Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Tråden om Cydia apps
-
AuthorPosts
-
@kingmartin92 66280 wrote:
Kollade på dagens uppdateringar idag på cydia och där Stog det att fuzzyband eller vad det heter har uppdaterats nu kan du nedgradera det nyaste basebanet 12.01 eller vad det nu är. Funkar endast på iphone 3G vad jag läste iallfall. Detta gör man för att sedan låsa upp sin iPhone.
Du kan nedgradera baseband 05.12.01 endast om du har bootloader 05.08 och endast om du har en 3G.
Det är dessvärre fortfarande bara 2-3% av alla sålda 3G som uppfyller detta krav, och endast den första batchen
@freebo 66281 wrote:
Du kan nedgradera baseband 05.12.01 endast om du har bootloader 05.08 och endast om du har en 3G.
Det är dessvärre fortfarande bara 2-3% av alla sålda 3G som uppfyller detta krav, och endast den första batchen
Vaa oki men har du läst om den nya uppdateringen då?? för de stog säkert att det funkar med alla?? och vad är: och endast den första batchen???
@kingmartin92 66285 wrote:
Vaa oki men har du läst om den nya uppdateringen då?? för de stog säkert att det funkar med alla?? och vad är: och endast den första batchen???
Ja jag läste om uppdateringen som kom igår. Med första batchen menar jag den första tillverkningsserien från fabrik, så får Apple upptäckte hålet i bootloadern uppdaterades den till 05.09
Har köpt “Music controls” men den vill inte aktiveras när jag skriver i min mail. Hur går jag tillväga med detta?
Mvh
Edit: Fixade sig nu, efter lite kontakt med phoenix-dev.
Först o främst sry för dålig rubrik och om det ligger fel jag var inte helt säkert.
Men det är så att i min inställning om jag går in där och kollar så ligger där en sak som heter Cydget, den vet jag vad den är installerade den via Cydia men jag tog bort den igen för det var inget o ha kände jag men den ligger kvar i inställning så hur ska jag få bort den?
Sen Activator ligger där något i inställningar också men det däremot har jag ingen aning om vad det är eller var det ens kom ifrån för jag har inte installerat det.
Någon som vet dels hur jag får bort cydget och vad är activator och hur får jag bort det ? För jag kan inte hitta det i cydia under installed.
Tjo jo jag har en fråga. Jo när jag laddar ner låtar från mewseek så hamnar dom direkt i ipodens musik bibliotek, så hur kommer detta sig???? jag har även pwntunes och det jag vill är att mina låter som jag får via ibluenova ska hamna direkt i ipoden och inte i ifile!!! tack för hjälpen
Hej hopp jag har laddat hem ett program som gör att ja ser bilder i kontakt listan.. finns det nå liknande för sms? så man ser sms på framsidan när ett kommer eller när man kollar sina sms i listan?? bild kommer här för att förklara lite..
Du “kirk”, nu får du ju säga vad programmet heter…
@kirk 67463 wrote:
Hej hopp jag har laddat hem ett program som gör att ja ser bilder i kontakt listan.. finns det nå liknande för sms? så man ser sms på framsidan när ett kommer eller när man kollar sina sms i listan?? bild kommer här för att förklara lite..
i BiteSMS kan du få in bilder som du förklarar. Det är gratis i 2 veckor, sen får du antingen betala en slant eller köra reklamvariant.
kirk, så här ser det ut i BiteSMS
[IMG]http://assets3.delicioussms.com/images/biteSMS-feature-fw3-qr.png?1275029340[/IMG]
Däremot ligger bilderna inte i listan med mottagna SMS
@r_o_n 67467 wrote:
Du “kirk”, nu får du ju säga vad programmet heter…
Programmet heter Cyntacts fron cydia 😀
Ville bara visa att det fanns en flik man kunde fylla i så man fick bilder i sms listan också 😀
däremot så funkar inte who is calling längre nu när bitesms är igång 🙁 men man kan väl inte få allt..
tack för det snabba svaret 😀
Finns det något man kan tanka som ändrar storleken på ikonerna?
Hämtade ”Fontswap” nyss skit bra program.
Jag vill hämta ”lociloci” från appstore men den säger att den endast funkar på 3.1.3 när jag har 3.1.2. Hur löser jag detta?? Ska jag hämta 3.1.3 faker från cydia??????
Hej.
Kanske denna frågan har ställts tidigare i forumet, men jag har inte hittat den så jag frågar igen.
Jag fick jailbreaka min tfn för ngn dag sedan, å han som gjorde det till mig sa att nu kan jag ladda ner allting fritt ifrån cydia osv utan att betala en spänn.
Jag har 3.1.3 i tfnen. Änsålänge har jag inte sett att tfnräkningen ökat, eller det kanske dimper ner en räkning i brevlådan en vacker dag.Tacksam för svar.
/Jemaji:o@jemaji 67908 wrote:
Hej.
Kanske denna frågan har ställts tidigare i forumet, men jag har inte hittat den så jag frågar igen.
Jag fick jailbreaka min tfn för ngn dag sedan, å han som gjorde det till mig sa att nu kan jag ladda ner allting fritt ifrån cydia osv utan att betala en spänn.
Jag har 3.1.3 i tfnen. Änsålänge har jag inte sett att tfnräkningen ökat, eller det kanske dimper ner en räkning i brevlådan en vacker dag.Tacksam för svar.
/Jemaji:oDet mesta i Cydia är gratis, de appar som kostar, kostar ett fåtal kronor och det skall du betala. T.ex. SwirlyScreen som nämns i postan ovan din kostar 12 kronor. Betala. Punkt slut.
SBRotator 1.80 släpptes precis lös i Cydia. Nyheten är in-app rotation och det fungerar riktigt riktigt bra
[YOUTUBE]uMjut367ii0[/YOUTUBE]
Ett tips är att om man har jailbreakat med spirit så får man bara cydia, då är det bra att man hämtar rock okså, för att när cydia crashar utan anledning så går du in på rock så säger rock vad problemet är. Och i bland så behöver te.x cydia göra en stor uppdatering så då måsste du göra det via rock eller tvärtom
Verkar lite dött i tråden men ja provar o posta en snabb fråga.
Har ni några favorit teman för winterboard? vet att det är en smaksak men det finns ju typ 49 miljarder olika (ja jag vet överdrivet) så vore kul o se vilka ni fastnat för..
bara för mig cydia strular som fan? hittar inte det jag brukar söka efter och installationerna går åt pipan hela tiden.
@ekan 68734 wrote:
Verkar lite dött i tråden men ja provar o posta en snabb fråga.
Har ni några favorit teman för winterboard? vet att det är en smaksak men det finns ju typ 49 miljarder olika (ja jag vet överdrivet) så vore kul o se vilka ni fastnat för..
Kolla igenom denna tråden så lär du hitta en massa 🙂
Teman å massor@xenomorph.se 68743 wrote:
bara för mig cydia strular som fan? hittar inte det jag brukar söka efter och installationerna går åt pipan hela tiden.
Twitter är bra ibland =)
Saurik: Unable to refresh sources? ModMyi’s server is currently broken. I’ve already told them, they’re already working on it, so just chill out. 🙁
21 minutes ago via web* Reply
* RetweetBiteSMS 4.9 med stöd för iOS4 finns nu ute
biteSMS Release 4.9 out now…iOS 4 ready!!! | iPhone News, Help and Guides
@freebo 69147 wrote:
BiteSMS 4.9 med stöd för iOS4 finns nu ute
biteSMS Release 4.9 out now…iOS 4 ready!!! | iPhone News, Help and Guides
Äntligen :laugh:
@habbohotel 69181 wrote:
Vad händer om man har 3.1.2 och uppdaterar bitesms då?
BiteSMS stödjer även 3.x
Jag säger bara, backgrounder tillsammans med Multiflow äger sönder iOS4:as multitasking.
@xenomorph.se 69665 wrote:
Jag säger bara, backgrounder tillsammans med Multiflow äger sönder iOS4:as multitasking.
Haha neeej kirikae är bättre
1+1=2
Hej jo jag undrade om någon kunde förklara detta för mig. Jo jag ska hämta ett program som heter iweo pro för att komma in på min egen raouter men när jag läser på hemsidan här så står de: iWep PRO 2.0 – iWazDev
1.Add the iWazowski source http://iwazowski.com/repo/ to Cydia on iPhone
2.Go to “Network” category or search for SmartScreen
3.Select “iWep PRO”, then tap “Install”
4.Don’t forget to install dictionaries from the same category “Networks”. There are dictionaries from 2005 to 2009.
If you have made a donation for full access, you must validate the product. (See “Donations” section for more information)Det jag inte fattar i rubrik 2. är detta: 2.Go to “Network” category or search for SmartScreen
Varför ska jag söka på smartscreen när jag ska instalera iwep pro???? smartscreen är väl ett helt annat program???
och en sak till man ska ju hämta iwep pro. men ida på cydia store kom det ut en som heter speedssid ett samma program och den är okså gjord av iwazowski???
Någon???
Nu fungerar BiteSMS på 4.1 om någon undrar :rolleyes:
5.0 (Beta6)Är helt ny på detta och jailbreakade min iP4 igår, så nu är frågan… vilka appar rekomenderar ni i första hand från Cydia?? Sedan undrar jag över om ni kan tipsa om någon app som möjliggör att sända/ta emot filer via bluetooth?? Samt någon app att få välja egna ringsignaler??
@masteradde 81026 wrote:
Är helt ny på detta och jailbreakade min iP4 igår, så nu är frågan… vilka appar rekomenderar ni i första hand från Cydia?? Sedan undrar jag över om ni kan tipsa om någon app som möjliggör att sända/ta emot filer via bluetooth?? Samt någon app att få välja egna ringsignaler??
Kan bara rekommendera Winterboard, det är användbart om du vill ändra tema på din telefon, ikoner osv 🙂 Finns många teman att välja mellan i Cydia också.
Freebo du visade ett klipp hur InfiniBoard fungerar. Och på den videon så ser man att han får fram sina apps genom att dra fingret från höger på hem skärmen. nu undrar jag vad den appen heter.
mvh blom@blom 81300 wrote:
Freebo du visade ett klipp hur InfiniBoard fungerar. Och på den videon så ser man att han får fram sina apps genom att dra fingret från höger på hem skärmen. nu undrar jag vad den appen heter.
mvh blomDet bör vara activator, där kan man välja olika “gester” på skärmen för att starta valfria appar…
vet någon vilka kända problem cydia har har en del appar som inte funkar men funkar på en icke jailbreakade iphone 4 .vad jag menar är att jag kanske har tagit ner tillägg som kraschar mina apps som inte funkar. har tagit ner en del tilllägg i cydia därför undrar jag .
Varför funkar inte bite sms till iphone 4? har version 4.2.1 den bara krashar då jag får ett sms
Hej det ska finnas ett program i cydia som gör som min mac dator. Den säger tiden när den är hel och halv te.x om klockan blir 4 så säger den med en röst klockan är 4a
vet att swirlyscreen hade den men den funkar ej till 4.2.1 finns det någon annan?
Hej det ska finnas ett program i cydia som gör som min mac dator. Den säger tiden när den är hel och halv te.x om klockan blir 4 så säger den med en röst klockan är 4a
vet att swirlyscreen hade den men den funkar ej till 4.2.1 finns det någon annan?
@banana-girl 86429 wrote:
Varför funkar inte bite sms till iphone 4? har version 4.2.1 den bara krashar då jag får ett sms
hittade detta i deras forum
“DO NOT UPDATE TO iOS 4.2 as currently biteSMS does not work. We are working on this at present.”
“DO NOT UPDATE TO iOS 4.2 as currently biteSMS does not work. We are working on this at present.”
@pongo 86487 wrote:
Jaha oki då arberar dom med den nya versionen i alla fall. Men varför funkar inte frash till 4.2.1 då behövs den okså uppdateras?? och vem ska uppdatera den då?
@pongo 86487 wrote:
Jaha oki då arberar dom med den nya versionen i alla fall. Men varför funkar inte frash till 4.2.1 då behövs den okså uppdateras?? och vem ska uppdatera den då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.