Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vilket klockslag kommer 3.0?!
-
AuthorPosts
-
Sitter och väntar som ett fån på nya 3.0!
Klockan är efter midnatt och det är ny dag, det vill säga 17 JUNI!!!!!
Men är det så att jag måste vänta till klocka 06.00 innan dom släpper?
tänkte på tidsskillnaden?!!i vilket fall som helst finns det kvar imorrn när du vaknar och du kan då i lugn och ro uppdatera, jailbreaka och låsa upp 😉
tror det var vid 4 inte säker
Det är juh GULD gubbar!!! Men mkt sömn lär man inte få =P
druckit en jävla massa kaffe och till det 5 nybakat kanelbullar. I’M REEDY!
Så Dev team kommer ha fått tag i riktiga 3.0 och jailar/gulsnöar den? Kommer man kunna hämta den från itunes då eller? och ska man ha uppdaterat itunes till 8.2 eller ska man fortfarande ligga på 8.1?
börjar känna koffeinet bulta!
finns de jilbrake till 3.0 redan nu eller?
jag ska inte sova har brygt kaffe heehhheeeeHar inte hängt med om den nya uppdateringen riktigt men måste man återställa iphonen innan man uppdaterar till 3.0? Då försvinner ju alla apps o teman ju !
@algons 33878 wrote:
Har inte hängt med om den nya uppdateringen riktigt men måste man återställa iphonen innan man uppdaterar till 3.0? Då försvinner ju alla apps o teman ju !
Teman försvinner om du inte jailbreakar v3.0
Återställa behöver du inte den sköter allt själv när du pluggar i den i itunes.V3.0 är ju bättre än 2.2.1 men tror många har för mycket föväntningar på v3.0 men det är helt klart en stor förbättring på iPhonen tycker jag.
@Mr Fyhr 33879 wrote:
Teman försvinner om du inte jailbreakar v3.0
Återställa behöver du inte den sköter allt själv när du pluggar i den i itunes.V3.0 är ju bättre än 2.2.1 men tror många har för mycket föväntningar på v3.0 men det är helt klart en stor förbättring på iPhonen tycker jag.
Så man kan bara plugga in sin jailbreakade 2.2.1 och sen tutar den och kör automatiskt? 🙂
@thunell 33880 wrote:
Så man kan bara plugga in sin jailbreakade 2.2.1 och sen tutar den och kör automatiskt? 🙂
Njea trodde de va så men kom nog på nu att man måste välja V3.0 och sedan synka eller har ja fel ?.
Ang jail så behöver du inte göra något men du måste göra en jail på V3.0 sedan om du vill kunna ändra teman osv
@Mr Fyhr 33881 wrote:
Njea trodde de va så men kom nog på nu att man måste välja V3.0 och sedan synka eller har ja fel ?.
Ang jail så behöver du inte göra något men du måste göra en jail på V3.0 sedan om du vill kunna ändra teman osv
Ah nej alltså jag har jailbreak just nu med min 2.2.1, när 3.0 släpps så antar jag att man pluggar in iPhonen, väljer att uppdatera och sen väntar fint på en ny jailbreak? Jag behöver alltså inte återställa till en icke-jailbreakad version först?
sänds det från dev teams hemsida eller hur gör de?
Bara så ni vet, det kommer ikväll 😉 Det kommer inte vid midnatt i SF, utan kanske runt 6.00 lr 10.00, sen är det 10 timmar hit 😉 Så runt 16.00 lr 19.00 🙂
När kommer den!!! orkar inte vänta mer snart, visst kan gå å lägga mig å ta den i mörra, men tror jag somnar mycket bättre efter att ha utforskat 3.0 helt
Man är ju lite sugen, men det blir nog sova nu…..
Har nog aldrig suttit och väntat in en uppdatering till en mobil såhär förut, måste erkänna att det är spännande 🙂
Men till ingen nytta alls? Inte släppt än eller? 😛
Jag skulle kunna tro att ni kan lägga er, ni som inte sovit, och sedan vakna utan att det har släppts… 😛7 timmars fördröjning på allt från Amerika. God natt.
kan tänka mig att deras server kommer vara lite belastad när 3.0 släpps =)
Det var inget….
Heh, jag har fortfarande inte gått och lagt mej! :laugh: Men det beror inte på 3.0, utan pga att jag LANade 🙂
Fått information från Telias presstjänst. Kl 19.00 svensktid kommer man kunna ladda ner 3.0 för befintliga iPhones.
Jag vet var det var för fel . Det är amrikansk tid .
Nu hade man väntat sig att den skulle ligga uppe.
En snabb fråga bara, kommer mina kontakter att försvinna när jag kör in 3,0 :confused:Jag skulle gärna vilja veta lite konkret vad som försvinner och vad som blir kvar i min 3g när jag kör in 3.0:an.
Jag kommer nämligen att göra det på en Anna dator än min hemdator.
Kommer bilderna tagna med kameran att vara kvar? Appsen? Appsens sparade data? Ringsignaler? Osv….
TackSaxat från Gizmodo:
OBS!! Detta skall enligt uppgift ENDAST vara för den NYA 3Gs versionen!!
Tomorrow’s the big day, and iPhone OS 3.0 is already showing up on Apple’s servers. The update isn’t seeding through iTunes yet, but as of now you can download a firmware image directly.
The download is available here. (Warning: Direct link to the IPSW restore image)
Some notes:
• To install this, you’ll have to restore your iPhone to the downloaded firmware.
• The build number is the same a the Golden Master, which is to be expected. Likewise, the feature set should be the same.
• This will not work on iPod Touches, so don’t bother trying
• The update will probably propagate through iTunes before too long“• To install this, you’ll have to restore your iPhone to the downloaded firmware.”
Jaha då kanske man måste köra en återställning trots allt. Lika bra att kopiera över kontakter osv.
Är det någon som har prövat och kan bekräfta att det funkar? Jag vill inte sabba min telefon nu när det bara är några timmar kvar 😛
Själv gjorde jag en uppgradering med Gold Mastern (som ju bevisligen är samma då), det fungerade klockrent.
Längtar efter JB dock, vill ha tillbaka Winterboard…
OBS: Länken från Gizmodo är till 3G S, ladda inte hem den och försök dra in den på en 3G.
Men det är på svenska och allting alltså? Och iTunes säger “Denna versionen 3.0 är den senaste” ?
Läs ett snäpp ovanför…
Från modmyi
While it wont do most of us any good yet, Apple has released iPhone 3G S firmware version (7A341) for download. The file name is iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw and grab it here if you’d like. If you choose to download it and browse around inside tell us if you notice anything interesting!
edit: yes this is the same firmware version as the master gold, no, please DO NOT install on your iPhone 3G
Hmm, tur att jag inte uppdaterade då 😛
Men Gold Master, den funkar alltså?
Ja Gold Mastern fungerar som den skall, det verkar ju troligt att det är den slutgiltiga versionen det med. Den heter också 7A341 (men 1,2 i början).
kl 06.00 ska den komma ut det är i amrikansk tid !!!!!!! i svensk tid är det kl 19.00 tror jag . Men det ska bli roligt att få nya funktioner på iphonen !!!!!!
iphone svart 16 gb .
iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw funkar ja.
Men läs de längst ner här
Från och med i kväll klockan 19 (svensk tid) kommer det gå att ladda ner uppdateringen till iPhone OS 3.0 inifrån iTunes. Detta naturligtvis under förutsättning att Apples servrar pallar trycket om samtliga 40 miljoner användare av iPhone och iPod Touch väljer att uppgradera samtidigt.
Det som kommer erbjudas är bland annat följande förbättringar:
MMS
Sök med Spotlight
Röstmemo
Klipp ut, kopiera och klistra in
Liggande tangentbord i fler program
Förbättrad kalender med stöd för Exchange ActiveSync och CalDAV
Fler funktioner i aktieprogrammet
Förbättringar av Safari
Internetdelning
Push notification
Stereo Bluetooth
Automatisk inloggning på kända nätverk
Synkronisering av anteckningar
Föräldrakontroll
Byta låtar genom skakning
Utökat språkstöd
Å, Ä, Ö som egna bokstäver
Hitta min iPhone (endast för MobileMe)
Remote Wipe (endast för MobileMe)Uppdateringen kommer vara gratis för alla som har en iPhone, men vi som i stället valt att satsa på iPod Touch kommer troligtvis få betala 99 kronor.
Det bör avslutningsvis påpekas att den som har jailbreakat sin mobil bör avvakta ett tag med att installera uppdateringen.
Asså jag vet inte vad jailbreak är , men kommer nog att ladda ner kl 19 eller vänta en timme.
Nej den kommer kl 19.00 . Men ska man ladda ner iphone os 3.0 i itunes eller på apples hemsida ?
@hugoworld 33945 wrote:
Nej den kommer kl 19.00 . Men ska man ladda ner iphone os 3.0 i itunes eller på apples hemsida ?
Från och med i kväll klockan 19 (svensk tid) kommer det gå att ladda ner uppdateringen till iPhone OS 3.0 inifrån iTunes.
Den söker efter uppdatering när du synkar.
Fan läste nyss att Apple har flyttat fram sin uppgradering till den 18 juni :S Behöver vi orar oss för någe… :S
Nej jag tror att den kommer ut på itunes kl 19.00 idag . vad är jailbreak ? ska in och läsa på apples hemsida .
Jag läste att om man kör 3.0 Gold Master så låses telefonen i “testing mode” Vad är det för något?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.