åt dig. Fungerar även att streama musik över 3G…
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6933-simplify-music-2-a.html
tack freddo ska tässta den nu 🙂
@ssnd 59215 wrote:
Har sett i vissa screenshots ni har att ni har en procentmätare bredvid eran batterisymbol.
Har letat i forumet men hittar inte nåt om detta.
Enlighten me please 🙂
I en 3Gs aktivera Batteriprocent i Inställningar/Allmänt/Användning/. Hos 2G/3G finns den i SBSettings om man jailbreakat.
vad hette programet som kan spela in i iphonen vad man gör när man vill göra en video?
@kingmartin92 59217 wrote:
vad hette programet som kan spela in i iphonen vad man gör när man vill göra en video?
Tjoodeloo,,..
Jag antar att du menar ScreenRecorder, om inte formulera dig bättre nästa gång.aaa ok
Har hört rykten om att det går att ringa kompisar från sin telefon men i deras telefon syns ett annat nummer som man bestämmer innan. Nån som vet?
@grozny 59483 wrote:
Har hört rykten om att det går att ringa kompisar från sin telefon men i deras telefon syns ett annat nummer som man bestämmer innan. Nån som vet?
Klicka här! 🙂
Första länken på sidan du kommer till 🙂@r_o_n 59485 wrote:
Klicka här! 🙂
Första länken på sidan du kommer till 🙂Hmm fick inte det att funka. Hittar inte sverigenummer att ringa till nån server. Finns ett par i cydia men det kostar utlandssamtal att ringa.
Jag har inte lyckats att hitta något som funkar. Inte ens betalapparna.
Ny app i Cydia: SecureContacts. Med denna app kan du exportera alla dina kontakter till en säker server och exportera dem när som helst som en CSV-fil. Du kan du också lägga till ett lösenord som skyddar din fil. Du kan ladda ner filen i .csv form från deras servrar när du vill, detta app kan vara användbart om du behöver återställa din iPhone på en annan dator och inte har dina kontakter att synkronisera med.
Jag har tidigare rapporterat om InfiniBoard och InfiniDock, för oss som föredrar landscape mode kommer nu nästa stora steg i rätt riktning; SpringBoard Rotator 😎
[YOUTUBE]ZVzw44l4RMc[/YOUTUBE]
@freebo 59820 wrote:
Jag har tidigare rapporterat om InfiniBoard och InfiniDock, för oss som föredrar landscape mode kommer nu nästa stora steg i rätt riktning; SpringBoard Rotator 😎
[YOUTUBE]ZVzw44l4RMc[/YOUTUBE]
Sourcen för detta är?
Edit: Läste att det kommer att hamna i Cydia Store inom 10 dagar för $1.99
spot123 har byt namn till bluff my call. den är grym men de kostar sen när du köpt credit kan du typ skriva in +112 då står det 112 när du ringer till någon
Nån som har testat Cycorder på en 3Gs? Jag kan inte få den att funka, krashar varje gång jag startar den.
är de nån som vet om de finns någon app där man kan kolla på typ family guy, simpsons och sådana serier?? hittade några men man måste betala för dom typ
@raekan 60019 wrote:
är de nån som vet om de finns någon app där man kan kolla på typ family guy, simpsons och sådana serier?? hittade några men man måste betala för dom typ
Det finns en störtflod av dem i Cydia, dock fattar jag inte vitsen då nästan alla länkar till videosnuttar på t.ex. Rapidshare…
ah, de va synd att de bara e små snuttar.. skulle vilja ha fulla episodes =)
Provar posta detta i denna tråd, och hoppas på hjälp.
Mod får flytta den om den hamnat fel…Förmodligen en amatörmässig fråga, men jag har köpt
en 2G som redan var jailbreakad där jag upplevde att
batteriet inte höll så länge, så jag skickade in den
och fick detta utbytt.Förvisso räcker batteriet en smula längre, men det håller
inte mer än 15-20 timmars standby med kanske en halvtimmes
aktiv användning, vilket jag tycker är ganska lite efter
att ha studerat en massa trådar här om batteritid och sett
vad den borde klara av.Jag har såklart avaktiverat WiFi, Bluetooth och har bara
Push på mailen en gång i timmen annars ingen Push.Tänkte att jag kanske har nått skräp installerat via Cydia eller
Rock som ligger och tjuvdrar ström så jag har listat allt som
den förra ägaren installerat.
Många av dem vet jag såklart vad dom är, men många vet jag inte.Skulle också vilja ha tips på vad dom gör och om dom är viktiga
att ha kvar eller om man kan ta bort dom?Slutligen innan jag listar allt så undrar jag om det finns nåt
program som ser aktiva processer så kanske man kan se där vad
som slukar batteriet.Har läst i nån tråd omSBSettings och provat det, men upplevde bara att den drog ännu mer ström då jag hade detta installerat dessutom hittade jag inte därvar man kan se dessa processer så den har jag avinstallerat.
Sources:
BigBoss´s Source
Cydia Community Sources
Dev-Team
iFoneguide
iSpazio
ModMyi.com
Saurik´s Source
Ste´s Source
ZodTTD´s Source
Apps:
Insomnia : (En app jag måste ha påslagen annars så beter telefonen sig knepigt då skärmen är släckt… d.v.s att skärmen lyser upp med jämna mellanrum precis som om jag tryckt på HOME-knappen, och vill att jag ska låsa upp den, detta blev avhjälpt med insomnia.)
NativeMms 2G
OpenSSH
Rock Extensions
Rock App
******* para OS 3.1(3.1.2)
APR (/usr/lib)
APT 0.7 (apt-key)
firmware
libhide
Mobile Substrate
OpenSSL
PAM (Apple)
PAM Modules
PreferenceLoader
Profile Directory
Cydia Installerssnd: jag har två tips. Det första gäller Push, det spelar inte så stor roll om du kollar mailen med Push varje timme eller varannan timme – det är Pushfunktionen som drar kräm. Push är en bakgrundsprocess som drar ström.
Mitt andra tips är mindre enkelt; slå Home Media i skallen med en hammare – efter vad som skrivits om företaget så jag kan man misstänka att de återanvänt ett beg batteri eller kanske inte bytt alls.
Inga av de apparna du har installerade är kända för att dra extra mycket kräm
Tack för tipset haha…
Hade jag inte bott i Norra sverige så hade jag definitivt hälsat på i deras butik för länge sen, jag har faktist försökt maila dom om problemen jag har och även ringt, men i vanlig ordning så svaras det varken på mail eller i telefon så det blir svårt att reklamera då tyvärr…
Däremot lät det i alla fall bra att jag inte har några apps som drar mycket kräm, så då kan jag i alla fall släppa den biten…
Tack för svaret i alla fall 🙂
För att ta reda på ifall det är hårdvaran eller dina cydia apps som är problemet så kan du ju alltid återställa och köra utan cydia några dagar. Du kan ju dessutom uppdatera till 3.1.3 och se om det gör nån skillnad, jag har märkt att 3.1.3 är stabilare när det gäller batteriet. Som tur är kan man alltid återställa en 2G till vilken fw som helst och jailbreaka/låsa upp.
Jag hade funderat kring detta, och skrev om det i en annan tråd, och fick rådet att JailBreaka om den och köra in nämda 3.1.3 men där skrev Freebo om att jag skulle göra detta med iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)
Jag som aldrig gjort detta med Jailbreak tyckte det såg massor tjorvigt ut att göra detta jämfört med andra guider jag läst om bland annat Blackra1n, så jag lät bli att göra det rädd för att ställa till det med min telefon.
Sorry om jag blev lite Offtopic där…
Nte förstå vad “iweb PRO” är.
Vad är det för något?ni som har infantila kompisar som lägger in kodlås på ERA iPhones bör ladda ned ‘Passcode Lock preventer’ från Cydia.
[YOUTUBE]6JWmb-uiXzA[/YOUTUBE]
Zaamaya iwep Pro är mitt bässta apps av mina 300apps den hackar sig in i låsta wifi så du kommer in i vilket nät som hälst även wifi med lösenord. Men den tar en halv gb så du vet. Men det är värt det 🙂
lägg till repos i cydia för att få iwep pro den är gratis
iwazowski.com
sen laddar du ner alla apps du får fram. Det är för att programet ska fungera korrekt. först iwep pro sen iwep STdic2004, STdic2005, STdic2006, STdic2007, STdic2008 och STdic2009 det kanske kommer en STdic2010 så du får kolla i bland 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.